SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski rynek produktów dla dzieci wart 8,7 mld zł

Rynek produktów dla dzieci w Polsce osiągnął w 2013 roku wartość 8,7 mld zł, co stanowiło wzrost o 1,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim - wynika z raportu PMR.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Ubiegły rok był drugim z rzędu kiedy rynek produktów dla dzieci zanotował niską dynamikę wzrostu w porównaniu z poprzednimi latami. Według analityków PMR, złożyło się na to kilka czynników. Przede wszystkim 2013 był kolejnym rokiem, w którym spadła liczba urodzeń, a dodatkowo pogorszenie dynamiki wzrostu polskiej gospodarki wpłynęło na spadek popytu (konsumenci starali się w większym stopniu optymalizować swoje wydatki).

Zgodnie z prognozami PMR, w tym roku i w następnych latach rynek zwiększy swoją dynamikę i aż do 2019 roku będzie rósł w średnim tempie 4%. Na sytuację rynkową w Polsce pozytywnie ma wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich.

Coraz większego znaczenia nabiera handel internetowy, który obecnie notuje wzrosty na poziomie kilkunastu proc. W 2013 roku stanowił on najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji produktów dla dzieci, a prognozy PMR pokazują, że sklepy internetowe utrzymają ten trend i stopniowo będą zwiększały udział w rynku, pozytywnie wpływając na kondycję całej branży. Z drugiej jednak strony rozwój rynku ma być hamowany niską liczbą urodzeń dzieci.

Zgodnie z metodologią PMR, rynek produktów dla dzieci obejmuje łącznie pięć segmentów: odzież, obuwie, zabawki, kosmetyki oraz żywność. Największym jest obecnie odzież dziecięca, która w 2013 roku generowała ponad jedną trzecią sprzedaży całego rynku. Łącznie z obuwiem PMR segmenty te szacuje na prawie połowę sprzedaży produktów dla dzieci w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Polski rynek produktów dla dzieci wart 8,7 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl