Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 6 Grudnia 2016
 
 
 
,,Gazeta Wyborcza" przegrywa z ,,Super Expressem", bo bardziej przeniosła się do internetu i podrożała, spadki w druku nieuniknione (opinie)
 
 
W 2017 r. polska reklama zyska 2,7 proc., coraz niższe wzrosty w telewizji, internet o 12 proc. w górę
 
Według domu mediowego Zenith w tym i przyszłym roku wzrosty wydatków reklamowych w Polsce wyniosą po 2,7 proc. Globalnie rynek reklamowy zyska 4,4 proc., a nakłady marketingowe w mediach społecznościowych zwiększą się do 50 mld dolarów w 2018 roku. więcej
 
 
,,Milionerzy" wracają do TVN. Premierowe odcinki w lutym 2017 r.
 
Stacja TVN i firma Jake Vision porozumiały się w sprawie emisji nowej serii teleturnieju wiedzowego „Milionerzy”. Program do ramówki trafi w lutym przyszłego roku. więcej
 
 
Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)
 
Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. więcej
 
 
,,MasterChef 5" zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam
 
Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Programmatic jest atrakcyjny dla reklamodawców i wydawców, sięgnie daleko poza internet (opinie) więcej
 
Wojciech Dorosz: zarząd Polskiego Radiu odrzuca próby dyskusji z pracownikami, kolejne zwolnienia pogłębiają konflikt więcej
 
Szum wokół podobieństwa reklamy Allegro do spotu whisky: niepotrzebna burza w branżowym piekiełku (opinie) więcej
 
Drugi sezon ,,Paktu" trafniej niż pierwszy pokazuje polską rzeczywistość, choć nie unika przerysowań (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/ka ds. reklamy natywnej PMPG Polskie Media
Marketing Manager Viacom International Media Networks
Redaktor Online Eurozet
MŁODSZY SPECJALISTA DS. MARKETINGU Multikino
Specjalista ds. mediów społecznościowych LF Cosmetics
Project Manager Eurozet
Senior Strategy Planner Isobar
Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Młodszy Analityk TVN
SENIOR CREATIVE SPECIALIST Platige Image S.A.
Digital Media Planner Buyer Havas Media Group
Digital Media Manager Havas Media Group
Specjalista ds. E-commerce - e-marketing eBilet.pl
(Senior) Grafik TVN
Senior Communication Planner / Communication Planner Vizeum
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Milionerzy" wracają do TVN. Premierowe odcinki w lutym 2017 r.

Stacja TVN i firma Jake Vision porozumiały się w sprawie emisji nowej serii teleturnieju wiedzowego „Milionerzy”. Program do ramówki trafi w lutym przyszłego roku. więcej

,,MasterChef 5" zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam

Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł. więcej

Polskie preselekcje do Eurowizji 2017 ruszą w lutym przyszłego roku

TVP wyłoni polskiego reprezentanta przyszłorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji w ramach preselekcji, które odbędą się w lutym - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,O mnie się nie martw 5" oglądało 2 mln widzów. TVP2 na trzecim miejscu

Piąty sezon „O mnie się nie martw” oglądało średnio 1,96 mln osób, o 90 tys. widzów mniej niż trzecią edycję serialu emitowaną jesienią ub.r. Produkcja dała Dwójce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 6,85 mln zł. więcej

1,3 widzów oglądało serial ,,Rodzinka.pl 9". TVP2 wygrała z TVP1

Dziewiąty sezon „Rodzinki.pl” oglądało średnio 1,26 mln osób. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. serial stracił 130 tys. widzów. TVP2 w paśmie jego emisji przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,20 mln zł. więcej

,,Policjantki i policjanci 5" hitem Czwórki: 1,6 mln widzów i 22,5 mln zł z reklam

Piąty sezon „Policjantek i policjantów” oglądało średnio 1,59 mln widzów. W porównaniu do trzeciej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., serial zyskał 140 tys. widzów. Wpływy reklamowe wyniosły 22,48 mln zł. więcej

Cyfrowy Polsat: 28 kanałów i materiały VoD za darmo na święta

Z okazji świąt Bożego Narodzenia platforma Cyfrowy Polsat bez dodatkowych opłat udostępnia swoim abonentom do 28 kanałów tematycznych w otwartym oknie i treści na życzenie. więcej

Przez facebookowego pirata Cyfrowy Polsat mógł stracić 4 mln zł na KSW 37. ,,Będziemy żądać naprawienia szkody"

Podczas sobotniej gali KSW 37 Cyfrowy Polsat doprowadził do zablokowaniu wielu nielegalnych transmisji z wydarzenia, m.in. streamu na Facebooku oglądanego w szczytowym momencie przez ponad 200 tys. internautów. - Po szczegółowym przeanalizowaniu każdego przypadku naruszenia, do odpowiednich organów wystosujemy zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa z żądaniem naprawienia szkody przez sprawcę - zapowiada rzeczniczka firmy. Według szacunków Pentagon Research nadawca tylko na pirackim streamie facebookowym mógł stracić ok. 4-4,5 mln zł. więcej

Polsat nowym liderem, rekord Czwórki. 4,55 mln widzów PŚ w skokach narciarskich

Największymi telewizyjnymi hitami zeszłego tygodnia były seriale TVP, „Teleexpress” i Puchar Świata w skokach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem oglądalności został Polsat, a rekordowy wynik zanotowała Czwórka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP2 pokaże dwa odcinki specjalne ,,Bake Off - Ale ciacho!". Wystąpią Sonia Bohosiewicz i Beata Tyszkiewicz

TVP2 szykuje dwa odcinki specjalne reality-show „Bake Off - Ale ciacho!”, które pokaże m.in. w Święta Bożego Narodzenia . Wśród uczestników pojawią się m.in. Sonia Bohosiewicz, Beata Tyszkiewicz i Katarzyna Zielińska z rodzinami. więcej

,,Grimm 5" i ,,Uśpieni" w Canal+ Seriale

We wtorek 6 grudnia br. Canal+ Seriale rozpocznie emisję piątego sezonu serialu „Grimm”, a pięć dni później na antenie zadebiutują „Uśpieni”. więcej

Zoom TV w ofercie telewizyjnej Orange

Kanał Zoom TV trafił do oferty telewizyjnej Orange. Stacja jest dostępna w pakiecie Optymalnym. więcej

ATM Grupa wydaje kalendarz na 2017 r. z fotografiami aktorów serialowych

15 grudnia br. odbędzie się wernisaż prezentujący fotografie Grzegorza Gołębiowskiego z pierwszej edycji kalendarza ATM Grupy. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
,,Klub Sportowy Koźlątko" - bajkowy audiobook dla chorych dzieci od RMF FM

Zespół radia RMF FM w ramach akcji charytatywnej przygotował bajkowy audiobook „Klub Sportowy Koźlątko”, który trafi do małych pacjentów szpitali w całej Polsce. Autorem tekstu jest pisarz Grzegorz Kasdepke, a bohaterów bajki zagrali siatkarze oraz dziennikarze Faktów RMF FM. więcej

 
Marcin Prokop rozdaje choinki słuchaczom Radia Złote Przeboje

Na antenie Radia Złote Przeboje wystartowała przedświąteczna zabawa antenowa „Radio Złote Przeboje łączy ludzi na święta”, w której Marcin Prokop rozdaje słuchaczom choinki. więcej

 
RMF FM liderem w Częstochowie. Radio Jura tuż za podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Częstochowie należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Ferenc, Wiśniewska, Zaorski, Rozen oraz twórcy ,,Matysiaków" laureatami nagrody ,,Splendory" 2016

5 grudnia wręczono nagrody Teatru Polskiego Radia dla wybitnych twórców teatru radiowego. Tegorocznymi laureatami są: Ewa Wiśniewska, Andrzej Ferenc, Henryk Rozen, Andrzej Zaorski oraz zespół twórców i realizatorów powieści radiowej „Matysiakowie”.   więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
W 2017 r. polska reklama zyska 2,7 proc., coraz niższe wzrosty w telewizji, internet o 12 proc. w górę

Według domu mediowego Zenith w tym i przyszłym roku wzrosty wydatków reklamowych w Polsce wyniosą po 2,7 proc. Globalnie rynek reklamowy zyska 4,4 proc., a nakłady marketingowe w mediach społecznościowych zwiększą się do 50 mld dolarów w 2018 roku. więcej

Biedronka z zaprzęgiem Świętego Mikołaja w bożonarodzeniowej kampanii Biedronki (wideo)

Zaczęła się bożonarodzeniowa kampania reklamowa sklepów Biedronka. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają firmy marketingowe Duda Polska i MEC. więcej

W 2017 roku wydatki na reklamę internetową będą większe niż na reklamę w telewizji

Grupa mediowa GroupM (WPP) prognozuje, że w 2017 roku globalne wydatki na reklamę internetową będą większe niż na reklamę w telewizji. Według szacunków agencji do 2021 roku reklama cyfrowa ma stanowić połowę globalnych wydatków na reklamę w ogóle. więcej

7 mitów o reklamie programatycznej

Programmatic rozpycha się na rynku digital, a jego widmo zaczyna krążyć nad telewizją. Ożywiona wymiana półprofesjonalnych opinii o programatycznym zakupie prowadzi do konfuzji reklamodawców i wydawców, których asekuracja bywa często „na wyrost”. W jakie powszechne mity na temat programmatic nie powinni wierzyć? - opisuje dla Wirtualnemedia.pl Agata Czech, strateg z MEC. więcej

Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Pharmacia na czele reklamodawców

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie br. były o 8 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Pharmacia. więcej

Agencja Bardzo zajmie się obsługą reklamową Tymbarku

Grupa Maspex Wadowice rozstrzygnęła przetarg na obsługę reklamową dwóch linii produktowych marki Tymbark. Działaniami ATL z rozwinięciem na digital zasięgowy zajmie się agencja Bardzo. więcej

Riposton reklamowany jako ,,prawdziwa riposta na kaca" (wideo)

Ruszyła telewizyjna kampania reklamowa preparatu na kaca Riposton (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska). Akcję wspólnie z producentem przygotował dom mediowy SMG Polska. więcej

,,Przepis na niezapomniane Święta" w kampanii Delecty (wideo)

W telewizji i punktach sprzedaży ruszyła świąteczna kampania promująca produkty marki Delecta (Bakalland). Akcję przygotowały firmy Mullenlowe Warsaw i Starcom. więcej

Michał Puch i Rafał Pniewski w dziale kreacji BBDO Warszawa

Do zespołu kreatywnego agencji BBDO Warszawa dołączył team specjalizujący się w reklamie internetowej. Michał Puch przeszedł z agencji Kalicińscy.com, a Rafał Pniewski z agencji Grey Wordwide Warszawa. więcej

Saatchi&Saatchi, Grey, Walk i FCB Warsaw z nagrodami na festiwalu Eurobest

Sześć nagród zdobyły cztery polskie agencje reklamowe w tegorocznym konkursie reklamowym Eurobest Festival of Creatives 2016 w Rzymie. Statuetki otrzymały agencje Saatchi&Saatchi Poland, Grey Worldwide Warsaw, Walk i FCB Warsaw. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Gazeta Wyborcza" przegrywa z ,,Super Expressem", bo bardziej przeniosła się do internetu i podrożała, spadki w druku nieuniknione (opinie)

„Gazeta Wyborcza” w ostatnich latach notowała dużo wyższe spadki sprzedaży od „Super Expressu”, ponieważ jej czytelnicy w większym stopniu korzystają z internetu, gdzie „GW” ma znacznie silniejszą pozycję niż „SE”. Do spadków „GW” przyczyniły się też podwyżki jej ceny i ostra publicystyka - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Iwona Szpala i Małgorzata Zubik z Nagrodą im. Fikusa za teksty w ,,Gazecie Wyborczej" o reprywatyzacji

Laureatkami tegorocznej edycji Nagrody im. Dariusza Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby zostały Iwona Szpala i Małgorzata Zubik z "Gazety Wyborczej". Nagrodzono je za serię tekstów na temat warszawskiej reprywatyzacji. więcej

Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Agory, Cyfrowego Polsatu, Orange i WP, neutralnie dla Netii

Analitycy Haitong Bank wydali rekomendacje dla spółek sektora TMT. W przypadku telekomów zalecają kupowanie Cyfrowego Polsatu i Orange Polska, natomiast są neutralni dla Netii. Biorąc pod uwagę spółki mediowe, rekomendują "kupuj" dla Wirtualna Polska i Agory. więcej

,,Super Express" pierwszy raz wyprzedził ,,Gazetę Wyborczą" (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”, który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. więcej

Polska Press Śląsk wydało kwartalnik ,,Forum Seniora"

Ukazał się pierwszy numer „Forum Seniora” (Polska Press Śląsk). Kwartalnik, skierowany do osób starszych, przygotowywany jest przez dziennikarzy „Dziennika Zachodniego”. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Eden - 2016-12-05 Dobry Tydzień - 2016-12-05 Classicauto - 2016-12-05 Motor - 2016-12-05 Auto Świat - 2016-12-05
 
 
 
 
INTERNET
 
Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)

Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. więcej

Wirtualna Polska zmienia prezesa Enovatis: Dariusz Górzny za Piotra Siudaka

Dariusz Górzny objął funkcję prezesa spółki Enovatis (od roku należącej do Wirtualnej Polski), właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. Zastąpił Piotra Siudaka, związanego z firmą przez ponad cztery lata. więcej

Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Agory, Cyfrowego Polsatu, Orange i WP, neutralnie dla Netii

Analitycy Haitong Bank wydali rekomendacje dla spółek sektora TMT. W przypadku telekomów zalecają kupowanie Cyfrowego Polsatu i Orange Polska, natomiast są neutralni dla Netii. Biorąc pod uwagę spółki mediowe, rekomendują "kupuj" dla Wirtualna Polska i Agory. więcej

Komisja Europejska oskarża serwisy społecznościowe o brak reakcji na mowę nienawiści

Według raportu zamówionego przez Komisję Europejską największe firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Google Twitter i Microsoft) nie wypełniają swoich obietnic szybkiego reagowania na przejawy mowy nienawiści w internecie. Komisja zapowiada, że w wypadku dalszej opieszałości administracyjnie zmusi najpopularniejsze serwisy do skutecznej walki z hejtem. więcej

Wirtualna Polska po starcie kanału WP ze zmienioną stroną główną i serwisem WP.tv

W związku ze startem kanału telewizyjnego WP na stronie główne portalu WP pojawiła się nowa kolumna, w której można oglądać tę stację oraz ogólnodostępne kanały streamowane w internecie przez Videostar.pl. Ponadto w nowej odsłonie uruchomiono serwis WP.tv. więcej

Na święta polskie sklepy internetowe z niższymi cenami niż tradycyjne, ale Black Friday i Cyber Monday to tylko chwyt marketingowy

Według danych firmy doradczej Deloitte w tym roku Polacy 37 proc. swoich budżetów na świąteczne zakupy wydadzą w sklepach internetowych. Okazuje się też, że Black Friday oraz Cyber Monday nie przyniosły znaczących obniżek cen, średnia różnica wynosiła jedynie 2 procent. więcej

Amazon otwiera sklep stacjonarny: płatności nie przy kasach, tylko w aplikacji mobilnej (wideo)

Amazon uruchomił pierwszy sklep spożywczy w ramach projektu Amazon Go. Odwiedzający go klienci nie muszą stać w kolejce, aby zapłacić przy kasie za zakupy. Po zapakowaniu wybranych towarów po prostu wracają do domu, a resztę załatwia odpowiednia aplikacja w smartfonie. więcej

Posłowie PiS chcą ograniczenia pornografii w internecie - dostęp dopiero na wniosek pełnoletniego użytkownika

Grupa posłów Prawa i Sprawiedliwości wróciła do inicjatywy przepisów ograniczających dostęp do pornografii w internecie, przede wszystkim dzieciom. Prowadzone są w tej sprawie rozmowy z Ministerstwem Cyfryzacji. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
mBank wprowadza mobilną autoryzację transakcji
YouTube liderem aplikacji mobilnych w Polsce, Facebook Messenger najpopularniejszy do komunikacji
Smartfon Doogee T5s za 559 zł (wideo)
Tablet Lenovo Yoga Tab3 Plus w Polsce od 1399 zł (wideo)
Intel stawia na sztuczną inteligencję
 
 
 
GOSPODARKA
 
mBank wprowadza mobilną autoryzację transakcji
Amazon otwiera sklep stacjonarny: płatności nie przy kasach, tylko w aplikacji mobilnej (wideo)
Słabe wyniki polskiej gospodarki. Wzrost PKB za 2016 r. może w efekcie nie przekroczyć 3 proc.
W grudniu możliwa stabilizacja złotego. Długoterminowo będzie jednak słabł, najmocniej do dolara
Rusza druga część dopłat z programu Mieszkanie dla Młodych. ,,Wniosek najlepiej przygotować w grudniu"
Mateusz Grzesiak: Firmy muszą się bardziej otworzyć na zmianę
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Koncert Guns N' Roses w czerwcu w Gdańsku. Axl Rose, Duff McKagan i Slash razem na scenie
Zespół Imagine Dragons gwiazdą Orange Warsaw Festival 2017
Powstanie drugi sezon serialu "Luke Cage"
Skandal wokół gwałtu w filmie "Ostatnie tango w Paryżu". Hollywood oburzone
Netflix zapowiada drugi sezon serialu "Sense8". Wcześniej "Sense8: A Christmas Special"
9 czerwca 2017 premiera filmu "Mumia"
Jimmy Kimmel poprowadzi Oscary 2017
Lady Gaga wystąpi na Super Bowl 2017 (wideo)
"Only One" - hit karnawału. Sigala jest jeden jedyny
,,Grimm 5" i ,,Uśpieni" w Canal+ Seriale
 
 
 
BLOG
 
POSTPRAWDA nas wyzwoli...? - Wanda Konarzewska
 
Szwedzka oszczędność w korzystaniu z wolności słowa - Mirosław Usidus
 
Niech teraz Gliński przeprosi Piniora! - Ewaryst Fedorowicz
 
Jubileusze - Andrzej Bober
 
Asia i media - ks. Artur Stopka
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj