SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zastosowanie identyfikatorów 1st Party w działaniach reklamowych przekłada się na znaczny wzrost eCPM wydawców. Potwierdzają to najnowsze wyniki wspólnych badań Adform i Magnite

W środowiskach, które blokują tzw. ‘3rd Party cookies’ czyli Firefox i Safari, po zastosowaniu identyfikatorów 1st Party wartość wskaźnika eCPM wzrosła o ponad 30%.

Magnite, największa na świecie niezależna platforma sprzedaży reklam ogłosiła rozpoczęcie bliskiej współpracy z Adform, jedyną niezależną globalną platformą do kompleksowego zarządzania kampaniami digital. Wspólny projekt dotyczy zwiększenia skali adopcji identyfikatorów 1st Party, które jednocześnie w pełni wspierają prywatność użytkowników Internetu.

Jednym z elementów wspólnej inicjatywy Magnite i Adform było zbadanie efektu wdrożenia identyfikatorów 1st Party na monetyzację powierzchni reklamowej wydawców. Szczególną uwagę zwrócono na te środowiska, które już teraz blokują możliwość użycia identyfikatorów 3rd Party. Wstępne wyniki z Q1 2021 potwierdzają wzrost wskaźnika eCPM o ponad 30%, w porównaniu z żądaniami reklam nieposiadającymi informacji o identyfikatorze 1st Party. Te rezultaty są zachęcającym sygnałem dla wydawców i reklamodawców, wskazującym jednocześnie na to, że identyfikatory 1st Party stanowią realną alternatywę dla rynku branży reklamowej, która przygotowuje się od kilkunastu miesięcy do ostatecznego wycofania wsparcia identyfikatorów stron trzecich.

Dane własne wydawców, podłączone pod identyfikatory 1st Party, tworzą kluczowy element działań branży reklamowej zmierzających do wypracowania skutecznej strategii identyfikacji i efektywnego sposobu kierowania reklam na wybrane grupy celowe. Dane 1st Party wydawców poprawiają również komfort interakcji użytkownika ze stroną wydawcy. Natomiast te oparte o zainteresowania powodują, że reklamy stają się bardziej dopasowane, dostarczając realną wartość wszystkim uczestnikom rynku.

SharedID to z kolei inicjatywa Prebid.org, czyli globalnego gracza branży reklamowej, który aktywnie testuje identyfikatory 1st Party, oferując ich wsparcie w swoim bezpłatnym oprogramowaniu ‘open source’.

„Nie jesteśmy zupełnie zaskoczeni, widząc wzrosty po stronie przychodów wydawców oraz o wiele lepsze wyniki w kampaniach, kiedy to informacja o ID użytkownika jest obecna w żądaniu reklamy”, powiedział Tom Kershaw, Chief Technology Officer w Magnite.

„Jako Adform od dawna głośno mówiliśmy o tym, że głęboko wierzymy, iż identyfikatory 1st Party są realną alternatywą dla wycofywanych z powszechnego wsparcia identyfikatorów 3rd Party” stwierdził Jakob Bak, współzałożyciel Adform. „Widzimy znaczny wpływ na poprawę wyników po stronie tych wydawców, którzy przekazują identyfikatory 1st Party. Widzimy również, że jest on odpowiednio większy dla tych, którzy łączą je ze swoimi własnymi danymi 1st Party. Wpływ ten jest naturalnie najbardziej widoczny w środowisku Safari, gdzie już teraz ciasteczka stron trzecich są blokowane. Wydatki na powierzchni w środowisku Safari w naszej platformie praktycznie podwoiły się w ostatnich kilku miesiącach. To obiecująca perspektywa w kontekście tego, czego możemy się spodziewać, gdy przeglądarka Chrome zacznie blokować 3rd Party ID. Jednak muszę podkreślić, że na chwilę obecną jesteśmy wszyscy bardzo podekscytowani wynikami spływającymi ze środowiska Safari”.

„Jesteśmy gotowi do szybkiego zaadoptowania tych rozwiązań, które mogą objąć swoją skalą całą branżę, wspierając jednocześnie prywatność użytkowników i dodatkowo wykazują efektywność z punktu widzenia ROI”, powiedział Terry Hornsby, Group Digital Director w Reach. „Z zadowoleniem przyjmujemy wyniki wspólnej inicjatywy Adform i Magnite, które pokazują wysoką skuteczność identyfikatorów 1st Party oraz siłę danych 1st Party wydawców w zebranych wynikach kampanii. Już w tym momencie, planujemy kolejne działania z wieloma podmiotami naszego rynku, umacniające proces standaryzacji i dalszej poprawy efektywności działań opartych o identyfikatory 1st Party”.  


O Magnite
Magnite jest największą na świecie niezależną platformą sprzedażową. Wydawcy stosują naszą technologię do lepszej monetyzacji powierzchni na wielu ekranach i formatach, włączając desktop, mobile, audio oraz CTV. Największe na świecie domy mediowe i marki niezmiennie okazują zaufanie naszej platformie oferującej bezpieczne otoczenie, jakościową powierzchnię oraz miliardy transakcji reklamowych miesięcznie. Od Los Angeles, przez Nowy Jork po historyczny Londyn czy odległe Sydney, Magnite ma swoje biura w każdym regionie od Ameryki Północnej, EMEA, LATAM, po APAC. 

O Adform
Adform jest jedyną globalną, niezależną i w pełni zintegrowaną platformą reklamową zbudowaną pod nowoczesny marketing. Unikalna technologia korporacyjna – Adform FLOW – posiada najwyższej jakości UX oraz pozwalającą na skalowanie modułową otwartą architekturę do płynnego zarządzania całym cyklem kampanii cyfrowej. Zapewnia ponadto zwiększoną kontrolę i przejrzystość cyfrowych działań, utrzymując prawo klienta do całkowitej własności danych z kampanii. Od 2002 roku Adform tworzy technologię wspomagającą współpracę człowieka z maszyną, dostarczając tym samym tzw. rozszerzoną inteligencję, wzmacniającą wyniki biznesowe klientów na całym świecie.