SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem

Druga edycja talent-show TVN “X Factor” ma ponad milion widzów mniejszą oglądalność niż pierwsza jego odsłona. Program wygrywa jednak z konkurencją i podnosi wynik TVN względem ubiegłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech castingowych odcinkach “X Factor 2” ogląda 3,64 mln widzów, a udział stacji wynosi wtedy 23,15 proc. w grupie 4+ i 28,74 proc. w komercyjnej 16-49. Obecnie program oglądać można w soboty o 20.00.

Rok temu show nadawano w niedziele o 20.00. Emitowana wówczas pierwsza seria gromadziła przed odbiornikami 4,69 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 26,31 proc. i 33,02 proc. (dowiedz się więcej).

Stacja TVN przenosząc “X Factor” na soboty poprawiła jednak wyniki pasma o 20.00. Bowiem w analogicznym okresie ub.r. filmy fabularne emitowane w tym czasie przyciągały jedynie 1,58 mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 10,29 proc. i 12,51 proc. udziału.

W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN jest liderem rynku telewizyjnego
. W grupie 4+ na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 22,17 proc. jest TVP1, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia jest Dwójka (14,86 proc.; “Bitwa na głosy”), a czwarty - Polsat (14,40 proc., filmy). W grupie komercyjnej TVN jest liderem z ponad 10 pkt. proc. przewagi nad drugim Polsatem.
 


Z danych telemetrycznych wynika, że program “X Factor” śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia oraz mieszkańcy miast.



Odcinek po odcinku

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
03-03-20123 267 95920,72%25,76%
10-03-20123 930 71124,70%30,89%
17-03-20123 734 05824,05%29,49%
Średnia3 644 64723,15%28,74%


 “X Factor” na tle konkurencji 

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN – X Factor3 644 64723,15%28,74%
TVP 13 489 83422,17%15,82%
TVP 22 339 64314,86%12,94%
Polsat2 265 88714,40%17,99%


 Profil widowni show

  ADH %AFF
PłećMężczyźni38,75%81
Kobiety61,25%118
Wiek 4-92,43%41
 10-153,47%52
16 - 193,44%63
20 - 244,10%53
25 - 298,42%95
30 - 3410,80%130
35 - 397,84%106
40 - 448,31%128
45 - 498,87%132
50 - 549,69%121
55 - 5910,79%138
6021,83%106
Wlk. miastaWieś29,70%76
< 50 tys.24,65%105
50-100 tys.8,68%105
100-200 tys.10,45%137
> 200 tys.26,52%124
ZawódTop management11,64%118
Pracownicy średniego szczebla21,05%136
Pracownicy fizyczni i rolnicy20,30%108
Emeryci28,19%112
Inni18,83%62
WykształceniePodstawowe40,35%100
Średnie37,87%117
Wyższe15,87%109
Inne5,90%47

Dołącz do dyskusji: “X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eryk
Brawo tvn! uwielbiam X-factora!
odpowiedź
User
widz
x-factor jest najlepszym talent show w PL - takie moje zdanie
odpowiedź
User
Q
A kiedy w TVN coś dla widzów z IQ powyżej 80, bo na więcej i tak nie liczę...?
odpowiedź