SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża telewizyjna podsumowuje 2014 rok. Trendy na 2015

Jaki był miniony rok w branży nadawców i producentów telewizyjnych i operatorów płatnej telewizji? Co wydarzy się w 2015 roku? Podsumowują m.in. Dariusz Dąbski, Olgierd Dobrzyński, Dariusz Janczewski, Julien Verley i Ryszard Sibilski.

Zapraszamy na ostatnią już część podsumowań 2014 roku w polskich mediach i reklamie. Dzisiaj o minionych dwunastu miesiącach i perspektywach na kolejny rok opowiadają przedstawiciele branży prasowej.

 


Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

Wydarzenie roku
Największym wydarzeniem w branży telewizyjnej w 2014 roku jest niewątpliwie decyzja ITI oraz nc+ o sprzedaży TVN. Konsekwencje tej decyzji będą miały ogromny wpływ na rynek telewizyjny w Polsce.

Sukces roku
Moim zdaniem największym sukcesem w branży telewizyjnej w 2014 roku jest znaczące umocnienie Telewizji Puls jako trzeciej największej, komercyjnej stacji telewizyjnej na polskim rynku.

Porażka roku
Największą porażką jest przesunięcie na kolejny rok tematu ustawy medialnej, a co za tym idzie finansowania i roli Telewizji Polskiej.

Człowiek roku
Na pewno decyzja ITI i NC+ o wycofaniu się z TVN.

Trend roku
Dalszy dynamiczny rozwój naziemnej telewizji cyfrowej. Obecnie mamy już na rynku w DVB-T 24 kanały, z których aż 14 znajduje się w top 20.

Prognoza na 2015 rok
Dalsze umocnienie naziemnej telewizji cyfrowej, nowy właściciel TVN, decyzje związane z MUX-8 oraz konsolidacja rynku zarówno po stronie operatorów kablowych, jak i nadawców.

 


Olgierd Dobrzyński, country manager Central Europe w Discovery Networks CEEMEA i Eurosport

Wydarzenie roku
Z naszej perspektywy takim wydarzeniem z pewnością jest finalizacja przez Discovery Communications zakupu pakietu kontrolnego w Eurosport International. Umocniła ona naszą pozycję największego nadawcy płatnej telewizji na świecie. Co więcej, dała nam możliwość wzbogacenia oferty programowej o sportowe emocje. Pierwsze efekty procesu integracji są już widoczne, np. współpracujemy w ramach jednego zespołu dystrybucji w regionie CEEMEA. Obecnie tworzony jest długoterminowy plan biznesowy, który pozwoli zoptymalizować wspólną ofertę kanałów na polskim rynku. Naszym celem jest wspieranie rozwoju biznesu operatorów kablowych i satelitarnych poprzez dostarczanie kanałów o najwyższej jakości.

Porażka roku
Za porażkę uznaję postępującą skalę zjawiska piractwa treści wideo. Obecnie aż 7 do 10 milionów Polaków regularnie korzysta z nielegalnych źródeł, co powinno być alarmujące dla całej branży. Discovery jako członek Stowarzyszenia „Sygnał” aktywnie angażuje się w działania mające na celu kształtowanie jednoznacznej postawy wobec nieuczciwości w konsumpcji treści.

Sukces roku
Sukcesem jest opublikowanie w kwietniu tego roku raportu „Analiza wpływu zjawiska piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Dokument ten stanowi ważny głos w dyskusji dotyczącej zjawiska piractwa w Polsce.

Człowiek roku
Moim zdaniem ten rok należał do Katarzyny Kieli. Została ona uznana przez amerykański magazyn Cable FAX za jedną z najbardziej wpływowych kobiet telewizji kablowej na świecie. Co więcej, do portfolio zarządzanych przez nią rynków dołączyły niedawno Niemcy, Austria i Szwajcaria - łącznie jest ich teraz 108. Kasia odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu branży nie tylko w Polsce, ale na świecie.

Trend roku
W minionym roku najbardziej zauważalny był dynamiczny rozwój nielinearnych form dystrybucji treści telewizyjnych w ramach oferty platform kablowo-satelitarnych. Telewizja „na żądanie” to znakomita szansa na dotarcie do jeszcze szerszej publiczności.

Prognoza na 2015 rok
Świat mediów zmierza obecnie w kierunku coraz większej personalizacji i wieloekranowej rzeczywistości. Możemy powiedzieć, że widzowie przejmują kontrolę nad oglądanymi treściami. Żyjemy w bardzo ciekawych czasach zarówno dla branży telewizyjnej i dla samych widzów, którzy cieszą się większą wolnością odtwarzania treści i wchodzenia z nimi w interakcje na wielu ekranach.

 

Na kolejnych podstronach wypowiedzi przedstawicieli Viacom International Media Networks Polska, 4fun Media, nc+, UPC Polska, Inea i Golden Media Polska

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Branża telewizyjna podsumowuje 2014 rok. Trendy na 2015

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
serio?
"Człowiek roku
Na pewno decyzja ITI i NC+ o wycofaniu się z TVN."

Fajny człowiek, nie ma co ;p
odpowiedź
User
w
Coraz więcej ludzi rezygnuje z Tv ponieważ nie da się ogladac szmiry tandety i medialnego badziewia które sprzedajecie Drodzy państwo możecie tylko zaklinac rzeczywistosc
odpowiedź
User
T.R.
Pan Piekarski z Golden Media, producent i pomysłodawca wprowadzenia do Polski programu Warsaw Shore, czyli najgorszego telewizyjnego szamba , martwi się o poziom telewizji publicznej. A nie chcieli w TVP Warsaw Shore? Trzeba mieć tupet...
odpowiedź