Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 21 Marca 2017
 
 
 
Repolonizacja mediów to gra polityczna, może być sprzeczna z prawem unijnym
 
Rząd zapowiada przyspieszenie prac nad repolonizacją mediów. Eksperci widzą w ustawie regulującej polski rynek medialny intencje polityczne. Część wątpi w jej wprowadzenie, choć niektórzy chętnie widzieliby u nas regulacje rodem z rynku francuskiego. Dla Wirtualnemedia.pl o repolonizacji mówią Andrzej Zarębski, Paweł Nowacki, Marek Sowa, Aleksy Uchański i Eryk Mistewicz. więcej
 
 
Duży spadek sprzedaży ,,Wprost" i ,,Gazety Polskiej", tracą też ,,Do Rzeczy" i ,,Newsweek"
 
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w styczniu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”. więcej
 
 
Jerzy Karwelis, były członek RASP do Marka Dekana: Wstydzę się, że pracowałem w kierowanej przez Pana firmie
 
Jerzy Karwelis, były członek zarządu Ringier Axel Springer Polska, napisał list do Marka Dekana, w którym czytamy m.in., „wstydzę się, że w moim CV występuje okres pracy w kierowanej przez Pana firmie”. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Karwelis przekonuje: - Nie stoję po żadnej ze stron politycznego konfliktu, jeśli ktoś mnie przypisuje do PiS, świadczy to tylko o tym, jak daleko zabrnęliśmy w bezsensownych podziałach. więcej
 
 
3 mln widzów serialu ,,Wojenne dziewczyny". TVP1 liderem rynku
 
Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” ogląda średnio 3,01 mln osób, o 480 tys. tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia. więcej
 
 
,,Dzień dobry Polsko" ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49
 
Po trzech tygodniach emisji „Dzień dobry Polsko” śledzi średnio 137 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Onet-RASP: po liście Marka Dekana niespotykany i bezpodstawny atak mediów publicznych, propaganda rzeczniczki PiS więcej
 
Szef Ringier Axel Springer Media pisze pracownikom o wygranej Tuska z Kaczyńskim i radzi: podpowiedzmy czytelnikom, jak zostać w UE więcej
 
W ub.r. wpływy Telewizji Polskiej z abonamentu zmalały o 10 proc., a z reklam - o 5 proc. więcej
 
Połowa wpływów Wirtualnej Polski z e-commerce. Firma chce przejmować dalej w tej branży, bo to ,,kolej XXI wieku" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Sprzedaży Grupa ZPR Media
Menadżer ds. Twórców Platige Image S.A.
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Account Director Streetcom
Key Account Manager Arskom Group
Producent wykonawczy programów TV PrimeMovers
Realizator programów telewizyjnych w redakcji TVN Turbo TVN
Digital Marketing Specialist Independent Digital
Content Hunter Independent Digital
Specjalista ds. Obsługi Klienta Independent Digital
Senior Event Manager MEDIACAP
DZIENNIKARZ/ REDAKTOR MM Magazyn Przemysłowy
PR Manager Cape Morris
Specjalista ds. marketingu internetowego Onet.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
3 mln widzów serialu ,,Wojenne dziewczyny". TVP1 liderem rynku

Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” ogląda średnio 3,01 mln osób, o 480 tys. tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia. więcej

,,Dzień dobry Polsko" ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49

Po trzech tygodniach emisji „Dzień dobry Polsko” śledzi średnio 137 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem. więcej

,,Taniec z Gwiazdami 6" ogląda 2,41 mln widzów. Widownia rośnie z odcinka na odcinek

Szósta edycja „Tańca z Gwiazdami” gromadzi średnio 2,41 mln widzów, czyli o 530 tys. osób mniej niż piąta odsłona widowiska emitowana wiosną ub.r. Polsat w czasie nadawania show jest liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w grupie 16-49 przegrywa z TVN. więcej

Dziennikarze TV Republika wygrywają w sądzie z Kulczyk Investments i CIECH

Wczoraj Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił dwa pozwy spółek CIECH i Kulczyk Investments o ochronę dóbr osobistych wobec Anity Gargas, Cezarego Gmyza, Antoniego Trzmiela i Tomasza Terlikowskiego. Dziennikarze w lutym 2015 roku ujawnili w Telewizji Republika meldunki CBA na temat prywatyzacji CIECH. więcej

Tylko 470 tys. widzów powrotu ,,Daleko od noszy". Polsat przegrywa z konkurencją

Reaktywowany serial „Daleko od noszy” ogląda średnio 471 tys. widzów. Polsat w czasie jego emisji przegrywa ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. więcej

520 tys. widzów ,,Misji pies". TVN przegrywa tylko z TVP1

Nowy program „Misja pies” gromadzi średnio 517 tys. widzów. TVN w czasie emisji cyklu z Joanną Krupą jest wiceliderem rynku, przegrywając z TVP1 pokazującą wówczas konkursy skoków narciarskich. więcej

W Polsacie w kwietniu reklamy najdroższe przy ,,Mega Hicie" i kabaretach. 45,5 tys. zł za ,,Idola"

W opublikowanym przez Polsat cenniku reklamowym na kwiecień ceny spotów w niektórych pasmach są kilka procent wyższe, a w innych - niższe niż w kwietniu ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy paśmie filmowym „Mega Hit” oraz przy niedzielnym paśmie „Kabaret na żywo”. więcej

TVP1 wyprzedziła Polsat. 5,7 mln widzów niedzielnego konkursu lotów w Vikersund

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a oczko niżej uplasował się niedzielny konkurs PŚ w lotach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem w 4+ została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,#LiniaProsta" - wspólna akcja Lifetime i Stowarzyszenia Bardziej Kochani

Z okazji Światowy Dzień Zespołu Downa telewizja Lifetime i Stowarzyszenie Bardziej Kochani organizują akcję „#LiniaProsta”, której celem jest zbiórka środków na wsparcie usamodzielnienia osób z tą chorobą. więcej

Cyfrowy Polsat na Wielkanoc przez 3 miesiące bez opłat

Cyfrowy Polsat przygotował specjalną promocję wielkanocną, w której abonent otrzymuje telewizję i pakiety dodatkowe przez trzy miesiące bez opłat, wraz z dekoderem Evobox PVR za złotówkę. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Radio ZET wyprzedziło Trójkę w Warszawie. Duży wzrost TOK FM

Nowym liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od września ub.r. do lutego br. zostało Radio ZET, które wyprzedziło Trójkę. Na podium znalazło się jeszcze RMF FM, a duży wzrost zanotowało TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
OS3 zmienia strategię firmy, odchodzi Michał Wiśniewski

Agencja OS3 zmienia strategię działania i likwiduje stanowisko business development directora. Firmę opuszcza po ośmiu miesiącach pracy w niej Michał Wiśniewski. więcej

,,Hipster song" w wykonaniu Szymona Majewskiego w nowej reklamie Actimela (wideo)

W najnowszej kampanii reklamowej marki jogurtów Actimel (produkowanych przez Danone Polska) produkt ten promowany jest przez śpiewającego hipsterską piosenkę Szymona Majewskiego. więcej

Dominika Figurska z TV Republika o roli historii w nowym spocie MEN (wideo)

W kolejnej odsłonie kampanii pod hasłem „Dobra szkoła” Ministerstwo Edukacji Narodowej pokazuje, jak reforma oświaty wpłynie na sposób nauczania historii w szkołach. W roli matki występuje Dominika Figurska, aktorka będąca twarzą poranka TV Republika. więcej

,,Przepis dnia" w TVP1 z Grzegorzem Łapanowskim w roli kucharza promują markę Mlekovita

Firma mleczarka Mlekovita, do której należą takie marki jak mleko Wypasione, ser Sokół, serki Favita promuje swoje produkty w dedykowanym programie kulinarnym „Przepis dnia” w TVP1. W roli gospodarza występuje kucharz Grzegorz Łapanowski. więcej

W Polsacie w kwietniu reklamy najdroższe przy ,,Mega Hicie" i kabaretach. 45,5 tys. zł za ,,Idola"

W opublikowanym przez Polsat cenniku reklamowym na kwiecień ceny spotów w niektórych pasmach są kilka procent wyższe, a w innych - niższe niż w kwietniu ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy paśmie filmowym „Mega Hit” oraz przy niedzielnym paśmie „Kabaret na żywo”. więcej

Brasil broni obsługi reklamowej PGNiG

Spółka Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo Obrót Detaliczny, zajmująca się sprzedażą m.in. gazu ziemnego i energii elektrycznej prowadzi przetarg na długofalową obsługę reklamową. więcej

Robert Lewandowski z nowym kontraktem z Vistulą i autorską kolekcją garniturów

Firma Vistula przedłużyła kontrakt reklamowy z Robertem Lewandowskim. Wartości umowy zakładającej długoletnią współpracę nie podano. W ramach kontraktu jesienią 2017 roku do salonów Vistuli trafi nowa autorska kolekcja piłkarza.   więcej

,,Perfekcyjny portret" Roberta Lewandowskiego w kampanii Huawei P10

W sobotę, 1 kwietnia rozpocznie się kampania reklamowa promująca nowy produkt z linii P w ofercie marki Huawei - smartfon Huawei P10. Akcja pod hasłem „Perfekcyjny portret” będzie zwracać uwagę na przedni aparat w tym smartfonie, opracowany we współpracy z firmą Leica.   więcej

Mężczyzna w kuchni w nowym spocie "Lubella i 1000 pomysłów" (wideo)

Grupa Maspex Wadowice kontynuuje kampanię marki Lubella prowadzoną pod hasłem "Lubella i 1000 pomysłów", w której wykorzystuje poklatkową animację. W nowym spocie zachęca do przygotowania dania z Muszelkami morskimi. więcej

"Go for more" w dziecięcej kampanii reklamowej CCC (wideo)

Ruszył kolejny etap wiosennej kampanii reklamowej firmy obuwniczej CCC pod hasłem "Go for more", w którym promowana jest oferta obuwia dla dzieci. W działaniach została wykorzystana fotograficzna sesja dziecięca. więcej

Michał Cortez: z Interactive Solutions do Hypermedia linked by Isobar

Do należącej do grupy Dentsu Aegis Network Polska agencji Hypermedia linked by Isobar dołączył Michał Cortez, który objął rolę dyrektora e-commerce. Poprzednio pracował w agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. więcej

Agencja Plej odświeżyła wizerunek

Agencja marketingu zintegrowanego Plej odświeżyła swój wizerunek wprowadzając nowe logo i zmieniając system identyfikacji wizualnej. więcej

Bonduelle z kampanią na 25-lecie (wideo)

Firma Bonduelle Polska rozpoczyna telewizyjną kampanię reklamową z okazji 25-lecia swojej obecności na polskim rynku. Akcję przygotowały firmy Red 8 Advertising i Vizeum.   więcej

Google z nowymi narzędziami analitycznymi dla reklamodawców

Google zapowiedział wprowadzenie dla swoich partnerów reklamowych nowych narzędzi pozwalających na precyzyjną ocenę skuteczności prowadzonych kampanii. Wśród nich jest opcja sprawdzania zasięgu na różnych platformach sprzętowych oraz dostęp do danych dotyczących czasu oglądania reklam. więcej

Majonez Kielecki w wielkanocnej kampanii (wideo)

W telewizji, na outdoorze i w prasie ruszyła wielkanocna kampania reklamowa Majonezu Kieleckiego (WSP "Społem"). Akcję przygotowały firmy Optima Marketing Group, Papaya Films i Best Brands PR. więcej

SalesTube wzmacnia dział SEM, do agencji wraca Marta Bielecka

Do zespołu agencji SalesTube (należącej do Group One) po półtorarocznej przerwie wróciła Marta Bielecka i objęła stanowisko SEM specialist. Ostatnio pracowała w GroupM. więcej

Agencja PM Talk pracuje dla FAAR architekci

Agencja kreatywna PM Talk rozpoczyna współpracę z pracownicą architektoniczną FAAR architekci. Opracuje dla niej i wdroży strategię marketingowo-komunikacyjną. więcej

 
 
 
PRASA
 
Repolonizacja mediów to gra polityczna, może być sprzeczna z prawem unijnym

Rząd zapowiada przyspieszenie prac nad repolonizacją mediów. Eksperci widzą w ustawie regulującej polski rynek medialny intencje polityczne. Część wątpi w jej wprowadzenie, choć niektórzy chętnie widzieliby u nas regulacje rodem z rynku francuskiego. Dla Wirtualnemedia.pl o repolonizacji mówią Andrzej Zarębski, Paweł Nowacki, Marek Sowa, Aleksy Uchański i Eryk Mistewicz. więcej

Duży spadek sprzedaży ,,Wprost" i ,,Gazety Polskiej", tracą też ,,Do Rzeczy" i ,,Newsweek"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w styczniu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”. więcej

Jerzy Karwelis, były członek RASP do Marka Dekana: Wstydzę się, że pracowałem w kierowanej przez Pana firmie

Jerzy Karwelis, były członek zarządu Ringier Axel Springer Polska, napisał list do Marka Dekana, w którym czytamy m.in., „wstydzę się, że w moim CV występuje okres pracy w kierowanej przez Pana firmie”. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Karwelis przekonuje: - Nie stoję po żadnej ze stron politycznego konfliktu, jeśli ktoś mnie przypisuje do PiS, świadczy to tylko o tym, jak daleko zabrnęliśmy w bezsensownych podziałach. więcej

Dziennikarze "Wiadomości Wrzesińskich" zostali skazani za naruszenie dóbr urzędnika, którego danych nie podali

Redaktor naczelny i dziennikarz "Wiadomości Wrzesińskich" muszą przeprosić pracownika lokalnego Urzędu Skarbowego za naruszenie jego dóbr osobistych mimo, że nie podali w artykule żadnych danych pozwalających na jego identyfikację. Tak zdecydował Sąd Okręgowy w Poznaniu. Wyrok jest nieprawomocny. - To krzywdzący wyrok - mówi redaktor naczelny, Waldemar Śliwczyński. więcej

Dobry początek roku dla magazynów, ,,Grazia" i ,,Tele Tydzień" z największym wzrostem wpływów z reklam (analiza)

Wpływy reklamowe magazynów w styczniu br. były wyższe o 16,2 proc. w stosunku do stycznia ub.r. Najwyższą dynamikę przychodów z reklam miały „Grazia”, „Tele Tydzień” i „Uroda życia”. więcej

,,Gazeta Magnetofonowa" w nowej odsłonie

W sprzedaży ukazało się wiosenne wydanie kwartalnika o polskiej muzyce „Gazeta Magnetofonowa” (Trzecie Ucho). Magazyn zmienił winietę, format i layout. Ruszyła też nowa strona internetowa pisma. więcej

Teksty z "Gazety Wyborczej" w serwisie Euractiv. "To element polityki docierania do jak najszerszej publiczności"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) zaczęła współpracę z europejskim serwisem poświęconym zagadnieniom Unii Europejskiej - Euractiv. com. W jej ramach co tydzień publikowane będą najlepsze teksty o tematyce europejskiej: na portalu z "Gazety Wyborczej", a na łamach dziennika - z serwisu. więcej

,,Przekrój" z nową stroną internetową

W sprzedaży ukazał się drugi numer „Przekroju”, a dla czytelników przygotowano nową odsłonę strony internetowej Przekroj.pl. - Nie komentujemy wydarzeń dnia, publikujemy treści, które są starannie przemyślane i długo zachowają aktualność - mówi Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska, sekretarz redakcji Przekroj.pl. więcej

Rafał Tomański korespondentem PAP w Azji

Rafał Tomański, dziennikarz specjalizujący się w tematach azjatyckich, ekonomicznych i technologicznych, został korespondentem Polskiej Agencji Prasowej w Azji. Z dniem 1 kwietnia obejmie placówkę w Pekinie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
35 proc. internautów płaci za wideo w sieci. Netflix zna 52 proc. badanych

Ponad połowa polskich internautów zna markę Netflix, a ponad 1/3 kojarzy Showmax. 35 proc. e-widzów zdarza się płacić za oglądanie filmów i seriali w internecie - wynika z badania MEC. więcej

Magdalena Żuraw: z Kancelarii Prezydenta na redaktorkę w Polskiej Agencji Prasowej

Magdalena Żuraw została redaktorką w Polskiej Agencji Prasowej. Wcześniej pracowała w Kancelarii Prezydenta, gdzie zajmowała się obsługą mediów społecznościowych. więcej

YouTube ogranicza zasięg mniejszości seksualnych, społeczność LGBT oburzona

Serwis YouTube został oskarżony przez środowiska LGBT o zamierzone ograniczanie dostępu do treści publikowanych przez twórców należących do mniejszości seksualnych. Społeczność YT zareagowała oburzeniem, serwis przeprasza ale broni swoich standardów. więcej

Google z nowymi narzędziami analitycznymi dla reklamodawców

Google zapowiedział wprowadzenie dla swoich partnerów reklamowych nowych narzędzi pozwalających na precyzyjną ocenę skuteczności prowadzonych kampanii. Wśród nich jest opcja sprawdzania zasięgu na różnych platformach sprzętowych oraz dostęp do danych dotyczących czasu oglądania reklam. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rynki we Francji i Niemczech należą do lokalnych koncernów medialnych

We Francji największe grupy medialne, takie jak Grupa Bolloré i Grupa Lagardère Active, należą do Francuzów. Jedynym zagranicznym dużym graczem na rynku jest niemiecka Grupa Bertelsmann France. Z kolei w Niemczech rynek prasy codziennej jest opanowany przez 10 wydawców niemieckich - wynika z raportu Instytutu Staszica. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Neon Shake dla CH Europa Centralna

Agencja Neon Shake rozpoczęła współpracę w zakresie obsługi działań PR i social media dla prowadzonego przez Apsys Polska centrum handlowego Europa Centralna. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Samsung potwierdza asystenta Bixby w Galaxy S8
,,Perfekcyjny portret" Roberta Lewandowskiego w kampanii Huawei P10
Po wpadkach wizerunkowych Ubera Jeff Jones rezygnuje z funkcji prezesa
UMi Plus E - nowy smartfon UMi w Polsce za 1249 zł (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
1,3 mld zł wydaliśmy na sosy i dressingi w 2016 r.
Alior Bank zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w IT i innowacje, przeprowadzi klientów przez rewolucję technologiczną
Pod koniec roku może się skończyć czas wzrostów na polskiej giełdzie. Inwestorzy nadal będą mogli zarobić dużo na złocie
Nie zarobisz na lokacie z 2016 roku
Enea inwestuje 1,26 mld zł w zakup elektrowni. Inwestycja ta ma zwiększyć bezpieczeństwo dostaw prądu
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Wołyń" zdominował Orły. Seweryn, Konieczna, Kulesza i Jakubik z aktorskimi wyróżnieniami
Baśń "Piękna i Bestia" podbija kina
Michael B. Jordan zagra Morfeusza w nowej wersji filmu ,,Matrix"
Historia Dalidy, autorki "Paroles.. paroles..." w kinach
"Fargo": Poznaj obsadę trzeciego sezonu
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj