SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

Platforma nc+ na koniec 2014 roku miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w ub.r. zanotował niższe łączne przychody, ale wzrósł przychód z jednego klienta.

Na dzień 31 grudnia ub.r. platforma nc+ obsługiwała 2,15 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu roku straciła ich 50 tys. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku w wyniku fuzji Cyfry+ i n) platformie ubyło już 350 tys. klientów. Wśród nich było też około 100 tys. abonentów, które miało dekodery obu platform cyfrowych.

- Platforma nc+ działa na nasyconym rynku. Jest jasne, że wzrosty, jakie widzieliśmy w ostatnich latach, nie są już osiągalne - mówił na konferencji prasowej Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, pytany o to dlaczego liczba klientów nc+ spada, a nie rośnie. - Koncentracja przesuwa się z bazy abonentów na wartość jednego abonenta, możliwość dostarczenia mu satysfakcjonującego produktu i otrzymania szybkiej zapłaty - stwierdził Tellenbach.

Średni miesięczny przychód nc+ z jednego klienta, czyli tzw. ARPU, na koniec 2014 roku wyniosło 68,3 zł. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i 0,4 proc. więcej niż na koniec września ub.r.

- Wierzę, że firma z takim ARPU pokazała, że odpowiada na oczekiwania klientów. To daje przekonanie, że jej baza abonentów jest stabilna i pozwoli na generowanie dalszych zysków - stwierdził prezes Grupy TVN.

Łączne przychody platformy nc+ w ub.r. uplasowały się na poziomie 2,15 mld zł (spadek o 5 proc.), zaś EBITDA wyniosła ok. 295 mln zł. W 2013 roku EBITDA po wyłączeniu wysokich kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją wyniosła 223 mln zł. Udział TVN w zysku nc+ w 2014 roku osiągnął 17,5 mln zł względem 54,5 mln zł straty w 2013 roku.

W 2012 roku TVN zapowiadał, że połączenie Cyfry+ i n „umożliwi mu osiągnięcie istotnych synergii, poprzez wzrost przychodów i optymalizację kosztów”, a EBITDA nc+ powinna przekroczyć ostrożnie szacowany poziom 550 mln zł w 2015 roku (więcej na ten temat).

- Pełne korzyści z fuzji opóźnią się o około 18 miesięcy - poinformował w piątek Markus Tellenbach.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+. Większościowym udziałowcem operatora jest Grupa Canal+, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tel
Dziękujemy panu Jakubowi za programowe (koncertowe) rozłożenie nc+ . Ale czego sie spodziewać po ex kierowniku produkcji, który potrafi tylko przepłacać za nieświeży kontent......
odpowiedź
User
....
Jakie miłe informacje z rana...... Od razu widać, że po fuzji zostali sami "fachowcy".......
odpowiedź
User
Przemek
W moim przypadku ta "koncentracja" polega na tym, że przy przedłużaniu telefonicznym umowy w grudniu przyjąłem ofertę za 78 zł, a rachunek przyszedł w styczniu na 119 zł...
odpowiedź