SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ZnanyLekarz pozyskał 20 mln dolarów na globalny rozwój i przejął największego konkurenta

Polski startup ZnanyLekarz/DocPlanner umacnia swoją pozycję na rynku umawiania wizyt lekarskich online. Właśnie pozyskał od inwestorów 20 mln dol. finansowania i przejął największego globalnego konkurenta - hiszpańską firmą Doctoralia.

Mariusz Gralewski, założyciel ZnanyLekarz/DocPlannerMariusz Gralewski, założyciel ZnanyLekarz/DocPlanner

ZnanyLekarz.pl to serwis, dzięki któremu użytkownicy mogą umawiać się na wizyty w prywatnych placówkach służby zdrowia. Jest największym tego typ serwisem w Polsce. Działa również na 24 innych rynkach, jest liderem m. in. w Turcji, Czechach i we Włoszech. Łącznie z usług serwisów z grupy ZnanyLekarz/DocPlanner miesięcznie korzysta 8 mln użytkowników.

Doctoralia natomiast to serwis hiszpański, który mocno zaznaczył swoją obecność w Ameryce Południowej - jest liderem w swoim segmencie m. in. w Brazylii i Meksyku. W 20 krajach ze stron firmy Doctoralia korzysta łącznie 9 mln użytkowników miesięcznie.

Połączenie sił przez obie firmy ma jeden cel - stworzenie globalnego lidera rynku umawiania wizyt online. Na rynkach, na których aktywny jest ZnanyLekarz/DocPlanner, Doctoralia radziła sobie gorzej, natomiast była mocna tam, gdzie polskiemu startupowi wiodło się mniej pomyślnie. Decyzja o połączeniu sił ma zatem biznesowe uzasadnienie.

- Mamy ambicję stać się największą platformą usług medycznych na świecie. Obecnie kładziemy największy nacisk na budowanie silnej globalnej obecności, wzmocnienie pozycji na kluczowych rynkach (Polska, Turcja i Włochy) i dodanie 4-5 kolejnych, silnie rozwijających się rynków, budując biznes od początku bądź poprzez przejęcia lokalnych graczy. Obecność i użyteczność platform usług medycznych jest coraz częściej dostrzegana przez lekarzy i pacjentów w coraz większej liczbie krajów - mówi Mariusz Gralewski, założyciel i prezes DocPlanner. - Na naszych kluczowych rynkach obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania ze strony pacjentów na dostępność kalendarzy lekarzy online, dlatego skupiamy się na dostarczaniu najwyższej jakości pozytywnych doświadczeń dla obu tych grup - dodaje.

DocPlanner przejął 100 proc. udział hiszpańskiej firmy. Większościowym udziałowcem spółki powstałej w wyniku połączenia zostaną właściciele polskiej firmy. Założyciele Doctoralii będą udziałowcami firmy i dołączą do kadry zarządzającej. Serwisy do tej pory należące do Hiszpanów wciąż będą funkcjonować pod dotychczasową marką, choć jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl, nie jest wykluczone, że w przyszłości nastąpi ich rebranding na DocPlanner.

Globalny wzrost ZnanemuLekarzowi mają także zapewnić pieniądze od inwestorów. W rundzie C finansowania od funduszy venture capital firma prowadzona i współzałożona przez Mariusza Gralewskiego pozyskała 20 mln dol. To największa jak do tej pory runda finansowania na polskim rynku startupów. ZnanyLekarz pobił poprzedni rekord należący do firmy Brainly/Zadane.pl, która w maju br. uzyskała 15 mln dolarów finansowania m. in. od grupy Napsers, właściciela Allegro.

Jak do tej pory ZnanyLekarz/DocPlanner zebrał od inwestorów 34 mln dolarów. W firmie zatrudnionych jest ponad 200 osób. Główna siedziba startupu znajduje się w Warszawie, ale ma on także biura w Rzymie i Stambule.

Dołącz do dyskusji: ZnanyLekarz pozyskał 20 mln dolarów na globalny rozwój i przejął największego konkurenta

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lucjan
Ludzie, unikajcie pośredników w rodzaju znanylekarz.pl - to naciągacze, którzy chcą zarobić na waszych chorobach. Wystarczy że Allegro zmonopolizowało e-commerce w Polsce i za każde puszczenie bąka trzeba im płacić.
odpowiedź