Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 20 Czerwca 2017
 
 
 
Festiwal w Opolu odbędzie się 15-17 września. Kurski: nie ma ,,czarnej listy TVP"
 
Podpisane w poniedziałek wieczorem porozumienie zakłada organizację przez Telewizję Polską Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Nadawca chce powtórzyć program zaplanowany na czerwcową odsłonę wydarzenia. - Podpisaliśmy porozumienie, które otwiera drogę do organizacji 54. KFPP w Opolu w dniach 15-17 września - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej
 
 
Przekazanie danych osobowych Poczcie Polskiej nie pozwala na zerwanie umowy z kablówką, ratunkiem zmiana oferty operatora (opinie)
 
Planowana ustawa abonamentowa ma pozwolić na przekazanie informacji o użytkownikach platform kablowych i satelitarnych Poczcie Polskiej. To jednak według UOKiK i prawników nie wystarczy by zerwać umowę z dostawcą telewizji bez ponoszenia kar umownych - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Wątpliwości w tym zakresie wyraża jedynie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Ratunkiem dla użytkowników pozostaje perspektywa wycofania przez operatorów gwarantowanych kanałów lub interwencja Unii Europejskiej. więcej
 
 
Rynek reklamowy w Polsce 2,2 proc. w górę, globalnie - 4,2 proc. Internet zyskuje kosztem prasy i telewizji
 
W br. wartość wydatków reklamowych w Polsce wzrośnie o 2,2 proc., a na całym świecie - o 4,2 proc. - prognozuje Zenith Dużo zyska reklama internetowa (głównie dzięki wzrostom w wideo i mobile’u), a spadki zanotuje reklama prasowa. W najbliższych latach reklama internetowa wyprzedzi telewizyjną. więcej
 
 
Agencja 2012, Papaya Films i Sztengreber z Brązowym Lwem za ,,Godzinę jazdy na wózku"
 
Agencja 2012 wspólnie z Papaya Films i Sztengreber zdobyła statuetkę Brązowego Lwa w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat. więcej
 
 
Onet zamyka serwis Digart, jego twórca rozważa reaktywację
 
Najpóźniej do końca 2017 roku przeznaczony dla grafików i innych twórców serwis Digart zostanie zamknięty - potwierdził oficjalnie portalowi Wirtualnemedia.pl Onet, właściciel platformy. Przyczyny decyzji nie są znane, zaś Piotr Kaczor, twórca Digartu rozważa jego ponowne uruchomienie, być może w drodze crowdfundingu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kosztowny sprzęt, kłopoty z monetyzacją i słabej jakości treści barierami dla sukcesu VR w mediach newsowych. ,,Problem wieku dziecięcego" więcej
 
Agencja DDB&tribal Warszawa wśród zwycięzców Facebook Awards 2017 więcej
 
RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio więcej
 
100 tys. sprzedanych egz. pierwszego wydania ,,Przekroju", nowy numer w nakładzie 120 tys. egz. więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
UX Designer/Analyst Onet.pl
Business Development Manager Onet.pl
ACCOUNT MANAGER Saatchi & Saatchi IS
Producent ds. Promocji Antenowej Telewizja Puls
Grafik TVN
SENIOR ACCOUNT MANAGER (digital) Saatchi & Saatchi IS
Digital Mediaplanner FFW Communication
Senior Agency Sales Executive Onet.pl
Communications Specialist Media Impact Polska
Specjalista ds. promocji w miesięczniku ZNAK Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK sp. z o.o. / Miesięcznik ZNAK
Digital Account Manager Streetcom
Digital Account Executive Streetcom
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Festiwal w Opolu odbędzie się 15-17 września. Kurski: nie ma ,,czarnej listy TVP"

Podpisane w poniedziałek wieczorem porozumienie zakłada organizację przez Telewizję Polską Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Nadawca chce powtórzyć program zaplanowany na czerwcową odsłonę wydarzenia. - Podpisaliśmy porozumienie, które otwiera drogę do organizacji 54. KFPP w Opolu w dniach 15-17 września - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Przekazanie danych osobowych Poczcie Polskiej nie pozwala na zerwanie umowy z kablówką, ratunkiem zmiana oferty operatora (opinie)

Planowana ustawa abonamentowa ma pozwolić na przekazanie informacji o użytkownikach platform kablowych i satelitarnych Poczcie Polskiej. To jednak według UOKiK i prawników nie wystarczy by zerwać umowę z dostawcą telewizji bez ponoszenia kar umownych - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Wątpliwości w tym zakresie wyraża jedynie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Ratunkiem dla użytkowników pozostaje perspektywa wycofania przez operatorów gwarantowanych kanałów lub interwencja Unii Europejskiej. więcej

TVP Info promowało nowy portal braci Karnowskich. ,,Nie mieliśmy żadnej umowy z publicznym nadawcą"

Wczoraj ruszyło studio telewizyjne wPolsce.pl (Fratria). W ramach inauguracji działalności pokazano rozmowę z premier Beatą Szydło, którą na żywo transmitowała TVP Info. Zdaniem publicznego nadawcy nie ma w tym niczego nadzwyczajnego. - Nie zabiegaliśmy oto - odpowiada Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski. więcej

,,Discopoland" oglądało 520 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

Nowy cykl „Discopoland” oglądało średnio 520 tys. osób. TVP2 w czasie emisji programu wypadła najsłabiej w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 2,39 mln zł. więcej

Tomasz Sakiewicz: powszechny abonament rtv zrodzi bunt społeczny, rząd ratuje TVP, a nie zrobił nic dla TV Republika

Zdaniem Tomasz Sakiewicza, członka zarządu Telewizji Republika, zamiast powszechnego poboru abonamentu radiowo-telewizyjnego powinno się wprowadzić stałą dotację budżetową na media publiczne. - Będziecie ratować miliardami telewizję publiczną, a macie Telewizję Republika, która może mieć nawet dziesięć kanałów za jedną setną tych pieniędzy - nic nie zrobiliście w tej sprawie - powiedział pod adresem rządzących. więcej

Eurosport 1 wyprzedził Polsat Sport w maju, Canal+ Sport 2 zyskał najwięcej

W maju br. nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Canal+ Sport 2, a na czele wśród spadków był Polsat Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Disney, Time Warner i A+E Networks inwestują 30 milionów dolarów w Samba TV. ,,To środki na międzynarodowy rozwój"

W rundzie B finansowania platforma Samba TV uzyskała w sumie 30 milionów dolarów. Wcześniej Samba TV kupiła założony przez Borysa Musielaka polski startup Filmaster. - Zdobyte obecnie pieniądze zostaną przeznaczone na międzynarodowy rozwój, głównie w Zachodniej Europie i Japonii - zdradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Borys Musielak, dyrektor ds. operacji w Europie w Samba TV.   więcej

Zmieniła się formuła weekendowych ,,Wydarzeń", Polsat zrezygnował z ,,Gościa Wydarzeń"

Od 16 września br. zmieniła się formuła weekendowych i świątecznych „Wydarzeń”, które zostały wydłużone o 15 minut. W zamian w te dni Telewizja Polsat zrezygnowała z emisji „Gościa Wydarzeń”. więcej

Telewizja Polska chce pokazać Mazurską Noc Kabaretową, ale bez żartów ze Smoleńska i Matki Boskiej

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zadeklarował, że nadawca nadal jest zainteresowany transmitowaniem tegorocznej Mazurskiej Nocy Kabaretowej. - Jedyny warunek, jaki stawiam, dotyczy tego, by nie było żartów ze Smoleńska, by nie było kpin z Matki Boskiej, by nie obrażać tych wartości, które są dla większości naszych widzów święte - zaznaczył Kurski. więcej

Henryk Gołębiewski w obsadzie serialu ,,Lombard. Życie pod zastaw"

Aktor Henryk Gołębiewski dołączył do obsady nowego polskiego serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, który dla TV Puls przygotowuje Studio A. więcej

54. Festiwal w Opolu odbędzie się we wrześniu. Kurski i prezydent Opola podpisali porozumienie

Telewizja Polska i Miasto Opole podpisały porozumienie w sprawie organizacji 54. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Wydarzenie odbędzie się we wrześniu tego roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wielka czwórka" z najniższym udziałem w historii. Mecz Polska-Słowacja hitem tygodnia

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był mecz Polska-Słowacja, a na podium znalazły się jeszcze „Fakty” i „Wrocław w Rytmie Disco”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Jacek Kurski: jeśli dziennikarze TVP bronią PiS, to równoważą proopozycyjny przechył większości mediów

Zdaniem prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego zmiany w firmie, które zaszły przez półtora roku pod jego kierownictwem, przyczyniły się do wzrostu pluralizmu na rynku mediów. Jeśli dziennikarze TVP próbują bronić partii rządzącej, to według Kurskiego tylko po to, żeby zrównoważyć „ten straszliwy proopozycyjny przechył, to bicie Prawa i Sprawiedliwości po głowie każdego dnia za byle co” w większości mediów. więcej

TVP Info pokazało wywiad z Beatą Szydło na start wPolsce.pl. Dziennikarze krytykują: to przesada

W poniedziałek rano inauguracyjny wywiad telewizji internetowej wPolsce.pl, uruchomionej przez Fratrię, był transmitowany także w TVP Info. Wielu dziennikarzy było zdziwionych, że publiczny nadawca poinformował w ten sposób o starcie prywatnego serwisu. więcej

Paulina Sykut-Jeżyna znów prowadzi ,,Prognozę pogody" w Telewizji Polsat

W niedzielę, 18 czerwca br. w porannym programie Polsatu i Polsatu News „Nowy dzień z Polsat News” do prezentowania prognozy pogody powróciła Paulina Sykut-Jeżyna. Prezenterka wróciła do pracy po urlopie macierzyńskim. więcej

,,Cicciolina, skandal to ja!" w Canal+ Discovery

25 czerwca 2017 roku Canal+ Discovery wyemituje dokument „Cicciolina, skandal to ja!”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Radio ZET nowym liderem w Warszawie. TOK FM awansowało na trzecie miejsce

Nowym liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było Radio ZET, które wyprzedziło Trójkę. Na podium znalazło się jeszcze TOK FM, które awansowało z miejsca piątego - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Rynek reklamowy w Polsce 2,2 proc. w górę, globalnie - 4,2 proc. Internet zyskuje kosztem prasy i telewizji

W br. wartość wydatków reklamowych w Polsce wzrośnie o 2,2 proc., a na całym świecie - o 4,2 proc. - prognozuje Zenith Dużo zyska reklama internetowa (głównie dzięki wzrostom w wideo i mobile’u), a spadki zanotuje reklama prasowa. W najbliższych latach reklama internetowa wyprzedzi telewizyjną. więcej

Agencja 2012, Papaya Films i Sztengreber z Brązowym Lwem za ,,Godzinę jazdy na wózku"

Agencja 2012 wspólnie z Papaya Films i Sztengreber zdobyła statuetkę Brązowego Lwa w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat. więcej

K2, GoldenSubmarine, Digital Brothers i The Digitals w przetargu PGE na agencję interaktywną

W kolejnym etapie trwającego od stycznia br. przetargu na agencję interaktywną dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej znalazły się agencje K2, GoldenSubmarine, The Digitals i Digital Brothers. Walczą o obsługę budżetu oszacowanego na 4,92 mln zł. więcej

Bohdan Łazuka i Michał Milowicz w rolach z ,,Chłopaki nie płaczą" w kampanii OLX.pl (wideo)

Ruszyła kampania edukacyjna serwisu ogłoszeniowego OLX.pl (należącego do Naspers Classifieds), oparta na miniserialu „Szef Internetów” z udziałem Bohdana Łazuki i Michała Milowicza. Akcję przygotowały firmy 23heroes i F25. więcej

Robert Górski w bitwie pod Grunwaldem reklamuje 1410 GB w Orange Free na Kartę (wideo)

Rozpoczęła się kolejna kampania reklamowa oferty prepaidowej Orange z udziałem Roberta Górskiego. Akcja, przygotowana przez Publicis Poland i Initiative Media, promuje pakiet internetowy z 1410 GB. więcej

Meetrics wchodzi do Polski, na czele Tomasz Piątkowski

Na polskim rynku rozpoczyna działalność firma Meetrics, dostawca rozwiązań do weryfikacji kampanii reklamowych. Jej oddziałem pokieruje, jako country manager, Tomasz Piątkowski, dotychczasowy członek zarządu i chief digital officer GroupM. więcej

Janusz Włodarski nowym członkiem zarządu Platige Image

Janusz Włodarski, dyrektor produkcji w studiu Platige Image, został powołany do zarządu firmy. Jest z nią związany od sześciu lat. więcej

Magdalena Różczka opowiada o emocjach młodych rodziców w nowej reklamie Murapolu

Agencja Whizz Ninja zaprezentowała trzeci spot telewizyjny z udziałem Magdaleny Różczki, stworzony dla deweloperskiej Grupy Murapol na potrzeby kampanii „bo wszędzie dobrze, ale u siebie najlepiej”. Reklama promująca posiadanie własnego mieszkania emitowana jest m.in. w stacjach TVN, TVN Style, Comedy Central, DOMO+, HGTV czy Nat Geo People. więcej

Sektor farmaceutyczny zwiększył nakłady reklamowe, liderem Aflofarm

W I kwartale 2017 r. branża farmaceutyczna przeznaczyła na promocję ponad 311 mln zł, czyli o 10% więcej niż rok temu. Niekwestionowanym liderem wydatków na reklamę w tym sektorze jest Aflofarm - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. więcej

,,19 to mało" w reklamach Virgin Mobile (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa sieci telekomunikacyjnej Virgin Mobile pod hasłem „19 to mało”. Akcję przygotowały firmy marketingowe Gong, iProspect i Mindshare Polska. więcej

,,Jak skoczyć, to na Żubra" - Kompania Piwowarska rusza z nową kampanią (wideo)

Kompania Piwowarska przygotowała na sezon letni nową kampanię dla marki Żubr. W akcji pod hasłem „Jak skoczyć, to na Żubra” pokazano „wyskoki” na grzyby, ryby, grilla itp. Działania realizują firmy: PZL, OTO Film, Platige Image, Juice, Tailor Made PR, Huta 19 i Zenith. więcej

Monika Salamon i Andrzej Krok group account directorami w Deloitte Digital

Pracę jako group account directorzy w agencji reklamowej Deloitte Digital zaczęli Monika Salamon i Andrzej Krok. Salamon wcześniej pracowała m.in. w Grey Group Poland, a Krok był związany z DDB&Tribal i Hypermedia/Isobar. więcej

iProspect globalną agencją mediową sieci hoteli Accor, także w Polsce

Sieć hoteli Accor wybrała agencję iProspect należącą do Dentsu Aegis Network do obsługi globalnego budżetu mediowego w internecie. więcej

"#WoodsKreuje" w kampanii Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi uruchomiła kampanię #WoodsKreuje, której głównym bohaterem jest drewno. Akcję realizuje agencja Heroes Brand Communication. więcej

Adrianna Borkowska head of SEO w FinAi, Janusz Wróblewski head of communications

Adrianna Borkowska objęła funkcję head of SEO w agencji FinAi, a Janusz Wróblewski head of communications. Na czele ośmioosobowego działu marketingu firmy stoi Paweł Ostrowski. więcej

WPP tworzy Mindshare Performance Group

Działający dotychczas w ramach grupy Ogilvy dom mediowy Neo@Ogilvy decyzją kierownictwa holdingu reklamowego WPP zostaje włączony w struktury nowo powstałej Mindshare Performance Group. więcej

Ostecx Créative wprowadza napój z chmielem Hopsoda

Na rynku zadebiutowała Hopsoda - bezalkoholowy napój, który łączy egzotyczne owoce z chmielem. Producentem napoju i pomysłodawcą marki jest agencja Ostecx Créative. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,CD-Action" liderem sprzedaży w I kwartale. Tylko ,,Komputer Świat" na plusie

W pierwszym kwartale 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat”, a na czele spadków znalazł się „Chip”. więcej

Główny udziałowiec Ringier Axel Springer Media: wskutek braku reklam państwowych tracimy miliony, ale nie wycofamy się z Polski

Marc Walder, CEO koncernu Ringier, większościowego udziałowca Ringier Axel Springer Media, zapowiedział, że firma nie wycofa się z polskiego rynku. Zaznaczył jednak, że z powodu wycofania z jej tytułów reklam przez duże firmy państwowe zanotowała miliony euro strat. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Onet zamyka serwis Digart, jego twórca rozważa reaktywację

Najpóźniej do końca 2017 roku przeznaczony dla grafików i innych twórców serwis Digart zostanie zamknięty - potwierdził oficjalnie portalowi Wirtualnemedia.pl Onet, właściciel platformy. Przyczyny decyzji nie są znane, zaś Piotr Kaczor, twórca Digartu rozważa jego ponowne uruchomienie, być może w drodze crowdfundingu. więcej

K2, GoldenSubmarine, Digital Brothers i The Digitals w przetargu PGE na agencję interaktywną

W kolejnym etapie trwającego od stycznia br. przetargu na agencję interaktywną dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej znalazły się agencje K2, GoldenSubmarine, The Digitals i Digital Brothers. Walczą o obsługę budżetu oszacowanego na 4,92 mln zł. więcej

YouTube wprowadza nowe narzędzia do walki z treściami wspierającymi terroryzm

Koncern Google wprowadził w należącym do niego serwisie YouTube nowe rozwiązania, które mają za zadanie ograniczenie dostępu do materiałów wspierających i propagujących terroryzm. Ekstremistyczne treści mają być lepiej niż dotąd identyfikowane i usuwane, a twórcy kontrowersyjnych wideo zostaną pozbawieni możliwości zarabiania na nich. więcej

Vice Media dostanie 450 milionów dolarów inwestycji, wartość nadawcy wzrośnie do 5,7 miliarda

Cyfrowa platforma wideo Vice Media otrzymała 450 milionów dolarów od funduszu TPG w kolejnej rundzie finansowania. Wycena firmy wzrosła do 5,7 miliarda, w planach jest budowa nowego studia do produkcji autorskich programów.   więcej

Ipla udostępnia mecze Mistrzostw Europy UEFA Euro U21 od 14,90 zł

Finałowy turniej Mistrzostw Europy UEFA Euro U21 dostępny jest w telewizji internetowej Ipla, w specjalnie dedykowanym pakiecie - za 14,90 zł. Mecze można oglądać do 30 czerwca. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencja 2012, Papaya Films i Sztengreber z Brązowym Lwem za ,,Godzinę jazdy na wózku"

Agencja 2012 wspólnie z Papaya Films i Sztengreber zdobyła statuetkę Brązowego Lwa w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat. więcej

Cezary Łazarewicz musi przeprosić MDI za słowa o stosowaniu przez nią szantażu. Będzie skarga kasacyjna

Sąd Apelacyjny w Warszawie nakazał Cezaremu Łazarewiczowi przeprosić właścicieli firmy MDI za publiczne stwierdzenia o stosowaniu względem niego "gróźb i szantaży". Wyrok jest prawomocny, Łazarewicz zapowiada jednak składanie skargi kasacyjnej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Robert Górski w bitwie pod Grunwaldem reklamuje 1410 GB w Orange Free na Kartę (wideo)
Europejski ośrodek X-Force Command Center we Wrocławiu pomoże w ochronie firm przed cyberzagrożeniami
LG: nowe funkcje dla smartfona G6 i wersja G6+
Play idzie na GPW, chce wypłacić 650 mln zł dywidendy za 2017 rok
X4 Soul Lite - nowy smartfon Allview za 1099-1249 zł
Plush Abo do kupienia także w sklepach Relay, Inmedio i 1Minute
Uber pracuje nad pojazdami autonomicznymi, ale pierwszeństwo mają samochody latające
 
 
 
GOSPODARKA
 
Rynek reklamowy w Polsce 2,2 proc. w górę, globalnie - 4,2 proc. Internet zyskuje kosztem prasy i telewizji
Sektor farmaceutyczny zwiększył nakłady reklamowe, liderem Aflofarm
Europejski ośrodek X-Force Command Center we Wrocławiu pomoże w ochronie firm przed cyberzagrożeniami
Play idzie na GPW, chce wypłacić 650 mln zł dywidendy za 2017 rok
Uber pracuje nad pojazdami autonomicznymi, ale pierwszeństwo mają samochody latające
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Henryk Gołębiewski w obsadzie serialu ,,Lombard. Życie pod zastaw"
54. Festiwal w Opolu odbędzie się we wrześniu. Kurski i prezydent Opola podpisali porozumienie
Po wakacjach premiera serialu "Star Trek: Discovery"
Glenn Close zagra zombie w "Sea Oak"
Koniec filmu "Fantastyczna czwórka"
"Auta 3" hitem kinowym
Poznajcie kobiety w "Mission: Impossible 6"
Foo Fighters grają "Lah Di Da"
Nowy album Jay-Z ,,4:44" premierowo tylko w Tidal
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj