SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa prezes Polskiego Radia zapowiada, że nie będzie już zwolnień. Jej celem wzrost słuchalności

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie w Polskim Radiu nowej prezes rozgłośni Agnieszki Kamińskiej z dyrektorami anten. Podczas niego miała paść deklaracja, że nie będzie już żadnych zwolnień. Celem nowej szefowej ma być wzrost słuchalności wszystkich anten - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Agnieszka Kamińska, fot. Polskie RadioAgnieszka Kamińska, fot. Polskie Radio

Rada Mediów Narodowych w ubiegłym tygodniu odwołała dotychczasowego prezesa Polskiego Radia Andrzeja Rogoyskiego (głosami trzech członków związanych z PiS) i powołała na to stanowisko Agnieszkę Kamińską - od grudnia 2019 roku wiceprezes zarządu, a poprzednio dyrektor Jedynki.

Pod koniec ubiegłego tygodnia miało odbyć się spotkanie z dyrektorami poszczególnych anten z nową prezes rozgłośni. Obecny miał być na nim również przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, który miał zapowiedzieć, że „nie będzie już więcej zwolnień” i że „będzie już tylko lepiej”.

Na co Agnieszka Kamińska miała dodać, że „pod warunkiem, że zobaczy krew, znój, pot i łzy" (to nawiązanie do mowy inauguracyjnej Winstona Churchilla w Izbie Gmin, 13 maja 1940 roku – przyp.red.). Jak mówi jeden z naszych rozmówców, atmosfera podczas spotkania z dyrektorami miała być "grobowa".

Spytaliśmy Polskie Radio o plany nowej prezes i cele, jakie stawia sobie w zarządzaniu publiczną rozgłośnią. W imieniu spółki odpowiedziała nam Monika Kuś: - Stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich programów Polskiego Radia - to główny cel, który stawia sobie pani Agnieszka Kamińska jako prezes zarządu Polskiego Radia. Planuje również zwiększenie obecności  i aktywności programów Polskiego Radia w internecie.  Pani prezes podejmuje również działania, które w perspektywie będą służyć budowaniu zaufania i sympatii słuchaczy do publicznego nadawcy - odpowiedziała Kuś portalowi Wirtualnemedia.pl.

Zmiany kadrowe w ostatnich tygodniach

Spytaliśmy także Polskie Radio czy nowa prezes planuje w najbliższym czasie zmiany kadrowe. Otrzymaliśmy odpowiedź, że „kwestie kadrowe są wewnętrzną sprawą spółki”. W ostatnim czasie odwołano wicedyrektora Trójki Mariusza Cieślika, który zostaje w firmie jako jej komentator i prowadzący programy.

Zmieniło się także szefostwo Agencji Promocji Polskiego Radia – jej szefową Jolantę Fudalę oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską zastąpiła nową dyrektorka Joanna Gepfert, a p.o. zastępcy dyrektora promocji jest Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji. Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki".

P.o. dyrektora Jedynki w styczniu został z kolei Marcin Kusy, który zastąpił Agnieszkę Kamińską. Na razie nie wiadomo czy zostanie szefem tej stacji na stałe.

W listopadzie 2019 roku Wiktor Świetlik zrezygnował z funkcji dyrektora Trójki. Pełniącym obowiązki został najpierw Tomasz Kowalczewski, a trzy tygodnie później – na stałe szefem rozgłośni.

W ostatnich tygodniach z Polskiego Radia odszedł również autor "Raportu o stanie świata" w Trójce Dariusz Rosiak. Rozstał się z rozgłośnią, ponieważ spółka nie przedłużyła z nim umowy, obowiązującej do końca stycznia 2020 roku

W 2019 roku udział Jedynki w rynku słuchalności spadł o 1,1 pkt. proc. do 5,7 proc - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu stacji radiowych. Tym samym PR1 zanotowała najniższy wynik słuchalności w historii nadawania. 5,1 proc. udziału miała siostrzana Trójka, która zanotowała najsłabszy wynik od początku lat 2000. Udział tej stacji zmalał o 0,6 pkt. proc. do 5,1 proc.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Nowa prezes Polskiego Radia zapowiada, że nie będzie już zwolnień. Jej celem wzrost słuchalności

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wzrost słuchalności
W firmie panuje orwellowskie dwójmyślenie. Oficjalnie wyniki badania słuchalności są uznawane za niewiarygodne. Z drugiej strony pojawia się zapowiedź wzrostu słuchalności. To ja pytam czym ta słuchalność będzie mierzona? Czy to znaczy, że spadek słuchalności jest nieuznawany natomiast każdy jej wzrost już tak?

Czwartemu prezesowi życzę jak najlepiej. Nie mam jednak złudzeń gdzie znajduje się prawdziwy ośrodek decyzyjny. Po czterech latach dobrej zmiany w radiu wszyscy to wiedzą.
odpowiedź
User
K.
Jak się jest na samym dnie to już niżej spaść nie można
odpowiedź
User
Obecny
To kłamstwo. Takich deklaracji nie było.
odpowiedź