Wzrost instalacji aplikacji mobilnych zwalnia, w USA o 20 proc.

Według danych firmy analitycznej SensorTower w ciągu ostatniego roku zmalała chęć użytkowników do instalowania aplikacji mobilnych. Globalny rynek wyhamował do 3-procentowego wzrostu ściągnięć aplikacji, a w Stanach Zjednoczonych ich liczba spadła o jedną piątą. Wyjątkiem są Snapchat i Uber.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Wzrost instalacji aplikacji mobilnych zwalnia, w USA o 20 proc.

Danych dotyczących popularności najchętniej używanych aplikacji mobilnych na świecie dostarczyła firma analityczna SensorTower. Według opublikowanych statystyk w USA w okresie od maja ub.r. do maja br. liczba ściągnięć aplikacji od 15 największych wydawców zmniejszyła się o 20 proc.

Mocne spadki zanotowały m.in. Messenger (o 4 mln rok do roku) i Facebook (z 8,5 do 4,5 mln) oraz popularna w Stanach Zjednoczonych platforma Pandora. Liczba ściągnięć mobilnej wersji YouTube’a spadła z kolei z 5 do 3 mln.

grafika

Ze spowolnieniem ma do czynienia także globalny rynek aplikacji mobilnych, który dynamicznie rósł od 2008 r., kiedy uruchomiono sklep App Store. Według danych rok do roku w maju liczba instalacji programów do smartfonów i tabletów urosła jedynie o 3 proc.

grafika

Z danych SensorTower wynika, że nie wszystkich producentów aplikacji dotknęła spadkowa tendencja. Wciąż rośnie bowiem popularność Snapchata i Ubera. Ten pierwszy zanotował w raportowanym okresie wzrost pobrań o prawie 110 proc., zaś Uber może się pochwalić większą liczbą ściągnięć o ponad 107 proc.

Wśród innych aplikacji, które odnotowały wzrost w ciągu ostatniego roku są też m.in. HBO Now, Airbnb, Netflix czy Pinterest.

grafika
ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu