SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)

W lipcu br. cennikowe wpływy stacji telewizyjnych były o 3,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. O 33-35 proc. zmalały przychody TVN i Discovery Channel, natomiast duże wzrosty zanotowały TVP1, TVP2, AXN i TVP Seriale.

Stacje telewizyjne w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez rabatów i autopromocji) 906,42 mln zł, o 34,09 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat).

W lipcu na pozycję lidera wśród stacji pod względem reklamowym awansował Polsat, którego cennikowe wpływy wzrosły w skali roku o 9,55 mln zł (czyli o 6,8 proc.). Z kolei wpływy TVP1 zwiększyły się aż o 30,86 mln zł (33 proc. w górę), a TVP2 - o 17,36 mln zł (22,7 proc. w górę).

Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały AXN - o 65,9 proc. (z 16,93 mln zł do 28,09 mln zł), oraz TVP Seriale - o 103 proc. (z 12,62 mln zł do 25,63 mln zł).

Za to cennikowe wpływy reklamowe TVN zmalały rok do roku aż o 51,71 mln zł (czyli o 33,2 proc.), natomiast przychody Discovery Channel - o 12,76 mln zł (35 proc. w dół).

Disney Channel zarobił o 4,46 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,7 proc.), TV Puls - o 2,18 mln zł (10,2 proc. w dół), a TVN24 - o 918,3 tys. zł (3,4 proc. w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2014

POLSAT

139 305 924 zł

148 852 725 zł

TVP 1

93 588 959 zł

124 454 467 zł

TVN

155 936 773 zł

104 225 860 zł

TVP 2

76 328 457 zł

93 688 167 zł

AXN

16 934 235 zł

28 093 319 zł

TVN 24

27 018 855 zł

26 100 511 zł

TVP SERIALE

12 621 312 zł

25 628 056 zł

DISNEY CHANNEL

28 312 815 zł

23 851 315 zł

DISCOVERY CHANNEL

36 465 567 zł

23 702 282 zł

TV PULS

21 383 173 zł

19 201 489 zł

monitorowane stacje razem

872 329 771 zł

906 419 381 zł

Dołącz do dyskusji: TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kanka
TVP1 bez przerywania reklam zarobiła więcej niż TVN
odpowiedź
User
bobiczek
W miesiącu lipiec. Właśnie rusza ramówka jesienna. Więc czas na powrót króla.
odpowiedź
User
ekspert
Co za bzdury, przecież w tematykach nikt nie kupuje cennika!!!
odpowiedź