Telewizja 2024-05-04
4

Znany serwis streamingowy zyskał trzy miliony nowych subskrybentów

Film „Oppenheimer”, rok 2023 Film „Oppenheimer”, rok 2023

Należący do NBCUniversal (część Comcast) serwis streamingowy Peacock zyskał po pierwszym kwartale trzy miliony nowych subskrybentów, ma ich już łącznie 34 miliony. Wynikom pomógł udostępniony w usłudze obsypany Oscarami „Oppenheimer”.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku Comcast odnotował skorygowaną stratę w wysokości 639 mln USD związaną z działalnością serwisu streamingowego Peacock, w porównaniu z 704 mln dolarów rok temu i 825 mln dolarów w poprzednim kwartale. Przychody platformy streamingowej wzrosły do 1,1 mld dolarów w pierwszym kwartale, w porównaniu do 685 mln dolarów rok temu.

Zobacz: Comcast i Paramount rozmawiają o połączeniu usług streamingowych 

Comcast z niższymi przychodami

Poza Peacock, segment wytwórni Comcast odnotował spadek przychodów o 7,2 proc. do 2,96 mld dol., Przychody z segmentu mediów wzrosły do 6,37 mld dolarów (+3,6 proc. rdr.).

Na początku roku Peacock nabył w USA wyłączne prawa do meczu NFL Wild Card pomiędzy Miami Dolphins i Kansas City Chiefs. Starcie oglądało średnio 23 miliony widzów, co według Comcast było najczęściej transmitowanym wydarzeniem na żywo w historii Stanów Zjednoczonych. Tego dnia w kraju padł rekord pod względem dziennej liczby użytkowników internetu.

W całym roku fiskalnym 2023 Peacock stracił 2,8 mld dolarów w roku fiskalnym 2023, tym niemniej właściciel serwisu przewiduje, że straty z segmentu strumieniowego zmniejszą się w kolejnych latach.

Peacock w ubiegłym roku był najszybciej rozwijającym się serwisem streamingowym w USA. Rok 2023 zakończył z 31 milionami subskrypcji, z czego 3 miliony udało się pozyskać w ostatnim kwartale.

Autor: jd

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas