Zysk Netii wzrósł o 72 proc., więcej sprzedanych usług telewizyjnych i mobilnych, mniej stacjonarnych

W minionym półroczu Netia przy nieco wyższych wpływach niż rok wcześniej zanotowała o 71,9 proc. wyższy zysk netto. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba świadczonych przez firmę mobilnych usług telefonocznych, natomiast zmalała liczba usług internetu i telefonii stacjonarnej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Zysk Netii wzrósł o 72 proc., więcej sprzedanych usług telewizyjnych i mobilnych, mniej stacjonarnych

Przychody Netii w pierwszej połowie br. wyniosły 777,37 mln zł, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast zysk netto wzrósł w skali roku o 71,9 proc. - z 7,82 mln zł do 13,45 mln zł, przy czym zysk operacyjny zmalał o 21 proc. - z 16,28 mln zł do 12,86 mln zł.

W samym drugim kwartale spółka miała 386,87 mln zł wpływów (1,7 proc. więcej niż rok wcześniej), 12,71 mln zysku operacyjnego (wzrost o 24 proc. w skali roku) i aż 23,7 mln zł zysku netto (prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej).

grafika

Na koniec czerwca Netia miała sprzedanych 2,19 mln jednostkowych usług (RGU), o 62,8 tys. mniej niż rok wcześniej (spadek o 3 proc.). Liczba usług we własnej sieci wzrosła w skali roku o 32,4 tys., a tych w sieciach obcych zmalała o 94,2 tys.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/upc-z-najszybszym-internetem-stacjonarnym-a-orange-z-mobilnym-ranking-speed-test ##

grafika

Netia na koniec pierwszego półrocza miała 172,3 tys. aktywnych usług telewizyjnych, o 21,1 tys. więcej niż przed rokiem (14 proc. w górę).

Liczba świadczonych usług szerokopasmowych wyniosła 728,2 tys., po spadku o 6 proc. w skali roku. Przy czym liczba usług oferowanych we własnej sieci wzrosła z 412,1 tys. do 423,6 tys., a zmalała tych oferowanych na dostępie regulowanym: w przypadku BSA z 224,9 tys. do 188,4 tys., a w przypadku LLU ze 142,7 tys. do 116,2 tys. Na koniec czerwca br. poprzez własną sieć dostępową Netii świadczone były usługi szerokopasmowe dla 58 proc. klientów, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba mobilnych usług głosowych zwiększyła się ponad dwukrotnie - z 28,7 tys. do 82,9 tys., a liczba mobilnych usług internetowych zmalała z 18,6 tys. do 17,1 tys.

Liczba usług głosowych wyniosła 1,19 mln, o 105,3 tys. mniej niż w połowie ub.r. - Ze względu na zaostrzoną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym oraz koncentrację spółki na usługach wysokomarżowych na sieciach własnych, Netia obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów i marży z tytułu tych usług w ramach działań retencyjnych. Ponadto Netia sukcesywnie zwiększa liczbę klientów, którym świadczy usługi głosowe w oparciu o nisko kosztową technologię VoIP (są to głównie klienci biznesowi). W II kwartale 2016 r. baza klientów VoIP obsługiwanych we własnej sieci wzrosła o 2,4 tys. usług - informuje firma w raporcie finansowym.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu