Reklama 2024-05-15
13

17 proc. więcej na reklamy telewizyjne. Wielki wzrost TV Republika

fot. PAP fot. PAP

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,51 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,8 mln spotów reklamowych, o 3,69 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Trwały 21,92 tys. godzin (rok wcześniej ten czas wyniósł 21,81 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w marcu br. wyniosły łącznie 3,24 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 417,3 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,78 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy wzrosły o 1,58 proc. do 302,7 mln zł. Podium uzupełnia TVP2 (213,1 mln zł; + 17,62 proc.). Oczko niżej znalazła się TVP1 (138,8 mln zł, -4,55 proc. - to jedyny spadek wpływów w zestawieniu). Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 112,9 mln zł i wzrostem o 43,39 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 12. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 633,2 proc. do 44,1 mln zł.

Aflofarm na czele reklamodawców tuż przed Procter & Gamble

Najwięcej na reklamę w telewizji – 106,2 mln zł - w kwietniu 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 3,67 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (104,1 mln zł, +82,35) i Ferrero (95,03 mln zł, +153,8 proc.).


Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
 

Autor: jsx

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas