Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 26 Kwietnia 2017
 
 
 
Radio Zet Chilli zmieni nazwę na Chilli Zet. ,,Przywracamy tożsamość marki"
 
Radio Zet Chilli wraca do poprzedniej swojej nazwy Chilli Zet. Spółka Eurozet otrzymała na to zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Stacja nazywała się tak do 2013 roku. - Przywracamy tym samym pierwotną tożsamość marki - mówi Wirtualnemedia.pl Sławomir Assendi, dyrektor zarządzający ds. stacji lokalnych i ponadregionalnych Grupy Eurozet. więcej
 
 
Kampania Calvin Klein ze starszymi kobietami pokazuje, jak iluzoryczny jest kult piękna i młodości w marketingu (opinie)
 
Reklamy nowej kolekcji bielizny Calvina Kleina to nie kolejny marketingowy chwyt, który na chwilę ma zachwycić lub zszokować odbiorców, ale filozofia marki, którą niezmiennie i sukcesywnie wykorzystuje w swoich reklamach. Calvin Klein zdobywa zaufanie, bo nie oczekuje od kobiety zmian. Składa obietnicę, że to bielizna dostosuje się do niej, że nie zmusi jej do tego, by to ona się dostosowała. Marki stawiają na wiarygodność, określają inny niż dotychczas kanon piękna, stając się bliższymi zwykłemu człowiekowi. Tu chodzi o zmianę jakości i kanonu, jakie do tej pory świat reklamy zbudował - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci marketingowi. więcej
 
 
Strony główne portali: Onet z mniejszą przewagą nad WP, a o2.pl z większą nad Gazeta.pl
 
Wśród czołowych portali najwięcej użytkowników i odsłon na stronie głównej ma Onet.pl, przy czym jego przewaga w obu statystykach nad WP.pl na komputerach zmalała w skali roku. Zwiększyła się natomiast różnica między stroną główną o2.pl (która jako jedyna osiągnęła wzrost) a Gazeta.pl. Na stronie głównej TVN24.pl przeciętny użytkownik spędza miesięcznie prawie cztery godziny. więcej
 
 
Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)
 
Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach były w I kwartale br. wyższe o 2,3 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Największy wzrost nakładów na promocję swoich marek zanotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl Polska. Orange jako jedyny marketer z czołówki zredukował budżet reklamowy. więcej
 
 
CBA w TVP na wniosek Kukiz'15? Tak sugeruje Paweł Kukiz
 
Przewodniczący Kukiz’15 skierował do szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego zapytanie w sprawie analizy dokumentów finansowych TVP. Paweł Kukiz chce poznać szczegóły zaproszenia funkcjonariuszy CBA przez Jacka Kurskiego, sugerując jednocześnie, że zajęli się oni sprawą na prośbę jego klubu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Belle Epoque" nagrodzony na World Media Festival 2017. Serial trafi do innych krajów? więcej
 
Festiwal w Opolu z jubileuszami Pietrzaka, Rodowicz, Piasecznego i muzyką taneczną, bez SuperJedynek i disco polo więcej
 
,,Teleexpress" i ,,Wiadomości" straciły najwięcej widzów, ,,Wydarzenia" i ,,Fakty" najmniej więcej
 
VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, ShowMax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. planowania kampanii (TV) TVP
Grafik w Sport.pl Agora
Specjalista ds. sprzedaży reklamy Grupa ZPR Media
Traffic Specialist Starcom
Junior Graphic Designer Cheil
Junior Event Manager El Padre
Communication (Senior) Planner Havas Media Group
Specjalista ds. e -commerce Onet.pl
DORADCA KLIENTA RMF MAXXX, RMF Classic Warszawa RMF FM
Asystentka Prezesa Zarządu Dentsu Aegis Network
Media Planner Havas Media Group
Project Manager Havas Media Group
Dokumentalista TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
CBA w TVP na wniosek Kukiz'15? Tak sugeruje Paweł Kukiz

Przewodniczący Kukiz’15 skierował do szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego zapytanie w sprawie analizy dokumentów finansowych TVP. Paweł Kukiz chce poznać szczegóły zaproszenia funkcjonariuszy CBA przez Jacka Kurskiego, sugerując jednocześnie, że zajęli się oni sprawą na prośbę jego klubu. więcej

Milion widzów ogląda kabaretowy cykl Jana Pietrzaka w TVP1

Nowy kabaretowy program „Pół wieku kabaretu pod Egidą” ogląda średnio 1,04 mln osób. TVP1 w czasie emisji cyklu Jana Pietrzaka zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i czwarte w 16-49. więcej

,,Postaw na kolor" kolejną polską nowością HGTV. ,,Pokażemy jak zmienić pomieszczenie, które się znudziło"

W czwartek 11 maja br. kanał wnętrzarski HGTV Home & Garden rozpocznie emisję programu „Postaw na kolor”, w którym projektant wnętrz pokaże, jak w prosty sposób odmienić pomieszczenie. więcej

Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD

W jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 7 minut przypada na reklamy. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86 proc. (tvp.pl) do 94 proc. (player.pl). więcej

Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych. 4fun Dance na podium

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w marcu br. było Polo TV. Największy spadek udziału odnotowała Eska TV, która wypadła z miejsca 2. na 9. Z kolei najwięcej zyskało TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Serial ,,Okup" w AXN

11 maja 2017 roku AXN rozpocznie emisję nowego serialu „Okup”. więcej

,,Transformers: Robots in Disguise 4" w Cartoon Network

30 kwietnia 2017 roku Cartoon Network rozpocznie emisję czwartego sezonu „Transformers: Robots in Disguise”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Radio Zet Chilli zmieni nazwę na Chilli Zet. ,,Przywracamy tożsamość marki"

Radio Zet Chilli wraca do poprzedniej swojej nazwy Chilli Zet. Spółka Eurozet otrzymała na to zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Stacja nazywała się tak do 2013 roku. - Przywracamy tym samym pierwotną tożsamość marki - mówi Wirtualnemedia.pl Sławomir Assendi, dyrektor zarządzający ds. stacji lokalnych i ponadregionalnych Grupy Eurozet. więcej

 
Trójka liderem słuchalności we Wrocławiu. TOK FM i Radio Pogoda w czołówce

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu niezmiennie jest Trójka. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM, a na czwarte miejsce awansowało Radio Pogoda - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Kampania Calvin Klein ze starszymi kobietami pokazuje, jak iluzoryczny jest kult piękna i młodości w marketingu (opinie)

Reklamy nowej kolekcji bielizny Calvina Kleina to nie kolejny marketingowy chwyt, który na chwilę ma zachwycić lub zszokować odbiorców, ale filozofia marki, którą niezmiennie i sukcesywnie wykorzystuje w swoich reklamach. Calvin Klein zdobywa zaufanie, bo nie oczekuje od kobiety zmian. Składa obietnicę, że to bielizna dostosuje się do niej, że nie zmusi jej do tego, by to ona się dostosowała. Marki stawiają na wiarygodność, określają inny niż dotychczas kanon piękna, stając się bliższymi zwykłemu człowiekowi. Tu chodzi o zmianę jakości i kanonu, jakie do tej pory świat reklamy zbudował - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci marketingowi. więcej

Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach były w I kwartale br. wyższe o 2,3 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Największy wzrost nakładów na promocję swoich marek zanotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl Polska. Orange jako jedyny marketer z czołówki zredukował budżet reklamowy. więcej

Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD

W jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 7 minut przypada na reklamy. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86 proc. (tvp.pl) do 94 proc. (player.pl). więcej

Promocja Orange Love z Canal+ reklamowana dla kibiców piłkarskich (wideo)

W nowej kampanii reklamowej taryfy Orange Love prezentowana jest promocja, w ramach której można korzystać przez 3 miesiące gratis ze stacji Canal+ z transmisjami piłkarskimi. Akcję przygotowały firmy Publicis Poland, Banana, Platige Image i Initiative Warszawa. więcej

Rafał Betlejewski w międzynarodowej kampanii Soft99 (wideo)

Rozpoczęła się międzynarodowa kampania reklamowa środków do samochodów Soft99 oparta na serii spotów z udziałem Rafała Betlejewskiego. Akcję realizuje firma Nowy Samochód dystrybuująca produkty Soft99 w Europie. więcej

Grandes Kochones Digital rozszerza obsługę marki Finuu w internecie

Agencja Grandes Kochones Digital wygrała przetarg Zakładów Tłuszczowych Kruszwica na kompleksową komunikację marki maseł i miksów tłuszczowych Finuu. więcej

Farby Altax Viva Garden! reklamowane w telewizji i internecie (wideo)

Pod hasłem „Odnawiaj, ozdabiaj, łącz kolory!” ruszyła kampania reklamowa farb dekoracyjnych Altax Viva Garden! (produkowanych przez firmę Sherwin-Williams Poland). Akcję przygotowały agencje Media Concept i Publicis Consultants. więcej

Lexus w nowej kampanii prezentuje SUV przyszłości (wideo)

W kwietniu wystartowała kampania promująca Lexusa NX - samochód typu SUV wyposażony w najnowocześniejsze systemy. Działania realizują agencje Heads Advertising i PHD Media Direction. więcej

,,#sorayabodychallenge" - youtuberki w kampanii Soraya Body Diet 24

Ruszyła akcja „#sorayabodychallenge” promująca markę Soraya Body Diet 24 (należącą do Orkla Care). W kampanii biorą udział youtuberki Andziaks i The Oleskaa. Za przygotowanie i realizację projektu odpowiadają The Digitals, dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands) oraz Mediabrands Social. więcej

Innovation 2017: triumf Saatchi&Saatchi IS, złoto także za akcje IKEA, Onet 4.0 i telewizję WP

W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2017 najwięcej nagród m.in. trzy złota, przyznano agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. Trzy złota przyznano też za projekty dla IKEA zrealizowana przez firmy Kalicińscy, MEC, Blue Ivy, Performance Media, Garden of Words i Grey Group Poland. więcej

Jakub Borowczyk marketing managerem w BinarApps

BinarApps, łódzki software house zajmujący się rozwojem produktów IT, specjalizujący się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla startupów ma nowego marketing managera. Nowo utworzone stanowisko objął Jakub Borowczyk. więcej

Toygar Bazarkaya na czele kreacji w agencji dedykowanej obsłudze McDonald's

Toygar Bazarkaya, ostatnio związany z Havas przechodzi do należącej do Omnicom Group agencji We Are Unlimited, którą utworzono w celu obsługi McDonald's. więcej

ADnova realizuje dla Oriflame kampanię ,,Stworzona do sukcesu"

Agencja ADnova po raz kolejny wygrała przetarg na realizację całorocznej kampanii Oriflame, skierowanej zarówno do konsultantek, jak i klientek firmy w Polsce. W ramach kampanii agencja opracowała koncepcję strategiczną, hasło, logotyp oraz szczegółowy plan działań na 2017 rok. więcej

,,Różne potrzeby, jedno rozwiązanie" w kampanii farb Dekoral Clean & Color (wideo)

Rozpoczęła się telewizyjna kampania reklamowa farb Dekoral Clean & Color (produkowanych przez PPG Deco Polska). Akcja jest realizowana pod hasłem „Różne potrzeby, jedno rozwiązanie”. więcej

Michał Oleksów, Łukasz Ciuchnicki i Adam Czartoryski w Cut The Mustard

Pracę w dziale kreacji agencji reklamowej Cut The Mustard zaczęli Michał Oleksów i Łukasz Ciuchnicki, tworzący duet kreatywny. Wcześniej pracowali razem m.in. w VML Poland, Havas Worldwide Warsaw i Publicis DWL. Do zespołu Cut The Mustard dołączył też Adam Czartoryski. więcej

 
 
 
PRASA
 
Magdalena Adamowicz odpowiada za konferencje i wydarzenia specjalne w Business Gate

Spółka PMPG Polskie Media utworzyła pod marką reaktywowanego miesięcznika Business Gate zespół, dbający o rozwój projektu, przygotowujący biznesowe konferencje i wydarzenia specjalne. Na jego czele stanęła Magdalena Adamowicz. więcej

Wzrosła sprzedaż miesięczników podróżniczych. ,,National Geographic Polska" najchętniej kupowany

W segmencie miesięczników podróżniczych w styczniu br. wszystkie tytuły zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „NG Traveler”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Strony główne portali: Onet z mniejszą przewagą nad WP, a o2.pl z większą nad Gazeta.pl

Wśród czołowych portali najwięcej użytkowników i odsłon na stronie głównej ma Onet.pl, przy czym jego przewaga w obu statystykach nad WP.pl na komputerach zmalała w skali roku. Zwiększyła się natomiast różnica między stroną główną o2.pl (która jako jedyna osiągnęła wzrost) a Gazeta.pl. Na stronie głównej TVN24.pl przeciętny użytkownik spędza miesięcznie prawie cztery godziny. więcej

Facebook testuje wyświetlanie w Related Articles wiarygodnych źródeł informacji, żeby walczyć z fake newsami

W ramach walki ze zjawiskiem fake news Facebook wprowadził na próbę nową wersję widżetu Related Articles. Zamiast treści luźno powiązanych tematycznie z konkretnym artykułem w sekcji pojawiają się alternatywne i sprawdzone źródła informacji na temat poruszony w publikowanym tekście. więcej

7,8 miliarda dolarów z muzyki cyfrowej, serwisy streamingowe liderami wzrostu

W 2016 r. przychody ze sprzedaży muzyki cyfrowej były wyższe od tych ze sprzedaży tradycyjnych nośników, a o 60 proc. wzrosły przychody muzycznych serwisów streamingowych. Cały rynek muzyczny był wart 15,7 mld dol., zaś najpopularniejszymi artystami okazali się Drake, David Bowie oraz zespół Coldplay - wynika z dorocznego raportu Międzynarodowej Ferderacji Przemysłu Muzycznego (IFPI). więcej

Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD

W jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 7 minut przypada na reklamy. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86 proc. (tvp.pl) do 94 proc. (player.pl). więcej

Jarosław Kuźniar pyta prezydenta Andrzeja Dudy, dlaczego gość jego programu nie otrzymał polskiego obywatelstwa

Jarosław Kuźniar, prowadzący program "Onet Rano", napisał list do prezydenta Andrzeja Dudy z pytaniem, dlaczego odmówiono polskiego obywatelstwa gościowi jednego z jego programów, Salarowi Farsiemu. - Pracujemy nad odpowiedzią - usłyszeliśmy w biurze prasowym Kancelarii Prezydenta. więcej

25 mln Polaków korzysta już z internetu. 6 godzin dziennie w sieci

Z internetu aktywnie korzysta już prawie połowa ludzi na świecie, w Polsce to już nawet ponad 25 mln osób - wynika z badania Deloitte. Średnio spędzamy około 6 godzin dziennie w sieci. więcej

Były bankier Patrick Steel nowym szefem Politico

Patrick Steel, były menedżer banku inwestycyjnego FBR Capital Markets & Co. będzie nowym dyrektorem wykonawczym Politico. Zastąpił na tym stanowisku Roberta Allbrittona, założyciela Politico, który od kilku miesięcy sprawował obowiązki CEO. więcej

Groupon uruchomi Centrum Usług Wspólnych w Katowicach i zatrudni 500 nowych pracowników

Groupon zapowiedział, że w lecie 2017 roku uruchomi w Katowicach nowe Centrum Usług Wspólnych, które obsłuży 10 rynków z regionów EMEA, APAC oraz Ameryki Północnej. W katowickim ośrodku zostanie docelowo zatrudnionych 500 pracowników. więcej

Bankowość internetowa z niewielkimi wzrostami, 15,3 mln aktywnych użytkowników

Koniec IV kwartału 2016 r. przyniósł tylko nieznaczne wzrosty w obszarze rachunków bankowych dostępnych przez internet oraz liczby aktywnych klientów - wynika z raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich. więcej

Skanska przejmie połowę udziałów w Business Link i zainwestuje w startup 40 milionów dolarów

Koncern deweloperski Skanska oraz polski startup Business Link zawarły porozumienie o współpracy. W ramach umowy Skanska przejmie do 50 procent udziałów w Business Link i stanie się głównym udziałowcem spółki. Koncern zainwestuje 40 milionów dolarów i pomoże wybudować 12 nowych lokalizacji Business Link. więcej

Marissa Mayer odejdzie z Yahoo bogatsza o 189 milionów dolarów

Według nieoficjalnych informacji obecna szefowa Yahoo, która odejdzie ze stanowiska po przejęciu koncernu przez Verizon ostatecznie otrzyma około 189 milionów dolarów. 186 milionów będzie pochodziło z akcji, pozostałe 3 miliony to gwarantowana kwota odprawy. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD

W jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 7 minut przypada na reklamy. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86 proc. (tvp.pl) do 94 proc. (player.pl). więcej

62 proc. Polaków ufa bankom, tylko 8 proc. krytycznych opinii

Społeczna ocena banków w ciągu minionego roku uległa poprawie, a zaufanie, którym Polacy darzą banki pozostało stabilne - wynika z badania Kantar TNS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencja RiverWood dla International Paper

Firma International Paper rozpoczęła współpracę z agencją marketingu zintegrowanego RiverWood. Agencja będzie pracować dla marki papieru biurowego POL. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Koniec roamingu w Unii Europejskiej. Zatwierdzono rozporządzenie umożliwiające zniesienie opłat
Samsung ratuje ,,czerwone ekrany" Galaxy S8 nowym oprogramowaniem, użytkownicy wciąż mają zastrzeżenia
Kruger&Matz: nowe laptopy Ecplore Pro i smartfony z serii Live, Flow i Move (wideo)
Netflix przez trzy miesiące za darmo w nowych telewizorach LG
Premiera Sniper Ghost Warrior 3. ,,Programiści napisali blisko miliona linijek kodu"
 
 
 
GOSPODARKA
 
Koniec roamingu w Unii Europejskiej. Zatwierdzono rozporządzenie umożliwiające zniesienie opłat
7,8 miliarda dolarów z muzyki cyfrowej, serwisy streamingowe liderami wzrostu
62 proc. Polaków ufa bankom, tylko 8 proc. krytycznych opinii
Groupon uruchomi Centrum Usług Wspólnych w Katowicach i zatrudni 500 nowych pracowników
Bankowość internetowa z niewielkimi wzrostami, 15,3 mln aktywnych użytkowników
Skanska przejmie połowę udziałów w Business Link i zainwestuje w startup 40 milionów dolarów
Marissa Mayer odejdzie z Yahoo bogatsza o 189 milionów dolarów
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
7,8 miliarda dolarów z muzyki cyfrowej, serwisy streamingowe liderami wzrostu
The Offspring gwiazdą Czad Festiwal 2017
Two Door Cinema Club wystąpią na Orange Warsaw Festival 2017
Serial "Dirty Dancing" od 24 maja. W roli głównej Abigail Breslin
Kornél Kovács, Łoskot, Mitch & Mitch wystąpią na OFF Festival 2017
Elton John trafił na intensywną terapię. Odwołuje koncerty
Serial ,,Okup" w AXN
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj