SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ZKDP: Axel Springer źle zakwalifikował promocyjne e-wydania"Dziennika"

E-wydania "Dziennika" (Axel Springer Polska) rozpowszechniane wramach promocji "e-wydanie "Dziennika" dla Klientów Era Biznes" niespełniają wymagań prenumeraty e-wydań - uznał zarząd ZwiązkuKontroli Dystrybucji Prasy i zobowiązał wydawcę do dokonaniaautokorekty.

Sprawę do ZKDP w marcu br. zgłosiła Agora. Wydawnictwo tozłożyło wniosek o rozstrzygnięcie, w jaki sposób należykwalifikować rozpowszechnianie egzemplarzy e-wydań "Dziennika", będących elementem akcji promocyjnej "e-wydanie "Dziennika" dlaKlientów Era Biznes", a które Springer w styczniu i lutym br.,zakwalifikował do rubryki prenumerata e-wydań. Agora argumentowała,że egzemplarze zakupione przez PTC (operator sieci Era) podlegajądalszej odsprzedaży klientom (prenumerata jest wliczona wabonament), a zgodnie z Regulaminem ZKDP do prenumeraty e-wydańzalicza się "egzemplarze sprzedane przez wydawcę (&) zamawiającemubez prawa dalszej odsprzedaży". Spółka też twierdziła, iż brak jestpodstaw do uznania, że PTC "jest przedsiębiorstwem specjalizującymsię w sprzedaży e-wydań z przeznaczeniem na realizację przyjętychprenumerat", a nawet jeżeli tę czynność wykonuje w jego imieniue-Kiosk, to zamówienie złożone przez abonentów sieci Era jestwyłącznie "techniczną czynnością", wymaganą przez obowiązująceprzepisy prawa, umożliwiającą realizację nabytego w drodze ofertypromocyjnej prawa do prenumeraty.

Axel Springer bronił się, argumentując, że e-wydania zostałysprzedane przez Axel Springer do e-Kiosk S.A. jako przedsiębiorcyspecjalizującego się w sprzedaży e-wydań, a zamówienia "(&)składane są przez abonentów sieci Era w sposób w pełni świadomy,niezależnie od zawarcia umowy o świadczenie usługtelekomunikacyjnych (...)", co oznacza, że spełniono przesłankiuprawniające do zakwalifikowania egzemplarzy rozpowszechnianych wramach promocji "e-wydanie "Dziennika" dla Klientów Era Biznes" doprenumeraty e-wydań.

Zarząd ZKDP uznał, że opisany powyżej sposób rozpowszechnianiae-wydań "Dziennika"
nie spełnia wymagań prenumeraty e-wydań. Rozpowszechnianie e-wydańmoże być bowiem wykazywane w deklaracjach ZKDP wyłącznie w trzechrubrykach: sprzedaż egzemplarzowa e-wydań, prenumerata e-wydań idystrybucja bezpłatnych e-wydań.

Wydawca może teraz albo nie wykazać w ogóle rozpowszechnianiatych wydań w deklaracjach albo wykazać je w rubryce dystrybucjabezpłatnych e-wydań (po spełnieniu określonych warunków), musijednak usunąć je z rubryki prenumerata e-wydań. Nowe rozwiązaniadotyczące kwalifikacji e-wydań mają zostać wypracowane nanajbliższym zjeździe ZKDP, który odbędzie się 25 czerwca br.

Axel Springer nie komentuje uchwały zarządu ZKDP.

Dołącz do dyskusji: ZKDP: Axel Springer źle zakwalifikował promocyjne e-wydania"Dziennika"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl