WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

YouTube, Google i Ceneo mocno w górę, Instagram i Snapchat w dół (Gemius/PBI z października)

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

YouTube dominuje wśród serwisów z wideo od internautów, CDA.pl przed Vimeo i Dailymotion

2017-11-13 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

YouTube i jego aplikacja mobilna są zdecydowanie najpopularniejszymi platformami z treściami wideo publikowanymi przez internautów. Sekcja wideo CDA.pl zdecydowanie wyprzedza natomiast Vimeo, Dailymotion i Patrz.pl.

YouTube dominuje wśród serwisów z wideo od internautów, CDA.pl przed Vimeo i Dailymotion

We wrześniu serwis YouTube odwiedziło 19,33 mln polskich internautów (realnych użytkowników), 72,41 proc. wszystkich osób korzystających w naszym kraju z sieci. Wykonali oni na stronie 1,07 mld odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez dwie godziny, 32 minuty i 50 sekund. Z kolei aplikacja mobilna YouTube’a miała 13,18 mln użytkowników - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube w każdym z tych wskaźników dominują wśród witryn z treściami wideo zamieszczanymi przez użytkowników. Zajmująca drugie miejsca sekcja wideo CDA.pl (obejmująca też zakładkę VoD) miała ponad trzy razy mniej użytkowników (6,07 mln) oraz prawie 13 razy mniej odsłon (84,67 mln) i ponad pięciokrotnie krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (28 minut i 55 sekund). Cały serwis CDA.pl - w którym jest sporo innych treści, m.in. gry - zanotował 6,78 mln użytkowników, 134,2 mln odsłon oraz 35 minut i 43 sekundy średniego czasu spędzanego przez użytkownika.

Pozostałe trzy witryny z zestawienia mają wielokrotnie niższe statystyki. Vimeo przy 1,11 mln użytkowników zanotował 2,78 mln odsłon oraz 4 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Dailymotion przy 848,7 tys. użytkowników miał 3,32 mln odsłon oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania. Patrz.pl zanotowało zdecydowanie najniższą odwiedzalność.

Serwisy z wideo od użytkowników we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

youtube.com

19 330 248

1 072 561 282

2:32:50

72,41%

aplikacja YouTube

13 179 733

-

-

49,37%

cda.pl - video

6 074 845

84 675 107

0:28:55

22,75%

vimeo.com

1 115 703

2 784 905

0:04:04

4,18%

dailymotion.com

848 728

3 318 520

0:06:04

3,18%

patrz.pl

113 618

210 366

0:00:31

0,43%

Tylko na komputerach YouTube’a odwiedziło 18,03 mln realnych użytkowników, którzy wykonali na stronie 827,61 mln osłon, a każdy spędził na niej przeciętnie dwie godziny, 22 minuty i 35 sekund.

Dział wideo na CDA.pl przy 4,98 mln użytkowników miał 60,66 mln odsłon oraz 23 minuty i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania. Dailymotion osiągnęł zdecydowanie wyższe wyniki niż Vimeo.

Serwisy z wideo od użytkowników we wrześniu 2017 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

youtube.com

18 026 699

827 607 697

2:22:35

67,52%

cda.pl - video

4 983 950

60 660 855

0:23:11

18,67%

dailymotion.com

656 196

3 043 931

0:07:46

2,46%

vimeo.com

644 895

1 616 393

0:01:57

2,42%

patrz.pl

100 233

169 826

0:00:31

0,38%

Na smartfonach i tabletach aplikacja YouTube’a miała 13,18 mln użytkowników, natomiast mobilna wersja tego serwisu przy 5,81 mln użytkowników zanotowała 244,95 mln odsłon oraz godzinę, 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika. W badaniu Gemius/PBI pomiar aplikacji obejmuje tylko liczbę użytkowników i zasięg proc.

Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło 1,72 mln użytkowników, którzy wykonali 24,01 mln odsłon, a każdy spędził w niej średnio 34 minuty i 52 sekundy. Vimeo wyraźnie wyprzedziło Dailymotion, natomiast Patrz.pl zanotowało zbyt niską odwiedzalność, żeby mogła ona zostać oszacowana w badaniu.

Serwisy z wideo od użytkowników we wrześniu 2017 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

aplikacja YouTube

13 179 733

-

-

49,37%

youtube.com

5 815 520

244 953 585

1:06:03

21,78%

cda.pl - video

1 723 675

24 014 252

0:34:52

6,46%

vimeo.com

490 577

1 168 512

0:06:40

1,84%

dailymotion.com

202 782

274 589

0:00:13

0,76%

W skali roku YouTube zanotował spadek zasięgu o 0,71 pkt proc. (czyli 0,97 proc.), mimo wzrostu liczby użytkowników serwisy (wynika to z faktu, że w ciągu roku znacząco wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie YouTube zyskał rok do roku 24,2 mln odsłon oraz 4 minuty i 2 sekundy średniego czasy korzystania przez użytkownika (to 2,31 i 2,71 proc. w górę).

Pozostałe serwisy z zestawienia zanotowały natomiast spadki odwiedzalności. Sekcja wideo na CDA.pl straciła 2,07 pkt proc. zasięgu, 15,15 mln odsłon oraz 3 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 8,34, 15,2 i 10,2 proc. w dół). Vimeo stracił 3,7 proc. zasięgu, 8,3 proc. odsłon i 7,2 proc. średniego czasu korzystania, Dailymotion - 23,9 proc. zasięgu, 19,3 proc. odsłon i 9,4 proc. średniego czasu korzystania, natomiast Patrz.pl zyskało co prawda 26,5 proc. zasięgu, ale straciło 13,7 proc. odsłon i 53 proc. średniego czasu korzystania.

Aplikacje mobilne przed rokiem nie były jeszcze objęte badaniem Gemius/PBI.

Autor: tw

Wiecej informacji: YouTube, CDA.pl, Vimeo, Dailymotion, Patrz.pl, wideo w internecie, Gemius/PBI

Komentarze (5) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia