Z czego w kraju są dumni młodzi Polacy?

83% polskich mężczyzn w wieku od 25 do 35 lat odczuwa dumę ze swojej narodowości - wynika z badania IQS.

km
km
Udostępnij artykuł:
6 komentarzy

90% respondentów dumnych ze swojej narodowości będąc za granicą nie wstydzi się przyznać, że pochodzi z kraju nad Wisłą, a 49% wręcz podkreśla z dumą ten fakt.

Bywa jednak, że nie zawsze czujemy się dobrze w naszym kraju, o czym wspomniało 17% mężczyzn. Winna jest sytuacja gospodarcza i negatywne cechy charakteru rodaków (po 27%) czy też rozgrywki polityczne (24%).

grafika

Jednak większość badanych z dumą mówi o sobie "Polak" i uważa, że jest coraz więcej rzeczy, którymi warto się pochwalić. Pojawiały się tutaj takie wskazania jak polskie kobiety (76%), smakowita kuchnia oraz historia i tradycja (odpowiednio 58% i 59%), a także polska wódka (54%), częściej wskazywana niż np. wielkie postacie świata kultury, sportu czy polityki. Wśród odpowiedzi pojawiały się także polskie filmy (22%) i stadiony (10%).

grafika

Czego mogą nam zazdrościć inne narody? 73% badanych stwierdziło, że obcokrajowców na pewno zauroczą polskie kobiety. 56% wskazało na nasz unikatowy krajobraz, a 53% - na smak polskiej, swojskiej kiełbasy. Na dalszy plan zeszła historia i osiągnięcia naukowe. Zdaniem 44% respondentów polska wódka jest tym, co obcokrajowcy powinni docenić.

grafika

Jak opisują samych siebie Polacy? Obok gościnności, pracowitości czy ambicji, pojawiają się także takie cechy jak bycie cwanym, kłótliwym czy nawet chytrym.

grafika

Mimo tych skrajności oceniamy się dość dobrze i nie czujemy się gorsi od innych narodów. 61% respondentów stwierdziło, że obcokrajowcy powinni nauczyć się od nas gotowania bigosu i pierogów. Po 52% badanych uznało, że warto zasięgnąć u nas lekcji ze słynnej polskiej gościnności oraz kultury picia wódki.

grafika

Polacy pytani o produkty, z których jesteśmy znani, najczęściej wskazywali na wódkę (84%). Padały też takie odpowiedzi jak słodycze, okna, meble, rowery i obuwie.

grafika

93% badanych uważa, że spośród alkoholi nasz kraj słynie z wódki, która przebiła piwo. Według 1/3 respondentów najbardziej rozpoznawalną polską marką wódki na świecie jest Wyborowa, która wyprzedziła Zubrówkę i Żytnią. Dla ponad połowy ankietowanych wódka jest częścią polskiej tradycji i kultury stołu, dla 48& - elementem spotkań ze znajomymi, a dla 33% - sposobem na uczczenie ważnych wydarzeń w życiu.

grafika

Badanie ilościowe zostało przeprowadzone przez dom badawczy IQS na zlecenie marki Wyborowa we wrześniu 2013 r. za pomocą wywiadów CAWI (Computer Asisisted Web Interviews) z panelistami, wśród mężczyzn w wieku 25-35 lat mieszkających w dużych miastach (200K+), posiadających co najmniej średnie wykształcenie, próba N=400.

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background
Komentarze (6)
Fran233a
12 lat temu

Zobaczcie sobie wideo z prezentacją Firefoxa 22 - po polsku i dużo więcej niż w tym tekście youtu.be/rRAo9cUW8Yg

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"