Marketing zintegorwany czyli siły, a zamiary

Według badań przeprowadzonych przez Econsultancy i Oracle Marketing Cloud, aż 67 %, czyli zdecydowana większość firm stawia na integrację kluczowych działań marketingowych we wszystkich możliwych kanałach komunikacji z klientami. Trzeba jednak pamiętać że droga od pomysłu do wdrożenia bywa długa i kręta. Dlaczego? Powodem okazuje się brak środków finansowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Marketing zintegrowany, czyli Integrated Marketing Communication (IMC) to metoda  realizacji celów marketingowych za pomocą różnorodnych, zharmonizowanych ze sobą działań, które w połączeniu prowadzą do potęgowania osiąganych efektów. Dzięki synchronizacji wielu środków przekazu marketerzy, świadomi ograniczeń poszczególnych kanałów, zwiększają szanse na rozprzestrzeniania swoich treści, dotarcie do wielu konsumentów jednocześnie i w efekcie, osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych.

W badaniu Econsultancy i Oracle Marketing Cloud wzięło udział prawie 1000 specjalistów z branży marketinowej i e-commerce. Okazało się, iż mniej niż połowa z nich (49%) uważa, że firmy dla których pracują są gotowe na wprowadzenie zintegrowanej komunikacji.  Równocześnie, jedynie 7% z nich jest pewnych, że ich organizacja jest w stanie skutecznie działać na tym polu.    

Na pytanie dotyczące utrudnień w prowadzeniu zintegrowanej komunikacji, aż dwadzieścia dwa procent respondentów odpowiada jednoznacznie.  Według nich to brak zasobów jest największą przeszkodą w osiąganiu spodziewanych efektów. Jedna piąta ankietowanych twierdzi, że do kluczowych czynników sukcesu w działaniach marketingu zintegrowanego należą: doskonała strategia i poznanie potencjalnego klienta. W rzeczywistości, 21% badanych zgadza się, iż zrozumienie klienta oraz ścieżek którymi porusza się on w Internecie jest najważniejszym czynnikiem gwarantującym sukces. Równocześnie, aż 57% badanych potwierdza, że nie zna swojej grupy docelowej na tyle, aby odpowiednio skomponować swoją ofertę.

Marketingowcy rozumieją, iż kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii jest zrozumienie i poznanie klienta. Niestety w dalszym ciągu, mniej niż połowa respondentów decyduje się na analizę grupy docelowej – komentuje Kamila Szwagiel, GRUPA 365NET.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową