Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 6 Sierpnia 2017
 
 
 
Artur Potocki: dłuższe wideo z gwiazdami tv jest za drogie, Interia obiektywna i coraz bardziej e-commerce'owa
 
- Nie zachłysnęliśmy się modą na tworzenie dłuższych autorskich treści wideo z udziałem gwiazd telewizyjnych, próbą przeniesienia tradycyjnej telewizji do internetu. Jesteśmy postrzegani przez większość odbiorców jako obiektywne źródło informacji. Nie chcemy zamykać dostępu do treści użytkownikom korzystającym z adblocków - mówi prezes Grupy Interia.pl Artur Potocki w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
MTV Music nowym kanałem Viacomu w Polsce. VIVA po 17 latach znika z rynku
 
W październiku br. kanał muzyczny VIVA Polska, należący do koncernu Viacom International Media Networks Polska, zostanie przekształcony w całkiem nową muzyczną stację MTV Music - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Viacom wzmacnia w ten sposób brand MTV. więcej
 
 
Jacek Kurski i Maciej Stanecki przestali być pracownikami TVP. ,,Przeszliśmy na kontrakty menadżerskie"
 
Prezes TVP Jacek Kurski i członek zarządu spółki Maciej Stanecki przestali być pracownikami Telewizji Polskiej. - Jest to konsekwencja wejścia w życie ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kurski. więcej
 
 
Marzena Paczuska na przymusowym urlopie. ,,Sprawdzenie, czy będzie opór przy zwolnieniu"
 
Szefowa redakcji „Wiadomości” TVP1 Marzena Paczuska została oddelegowana na dwutygodniowy urlop. W tym okresie zarządzanie redakcją przejęło kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)
 
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
PiS szykuje ustawę o dekoncentracji mediów. ,,15 proc. udziału obcego kapitału" więcej
 
TVP1 pozwoli wygrać milion. ,,The Wall. Wygraj marzenia" nowym widowiskiem Jedynki więcej
 
Czołowe dzienniki z najniższą sprzedażą w historii w I półroczu 2017, najwięcej straciła ,,Gazeta Wyborcza" więcej
 
,,Fakty" na czele oglądalności dzienników. ,,Wiadomości" straciły ponad 400 tys. widzów więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Paid Content Product Manager Onet.pl
Communications Planner Vizeum
Integrated Communication Planner Buyer MEC
Szefowa Biura AGAINST GRAVITY
Manager Materiałów Filmowych AGAINST GRAVITY
Researcher B3 Films
Młodszy Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Product Manager (content personalization) Onet.pl
Brand Manager (Digital Portfolio) Onet.pl
GRAFIK WHIZZ S.A.
MARKETING NINJA WHIZZ S.A.
SOCIAL MEDIA NINJA WHIZZ S.A.
MENEDŻER ds. ANALIZ DANYCH INTERNETOWYCH WHIZZ S.A.
SPECJALISTA/MENEDŻER ds. MARKETINGU INTERNETOWEGO WHIZZ S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
MTV Music nowym kanałem Viacomu w Polsce. VIVA po 17 latach znika z rynku

W październiku br. kanał muzyczny VIVA Polska, należący do koncernu Viacom International Media Networks Polska, zostanie przekształcony w całkiem nową muzyczną stację MTV Music - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Viacom wzmacnia w ten sposób brand MTV. więcej

Jacek Kurski i Maciej Stanecki przestali być pracownikami TVP. ,,Przeszliśmy na kontrakty menadżerskie"

Prezes TVP Jacek Kurski i członek zarządu spółki Maciej Stanecki przestali być pracownikami Telewizji Polskiej. - Jest to konsekwencja wejścia w życie ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kurski. więcej

Marzena Paczuska na przymusowym urlopie. ,,Sprawdzenie, czy będzie opór przy zwolnieniu"

Szefowa redakcji „Wiadomości” TVP1 Marzena Paczuska została oddelegowana na dwutygodniowy urlop. W tym okresie zarządzanie redakcją przejęło kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Rekordowe wyniki oglądalności TVN24 i TVP Info w lipcu, Polsat News 2 zyskał najwięcej

W lipcu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, który zanotował najwyższy miesięczny udział w historii. Na czele wzrostów uplasował się Polsat News 2, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN sprzedaje kanał z telezakupami Mango 24. Studio Moderna jedynym właścicielem

Po 10 latach Grupa TVN sprzedaje udziały w spółce Mango Media, bo chce skupić się na konsolidacji portfolio. Wyłącznym właścicielem kanału Mango24 została spółka Studio Moderna Polska. więcej

Senator Jan Rulewski bojkotuje TVP. ,,Nie jestem w stanie zapobiec fałszerstwom mediów Kurskiego"

Jan Rulewski, senator Platformy Obywatelskiej, jaki pierwszy parlamentarzysta tej formacji, ogłosił zawieszenie współpracy z mediami publicznymi - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To mój osobisty, choć nie prywatny bojkot tych mediów. Nie chcę swoimi wypowiedziami, przekłamywanymi przez telewizję, psuć ludziom higieny psychicznej - mówi nam senator. więcej

150 tys. widzów ,,Gry o tron 7" w HBO

Pierwsze trzy odcinki „Gry o tron 7” na antenie HBO oglądało średnio 151 tys. osób, o 41 tys. widzów więcej niż cały szósty sezon produkcji. Stacja w czasie emisji hitowego serialu ma wielokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników. więcej

Agnieszka Górniakowska odchodzi z redakcji ,,Wiadomości" TVP1

Agnieszka Górniatowska, która od marca 2016 roku była gospodynią bocznych wydań „Wiadomości” w TVP1, odchodzi z redakcji tego serwisu informacyjnego. więcej

Ilona Łepkowska: "Korona królów" to telenowela historyczna, porównania do "Gry o tron" bezzasadne

W listopadzie na antenie TVP 1 zadebiutuje serial historyczny „Korona królów”, który będzie emitowany cztery razy w tygodniu. Opiekę literacką nad projektem sprawuje Ilona Łepkowska. Scenarzystka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zdradza szczegóły jej powstawania i odrzuca tezy, że „Korona królów” ma być polską odpowiedzią na „Grę o tron”. więcej

Rafał Brzozowski prowadzącym ,,Koła fortuny" w TVP2. Muzyczna formuła i samochód do wygrania

W jesiennej ramówce TVP2 znajdzie się nowa wersja teleturnieju „Koło fortuny”, który wraca do Dwójki po 8 latach. Program poprowadzi Rafał Brzozowski. więcej

Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP pokaże koncert ,,Gwiazdy letniego nieba"

W sobotę, 19 sierpnia 2017 roku w kieleckim amfiteatrze na Kadzielni odbędzie się koncert „Gwiazdy letniego nieba”. Muzyczne wydarzenie na żywo pokaże TVP1. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Prezydent Andrzej Duda: Europejskie standardy w kwestii dekoncentracji mediów także w Polsce

- Jestem za tym, aby standardy europejskie w tym zakresie obowiązywały również w Polsce - zapowiedział wczoraj prezydent Andrzej Duda, odpowiadając na pytanie o dekoncentracji mediów w naszym kraju. Europarlamentarzysta PiS Ryszard Czarnecki przekonuje, że jeśli Unia Europejska będzie protestować przeciwko rozwiązaniom proponowanym przez polski rząd w tej kwestii, będzie to dowodem jej „podwójnych standardów”. więcej

 
Dominacja Rekord FM w Radomiu w I półroczu, Radio ZET wyprzedziło Eskę

Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w pierwszym półroczu br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło Radio ZET, które wyprzedziło Eskę - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Banki wydają mniej w telewizji i radiu, więcej w gazetach. Liderem ING Bank Śląski (analiza)

Wydatki reklamowe banków w I połowie br. spadły względem tego samego okresu ub.r. niemal o jedną piątą. Redukcja budżetów dotknęła telewizję, kina, outdoor i magazyny. Najwięcej wydał ING Bank Śląski, a BGŻ BNP Paribas zanotował największy wzrost nakładów na reklamę. więcej

Michał Glapiński, Szymon Domżał, Kacper Kłos i sześciu innych managerów odchodzi z Saatchi&Saatchi IS

Z agencją Saatchi&Saatchi  IS rozstaje się dziewięciu managerów wysokiego szczebla, zaangażowanych głównie w usługi świadczone poza Polską. Wśród nich są m.in. Michał Glapiński, managing director, Kacper Kłos, international business development director i wiceprezes oraz Szymon Domżał, client service director i wiceprezes. więcej

Robert Lewandowski twarzą kampanii Coca-Cola Zero Cukru

Ruszyła kampania nowego smaku Coca-Cola Zero Cukru, promowana przez Roberta Lewandowskiego. Koncept kreatywny przygotowała agencja McCann Worldgroup. więcej

Transformacja branży reklamowej i fenomen ,,programmatic"

Programmatic sprawił, że weszliśmy w nową fazę specjalizacji. Działania programatyczne stają się coraz bardziej wyrafinowane i praktycznie każdego dnia mamy do czynienia ze zmianami zachodzącymi w jego ekosystemie. Powstają nowe technologie, za których rozwojem musimy nadążyć. Zaletą zakupu programatycznego jest jego szybkość i efektywność działania - zawiłości programmtic buyingu wyjaśnia na łamach Wirtualnemedia.pl Krzysztof Dumbal, integrated digital operations director z Havas Media Group. więcej

Michał Nowosielski: Tej reklamy nie wymyśliła agencja, lecz klient (opinia)

Czy jak Państwo wchodzicie do samolotu, to idziecie do kabiny pilota, żeby instruować go, co ma robić i co kiedy nacisnąć, tylko dlatego, że to wy zapłaciliście za bilet? Tak samo jest z reklamą: po to się wynajmuje specjalistów, żeby to oni wiedzieli, co robić i jak robić - pisze Michał Nowosielski, komentując ostatnią kampanię PGE związaną z Powstaniem Warszawskim. więcej

Whiskas Potrawka promowana w digitalu i telewizji

Whiskas Potrawka to nowa karma w portfolio koncernu Mars. Kampanię wprowadzającą produkt na rynek przygotowała agencja BBDO. więcej

Jogurty Jovi Duet promowane kampanią ,,Mix taki na 2 smaki"

Pod hasłem „Mix taki na 2 smaki” wystartowała pierwsza kampania promocyjna napojów jogurtowych Jovi Duet - marki z portfolio Lactalis Polska. Spot przygotowała agencja Red8 Advertising. więcej

Strach przed obfitością kreatywnego nadmiaru

Kreatywność nie jest jakimś szczególnym, wrodzonym i specyficznym uzdolnieniem - choć takie rozumienie przypisuje się talentom artystycznym -  z którą przychodzimy na świat lub jesteśmy jej pozbawieni. Jest umiejętnością, którą wciąż można wzmacniać i doskonalić. Najistotniejszym zaś jej warunkiem jest postawa i określone nastawienie - pisze dla Wirtualnemedia.pl Marek Staniszewski, właściciel butiku doradczo-strategicznego Heuristica. więcej

1,7 mln zł kary dla Getin Noble Banku za złą reklamę kredytu konsumenckiego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu w Getin Noble Banku. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych, dlatego Urząd nałożył ponad 1,7 mln zł kary finansowej - poinformował UOKiK. więcej

TVN Media zajmie się lokowaniem marki dla Twarożku Babuni

Spółdzielnia Mleczarska Michowianka będzie promować Twarożek Babuni poprzez działania product placement. Ich realizacją zajmie się TVN Media. więcej

 
 
 
PRASA
 
Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I półroczu

W pierwszym półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny”. więcej

Łukasz Wolak dyrektorem sprzedaży i marketingu Wydawnictwa Burda Książki

Od sierpnia Łukasz Wolak pokieruje działem sprzedaży i marketingu Wydawnictwa Burda Książki. Zastąpił Macieja Maćkowiaka, który rozstał się z firmą kilka miesięcy temu. więcej

Pracownicy ,,Financial Timesa" grożą strajkiem, żądają od wydawcy wyrównania płac względem płci

Załoga tygodnika „Financial Times” zapowiada strajk, jeśli wydawca do 2020 roku nie wyrówna poziomu wynagrodzeń dla obu płci. Redakcja chce tym samym wywrzeć presję na zarządzie, by rozwiązał problem nierówności płac. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Artur Potocki: dłuższe wideo z gwiazdami tv jest za drogie, Interia obiektywna i coraz bardziej e-commerce'owa

- Nie zachłysnęliśmy się modą na tworzenie dłuższych autorskich treści wideo z udziałem gwiazd telewizyjnych, próbą przeniesienia tradycyjnej telewizji do internetu. Jesteśmy postrzegani przez większość odbiorców jako obiektywne źródło informacji. Nie chcemy zamykać dostępu do treści użytkownikom korzystającym z adblocków - mówi prezes Grupy Interia.pl Artur Potocki w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl. więcej

Google testuje Stamp, platformę dla wydawców do publikacji treści

Google wraz z wybranymi mediami testuje platformę o nazwie Stamp, która ma ułatwiać wydawcom publikowanie ich treści w internecie. W założeniach narzędzie będzie konkurować z Discover Snapchata i Instant Articles Facebooka. więcej

Norweska telewizja testuje internautów przed zamieszczeniem przez nich komentarzy

NRK, norweski nadawca publiczny wprowadza na stronie internetowej system który przed pozostawieniem przez internautę komentarza pod materiałem wymaga rozwiązania krótkiego testu. To ma zagwarantować że użytkownik rozumie treść pod którą chce się wypowiedzieć. więcej

Firma Kuzniewski.pl znika z rynku, wszyscy pracownicy zwolnieni

Działająca na rynku od 8 lat firma Dariusza Kuźniewskiego niespodziewanie zakończyła działalność zamykając internetowe sklepy komputerowe kuzniewski.pl oraz gameragon.pl. Według nieoficjalnych informacji wielu klientów pozostało z niezrealizowanymi zamówieniami, a wszyscy pracownicy zostali zwolnieni. W komunikacie Dariusz Kuźniewski tłumaczy się zastojem na polskim rynku IT i zapowiada złożenie do sądu wniosku o upadłość. więcej

Google chciał kupić Snapchata za 30 miliardów dolarów, oferta została odrzucona

W 2016 roku Google oferował kwotę 30 miliardów dolarów za aplikację Snapchat. Jednak Evan Spiegel, szef firmy Snap Inc., do której należy Snapchat odrzucił ofertę Google. Dzisiaj wycena Snapchata wynosi ok. 15 miliardów dolarów.   więcej

Ekspert bezpieczeństwa udostępnia 307 milionów haseł internautów, ponad 17 milionów z Polski

Troy Hunt, ekspert do spraw bezpieczeństwa pracujący między innymi dla Microsoftu udostępnił ponad 307 milionów haseł, które wcześniej wyciekły do sieci z różnych serwisów internetowych. Z górą 17 milionów haseł pochodzi z Polski, a na stronie Hunta można sprawdzić czy hasła konkretnego użytkownika znajdują się w ujawnionej bazie. więcej

Marki płacą Facebookowi za promocję materiałów na swój temat zamiast kupować reklamy u wydawców. ,,Szukają pomysłów na dotarcie do klientów" (opinie)

Zgodnie z popularną ostatnio praktyką reklamodawcy coraz częściej płacą Facebookowi za intensywne promowanie artykułów i innych materiałów na swój temat lub na temat segmentów rynku w którym działają. Wydane w ten sposób pieniądze nie trafiają do wydawców jako wydatki reklamowe. - To nie jest zupełnie nowa taktyka, a korzysta na niej głównie Facebook. Wielu wydawców jest zbyt mocno uzależnionych od serwisu, a w przyszłości granica pomiędzy artykułem, advertorialem i reklamą zupełnie się zatrze - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Jolanta Tkaczyk, Anna Robotycka, Sebastian Lipka i Daniel Biegaj. więcej

Serial ,,Ania, nie Anna" z drugim sezonem

CBC i Netflix ogłosiły że powstanie drugi sezon serialu „Ania, nie Anna”. Za produkcję odpowiada firma Northwood Entertainment. więcej

Transformacja branży reklamowej i fenomen ,,programmatic"

Programmatic sprawił, że weszliśmy w nową fazę specjalizacji. Działania programatyczne stają się coraz bardziej wyrafinowane i praktycznie każdego dnia mamy do czynienia ze zmianami zachodzącymi w jego ekosystemie. Powstają nowe technologie, za których rozwojem musimy nadążyć. Zaletą zakupu programatycznego jest jego szybkość i efektywność działania - zawiłości programmtic buyingu wyjaśnia na łamach Wirtualnemedia.pl Krzysztof Dumbal, integrated digital operations director z Havas Media Group. więcej

Prawie 2,5 mld osób aktywnie korzysta z social media, 3 mld w 2021 r.

W tym roku z portali społecznościowych przynajmniej raz w miesiącu z poziomu dowolnego urządzenia skorzysta 2,46 miliarda osób, stanowiących 1/3 ogółu ludzkości oraz 71 proc. użytkowników internetu - szacuje firma eMarketer. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Google testuje Stamp, platformę dla wydawców do publikacji treści
Apple wyprodukuje zegarek z możliwością rozmów w sieciach komórkowych
Firma Kuzniewski.pl znika z rynku, wszyscy pracownicy zwolnieni
Ekspert bezpieczeństwa udostępnia 307 milionów haseł internautów, ponad 17 milionów z Polski
LG zapowiada nowego smartfona z 6-calowym ekranem OLED
 
 
 
GOSPODARKA
 
Artur Potocki: dłuższe wideo z gwiazdami tv jest za drogie, Interia obiektywna i coraz bardziej e-commerce'owa
Jacek Kurski i Maciej Stanecki przestali być pracownikami TVP. ,,Przeszliśmy na kontrakty menadżerskie"
Banki wydają mniej w telewizji i radiu, więcej w gazetach. Liderem ING Bank Śląski (analiza)
Strach przed obfitością kreatywnego nadmiaru
1,7 mln zł kary dla Getin Noble Banku za złą reklamę kredytu konsumenckiego
Zbiory owoców będą znacznie niższe. Konsumenci odczują podwyżki
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ilona Łepkowska: "Korona królów" to telenowela historyczna, porównania do "Gry o tron" bezzasadne
Serial ,,Ania, nie Anna" z drugim sezonem
"Never Dream Of Dying" - James Bond jedzie do Chorwacji, Francji i Japonii
Trzeci sezon serialu "Mr. Robot". Coraz mniej czasu
TVP pokaże koncert ,,Gwiazdy letniego nieba"
Koniec serialu "Pępek świata". Dziewiąty sezon będzie ostatnim
"The State" - serial o rekrutach ISIS. Odpowiada za niego Peter Kosminsky
"Will i Grace" z drugim sezonem
Rusza nowy Johnny English
"American Vandal" - Netflix śmieje się z kryminalnych programów paradokumentalnych
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj