84 proc. rodziców kupuje w niedziele w internecie, 62 proc. przeciw zakazowi handlu

Rodzice są bardzo aktywną grupą konsumentów jeśli chodzi o zakupy w internecie. 63 proc. z nich kupuje online w różne dni tygodnia, zależy kiedy mają czas i jakie pojawią się potrzeby. 84 proc. rodziców zdarza się kupować w sieci w niedziele, a 62 proc. z nich uważa, że zakaz handlu w niedziele nie powinien dotyczyć e-sklepów - wynika z badania Mobile Institute.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zakupy online w niedziele zdarza się realizować 81 proc. e-konsumentów. Takie zakupy deklaruje 80 proc. kobiet i 81 proc. mężczyzn, 59 proc. osób w wieku 55+ i 85 proc. osób w wieku 25-34 lata. W przypadku rodziców wskaźnik takich zakupów jest nieco wyższy niż średnia i sięga 84 proc.

Niezależnie od badanego segmentu konsumentów, wskaźnik kupowania w niedziele w sieci nie spada poniżej 65 proc.

grafika

Kupujący w internecie w niedziele wskazują wiele atutów takich zakupów. Przede wszystkim uważają, że niedzielne e-zakupy ułatwiają im życie i pozwalają optymalizować zarówno czas, jak i same zakupy oraz podejmować mądre decyzje konsumenckie. Podobnie twierdzą osoby posiadające dzieci. Według 3/4 badanych kupujących online możliwość dokonania e-zakupów w niedzielę sprawia, że mamy więcej czasu dla bliskich. Zdanie to podzielają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, a także 73 proc. przebadanych rodziców i 59 proc. osób w wieku 55+.

grafika

Polacy oceniają też robienie zakupów w sieci w niedziele jako naturalne, wygodne i praktyczne. Jako niewłaściwe ocenia takie zakupy 20 proc. internautów oraz 8 proc. e-kupujących i 5 proc. e-kupujących w niedziele.

grafika

Z badania wynika także, że zakupy online w niedziele nie przeszkadzają Polakom odpoczywać. E-kupujący w niedziele częściej niż statystycznie Polacy wskazują, że tego dnia najczęściej relaksują się oraz spędzają czas z bliskimi.

grafika

Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej w dniach 16-22 marca 2017 r., metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview), przy pomocy responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Zebrane zostały opinie 1260 Polaków, w tym 599 kupujących w internecie i 383 pracujących w sektorze e-handlu. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięte zostały pod uwagę tylko kompletne ankiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce