SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zygmunt Solorz-Żak stawia na Polkomtel. „Walczę z biurokracją i mentalnością pracowników”

Zygmunt Solorz-Żak skupia swoją uwagę na Polkomtelu. W należącej do niego od 2011 r. spółce telekomunikacyjnej największym wyzwaniem jest zmiana mentalności pracowników i sposobu zarządzania. W związku z tymi zadaniami biznesmen nie planuje na razie nowych przedsięwzięć.

Polkomtel S.A. został utworzony pod koniec 1995 r. Kiedy Zygmunt Solorz-Żak przejmował spółkę, jej udziałowcami były  m.in. KGHM Polska Miedź i PKN Orlen (po 24,39 proc.) oraz PGE (21,85 proc.).

 – Teraz jest tam inne zarządzanie, inna odpowiedzialność. Dotychczas zarząd miał bardzo dużo do powiedzenia, bo udziałowcami były firmy państwowe, a teraz trudno to szybko zmienić – opisuje sytuację w Polkomtelu Zygmunt Solorz-Żak.

Solorz-Żak podkreśla, że największym wyzwaniem związanym z quasi-państwową przeszłością Polkomtela jest mentalność pracowników.

 – Tam naprawdę jest co robić, trzeba inaczej to zorganizować, a to jest bardzo trudne. Ta firma funkcjonowała w ten sposób ponad 15 lat. Aby wprowadzić zmiany trzeba odmienić mentalność ludzi, a to nie jest takie proste albo wręcz jest niemożliwe – mówi Solorz-Żak.

Dodaje, że zmiany w Polkomtelu wymagają tak dużo pracy, że nowe przedsięwzięcia muszą poczekać. Jednym z wyzwań jest wprowadzenie nowych procedur.

 – Żeby cokolwiek przepchnąć trzeba pięciu podpisów. Ja chciałem zrobić dwa podpisy, a okazało się, że jest ich siedem. Trudno jest te regulacje wewnętrzne wszystkie pozmieniać, ponieważ od dawna to funkcjonowało tak, a nie inaczej – komentuje Solorz-Żak.

Polkomtel to operator sieci telefonii komórkowej Plus, 36,6 oraz Sami Swoi. Solorz-Żak zakupił spółkę za rekordowe 18,1 mld zł. Umowa między udziałowcami Polkomtela a spółką należącą do biznesmena została podpisana w czerwcu 2011 roku, a sfinalizowano ją kilka miesięcy później, w listopadzie, po uzyskaniu zgody urzędu antymonopolowego. Właścicielem 100 proc. udziałów stał się Spartan Capital Holdings. W lutym br. nastąpiło połączenie spółek poprzez przeniesienie całego majątku Spartan Capital Holdings na spółkę Polkomtel.


 

Dołącz do dyskusji: Zygmunt Solorz-Żak stawia na Polkomtel. „Walczę z biurokracją i mentalnością pracowników”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
motysia
Od kilku miesięcy moim zdaniem Plus się pogorszył. I w usługach abonamentowych i na kartę. Brak komunikacji między działem windykacyjnym a reklamacyjnym stwarza delikatnie mówiąc nie miłe sytuacje. To spowodowało że przeszłam na z Abonamentu na Plus na kartę. Myślałam że problemy się skończą. Ale nie. Usługa którą zamówiłam SMSem została włączona (taki miałam komunikat) ale opłata za korzystanie z internetu była pobierana tak jakby usługa nie była włączona. Po wyczyszczeniu w ciągu 5 min mojego konta z 80 zł zgłosiłam reklamacje z innego aparatu.
Reklamacja którą zgłosiłam jeszcze kiedy miałam tel na abonament została rozpatrzona pozytywnie po 3 miesiącach a po kolejnych 2 miesiącach dopiero otrzymałam zwrot pieniędzy.
Zostałam wprowadzona w błąd przez konsultanta. Pan z windykacji Stwierdził że to w dobrej woli konsultanta było powiedzieć mi czy mam daną usługę włączoną czy nie !!! To w takim razie od czego oni tam są ?

Polecam przyjrzeć się pracownikom i ich stosunkowi do klienta. Procedurom i komunikacji też
odpowiedź
User
radzio
Zabrałem się z Cyfrowego Polsatu (kto wypowiadał im umowę, ten wie, że to nie łatwe). Odszedłem przez niekompetencję konsultantów i cwaniactwo zapisane już w kontraktach (automatyczne przedłużanie, długie terminy wypowiedzenia, itp), a teraz gdy Solorz zacznie grzebać przy plusie to i stąd trzeba będzie uciekać... Szkoda po 13latach. Może jednak niech Prezesy zajmą sie Polszmatownią...
odpowiedź
User
były abonent Plusa
Plus robi się żenujący! ciągła modernizacja sprawia że od 3 miesięcy mam same problemy z internetem a reklamacje odrzucają! jeszcze 3 miesiące umowy i uciekam od Plusa jak najdalej
odpowiedź