SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa TVP z jedną trzecią rynku. Na minusie tylko TVP Polonia

12 kanałów Telewizji Polskiej w czerwcu br. miało łącznie ponad jedną trzecią rynku. Wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu ub.r. zanotowały prawie wszystkie anteny poza TVP Polonia. Najbardziej do góry poszły wyniki TVP Sport.

Liderem oglądalności wśród kanałów Telewizji Polskiej była tradycyjnie TVP1. Jej udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 12,92 proc. i w porównaniu do czerwca 2013 roku wzrósł on o 2,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości TVP.

>>> Mundial pomógł TVP1 i TVP2, TVN ostro w dół. „M jak miłość” hitem czerwca

Drugie miejsce zajęła TVP2, której średni miesięczny wynik wyniósł 10,28 proc., po wzroście o 19,81 proc. Wzrosty te to m.in. skutek transmitowania przez obie anteny Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Na podium znalazło się jeszcze TVP Info. Wynik tej stacji w zeszłym miesiącu wzrósł o 4,52 proc. do 3,47 proc.

Piąte miejsce zajęła uruchomiona we wrześniu ub.r. TVP Regionalna, której udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 1,14 proc.

Natomiast na ostatniej pozycji wśród sklasyfikowany został najmłodszy kanał TVP ABC, który rozpoczął nadawanie w lutym br. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,42 proc. (zobacz wyniki oglądalności tej stacji).

Największym wzrostem, wynoszącym 150 proc., pochwalić się mógł TVP Sport. Jego średni udział wyniósł 0,75 proc. Należy jednak podkreślić, iż w czerwcu br. stacja ta - podobnie jak TVP1 i TVP2 - transmitowała mecze MŚ w piłce nożnej.

Z kolei jedyny spadek odnotowała TVP Polonia, której udział zmniejszył się o 19,77 proc. do 0,69 proc.

>>> TVP Polonia „nie do uratowania”, czas na TV Polska

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w czerwcu br. wyniósł 33,65 proc. W porównaniu do czerwca ub.r. zwiększył się on o 16,64 proc., kiedy to wynosił 28,85 proc.

Kanały TVP

Wszyscy 4+

czerwiec 2013

czerwiec 2014

SHR %

SHR %

TVP1

12,66%

12,92%

TVP2

8,58%

10,28%

TVP Info

3,32%

3,47%

TVP Seriale

1,06%

1,54%

TVP Regionalna

-

1,14%

TVP Rozrywka

0,68%

0,92%

TVP Sport

0,30%

0,75%

TVP Polonia

0,86%

0,69%

TVP Kultura

0,50%

0,52%

TVP Historia

0,49%

0,51%

TVP HD

0,40%

0,48%

TVP ABC

-

0,42%

Grupa TVP

28,85%

33,65%


W grupie 16-49 liderem także była Jedynka z udziałem na poziomie 11,38 proc. Stacja ta w porównaniu do czerwca ub.r. zanotowała wzrost o 26,87 proc. Drugie miejsce zajęła TVP2 (9,73 proc. udziału; wzrost  31,31 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowały TVP Seriale (1,53 proc.; do góry o 15,91 proc.).

Łączny udział Grupy TVP w tej grupie wiekowej zwiększył się w czerwcu br. o 26,63 proc. i wyniósł 28,39 proc. udziału.

Kanały TVP

Wszyscy 16-49

czerwiec 2013

czerwiec 2014

SHR %

SHR %

TVP1

8,97%

11,38%

TVP2

7,41%

9,73%

TVP Seriale

1,32%

1,53%

TVP Info

1,58%

1,30%

TVP Sport

0,23%

0,79%

TVP Rozrywka

0,76%

0,75%

TVP HD

0,64%

0,62%

TVP Regionalna

-

0,56%

TVP Polonia

0,72%

0,49%

TVP Historia

0,39%

0,45%

TVP Kultura

0,40%

0,44%

TVP ABC

-

0,34%

Grupa TVP

22,42%

28,39%

Dołącz do dyskusji: Grupa TVP z jedną trzecią rynku. Na minusie tylko TVP Polonia

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gogo
No kombinujta, kombinujta, jak wytłumaczyć sukces tego "nieudacznika", "geologa" Brauna. Mundial? No tak, ale co z wszystkimi innymi antenami, poza trzema? :)
odpowiedź
User
wicek
Jacek ty idź spać, jutro do roboty na rano;-)
odpowiedź
User
Staszek
Mundial robi swoje. Lipiec i sierpień będą dużo gorsze.
odpowiedź