YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

W grudniu 2012 roku YouTube i Facebook zanotowały spore wzrosty odwiedzalności wśród polskich internautów. Natomiast mniej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej miały Google oraz: Onet, WP, Gazeta.pl i Interia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w grudniu ub.r. odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a 400 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w skali roku 250 tys. polskich real users, a Facebook - 290 tys.

Mniejszą odwiedzalność niż rok wcześniej zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił 575 tys. użytkowników, Wirtualna Polska - 880 tys., Gazeta.pl - 340 tys., Interia.pl - 160 tys., a o2.pl - 840 tys. 550 tys. mniej real users niż w grudniu 2011 roku zanotowały strony Allegro, a aż o 2,96 mln mniej - NK.pl.

Za to aż 3,68 mln real users zyskały przez rok serwisy GG Network, przeskakując w rankingu o trzy miejsca w górę. Zasięg stron Ringier Axel Springer Polska wzrósł o 915 tys. real users, a witryn Muratora - o 625 tys. Natomiast serwisy Next Infor straciły 860 tys. użytkowników, przy czym wynika to głównie z kupna w sierpniu ub.r. Gotujmy.pl przez Edipresse Polska (więcej na ten temat).

Adres google.pl odwiedziło 740 tys. polskich użytkowników mniej niż w grudniu 2011 roku, a google.com - 340 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 630 tys. real users, allegro.pl - 410 tys., wp.pl - 765 tys., nk.pl - prawie 3 mln, gazeta.pl - 315 tys., a interia.pl - 625 tys. Za to 540 tys. użytkowników zyskało chomikuj.pl.

Strony Allegro zanotowały ok. 130 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a serwisy Onetu - 490 mln mniej. Wirtualna Polska i Orange straciły 130 mln odsłon, Gazeta.pl - 40 mln, a o2.pl - 160 mln. Za to niewielki wzrost - 40 mln odsłon - osiągnęła Interia.

 

Serwisy sześciu czołowych wydawców zanotowały w skali roku spadki odwiedzalności, natomiast strony czterech kolejnych osiągnęły wzrosty. W drugiej dziesiątce zestawienia Filmweb.pl zyskał przez rok 265 tys. real users, a serwisy Edpiresse.pl (już z Gotujmy.pl) - 980 tys., natomiast strony Money.pl straciły 390 tys. użytkowników, dobreprogramy.pl - 260 tys.  

Na stronach WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 15 minut więcej niż rok wcześniej, w serwisach Onetu - po 3 minuty więcej, a na stronach Allegro.pl - 19 minut więcej. Witryny o2.pl straciły pod tym względem prawie 9 minut, a Muratora - 27 minut. Natomiast na stronach Polskiego Radia przeciętny użytkownik przebywał ponad dwa razy dłużej niż w grudniu ub.r.

Windows Media Player miał 985 tys. uruchomień więcej niż w listopadzie ub.r., Skype - 30 tys. mniej, a GG - 210 tys. mniej. Nieznaczne spadki w skali miesiąca zanotowały Winamp i Ipla. Natomiast Windows Live Messenger zyskał 175 tys. uruchomień, a OpenFM stracił 130 tys.

Przed rokiem aplikacje były mierzone jeszcze w oparciu o starą metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, tylko aktywnych programów.

 

 

 

 

Liczebność próby: N= 11 848. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"