SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)

Stacje radiowe, po pierwszych ośmiu miesiącach br., zwiększyły wpływy reklamowe o 14,6 proc. w skali roku. Z czołówki rozgłośni o największych przychodach tylko Radio Zet zarobiło mniej niż rok temu. Największy wzrost zanotowało z kolei Vox FM.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe stacji radiowych w okresie od stycznia do sierpnia br. wyniosły blisko 3,9 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (według danych cennikowych netto, bez rabatów). To 14,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.

28 proc. wszystkich wydatków marketerów na reklamę radiową trafiło do RMF FM - ponad 1,1 mld zł. Stacja w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła przychody z reklam o 23,3 proc.

Pozycję wicelidera reklamowego rynku radiowego nadal utrzymuje Radio ZET z wpływami w kwocie 695,4 mln zł. Rozgłośnia jako jedyna z czołówki najlepiej zarabiających na reklamie zanotowała spadek wpływów w skali roku - o 2,3 proc.

Trzecie miejsce na podium należy do radiowej Trójki, w której reklamodawcy zwiększyli wydatki o 46,4 proc., do 243 mln zł.

Rozgłośnią, w której marketerzy najbardziej zwiększyli wydatki na reklamę, było radio VOX FM. Stacja zarobiła 74,9 mln zł, czyli 55,3 proc. więcej niż w okresie od stycznia do sierpnia ub.r.

Radiowa Jedynka w tym roku zarobiła 39,7 proc. więcej niż rok temu - 136 mln zł, a Złote Przeboje Poznań - 29,5 proc. więcej (52 mln zł).

O 20,8 proc. wzrosły wydatki na reklamę w Esce Poznań (do 45 mln zł), a w RMF Classic - o 15,5 proc. (do 44,9 mln zł).

Jednocyfrową dynamikę przychodów z reklam miały w omawianym okresie Tok FM (wzrost o 2,4 proc. , do 70,1 mln zł) i Eska Warszawa (wzrost o 8,8 proc., do 48,3 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2015

I-VIII 2016

zmiana proc.

RMF FM

922 298 725 zł

1 136 907 720 zł

23,3

Radio Zet

711 605 470 zł

695 390 625 zł

-2,3

Program III Polskiego Radia

165 925 510 zł

242 991 820 zł

46,4

Program I Polskiego Radia

97 366 520 zł

136 043 120 zł

39,7

VOX FM

48 186 560 zł

74 853 850 zł

55,3

TOK FM

68 476 286 zł

70 146 153 zł

2,4

Złote Przeboje Poznań

40 163 623 zł

52 001 631 zł

29,5

Eska Warszawa

44 361 570 zł

48 266 790 zł

8,8

Eska Poznań

37 262 632 zł

44 998 716 zł

20,8

RMF Classic

38 857 396 zł

44 890 811 zł

15,5

Razem

3 398 706 168 zł

3 893 908 326 zł

14,6

Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nikt
Radio Zet - no to hiszpańska tzn francuska inkwizycja już się zbliża. Kto tym razem zapłaci cenę stołka?
odpowiedź
User
Hj
Pan prezes zbiera co zasiał ... Geniusz
odpowiedź
User
VOXFM
Tylko VOX FM! Reszta radiostacji to jedna i ta sama papka powtarzana co godzinę...
odpowiedź