Projekty będzie można zgłaszać w 19 kategoriach konkursowych, w tym w 5 nowoutworzonych: Social media, Business-to-Business PR, Sektor publiczny, PR finansowy i relacje inwestorskie oraz Green PR.
Pełna lista kategorii wygląda następująco:

KATEGORIE GŁÓWNE:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji. 2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi. 3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji. 4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi. 5. Public Affairs i Lobbing: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne. 6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji. 7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji. 8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi. 9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne. 10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy. 11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. 12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku i promocja miejsca, miasta lub regionu. 13. Social media: projekt public relations, który w istotny sposób wykorzystał media społecznościowe w strategii komunikacji. 14. Bussiness-to-Bussiness PR: działania public relations zrealizowane dla firmy, produktu lub usługi w obszarze business-to-business, mające na celu wsparcie sprzedaży lub/i budowę wizerunku, produktu lub usługi wśród biznesowych klientów. 15. PR finansowy i relacje inwestorskie: projekt lub kampania, których celem było wzmocnienie wizerunku spółki publicznej (lub planującej debiut na GPW/NewConnect) wśród inwestorów instytucjonalnych, indywidualnych i/lub analityków. 16. Sektor publiczny: projekt prowadzony przez lub na zlecenie organów administracji publicznej finansowany z budżetu państwa lub środków Unii Europejskiej.

KATEGORIE SPECJALNE:
1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł. 2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji. 3. Green PR: projekt prowadzony w sposób zrównoważony, minimalizujący negatywny wpływ na środowisko naturalne i promujący postawy proekologiczne.
Kalendarium najważniejszych terminów związanych z konkursem: • 30 czerwca – pierwszy termin zgłaszania projektów • 7 lipca – drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów • 5 września – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy nominowanych projektów • 19 września – termin przesyłania przez finalistów dokumentacji dodatkowej do
Uroczysta gala Złotych Spinaczy odbędzie się natomiast 25 października w hotelu Intercontinental w Warszawie.











