Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland”

„Doing Business in Poland” to kolejna edycja kompleksowego przewodnika dla inwestorów zainteresowanych rozpoczęciem i rozwinięciem swojej działalności w Polsce. Na blisko 200 stronach eksperci EY przygotowali praktyczne informacje z ośmiu rozległych tematów obejmujących klimat i zachęty inwestycyjne, otoczenie makroekonomiczne, podatki, kapitał ludzki, zamówienia publiczne, nieruchomości, audyt i księgowość oraz wybrane sektory gospodarki. Publikacja jest w języku angielskim. Można ją pobrać ze strony www.ey.com/pl/doingbusiness.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Jesteśmy gospodarką, która stabilnie się rozwija. Skumulowany wzrost PKB w Polsce w latach 2008-2016 wyniósł ok. 32,6%. Wyższym wynikiem będą mogły pochwalić się zapewne tylko dwa kraje Unii Europejskiej: Malta i Irlandia. Mamy też młode, wykształcone kadry, świetnie znające języki obce. To doceniają inwestorzy, którzy chcą w Polsce rozwijać swoją działalność – podkreśla Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY Polska.

- Polska jest ciągle bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla inwestorów. Jak wynika z corocznego raportu EY „Atrakcyjność inwestycyjna Europy”, jesteśmy nie tylko krajem pierwszego wyboru w Europie Środkowo-Wschodniej, ale znajdujemy się w czołówce państw na kontynencie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. W 2015 roku w Polsce powstało 211 BIZ. To wzrost aż o 60% w porównaniu z 2014 – mówi Paweł Tynel, Partner EY i Lider Grupy Zarządzania Innowacjami w EY.

„Doing Business in Poland” to kompendium przepisów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej obowiązujących 1 stycznia 2017 roku. Autorzy poszczególnych rozdziałów są wiodącymi ekspertami w swoich obszarach z doświadczeniem na polskim rynku i w pracy z zagranicznymi klientami.

- Przygotowaliśmy tę publikację żeby przybliżyć różne praktyczne kwestie, z którymi stykają się inwestorzy zagraniczni, którzy wchodzą do Polski. Mamy nadzieję, że to pomoże firmom uniknąć typowych pułapek i zwrócić uwagę na obszary, w których wiedza i odpowiednie planowanie pozwolą zredukować ryzyko związane z działalnością – mówi Mikołaj Rytel, Partner w Dziale Audytu EY, Szef Amerykańskiej Praktyki w Polsce.

Publikacja składa się z ośmiu obszarów. Eksperci opisują w nich zagadnienia dotyczące klimatu i zachęt inwestycyjnych, zasad prowadzenia działalności, podatków, kapitału ludzkiego, zamówień publicznych, nieruchomości, audytu oraz księgowości. Osobny rozdział poświęcony jest także poszczególnym sektorom w polskiej gospodarce, które mogą być interesujące z punktu widzenia inwestorów zagranicznych.  

- Wiele instytucji oraz firm pytało nas o kolejną edycję Doing Business i stąd też inicjatywa jej przygotowania. Okazuje się bowiem, że niby w internecie jest wszystko, ale zebrane razem i klarownie przedstawione – już niekoniecznie – podsumowuje Paweł Tynel.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?