Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 13 Kwietnia 2017
 
 
 
Wydawcy odchodzą z Instant Articles. ,,Zaczynają rozumieć, że oddają czytelników Facebookowi" (opinie)
 
Według analiz centrum Tow Center for Digital Journalism na Uniwersytecie Columbia wydawcy coraz bardziej sceptycznie traktują wprowadzoną przez Facebook platformę Instant Articles. Niektórzy znacznie ograniczyli na niej swoją obecność, inni całkowicie wycofali się z tej formy przekazu. - Wydawcy zaczęli dostrzegać zagrożenie utraty czytelników i znacznej części przychodów. Obecny exodus mediów z Instant Articles może oznaczać marginalizację tej platformy, ale nie stanie się to prędko - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci mediów i serwisów społecznościowych. więcej
 
 
Allegro, Cyfrowy Polsat i OLX z dużymi wzrostami, w dół Grupa Gazeta.pl, Ceneo.pl i Cda.pl (dane Gemius/PBI z marca)
 
W marcu duże wzrosty liczby użytkowników w skali miesiąca osiągnęły Allegro.pl i OLX, natomiast spadki zanotowały m.in. strony Grupy Gazeta.pl, Ceneo.pl, Filmweb.pl i Cda.pl. Grupa Onet-RASP tak samo jak w poprzednich miesiącach miała nieco więcej użytkowników i mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska. więcej
 
 
Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM
 
Telewizja Polsat i RMF FM są najlepiej oceniane przez Polaków, na przeciwnym biegunie TVP i Polskie Radio - wynika z najnowszego sondażu CBOS. więcej
 
 
Cyfrowy Polsat chce wypłacić 204,65 mln zł dywidendy
 
Zarząd spółki Cyfrowy Polsat zarekomendował radzie nadzorczej wypłatę akcjonariuszom dywidendy z zysku netto uzyskanego w 2016 roku. więcej
 
 
Rada Etyki PR o marketingowych tekstach, udających dziennikarskie: ,,To wprowadzanie w błąd, będziemy informować o tym UOKiK"
 
Teksty marketingowe, stylizowane na materiały dziennikarskie, wprowadzają odbiorców w błąd, a ponadto łamią zasady rzetelnego dziennikarstwa oraz mają zły wpływ na komunikację społeczną - alarmują członkowie Rady Etyki Public Relations. - Największą konkurencja dla agencji PR są teraz redakcje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Leszek Kraskowski, były dziennikarz, obecnie pracujący w public relations. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Grupa Onet-RASP z sześcioma segmentami wydawniczymi, będzie nowy szef treści premium więcej
 
Bojkot reklamowy YouTube. JP Morgan ogranicza reklamy więcej
 
180 mln zł straty TVP w 2016 roku, zwiększyło się zatrudnienie więcej
 
Wycofana reklama Pepsi oderwana od rzeczywistości, marka wpadła w pułapkę poprawności politycznej (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. e -commerce Onet.pl
Product Development Specialist Ströer Digital Media
NEW BUSINESS SPECIALIST Agora
Asystentka Prezesa Zarządu Dentsu Aegis Network
Communication (Senior) Planner Havas Media Group
Project Manager Havas Media Group
Media Planner Havas Media Group
Grafik Onet.pl
Dokumentalista TVN
On-Air Production Coordinator Fox Networks Group Poland
Media Planner / Buyer Feno
ACCOUNT EXECUTIVE DDB Warszawa
Dziennikarz - specjalizacja seriale Wirtualnemedia.pl
Redaktor Serwisu VOD TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM

Telewizja Polsat i RMF FM są najlepiej oceniane przez Polaków, na przeciwnym biegunie TVP i Polskie Radio - wynika z najnowszego sondażu CBOS. więcej

Cyfrowy Polsat chce wypłacić 204,65 mln zł dywidendy

Zarząd spółki Cyfrowy Polsat zarekomendował radzie nadzorczej wypłatę akcjonariuszom dywidendy z zysku netto uzyskanego w 2016 roku. więcej

Zysk ATM Grupy wzrósł w ub.r. do 23,4 mln zł, mniej wpływów od Telewizji Polskiej

Grupa kapitałowa ATM Grupa zanotowała w ub.r. minimalnie niższe wpływy ze sprzedaży niż rok wcześniej i o 16,8 proc. wyższy zysk netto. Firma miała niższe przychody ze współpracy z Telewizją Polską, więcej zarobiła natomiast na swoim kanale ATM Rozrywka. więcej

Ewa Latkowska zarządza kanałami telewizyjnymi w ZPR Media, odchodzi Małgorzata Golińska

Ewa Latkowska przejęła zarządzanie wszystkimi kanałami telewizyjnymi, należącymi do Grupy ZPR Media. Ewa Lampart koncentruje się teraz wyłącznie na marce „Super Express”, zaś Małgorzata Golińska rozstaje się z firmą. więcej

,,Discopoland" i ,,Głodne kawałki" w TVP2

W niedzielę, 23 kwietnia br. TVP2 rozpocznie emisję muzyczno-dokumentalny cyklu „Discopoland”. Dzień wcześniej na antenie stacji zadebiutuje nowy talk-show z udziałem youtuberów i blogerów zatytułowany „Głodne kawałki”. więcej

1,1 mln widzów ,,Sułtanki Kosem 2". TVP1 przegrywa z konkurencją

Drugi sezon serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” śledzi 1,1 mln widzów, o 150 tys. osób mniej niż całą premierową osłonę. TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji jest czwarta w rynku telewizyjnym. więcej

Europa Wschodnia będzie tracić subskrybentów płatnej TV, Polska liderem

W latach 2016-2022 w 18 z 22 krajów Europy Wschodniej zmaleje liczba gospodarstw domowych z telewizorem. W całym regionie ma nastąpić spadek o 2 miliony, a w przypadku usług płatnych o 1 milion - prognozuje firma badawcza Digital TV Research. więcej

Bill O'Reilly na urlopie, nie wiadomo czy wróci do Fox News

Oskarżony o molestowanie seksualne Bill O’Reilly, znany prezenter i komentator Fox News wyjechał na urlop. Dziennikarz i stacja utrzymują, że przerwa w pracy nie ma nic wspólnego z oskarżeniami i była wcześniej planowana. Jednak według niektórych źródeł O’Reilly może już nie powrócić na swoje stanowisko, a jego los leży w rękach rodziny Murdochów. więcej

Serial ,,4 Blocks" w TNT

8 maja 2017 roku TNT rozpocznie emisję nowego serialu „4 Blocks”. więcej

Nowy serial ,,Guerrilla" w HBO GO

14 kwietnia 2017 roku w serwisie HBO GO pojawi się pierwszy odcinek nowego serialu „Guerrilla”. Od 17 maja br. produkcję będzie można oglądać również na antenie HBO3. więcej

,,Oddbods 2" w Boomerangu

18 kwietnia 2017 roku Boomerang rozpocznie emisję drugiej serii animacji „Oddbods”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM

Telewizja Polsat i RMF FM są najlepiej oceniane przez Polaków, na przeciwnym biegunie TVP i Polskie Radio - wynika z najnowszego sondażu CBOS. więcej

 
120 tys. zł z Charytatywnego Bloku Reklamowego w rozgłośniach radiowych

Dzięki emisji Charytatywnego Bloku Reklamowego na antenach rozgłośni pięciu polskich nadawców radiowych zebrano kwotę 120 tys. zł. Pieniądze przeznaczone zostaną na rehabilitację dzieci z niedosłuchem. więcej

 
Celina Witas wicedyrektorem Informacyjnej Agencji Radiowej

Celina Witas od wczoraj została zastępcą dyrektora i redaktora naczelnego Informacyjnej Agencji Radiowej. To kolejna zmiana personalna w ostatnich dniach w Polskim Radiu. więcej

 
Radio ZET nowym liderem w Rzeszowie. Awans Trójki na podium

Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie zostało Radio ZET, które wyprzedziło RMF FM. Na podium znalazła się jeszcze Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Starcom Polska przejmuje od UM obsługę mediową Allegro

Dom mediowy Starcom Polska (należący do Publicis Media) wygrał przetarg na obsługę mediową Allegro - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Poprzednio Allegro współpracowało w tym zakresie z UM (należącym do IPG Mediabrands). więcej

Kaufland z nową kampanią reklamową, już bez ,,naszych rodzimych produktów" (wideo)

Sieć marketów Kaufland Polska rozpoczęła wizerunkową kampanię reklamową, opartą na nowym formacie kreatywnym. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają agencje Schulz Brand Friendly i Maxus. więcej

Agnieszka Radwańska będzie promować Grupę Lotos przez trzy lata

Grupa Lotos podpisała trzyletnią umowę marketingową z Agnieszką Radwańską. Tenisistka będzie promować firmę na swoim stroju podczas turnieju z cyklu WTA Tour oraz weźmie udział w organizowanych przez nią wydarzeniach specjalnych. więcej

Value Media i Synerise partnerami strategicznymi

Dom mediowy Value Media (należący do Group One) zaczął partnerstwo strategiczne z firmą Synerise analizującą dane o zachowaniach zakupowych i wpływie na nie działań marketingowych. więcej

Arkadiusz Urban: z Kalicińscy.com do Blue 449

Arkadiusz Urban objął nowo utworzone stanowisko dyrektora strategii i innowacji w agencji mediowej Blue 449 (należącej do Publicis Media). Poprzednio pracował w grupie Kalicińscy.com, a wcześniej m.in. w ZooM Advertising i Hint Intermedia. więcej

Piotr Bożek: z Dentsu Aegis Network Polska na szefa marketingu w Prowly

Piotr Bożek zaczął pracę w firmie Prowly, gdzie objął nowo utworzone stanowisko dyrektora marketingu. Poprzednio pracował w Dentsu Aegis Network Polska, a wcześniej m.in. w DaWanda Polska, Grupie Docplanner, Trader.com i Gratka.pl. więcej

Kraków zachęca do płacenia podatków w "naszym mieście"

W kampanii pod hasłem „Bądź bohaterem Krakowa! Płać podatki w naszym mieście” władze Krakowa zachęcają do rozliczania podatku PIT na terenie tego miasta. Kampanię realizuje agencja Opus B. więcej

Jogobella w nowych opakowania "fan edition" wsparta kampanią

Firma Zott wprowadziła nowe opakowania jogurtów Jogobella w butelce. Ich rynkowy debiut wspiera kampanią autorstwa agencji Carat Polska, Posterscope, Amnet Polska, Isobar i Brainbox. więcej

,,Malujesz Zyskujesz" w urodzinowej loterii farb Nobiles

Firma Akzo Nobel Decorative Paints wspiera farby Nobiles ogólnopolską loterią promocyjną pod hasłem „Malujesz Zyskujesz Świętuj z nami 120 urodziny”. Realizuje ją dla marketera agencja First Line Polska. więcej

Agnieszka Sadowska account directorem w Fat Baby

Do zespołu agencji reklamowej Fat Baby dołączyła Agnieszka Sadowska, obejmując stanowisko account directora. więcej

 
 
 
PRASA
 
Rada Etyki PR o marketingowych tekstach, udających dziennikarskie: ,,To wprowadzanie w błąd, będziemy informować o tym UOKiK"

Teksty marketingowe, stylizowane na materiały dziennikarskie, wprowadzają odbiorców w błąd, a ponadto łamią zasady rzetelnego dziennikarstwa oraz mają zły wpływ na komunikację społeczną - alarmują członkowie Rady Etyki Public Relations. - Największą konkurencja dla agencji PR są teraz redakcje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Leszek Kraskowski, były dziennikarz, obecnie pracujący w public relations. więcej

,,Daily Mail" przeprasza Melanię Trump za kłamliwy artykuł, zapłaci 2,9 miliona dolarów odszkodowania

Dziennik „Daily Mail” w ramach ugody przeprosił Melanię Trump, żonę prezydenta USA za artykuł sugerujący, że Pierwsza Dama była w przeszłości dziewczyną do towarzystwa. Brytyjski wydawca zapłaci jednak o wiele mniejsze odszkodowanie od żądanego przez prezydentową - 2,9 zamiast 150 mln dolarów. więcej

,,Tele Tydzień" i ,,Tele Świat" liderami sprzedaży. Tylko ,,TV 14" na plusie

W pierwszym miesiącu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wiertualnemedia.pl. więcej

Zmiany w Prawie prasowym: maksymalnie 24 godz. na autoryzację, nie są nią duże zmiany w tekście

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego po konsultacjach społecznych przedstawiło zmienioną wersję nowelizacji Prawa prasowego dotyczącej przepisów o autoryzacji. Według proponowanych zasad nie trzeba już będzie autoryzować stwierdzeń z konferencji prasowych, udzielający wypowiedzi będzie miał maksymalnie dobę na autoryzację, a jeśli wprowadzi w tekście duże zmiany - nie będzie to uznawane za autoryzację. więcej

Ludwik Krakowiak redaktorem naczelnym ,,PC World"

Ludwik Krakowiak ponownie został redaktorem naczelnym magazynu komputerowego „PC World” (IDG Poland). Szefował temu miesięcznikowi przez dwa lata - do 2015 roku, kiedy to odszedł do agencji PR. Począwszy od bieżącego, majowego numeru pismo otrzymało odświeżone logo i nowe działy. więcej

,,Life In. Łódzkie" - nowy bezpłatny dwumiesięcznik w Łodzi

W Łodzi ukazał się pierwszy numer bezpłatnego magazynu lifestylowego „Life In. Łódzkie” (Łódzka Agencja Medialna), który jest dostępny m.in. w restauracjach i kawiarniach. Na okładce znalazł się aktor Ireneusz Czop. więcej

Jan Szyszko w ogłoszeniu w ,,Gazecie Polskiej Codziennie" podziękował odbiorcom Radia Maryja, TV Trwam i ,,GP"

We wtorek w „Gazecie Polskiej Codziennie” ukazało się płatne ogłoszenie, w którym minister środowiska prof. Jan Szyszko podziękował za popieranie jego działań m.in. członkom klubów „Gazety Polskiej”, słuchaczom Radia Maryja i widzom Telewizji Trwam. Publikacja komunikatu kosztowała 1,9 tys. zł. więcej

,,Wielka Wielkanocna" - specjalne wydanie ,,Gazety Wyborczej" na święta w większym formacie

W sobotę, 15 kwietnia, ukaże się świąteczne wydanie „Gazety Wyborczej” (Agora) - „Wielka Wielkanocna” w formacie 410x560. Z tym wydaniem pojawi się „Duży Format” oraz jubileuszowy numer „Wysokich Obcasów”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wydawcy odchodzą z Instant Articles. ,,Zaczynają rozumieć, że oddają czytelników Facebookowi" (opinie)

Według analiz centrum Tow Center for Digital Journalism na Uniwersytecie Columbia wydawcy coraz bardziej sceptycznie traktują wprowadzoną przez Facebook platformę Instant Articles. Niektórzy znacznie ograniczyli na niej swoją obecność, inni całkowicie wycofali się z tej formy przekazu. - Wydawcy zaczęli dostrzegać zagrożenie utraty czytelników i znacznej części przychodów. Obecny exodus mediów z Instant Articles może oznaczać marginalizację tej platformy, ale nie stanie się to prędko - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci mediów i serwisów społecznościowych. więcej

Allegro, Cyfrowy Polsat i OLX z dużymi wzrostami, w dół Grupa Gazeta.pl, Ceneo.pl i Cda.pl (dane Gemius/PBI z marca)

W marcu duże wzrosty liczby użytkowników w skali miesiąca osiągnęły Allegro.pl i OLX, natomiast spadki zanotowały m.in. strony Grupy Gazeta.pl, Ceneo.pl, Filmweb.pl i Cda.pl. Grupa Onet-RASP tak samo jak w poprzednich miesiącach miała nieco więcej użytkowników i mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska. więcej

Roszady wśród wydawców w Wirtualnej Polsce, odchodzi Tomasz Pstrągowski

Z redakcją Wirtualnej Polski żegna się Tomasz Pstrągowski, wydawca serwisu Książki.wp.pl. Nowym wydawcami strony głównej WP zostali natomiast Katarzyna Socha, Michał Gąsior i Justyna Olszówka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Aleksander Wilewski kandydatem do rady nadzorczej Wirtualnej Polski

Aleksander Wilewski - założyciel agencji Clickad, obecnie związany z firmami Guldbrev, Total Fitness i Egain Systems - będzie kandydatem do rady nadzorczej Wirtualnej Polski. więcej

6 miliardów dolarów na nowe studia Netflixa, serwis przeprowadza się do Kalifornii

Netflix zapowiada, że przeniesie w całości do Kalifornii realizowanie własnych produkcji filmowych. Firma zamierza przeznaczyć 6 miliardów dolarów na rozbudowę studiów i całej infrastruktury związanej z realizowaniem oryginalnych treści. więcej

Karina Hertel rozstaje się z Grupą Onet-RASP

Karina Hertel zdecydowała się odejść z Grupy Onet-RAS Polska, w której pełniła funkcję dyrektor zarządzającej segmentu lifestylowego. Jest związana z firmą przez niecałe dwa lata. więcej

Reklama internetowa w Wielkiej Brytanii 17 proc. w górę, o połowię więcej na reklamę mobilną

Według szacunków brytyjskiego oddziału IAB w 2016 r. wydatki na reklamę cyfrową w Wielkiej Brytanii zamknęły się kwotą 10,3 miliarda funtów. Motorem napędowym segmentu była reklama mobilna, w której wydatki wzrosły o 50 procent osiągając poziom 3,9 miliarda funtów. więcej

Agencja K2 partnerem systemu Sitefinity z samoobsługowym CMS

Agencja interaktywna K2 (należąca do Grupy K2) została pierwszym polskim partnerem Sitefinity, systemu Web CMS do zarządzania treścią. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM

Telewizja Polsat i RMF FM są najlepiej oceniane przez Polaków, na przeciwnym biegunie TVP i Polskie Radio - wynika z najnowszego sondażu CBOS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rada Etyki PR o marketingowych tekstach, udających dziennikarskie: ,,To wprowadzanie w błąd, będziemy informować o tym UOKiK"

Teksty marketingowe, stylizowane na materiały dziennikarskie, wprowadzają odbiorców w błąd, a ponadto łamią zasady rzetelnego dziennikarstwa oraz mają zły wpływ na komunikację społeczną - alarmują członkowie Rady Etyki Public Relations. - Największą konkurencja dla agencji PR są teraz redakcje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Leszek Kraskowski, były dziennikarz, obecnie pracujący w public relations. więcej

Łukasz Świerżewski po dwóch miesiącach odszedł z rady nadzorczej PZU

Rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Łukasz Świerżewski zrezygnował z funkcji członka rady nadzorczej PZU. Zajmował to stanowisko przez niecałe dwa miesiące. więcej

Rachel Whetstone rezygnuje z funkcji global head of communications Ubera

Rachel Whetstone, global head of communications w firmie Uber złożyła rezygnację z zajmowanego stanowiska. Jej obowiązki przejmuje Jill Hazelbaker. więcej

Maciej Babczyński za Gabrielę Bar kierownikiem ds. korporacyjnych w Provident Polska

Maciej Babczyński objął stanowisko kierownika ds. korporacyjnych w Provident Polska. Zastąpił na nim Gabrielę Bar. więcej

Dominika Kozłowska PR managerem w Schulz Brand Friendly

Dominika Kozłowska została nowym PR managerem w agencji Schulz Brand Friendly. Poprzednio pracowała w agencji Insignia. więcej

Bartłomiej Misiewicz ma zarabiać w PGZ 50 tys. zł? Firma dementuje, dziennikarze żartują

„Rzeczpospolita” i „Fakt” podały, że Bartłomiej Misiewicz jako pełnomocnik zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej będzie zarabiał 50 tys. zł miesięcznie. Firma i Misiewicz zdementowali te informacje. Wielu z komentujących sprawę dziennikarzy żartowało z tak wysokiej pensji. Późnym popołudniem poinformowano, że umowa o pracę Bartłomieja Misiewicza w PGZ została rozwiązana. więcej

Good One PR wypromuje Faktoramę

Agencja Good One PR wraz z początkiem kwietnia rozpoczęła współpracę z Faktoramą, platformą oferującą możliwość inwestowania w faktury. więcej

Grupa FLPR dla .NET Developer Days

Grupa FLPR rozpoczęła współpracę z organizatorem międzynarodowej konferencji .NET Developer Days, która odbędzie się 18-20 października w Warszawie. więcej

Profeina będzie pracować dla SMSAPI

Agencja Profeina rozpoczęła współpracę z SMSAPI, platformą do masowej wysyłki SMS, MMS i VMS. Będzie dla niej pracować do końca tego roku. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie mogą kopiować od klientów dokumentów tożsamości
Vodafone znosi płatny roaming dla swoich klientów
Philips 349X7FJEW - 34-calowy zakrzywiony monitor za 4009 zł
Samsung uruchamia w Rzeszowie inkubator dla startupów Internetu Rzeczy
,,Audioteka w Plusie" za 19,99 zł miesięcznie
 
 
 
GOSPODARKA
 
Cyfrowy Polsat chce wypłacić 204,65 mln zł dywidendy
Przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie mogą kopiować od klientów dokumentów tożsamości
Samsung uruchamia w Rzeszowie inkubator dla startupów Internetu Rzeczy
Ceny żywności i paliwa napędzają inflację
Urzędy skarbowe wypełnią za podatników PIT. Z tej możliwości może skorzystać w tym roku nawet 13 mln podatników
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
6 miliardów dolarów na nowe studia Netflixa, serwis przeprowadza się do Kalifornii
"Valerian i miasto tysiąca planet" najdroższym francuskim filmem za 197 mln euro
Charlize Theron w filmie "Atomic Blonde" wybrała takie życie (wideo)
Spoon pokazali "Hot Thoughts"
"How Did We Get So Dark?" - drugi album Royal Blood
Serial ,,4 Blocks" w TNT
Nowy serial ,,Guerrilla" w HBO GO
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj