SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zbigniew Lazar p.o. dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia

Po półtora miesiąca urzędowania w trybie natychmiastowym miał zostać odwołany Paweł Wochowski, dotychczasowy dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. Zastąpił go Zbigniew Lazar.

Zbigniew LazarZbigniew Lazar

Informacja o powołaniu Zbigniewa Lazara na pełniącego obowiązki dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia widnieje już oficjalnie na stronie publicznej rozgłośni. Lazar był wcześniej pełnomocnikiem zarządu ds. promocji w Polskim Radiu.

Paweł Wochowski, który pełnił tę funkcję od marca br. miał zostać w poniedziałek odwołany w trybie natychmiastowym. Zapytaliśmy Polskie Radio o powody tej decyzji, jednak Monika Kuś z biura zarządu Polskiego Radia odpowiedziała nam jedynie, że "wszelkie informacje na temat zmian kadrowych są dostępne na naszej stronie korporacyjnej prsa.pl" (żadnego oświadczenia w tej sprawie nie znaleźliśmy - przyp.red.).

Jeden z pracowników publicznej rozgłośni komentuje anonimowo: - U nas jest absolutny bajzel. Nie wiemy nic, to jest absolutne szaleństwo. Ta instytucja to jakiś kabaret - stwierdza.

Zbigniew Lazar jest właścicielem firmy Modern Corp. zajmującą się PR-em i komunikacją, był m.in. dyrektorem komunikacji korporacyjnej w T-Mobile, dyrektorem komunikacji w Lafarge, dyrektorem PR w General Motors, czy managerem ds. PR w FSO Motor Company.

Zastępcą dyrektora Agencji Promocji nadal jest Ewa Michalak.

Polskie Radio ze spadkiem wpływów i stratą

W 2019 roku Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).

Firma zanotowała w 2019 roku 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze - 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na 2020 r. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk - 80 zł.

W br. Polskie Radio otrzyma część kolejnej rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa, którą zapisano w ustawie budżetowej. Z kwoty 1,95 mld zł do Polskiego Radia trafi 125,9 mln zł w formie obligacji skarbowych. Pierwszą transzę tych obligacji, o łącznej wartości 650 mln zł, zarejestrowano w zeszły poniedziałek.

 

Dołącz do dyskusji: Zbigniew Lazar p.o. dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kik
O jak przyjaciel pani prezes PR robi karierę. Trójka już zamordowana to co on będzie promować? Panią prezes?
odpowiedź
User
mmp
A co tam promować?
odpowiedź
User
"Ale jazz , hardkorowy pada deszcz"
Ta Promocja to nie ma szczęścia do dyrektorów , nie dość , że zmieniani są co kilka miesięcy to tendencja jest taka , że każdy następny jest większym idiotą od swojego poprzednika .
odpowiedź