SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rusza konkurs na polski przebój organizowany przez ZAiKS i Polskie Radio

Polskie Radio wraz z ZAiKS-em ogłosiły konkurs na polski przebój roku. Ma to związek z jubileuszem 100-lecia Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Pula nagród wynosi 100 tys. zł, funduje je stowarzyszenie, zaś publiczny nadawca ma zapewnić promocję konkursu i jego zwycięzców.

Foto: Wojciech Kusiński/PR Article

W konkursie mogą wziąć udział wokaliści, muzycy, twórcy i wydawcy. Wydarzenie ma za zadanie popularyzację twórczości polskich autorów oraz ich prezentację wśród słuchaczy Polskiego Radia, którzy w finalnym etapie konkursu będą mieli wpływ na wybór najlepszego utworu.

Pula nagród w konkursie wynosi 100 tys. zł (brutto). Kwota ta może trafić do autorów jednego przeboju, w przypadku, gdy doceniony zostanie on w trzech kategoriach: muzyka, tekst i wykonanie. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie jednak prawo przyznania nagrody pieniężnej dwóm lub trzem piosenkom, przy czym w każdej kategorii (muzyka, wykonanie, tekst) wysokość nagrody wynosi 30 tys. zł (netto).

- Konkurs na polski przebój roku wpisuje się w misyjną działalność Polskiego Radia, które wspiera rodzimą twórczość artystyczną i polski dorobek kulturowy. Zawsze starannie zabiegamy o to, by utwory współczesnych polskich twórców zajmowały priorytetowe miejsce w naszej ofercie programowej, by były prezentowane i promowane w najbardziej prestiżowych audycjach i przez najbardziej cenionych ekspertów. Ciągle też poszukujemy nowoczesnych, przemawiających do wyobraźni form rozmowy ze słuchaczami zainteresowanymi polską piosenką. Mamy nadzieję, że konkurs na przebój roku okaże się formą atrakcyjną zarówno dla twórców, jak i dla milionów polskich odbiorców - mówi prezes Polskiego Radia Jacek Sobala.

Janusz Fogler, przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS podkreśla, że zarządzana przez niego instytucja współpracuje z publicznym nadawcą od blisko 100 lat. - Ten konkurs to wydarzenie specjalne. Wygrani będą przede wszystkim radiosłuchacze, którym nie tylko piosenka - laureatka przypadnie do gustu. Z takiej okazji twórcy muszą dać z siebie wszystko - mówi Fogler.

Konkurs rozpocznie się 12 lutego, a piosenki (niepublikowane wcześniej i napisane w języku polskim) można zgłaszać do 2 kwietnia 2018. Między 3 a 16 kwietnia kapituła konkursowa wybierze spośród nadesłanych utworów 10 najlepszych. W kolejnym etapie - między 18 a 29 kwietnia - słuchacze Polskiego Radia głosować będą na wybrane przez siebie kompozycje (poprzez specjalną stronę internetową dedykowaną konkursowi oraz sms-y). Spośród pięciu utworów, które otrzymają największą liczbę głosów, kapituła w dniach od 1 do 18 maja wybierze zwycięski utwór. Ogłoszenie wyników nastąpi w czerwcu br.

W kapitule konkursowej znaleźli się: Bogdan Olewicz (producent muzyczny i autor piosenek), Marek Kościkiewicz (założyciel i lider zespołu De Mono, kompozytor, autor tekstów i producent muzyczny), Piotr Metz (kierownik redakcji muzycznej Trójki), Piotr Nagłowski (dyrektor Agencji Muzycznej Polskiego Radia) oraz Paweł Sztompke (kierownik redakcji muzycznej radiowej Jedynki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rusza konkurs na polski przebój organizowany przez ZAiKS i Polskie Radio

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lradio
Jury zaszczytne :) Z nową muzyką raczej nie ma owo jury nic wspólnego :D Co za farsa.
12 2
odpowiedź
User
Krasawica
Jury zaszczytne Z nową muzyką raczej nie ma owo jury nic wspólnego Co za farsa.


E, kolego czy koleżanko, nie przyznawaj się publicznie do dyskryminacji ze względu na wiek.
Ty też się kiedyś zestarzejesz, to raz, a dwa, że nie można propagować poglądów dyskryminujących.

A co do meritum, to najwyższa była pora zorganizować taki konkurs.
Fajna wiadomość.
:)

,,...to dla ciebie gra
twoje radio..."

a w wersji cokolwiek starszej: ,,panna Leokadja nie może żyć bez radia".
:)

Miło.
Fajnie.
Przyjemnie.
4 5
odpowiedź
User
Gość X
Gość specjalny: Kasia Nosowska i Wojtek Waglewski, to byłoby dopiero.
3 0
odpowiedź
User
Tomasz Wybranowski
Wystarczy prześledzić nazwiska szanownego jury i wszystko jest jasne. Poza panem Pawłem Sztompke i mistrzem Bogdanem Olewiczem cała reszta broni plastykowego Tzw. "mainstreamu". Zawsze, także rok temu podczas finału konkursu na prezesa Polskiego Radia, mówiłem, że muzyka w Polskim Radiu jest zarzynana przez majorsów. Przykładem osoba pana Nagłowskiego, który zasiada na czele Agencji Muzycznej Polskiego Radia. Im dalej od majorsów, tym lepiej. Wystarczy prześledzić play-listy Trójki (pan Metz wciąż w majorsowej formie) i Jedynki, która wciąż czeka na dyrektora. Radio to muzyka! Muzyka przede wszystkim polska, z selekcją dobrych debiutów i grup, które zaczynają. Muzyka, której nie daje się szansy na zaistnienie na antenie. Cóż, przyjdzie maj, zapachnie Saska Kepa i wszystko - mam nadzieję - się zmieni. A przebojem zostanie jakaś pioseneczka od majorsów. Pozdrawiam.
12 3
odpowiedź
User
terra
Jak to wszyscy w Polsce znają się na wszystkim...
1 0
odpowiedź
User
Bolesław
Jak PiS robi konkurs to wygra Martyniuk. To muzyka dla Zenonów.
5 0
odpowiedź
User
mon
Czyli konkurs piosenki patriotycznej i religijnej. Młodzi nie słuchają nudnych programów w Polskim Radiu więc pomysł nietrafiony zwłaszcza, że słuchacze są w wieku 60+. Może i kogoś tam wypromują ale i tak za 20 lat nikt nie będzie pamiętał kto to jest i co zaśpiewał.
3 1
odpowiedź
User
jan_komułzykant
(...)publiczny nadawca ma zapewnić promocję konkursu (!!!) i jego zwycięzców.

hahaha
To może od razu niech podadzą, kto wygrał ;))
3 0
odpowiedź
User
jan_komułzykant
Autor artykułu zapomniał, że między zapewnić i zwycięzców powinno się znaleźć jeszcze jedno słowo - wyłonić. :/
3 0
odpowiedź
User
SMS
"Piotr Metz (kierownik redakcji muzycznej Trójki)"
Facet wyłazi z lodówki, robi za radiowego guru a jest kierownikiem muzycznym coraz bardziej playlistowego radia z patronatami medialnymi nad płytami...
Wygra piosenka dnia z płyty tygodnia?
8 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing