Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 26 Maja 2017
 
 
 
Agora pozyskuje 135 mln zł limitu kredytowego na spłatę poprzedniego kredytu, inwestycje i akwizycje
 
Agora zawarła umowę z DNB Bank Polska dotyczącą otrzymania limitu kredytowego w wysokości 135 mln zł, na który składa się m.in. do 25 mln zł kredytu nieodnawialnego na spłatę przez firmę poprzedniego kredytu wielocelowego. Pozostałe środki mogą być przeznaczone m.in. na inwestycje i akwizycje. więcej
 
 
,,Dzień dobry TVN" najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut ,,Dzień dobry Polsko"
 
Wiosną br. roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych ma „Dzień dobry TVN”, który zanotował spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”. Zyskał tylko nadawany w Polsacie „Nowy dzień”. Stawkę zamyka nowy morning-show TVP1 „Dzień dobry Polsko”. więcej
 
 
Bez zmiany stawki opłat abonamentowych w 2018 roku
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała wczoraj, że jeśli w 2018 roku będzie w dalszym ciągu obowiązywał abonament radiowo-telewizyjny to jego stawki pozostaną na niezmienionym poziomie. więcej
 
 
Opole skazane na TVP? Największe stacje niezainteresowane KFPP
 
Dwaj najwięksi nadawcy komercyjni - TVN i Polsat - nie rozważają współpracy z miastem Opole przy realizacji 54. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. Zapowiadane na jesień widowisko może być transmitowane w mniejszej stacji. więcej
 
 
Zbigniew Zegler nowym dyrektorem muzycznym Radia ZET. Odchodzi Joanna Sołtysiak
 
W czwartek, 1 czerwca br. Zbigniew Zegler dołączy do Grupy Eurozet i obejmie stanowisko dyrektora muzycznego Radia ZET. Zastąpi Joannę Sołtysiak, która odchodzi z firmy. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Rząd przyjął nowelizację ustawy abonamentowej, klienci płatnej tv mają zgłaszać telewizory i płacić abonament więcej
 
Zygmunt Solorz o ustawie abonamentowej: Prawo zabrania udostępniania danych klientów, państwo ma bazę PIT więcej
 
T-Mobile zmienia reklamy: ,,Teraz możesz!" i wolność millenialsów zamiast celebrytów (wideo) więcej
 
Nadawcy chcą likwidacji reklam w TVP. ,,Można wykorzystać nowelizację ustawy abonamentowej" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. promocji w miesięczniku ZNAK Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK sp. z o.o. / Miesięcznik ZNAK
Product Manager Grupa Wirtualna Polska
Digital Account Executive Cheil
Fullstack Developer Cheil
Digital Account Manager Streetcom
Digital Account Executive Streetcom
Traffic Specialist Media Impact Polska
Operator / Montażysta video Polska Press
Digital Copywriter (senior) Walk
New Business Manager Grupa ZPR Media
Producent Filmowy GPD FILM STUDIO
Copywriter / Art Director Bardzo
Senior Account Manager Deloitte Digital
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Dzień dobry TVN" najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut ,,Dzień dobry Polsko"

Wiosną br. roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych ma „Dzień dobry TVN”, który zanotował spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”. Zyskał tylko nadawany w Polsacie „Nowy dzień”. Stawkę zamyka nowy morning-show TVP1 „Dzień dobry Polsko”. więcej

Bez zmiany stawki opłat abonamentowych w 2018 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała wczoraj, że jeśli w 2018 roku będzie w dalszym ciągu obowiązywał abonament radiowo-telewizyjny to jego stawki pozostaną na niezmienionym poziomie. więcej

Opole skazane na TVP? Największe stacje niezainteresowane KFPP

Dwaj najwięksi nadawcy komercyjni - TVN i Polsat - nie rozważają współpracy z miastem Opole przy realizacji 54. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. Zapowiadane na jesień widowisko może być transmitowane w mniejszej stacji. więcej

4,5 mln widzów ,,Na dobre i na złe" w sezonie 2016/2017. TVP2 zmiażdżyła konkurencję

Serial „Na dobre i na złe” w sezonie 2016/2017 oglądało średnio 4,51 mln osób. Produkcja straciła widzów względem poprzedniego sezonu, ale i tak dała Dwójce pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku telewizyjnego zarówno w grupie 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 31,49 mln zł. więcej

Włodzimierz Szaranowicz odchodzi, Marek Szkolnikowski ma zostać szefem TVP Sport

Włodzimierz Szaranowicz tylko do końca maja br. będzie dyrektorem TVP Sport - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nie odchodzi jednak z telewizji - będzie komentował wybrane wydarzenia sportowe. - Jestem zmęczony, prowadziłem ten kanał ósmy rok, czas na odpoczynek - mówi nam Szaranowicz.   więcej

TVP z nową wersją serwisu VoD. Sufin: chcemy być numerem 1 w Polsce

Telewizja Polska uruchomiła nową odsłonę swojego serwisu VoD. W witrynie zmieniono układ treści i szatę graficzną oraz wprowadzono w pełni technologię responsywną. - Chcemy być najpopularniejszym na polskim rynku serwisem VoD pod względem liczby użytkowników i odtworzeń - zapowiada Jakub Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w TVP. więcej

TVP stawia na piłkę ręczną. Jacek Kurski: Telewizja przyszłości to newsy i sport

Telewizja Polska zakupiła od Związku Piłki Ręcznej w Polsce prawa do pokazywania rozgrywek towarzyskich i eliminacyjnych reprezentacji kobiet i mężczyzn, finałowych spotkań Pucharu Polski oraz PGNiG Superligi kobiet w piłce ręcznej. - Telewizja przyszłości to news i relacje live, także te sportowe - mówi Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Tomasz Misiak: z Dirlango do zarządu Grupy 4fun Media

Od początku czerwca Tomasz Misiak będzie członkiem zarządu Grupy 4fun Media. Poprzednio pracował w Dirlango, a wcześniej przez 8 lat był już związany z 4fun Media. więcej

Roland Garros na żywo w kanałach Eurosportu

Od 28 maja do 11 czerwca 2017 roku na kortach im. Rolanda Garrosa w Paryżu odbędzie się drugi w tym sezonie turniej wielkoszlemowy. Sportową imprezę na żywo będzie można oglądać w obu kanałach Eurosportu oraz w Eurosport Playerze. więcej

Kanał Dusk TV rozpoczyna dystrybucję w Polsce

Podczas tegorocznej konferencji PIKE w Sopocie rozpoczął dystrybucję w Polsce nowy kanał dla dorosłych Dusk TV. Dystrybucją stacji w naszym kraju zajmuje się firma MD Partners. więcej

Co dalej z telewizją? Oczekiwania telewidzów zróżnicowane

Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godz. na dobę przed szklanym ekranem - wynika z raportu infuture hatalska foresight institute, UPC i OMD. więcej

Po materiale ,,Wiadomości" PISF i ,,Tygodnik Powszechny" zwracają uwagę TVP: ,,Dwie Korony" pokazano w Cannes, ale nie na festiwalu

We wtorek „Wiadomości” podały, że jedynym nowym polskim filmem pokazanym na tegorocznym festiwalu w Cannes były „Dwie Korony”. Informację jako nieprawdziwą szybko zweryfikowała Kalina Błażejowska z „Tygodnika Powszechnego”. Natomiast rzecznik PISF w liście do dyrektora TVP Info zwrócił uwagę, że relacje stacji „nie przedstawiają w sposób wyczerpujący i pełny informacji na ten temat”. więcej

Paweł Kukiz: TVP z Jackiem Kurskim propagandową tubą PiS-u, festiwal polskiej piosenki musi być w Opolu

Lider Kukiz ’15 i muzyk Paweł Kukiz stwierdził, że nie wyobraża sobie, żeby festiwal polskiej piosenki odbył się poza Opolem. Skrytykował też Telewizję Polską. - Z obrzydzeniem od czasu do czasu oglądam. To propagandowa tuba. To co jest najgorsze z perspektywy Prawa i Sprawiedliwości - oni się sami „zaorają” tą telewizją - powiedział Kukiz. więcej

Powstanie piąty sezon serialu "Dolina krzemowa" i siódmy "Figurantki"

Telewizja HBO zapowiedziała, że zrealizuje kolejne sezony swoich dwóch popularnych komediowych produkcji - "Doliny krzemowej" i "Figurantki". więcej

,,Angie Tribeca" w TNT

W niedziele, 4 czerwca 2017 roku TNT rozpocznie emisję nowego serialu „Angie Tribeca”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Bez zmiany stawki opłat abonamentowych w 2018 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała wczoraj, że jeśli w 2018 roku będzie w dalszym ciągu obowiązywał abonament radiowo-telewizyjny to jego stawki pozostaną na niezmienionym poziomie. więcej

 
Zbigniew Zegler nowym dyrektorem muzycznym Radia ZET. Odchodzi Joanna Sołtysiak

W czwartek, 1 czerwca br. Zbigniew Zegler dołączy do Grupy Eurozet i obejmie stanowisko dyrektora muzycznego Radia ZET. Zastąpi Joannę Sołtysiak, która odchodzi z firmy. więcej

 
RMF FM nowym liderem słuchalności w Poznaniu, TOK FM awansowało na miejsce drugie

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Poznaniu zostało RMF FM. Na podium znalazły się takie stacje, jak: TOK FM i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Europejski rynek reklamy online rośnie dwucyfrowo, w Polsce o 14,6 procent

Według raportu Adex Benchmark 2016 - przygotowanego przez IAB Europe - w ubiegłym roku wydatki na reklamę online na starym kontynencie wzrosły do 41,8 miliarda euro. We wszystkich europejskich krajach zanotowano wzrosty, Polska znalazła się w środku stawki z wynikiem 14,6 procent. więcej

Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream

Holding marketingowo-technologiczny Mediacap przedstawił swoją strategię rozwoju na najbliższe trzy lata. Firma chce, żeby w roczne wpływy z jej platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wzrosły do 76 mln zł, a zysk EBITDA - do 21 mln zł. więcej

PKP Intercity zatrudni agencję eventową

Spółka PKP Intercity chce nawiązać współpracę z firmą, która zajmie się na jej zlecenie realizacją eventów. Umowę z nią zamierza zawrzeć na rok, z możliwością przedłużenia o 6 kolejnych miesięcy. więcej

Fabryka Komunikacji Społecznej zdobyła zlecenie Agencji Rynku Rolnego za 3,1 mln zł

Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg Agencji Rynku Rolnego i zajmie się kampanią promującą unijny program „Owoce i warzywa w szkole”. Jej oferta była wyceniona na blisko 3,1 mln zł brutto. więcej

Kilkanaście firm zainteresowanych obsługą Łodzi w social mediach

Od kilku do kilkunastu ofert wpłynęło w odpowiedzi na ogłoszony przez władze Łodzi przetarg dotyczący obsługi jej kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych. Jej budżet wynosi pond 350 tys. zł brutto. więcej

,,Nie za słodkie, nie za gorzkie" - piwo Karmi z nowym wizerunkiem promowane nie tylko dla kobiet

Carlsberg Polska w ramach odświeżenia marki, wprowadził na rynek nowe opakowania piwa Karmi z hasłem „Nie za słodkie, nie za gorzkie”. To element kampanii wizerunkowej, która ma zwrócić uwagę konsumentów, że bezalkoholowe piwo Karmi jest idealne zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. więcej

"Słodsze niż słowa" - Anna Starmach w kampanii Cukru Królewskiego (wideo)

Marka Cukier Królewski (produkowana przez Südzucker Polska) uruchomiła akcję promocyjną z udziałem Anny Starmach, jurorki kulinarnej. więcej

Barbara Puczyłowska: z Getin Banku do Isobar Polska

Dział strategii agencji Isobar Polska, należącej do Dentsu Aegis Network Polska wzmocniła Baraba Puczyłowska. Poprzednio pracowała m.in. w Getin Banku, Leo Burnett i DDB. więcej

,,Live Young" - wracają dzieci w reklamie marki Evian

Marka wody Evian rusza z siódmą już odsłoną kampanii „Live Young”. Bohaterami spotu „Oversize” są podobnie jak wcześniej małe dzieci, ale tym razem pokazano je w zbyt dużych ubraniach. Za kreację reklam odpowiada agencja BETC z Paryża. więcej

Chris Garbutt global chief creative officerem TBWA Worldwide

Chris Garbutt został powołany na stanowisko global chief creative officera w agencji TBWA Worldwide. Będzie nadzorować pracę dla globalnych klientów agencji, wśród których są m.in. Adidas, Accenture, Apple, McDonald's, Michelin i Nissan. więcej

Mateusz Kusznierewicz ambasadorem Range Rover Velar

British Automotive Polska, generalny importer marki Land Rover, nawiązał współpracę z Mateuszem Kusznierewiczem, który będzie pełnić rolę ambasadora nowego modelu Range Rover Velar. więcej

Agencja GetHero i ReZigiusz wspierają akcję ,,Czyste Tatry"

Agencja GetHero została oficjalnym partnerem akcji „Czyste Tatry” i wraz z youtuberem ReZigiuszem, który jest ambasadorem akcji, będzie wspierać projekt w zakresie promocji w social mediach. więcej

Paweł Borys: Polska ma za mało globalnych marek. Ekspansję zagraniczną ma ożywić pomoc

Polski Fundusz Rozwoju realizuje zakrojony na szeroką skalę program wsparcia eksportu, który ma ośmielić rodzime firmy do podbijania zagranicznych rynków. Po ubiegłorocznym nieznacznym wzroście teraz ma nastąpić odbicie. Mają się do tego przyczynić warte 60 mld zł instrumenty wsparcia w postaci gwarancji, ubezpieczeń i kredytów eksportowych oraz działalność Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która na całym świecie otwiera biura handlowe. Prezes PFR ocenia, że największy sukces na zagranicznych rynkach mogą odnieść polskie meble, przemysł maszynowy, elektronika, AGD i usługi. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora pozyskuje 135 mln zł limitu kredytowego na spłatę poprzedniego kredytu, inwestycje i akwizycje

Agora zawarła umowę z DNB Bank Polska dotyczącą otrzymania limitu kredytowego w wysokości 135 mln zł, na który składa się m.in. do 25 mln zł kredytu nieodnawialnego na spłatę przez firmę poprzedniego kredytu wielocelowego. Pozostałe środki mogą być przeznaczone m.in. na inwestycje i akwizycje. więcej

,,Moje Mieszkanie" zwiększyło przewagę nad konkurencją (dane ZKDP pism wnętrzarskich)

Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w lutym br. umocniło się „Moje Mieszkanie”, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciło „Dobre Wnętrze”. więcej

Serwis ,,Gazety Wyborczej" publikuje sprostowanie od Jacka Kurskiego ws. festiwalu w Opolu

W czwartek na Wyborcza.pl (Agora) zamieszczono sprostowanie od prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego dotyczące informacji sprzed półtora tygodnia, jakoby stworzył czarną listę artystów zakazanych w TVP. Początkowo dla użytkowników niepłacących za pełny dostęp do serwisu widoczny był jedynie tytuł sprostowania. więcej

 
 
 
INTERNET
 
TVP z nową wersją serwisu VoD. Sufin: chcemy być numerem 1 w Polsce

Telewizja Polska uruchomiła nową odsłonę swojego serwisu VoD. W witrynie zmieniono układ treści i szatę graficzną oraz wprowadzono w pełni technologię responsywną. - Chcemy być najpopularniejszym na polskim rynku serwisem VoD pod względem liczby użytkowników i odtworzeń - zapowiada Jakub Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w TVP. więcej

Europejski rynek reklamy online rośnie dwucyfrowo, w Polsce o 14,6 procent

Według raportu Adex Benchmark 2016 - przygotowanego przez IAB Europe - w ubiegłym roku wydatki na reklamę online na starym kontynencie wzrosły do 41,8 miliarda euro. We wszystkich europejskich krajach zanotowano wzrosty, Polska znalazła się w środku stawki z wynikiem 14,6 procent. więcej

Onet startuje z podróżniczym cyklem "Onet on tour" Jarosława Kuźniara. ,,Własny, nieoczywisty szlak"

Onet zapowiedział rozpoczęcie emisji cyklu reportaży podróżniczych "Onet on tour" przygotowywanych i prowadzonych przez Jarosława Kuźniara. Dziennikarz wraz z zaproszonym gościem będzie kolejno odwiedzał ciekawe kraje i miejsca opowiadając o nich w trwających 30 minut odcinkach. - Onet on tour kierujemy do tych, którzy nie chcą podążać trasami z przewodnika turystycznego. Wytyczamy własny, nieoczywisty szlak wsłuchując się w rekomendacje ludzi żyjących w danym miejscu - zapowiada Jarosław Kuźniar. więcej

Facebook będzie zamawiał seriale i materiały wideo od wydawców, za dłuższe formy zapłaci 250 tysięcy dolarów

Według nieoficjalnych informacji Facebook zawarł z kilkoma wydawcami umowy na dostawę treści filmowych. Na liście są między innymi Vox Media i BuzzFeed, za krótsze formy serwis zapłaci do 35, a za dłuższe do 250 tysięcy dolarów.   więcej

Wi-Fi w Pendolino z większym poślizgiem, bo brakuje składów do instalacji systemu

Z sejmowych dokumentów wynika, że wprowadzenie dostępu do sieci Wi-Fi w pociągach typu Pendolino należących do PKP Intercity przeciągnie się w czasie w bliżej nieokreślonych granicach. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa twierdzi, że przewoźnik obecnie nie dysponuje ani jednym składem który można wycofać z eksploatacji i przeprowadzić w nim instalację bezprzewodowej sieci. więcej

Tencent, LG i Time Warner największymi właścicielami znaków towarowych

Według nowego raportu firmy TrademarkNow chiński koncern Tencent jest obecnie posiadaczem ponad 4 tysięcy znaków towarowych, na kolejnych miejscach są LG Electronics oraz Time Warner. Najwięcej marek jest zarejestrowanych w segmencie biznesu, reklamy, nauki oraz rozrywki. więcej

,,Ozark" nowym serialem Netflixa. Premiera 21 lipca (wideo)

W piątek, 21 lipca 2017 roku odbędzie się premiera nowego serialu Netflixa „Ozark”. Właśnie w sieci pojawił się zwiastun produkcji. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Co drugi Polak nie chce udostępniać swoich danych osobowych

Blisko połowa Polaków (46 proc.) ma negatywny stosunek do udostępniania danych osobowych instytucjom lub firmom, a tylko 1/5 nie ma nic przeciwko temu - wynika z badania Kantar Public. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Łukasz Kubiak: z Polskiego Radia na rzecznika prasowego ARiMR

Łukasz Kubiak został rzecznikiem prasowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wcześniej do kwietnia br. kierował biurem prasowym Polskiego Radia. więcej

Grupa On Board Think Kong wypromuje konkurs Stena Circular Economy Award

Grupa On Board Think Kong rozpoczyna współpracę z firmą Stena Recycling. więcej

Made in PR członkiem Worldcom Public Relations Group

Agencje Made in PR z Polski oraz OptimumBrand z Turcji dołączy globalnej sieci Worldcom Public Relations Group. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sony rezygnuje ze smartfonów klasy Xperia X, powodem niezadowalająca sprzedaż
CD Projekt ze wzrostem wpływów i zysku netto, więcej ze sprzedaży ,,Gwinta" i z GOG.com
 
 
 
GOSPODARKA
 
Europejski rynek reklamy online rośnie dwucyfrowo, w Polsce o 14,6 procent
Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream
Co drugi Polak nie chce udostępniać swoich danych osobowych
Wi-Fi w Pendolino z większym poślizgiem, bo brakuje składów do instalacji systemu
Tencent, LG i Time Warner największymi właścicielami znaków towarowych
Dyskonty i sklepy convenience rosną dwa razy szybciej niż cały polski rynek spożywczy. Liderem Biedronka
Woda 0,5 l na polskich lotniskach za ok. 1 euro. Najtaniej w Rzeszowie, najdrożej w Poznaniu
Rekordowo niskie bezrobocie wymusi inwestycje w pracowników
Paweł Borys: Polska ma za mało globalnych marek. Ekspansję zagraniczną ma ożywić pomoc
Anna Streżyńska: Polska jest dopiero uczniem w zakresie cyfryzacji
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ostra walka o władzę w siódmy sezonie serialu "Gra o tron" (wideo)
"Lust For Life" - nowa płyta Lany Del Rey. Premiera 21 lipca
Powstanie piąty sezon serialu "Dolina krzemowa" i siódmy "Figurantki"
Amazon nakręci serial "Hanna". Przy projekcie pracuje David Farr
4 sierpnia premiera filmu "Valerian i miasto tysiąca planet" (wideo)
Michael Keaton kontra Spider-Man. 14 lipca premiera filmu "Spider-Man: Homecoming"
Czwarty sezon serialu "Ostatni okręt" wróci w wakacje
,,Angie Tribeca" w TNT
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj