SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żywiec Zdrój przed Nestle Waters i Maspexem w wydatkach na reklamy wody

Producenci wody już w kwietniu br. mocno inwestowali we wsparcie marketingowe swoich marek, głównie w telewizji i magazynach. Na reklamy wydali ponad połowę więcej niż rok temu, największy budżet miał Żywiec Zdrój.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci wody byli mocno aktywni reklamowo w mediach tradycyjnych (nie uwzględniając internetu) już w kwietniu br., czyli jeszcze przed startem sezonu letniego, w którym ta branża notuje najwyższe wzrosty sprzedaży.

Cennikowo wydali na reklamy 16,2 mln zł, czyli o 59,1 proc. więcej niż w kwietniu ub.r. Zwiększyli nakłady reklamowe w magazynach, gazetach i telewizji, a ograniczyli je w radiu.

Telewizje zarobiły na reklamach produktów z tej kategorii 13,8 mln zł, czyli 49,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na promocje wody w magazynach wzrosły o 137,7 proc., do 1,3 mln zł, a w gazetach o 110,2 proc., do 21,9 tys. zł.

Radio z kolei zarobiło 40,9 proc. mniej niż przed rokiem, nieco ponad 220 tys. zł.

Wydatki reklamowe producentów wody

(cennikowo, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2014

IV 2015

zmiana proc.

TELEWIZJA

9 263 324 zł

13 842 624 zł

49,4

RADIO

373 526 zł

220 699 zł

-40,9

GAZETY

10 440 zł

21 940 zł

110,2

MAGAZYNY

539 740 zł

1 283 103 zł

137,7

OUTDOOR

b.d.

841 389 zł

b.d.

razem

10 187 030 zł

16 209 755 zł

59,1

Najwięcej na wsparcie swoich produktów w mediach tradycyjnych przeznaczył w kwietniu br. należący do Grupy Danone Żywiec Zdrój (producent wody Żywiec Zdrój). Firma wydała ponad 4 mln zł, podczas gdy rok temu zaledwie 28 tys. zł.

Kampania rozpoczęta w kwietniu br. promowała nowość w ofercie firmy - gazowaną wodę tej marki z sokiem (więcej o tym).

Nestle Waters Polska (producent Nałęczowianki) zwiększył wydatki o 24,6 proc., do blisko 3 mln zł, a Maspex Wadowice (produkujący m.in. Kubuś Waterrr) - o 8,6 proc., do 2,8 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów wody

(cennikowo, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2014

IV 2015

zmiana proc.

ŻYWIEC ZDRÓJ

28 000 zł

4 035 004 zł

14310

NESTLE WATERS POLSKA

2 368 765 zł

2 950 726 zł

24,6

MASPEX WADOWICE

2 602 690 zł

2 826 225 zł

8,6

Razem

10 187 030 zł

16 209 755 zł

59,1

Pierwsza tegoroczna kampania Nałęczowianki ruszyła już w pierwszych dniach kwietnia br., a kontynuowana była w maju (więcej o niej). Z kolei Maspex Wadowice w działaniach reklamowych prowadzonych w kwietniu podkreślał, że woda Kubuś Waterrr nie zawiera konserwantów (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Żywiec Zdrój przed Nestle Waters i Maspexem w wydatkach na reklamy wody

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jamcion
Prezes NESTLE:
"Woda nie jest prawem człowieka, powinna zostać sprywatyzowana"
odpowiedź