SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zakupy grupowe: Groupon w dół, Citeam przed Gruperem

Groupon.pl z miesiąca na miesiąc traci na odwiedzalności, a Citeam.pl ma więcej użytkowników niż Gruper.pl. Wśród agregatorów ofert zakupów grupowych tylko dwa - Godealla.pl i Snuper.pl - załapały się do badania.

Z raportu Megapanel PBI/Gemius przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem zakupów grupowych pozostaje Groupon.pl, natomiast kolejne dwa miejsca zajmują Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) i Gruper.pl, które mają po ponad milion real users. Dwie następne strony - Mydeal.pl i Fastdeal.pl - zanotowały po więcej niż 700 tys. użytkowników. Natomiast należący do Agory serwis HappyDay.pl jako jedyny w czołówce jest objęty audytem site-centric, dlatego znane są dane o liczbie jego odsłon - w sierpniu br. było ich ok. 350 tys. więcej niż w lipcu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2011 roku

Serwisy zakupów grupowych w sierpniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp.serwisużytkownicy (real users)odsłony krajowe ogółemzasięg wśród internautówodsłony krajowe mobile
1groupon.pl3 667 985-19,59%-
2citeam.pl1 395 378-7,45%-
3gruper.pl1 234 730-6,59%-
4mydeal.pl750 875-4,01%-
5fastdeal.pl723 484-3,86%-
6okazik.pl421 497-2,25%-
7happyday.pl348 429963 2771,86%10 909
8sweetdeal.pl221 849-1,18%-
9mygroupon.pl140 776-0,75%-


W skali miesiąca Groupon.pl stracił ok. 160 tys. użytkowników, Gruper.pl - ok. 115 tys., a Sweetdeal.pl - 145 tys. Za to Citeam.pl miał 190 tys. real users więcej, dzięki czemu wskoczył na drugie miejsce, wyprzedzając Grupera. Natomiast Fastdeal.pl zanotował 115 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. 

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu
(Megapanel PBI/Gemius)
lp.serwisVIII 2011VII 2011
real userszasięgreal userszasięg
1groupon.pl3 667 98519,59%3 831 02220,39%
2citeam.pl1 395 3787,45%1 204 4686,41%
3gruper.pl1 234 7306,59%1 349 2987,18%
4mydeal.pl750 8754,01%721 3623,84%
5fastdeal.pl723 4843,86%608 3443,24%
6okazik.pl421 4972,25%342 2921,82%
7happyday.pl348 4291,86%409 9322,18%
8sweetdeal.pl221 8491,18%366 9201,95%
9mygroupon.pl140 7760,75%156 7610,83%


Groupon i Gruper to jedyne serwisy social shoppingowe, które działają od ponad roku i były w tym czasie uwzględniane w Megapanelu. Groupon rekordowy zasięg osiągnął w marcu br. i odtąd miesiąc po miesiącu traci użytkowników.

>>> Gruper na sprzedaż. Chętni: Allegro, Agora, Google…

Groupon.pl w ciągu roku
(Megapanel PBI/Gemius)
 real userszasięg
VIII 20101 075 9096,03%
IX 20101 484 5748,33%
X 20102 372 46213,01%
XI 20102 629 33314,41%
XII 20103 521 49019,23%
I 20113 269 98217,95%
II 20113 021 24816,31%
III 20115 054 09827,05%
IV 20114 791 51525,20%
V 20114 602 50024,37%
VI 20114 396 77623,25%
VII 20113 831 02220,39%
VIII 20113 667 98519,59%


Natomiast odwiedzalność Grupera ustabilizowała się wiosną br. na poziomie 1,2-1,3 mln real users. Tymczasem w sierpniu ub.r. serwis odwiedziło zaledwie 126 tys. użytkowników. 

Gruper.pl w bieżącym roku
(Megapanel PBI/Gemius)
 real userszasięg
I 2011835 7474,59%
II 2011811 8724,38%
III 2011931 6634,99%
IV 20111 025 3865,39%
V 20111 155 7356,12%
VI 20111 208 9996,39%
VII 20111 349 2987,18%
VIII 20111 234 7306,59%


Boom na zakupy grupowe sprawił, że pojawiło się już kilkanaście stron zbierających oferty z serwisów tego typu. Wśród takich agregatorów jako jedyne w Megapanelu z sierpnia i lipca zostały uwzględnione Godealla.pl i Snuper.pl. Przy czym odwiedzalność obu stron jest znikoma. 

Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
lp.serwisVIII 2011VII 2011
real usersodsłonyczaszasięgreal usersodsłonyczaszasięg
1godealla.pl90 667-0,48%-165 762-0,88%-
2snuper.pl-313 414-4 647-380 706-5 059

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Groupon w dół, Citeam przed Gruperem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
igo
Nie wiem, co w tym dziwnego, że w sierpniu spadło... Wakacje może były? :)
odpowiedź
User
zakupowicz
Citeam fajny layout, mieli kiedyś toporny, Sweetdeal.pl też , jasny przejrzysty choć troszkę gorzej teraz stoi.
odpowiedź
User
gumiś
Niektórym wzrosło - vide fastdeal, może mieli ciekawsze oferty?
odpowiedź