SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej

W br. polskie sieci kablowe cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej. UPC wydała 6 proc., a Vectra 21 proc. więcej. Za to wydatki reklamowe Netii spadły prawie trzykrotnie.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) pięciu największych sieci kablowych w Polsce od stycznia do lipca br. wyniosły 44,09 mln zł. W skali roku wzrosły o 7,5 proc., czyli nieco ponad 3 mln zł. Dodatkowo według badania IAB AdEx w samym I kwartale br. cały segment telekomunikacyjny na reklamę w internecie przeznaczył 9,7 proc. jej łącznej wartości wynoszącej 485 mln zł, czyli 47 mln zł. Przy czym większość tych wydatków pochodziła zapewne od operatorów komórkowych.

>>> Telekomy więcej na reklamę: Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół

Wśród sieci kablowych zdecydowanie najwięcej na reklamę wydaje UPC Polska, której cennikowy budżet marketingowy zwiększył się w br. o 6,2 proc., czyli 1,9 mln zł. Sieć od lata ub.r. reklamuje Katarzyna Pakosińska, wcielając się w rolę rozsądnej brunetki i naiwnej blondynki. W I połowie br. promowała m.in. usługę UPC na Żądanie (zobacz ten spot) i obniżkę cenową pakietu internet, telewizja i telefon (obejrzyj to). Natomiast Vectra przeznaczyła na reklamę więcej o 21 proc., a konkretnie o 1,8 mln zł, niż przed rokiem.

Trzy pozostałe sieci cennikowo wydały na reklamę jedynie 340-410 tys. zł. Do tego wszystkie zmniejszyły swoje budżety w tym zakresie: Inea o 48,2 proc., Toya o 21,4 proc., a Multimedia Polska o 28,1 proc.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci kablowych (bez internetu)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-VII.2012I-VII.2011
UPC Polska32 435 016 zł30 541 387 zł
Vectra10 494 084 zł8 674 146 zł
Inea413 690 zł798 233 zł
Toya402 440 zł511 870 zł
Multimedia Polska344 399 zł479 350 zł
razem44 089 629 zł41 004 986 zł

Mniej na reklamę przeznaczyły również Netia i Telekomunikacja Polska, operator usług stacjonarnych Grupy TP. Wydatki Telekomunikacji Polskiej spadły w skali roku o 11 proc. Przypomnijmy, że w kwietniu oferowane przez nią usługi przeszły zmieniły nazwę z TP na Orange, czemu towarzyszyła kampania reklamowa z udziałem Serca i Rozumu (przeczytaj o niej więcej i obejrzyj jeden ze spotów).

Natomiast Netia przeznaczyła w br. na reklamę jedynie 37,4 proc. tego co przed rokiem. Wiosną do kampanii operatora wrócił Tomasz Kot, który promował Telewizję Osobistą i konkurs „Wydżampuj swoje TV” (obejrzyj te spoty) oraz tvn player w Telewizji Osobistej (zobacz to).

Cennikowe wydatki reklamowe operatorów telefonii stacjonarnej (bez internetu)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-VII.2012I-VII.2011
Telekomunikacja Polska72 971 281 zł81 993 508 zł
Netia23 370 709 zł62 433 957 zł

Dołącz do dyskusji: UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robert03
Vectra musi tłuc ostro reklamy bo od maja Telewizja cyfrowa ma tak kiepską jakośc że kto może ten ucieka z tej sieci. Niestety. Zamiast poprawić jakość wolą wydawać pieniądze na reklamy. Tak Vectra dba o swoich abonentów. Smutne ale prawdziwe...
odpowiedź
User
satyr
UPC zapomnieliscie dodac zagarneła ASTER ktora padla i stad wyzszy budzet na reklame , a swoja droga jestem przeciwny placenia za reklame czy to samej firmy czy innych produktow (sportu) przez te firmy . Ja jako abonent tej firmy zgodzilem sie placic za usluge ktora mi polecaja w nawiasie usluge licha niekompeletna i niestabilna. Jako inwalida grupy tzw.pierwszej nie mam zadnych ulg a na głopote poprzez moj abonament doplacam.To samo z tymi glupimi serialami - komu ta glupota jest potrzebna i kto ma korzysci z niej ? kto to oglada ot leci jak nieraz widze właczone i rodzina sie kreci po mieszkaniu jeden to widzi inny tamto a nie ogladaja tego w calosci ot poprostu glopota a le na topie to trza reklamowac bo nasi celebryci nie maja za co zyc np Wisniewski nagral jedna melodie i powtarza sie ja bo biedny nie ma co jesc i z tego wszystkiego ma juz raka. to tyle na razie
odpowiedź