Niższe rachunki za połączenia głosowe z innego kraju – możliwe dzięki Wi-Fi calling

  • 75% użytkowników przebywając za granicą, wykonuje mniej połączeń głosowych niż w swoim kraju
  • Prawie co czwarta osoba (23%) podróżująca do innego kraju, całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu
  • 2/3 użytkowników szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Raport Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” opisuje wpływ usługi Wi-Fi calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji, oraz na postrzeganie operatorów wprowadzających tę usługę na rynek. Pokazuje również jak Wi-Fi calling oceniają użytkownicy wyjeżdzający do innych krajów.

Usługa Wi-Fi calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany komunikator, zgodny ze standardem 3GPP.

Kiedy konsumenci podróżują do innego kraju, zmianie ulegają ich zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków dzwonią znacznie rzadziej, 75% użytkowników wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. 88% z nich przy korzystaniu z internetu korzysta z ogólnodostępnych hot-spotów. Prawie co czwarty z respondentów (23%) całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu.

Dla użytkowników telefonii komórkowej podróże do innego kraju wiążą się z odpowiednim przygotowaniem. Dwóch na trzech respondentów szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu. Do najczęściej stosowanych rozwiązań należy zakup karty SIM lokalnego operatora i zasilanie konta komunikatorów głosowych, takich jak Skype. Wprowadzenie nowej usługi operatorskiej może spowodować, że użytkownicy przestaną szukać alternatywnych sposobów komunikacji. Zamiast tego, będą korzystać z Wi-Fi calling – zadeklarowało tak 42% respondentów biorących udział w badaniu.

75% przepytanych użytkowników deklaruje chęć dzwonienia częściej, jeśli operator ich sieci komórkowej wprowadzi usługę Wi-Fi calling. Osoby korzystające ze smartfonów, podróżujący do innych krajów, zostali również zapytani o udział wiadomości tekstowych, połączeń głosowych i internetu mobilnego w codziennej komunikacji. 30% komunikacji odbywa się za pomocą połączeń głosowych, 46% za pomocą internetu (głównie poprzez korzystanie z hot-spotów). Za resztę komunikacji odpowiadają wiadomości tekstowe.

Korzystanie z Wi-Fi calling niesie ze sobą wątpliwości osób podróżujących w celach służbowych. Jakość tej usługi jest ściśle związana z przepustowością łącza internetowego. Połowa respondentów obawia się, że będzie zmuszona korzystać ze specjalnych hot-spotów, oferujących szybki i niezawodny internet. Może to negatywnie wpłynąć na mobilność użytkowników.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?