SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

YouTube kończy z płatnymi kanałami od wydawców, powodem ich mała popularność

Google zapowiedział, że do końca grudnia 2017 roku zlikwiduje płatne kanały na YouTube, na których nadawcy mogli pobierać miesięczne opłaty za udostępnianie wybranych treści. Przyczyną decyzji jest niezadowalająca popularność tego rozwiązania zarówno u nadawców, jak i użytkowników.

 

Article

Zamiar wygaszenia opcji płatnych kanałów z treściami od nadawców Google zapowiedział na swoim blogu zaznaczając, że znikną one z końcem grudnia br.

Możliwość otwierania płatnych kanałów nadawcy i twórcy otrzymali w 2013 r. Dzięki nim mogli zamieszczać na YouTube ekskluzywne treści, do których dostęp był możliwy jedynie po opłaceniu miesięcznej subskrypcji. W konsekwencji w serwisie pojawiły się m.in. płatne kanały National Geographic czy „Ulicy sezamkowej”.

Google przyznaje, że płatne kanały nigdy nie osiągnęły zadowalającej popularności, zarówno wśród twórców i nadawców, jak i użytkowników serwisu. W tej sytuacji podjęto decyzję o ich wygaszeniu.

Według zapowiedzi nadawcy w obliczu likwidacji płatnych kanałów będą mieli 2 możliwości: albo udostępnić za darmo schowane dotąd za subskrypcją treści, albo usunąć je na stałe z YouTube’a.

Google zaznacza że zapowiedziana decyzja nie dotknie w żaden sposób dostępnej na razie tylko w USA platformy YouTube Red, na której zamieszczane są oryginalne materiały przygotowane specjalnie dla użytkowników serwisu bez konieczności oglądania reklam.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube kończy z płatnymi kanałami od wydawców, powodem ich mała popularność

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piractwo
co, jednak piractwo przeważyło? mit znowu obalony? zamknąć ten Yutube raz na zawsze.
2 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing