SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel

Wczoraj ogłoszono wynik pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania Storytela "Random, a multiplatform lovestory". W gronie laureatów znalazły się też Pyszne.pl, Centrum Praw Kobiet, OLX oraz ING Bank Śląski.

Po raz pierwszy odbył się w Polsce konkurs, w którym marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogli zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku.

Kampanie były oceniane nie tylko pod kątem tego, jak wykorzystany został w nich YouTube jako narzędzie, ale także czy efektywnie ten kanał został włączony w całościową komunikację i czy pomysł był oparty o ciekawe dane i insighty. Zgłoszone projekty oceniło w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów branży reklamowej, marketingowej oraz mediów.

Oto lista nagrodzonych w poszczególnych kategoriach:

Multiscreen Excellence
Pyszne.pl & Kanał Sportowy – kampania na UEFA EURO 2020
Zaangażowana agencja: Sport Brokers

Ingenious Insight
Porozmawiajmy o PIE@#&%!$ - kampania ING Banku Śląskiego
Zaangażowane agencje: GONG, MullenLowe Media Hub, 24/7 Communication

Action Driver
Fanatyk. Historia Prawdziwa - Grupa OLX sp. z o.o.
Zaangażowane agencje: 23HEROES, F25

Creative Effectiveness
Random. Wieloplatformowa historia miłosna - kampania Storytel
 
Small budget, big results
Stop Kobietobójstwu! - kampania Centrum Praw Kobiet
Zaangażowane agencje: Dziadek do orzechów, OTO Film

Grand Prix, czyli nagrodę honorującą najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych, zostało przyznane kampanii “Random” marki Storytel.

Jak komentuje Marek Myślicki, PR & strategic partnerships director w GetHero i juror YouTube Works Awards, „Random” był kampanią obecną na różnych platformach, a jej kreatorzy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, do czego mogli wykorzystać YouTube. - Perfekcyjnie skroili materiały na YouTube na potrzeby przyciągnięcia targetowanej grupy i wciągnęli ich w historię angażującą różne platformy - takie jak Spotify czy docelowo Storytel. Historia znalazła swoje zakończenie na YouTube w postaci klipu muzycznego, który został obejrzany 11 milionów razy - mówi.

Iwona Piwek, head of video sales w Google podkreśla, że pierwsza polska edycja YouTube Works wywołała spore zainteresowanie - zgłoszonych zostało aż 96 kampanii, dotyczących bardzo różnych dziedzin: od e-commerce, poprzez branżę finansową, technologiczną po FMCG.  - Większość z marek, które zgłosiły swoje kampanie to duże organizacje z wyrobioną pozycją w branży, jednak pojawiły się także zgłoszenia od małych i średnich przedsiębiorstw lub podmiotów niekomercyjnych – mówi.

– Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów. Mam nadzieję, że za rok zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube, które zaangażują odbiorców i będą miały szansę powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji YouTube Works – dodaje Iwona Piwek.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyło się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączają w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.  

Partnerem merytorycznym konkursu YouTube Works jest firma Kantar. Za realizację konkursu YouTube Works odpowiadają Kantar i Freundschaft. Kampanie promocyjne obu projektów stworzyła agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT i zrealizowała je we współpracy z Monday Comms.

Dołącz do dyskusji: Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl