Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 11 Sierpnia 2017
 
 
 
KCI sprzedała 14,6 proc. akcji Gremi Media. Nowym inwestorem spółka Ruchu
 
Firma KCI sprzedała kilku inwestorom 249,4 tys. akcji Gremi Media (wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), stanowiących 14,6 proc. kapitału zakładowego i dających 11 proc. głosów na walnym zgromadzeniu, po cenie 147 zł za akcję. 5 proc. akcji Gremi Media - poprzez swoją spółkę Loverose - kupił Ruch SA. więcej
 
 
Zwolnienie pracowników przez J. Walter Thompson, a potem zerwanie umowy z agencją przez Maspex to akcja pokazowa (opinie)
 
Zwolnienie szeregowych pracowników to klasyczna akcja pokazowa. Ma wysłać do branży i klientów jednoznaczny sygnał, że agencja wyciąga konsekwencje i jest wiarygodnym partnerem. Tymczasem wskazanie kozła ofiarnego i pozbycie się go, to próba oszukania samego siebie i ludzi wokół nas. Usuwamy symbol problemu , ale sam problem dalej pozostaje. Komunikacja w mediach społecznościowych to nie zabawa dla zajawkowiczów, ale istotna część budowania świata marki - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji marketingowych. więcej
 
 
Duży spadek słuchalności Trójki, TOK FM i Antyradio mocno do góry
 
W okresie od maja do lipca br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowały TOK FM i Antyradio. Z kolei na czele spadków była Trójka - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Michał Rachoń: wylanie Tigera w ,,Minęła 20" było komentarzem publicystycznym, a nie zachętą do bojkotu konsumenckiego
 
Dziennikarz TVP Info Michał Rachoń podkreśla, że wylewając napój Tiger w środowym wydaniu „Minęła 20” nie zachęcał do bojkotu tego produktu i nie wyszedł z roli dziennikarza. - Był to publicystyczny komentarz do skandalicznego i moralnie nagannego faktu, jaki wzburzył opinię publiczną i obraził pamięć bohaterów, którzy oddali życie za wolność Polski - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Facebook wprowadza platformę Watch z własnymi treściami wideo
 
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Facebook wprowadził w swoim serwisie sekcję o nazwie Watch. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. Na razie dostęp do Watch jest mocno ograniczony. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Afera z Tigerem na Instagramie: karygodne przekroczenie norm, ale nie będzie dużego bojkotu konsumenckiego (opinie) więcej
 
TVP otrzymała 800 mln zł pożyczki ze Skarbu Państwa. ,,Poprawa oferty programowej" więcej
 
TV Puls wyda kilkanaście mln zł na własne seriale. Jest też przygotowany do przejęć, jeśli pojawią się takie okoliczności więcej
 
Robert Lewandowski w reklamie Coca-Coli Zero Cukru: słuszny wybór czy marketingowa rysa na wizerunku sportowca? (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Paid Content Product Manager Onet.pl
Communications Planner Vizeum
Szefowa Biura AGAINST GRAVITY
Integrated Communication Planner Buyer MEC
Manager Materiałów Filmowych AGAINST GRAVITY
Researcher B3 Films
Młodszy Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Product Manager (content personalization) Onet.pl
GRAFIK WHIZZ S.A.
Brand Manager (Digital Portfolio) Onet.pl
MARKETING NINJA WHIZZ S.A.
SOCIAL MEDIA NINJA WHIZZ S.A.
MENEDŻER ds. ANALIZ DANYCH INTERNETOWYCH WHIZZ S.A.
SPECJALISTA/MENEDŻER ds. MARKETINGU INTERNETOWEGO WHIZZ S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Michał Rachoń: wylanie Tigera w ,,Minęła 20" było komentarzem publicystycznym, a nie zachętą do bojkotu konsumenckiego

Dziennikarz TVP Info Michał Rachoń podkreśla, że wylewając napój Tiger w środowym wydaniu „Minęła 20” nie zachęcał do bojkotu tego produktu i nie wyszedł z roli dziennikarza. - Był to publicystyczny komentarz do skandalicznego i moralnie nagannego faktu, jaki wzburzył opinię publiczną i obraził pamięć bohaterów, którzy oddali życie za wolność Polski - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wyspa przetrwania" w piątki o 20.00. Najdroższy program w historii Telewizji Polsat (zdjęcia)

W piątek 8 września br. o godz. 20.00 w Telewizji Polsat startuje „Wyspa przetrwania” - przygodowy reality-show, w którym 16 śmiałków będzie starało się przetrwać na tropikalnej wyspie. Zwycięzca wygra 150 tys. zł. Nadawca nie ujawnia, ile pieniędzy zainwestował w jeden odcinek, ale - według informacji Wirtualnemedia.pl - to jeden z najdroższych programów w historii stacji. więcej

,,Rodzinka.pl 11" od 8 września w TVP2. ,,17 odcinków emitowanych do świąt"

8 września 2017 roku TVP2 rozpocznie emisję dziesiątego sezonu „Rodzinki.pl”. Tym razem stacja pokaże 17 odcinków, a ostatni z nich to będzie odcinek świąteczny - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat Media zaczyna sprzedaż oferty reklamowej Ipli w modelu programatycznym

Biuro reklamy Polsat Media od połowy sierpnia część oferty reklamowej platformy internetowej Ipla będzie sprzedawała w modelu programatycznym. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Duży spadek słuchalności Trójki, TOK FM i Antyradio mocno do góry

W okresie od maja do lipca br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowały TOK FM i Antyradio. Z kolei na czele spadków była Trójka - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Paweł Truszczyński zastępcą dyrektora informacji Radia ZET

Paweł Truszczyński awansował na stanowisko zastępcy dyrektora informacji Radia ZET (Eurozet). Dotychczas był szefem redaktorów wydań. więcej

 
Wawa zyskała najwięcej wśród sieci. Złote Przeboje najbardziej w dół

Na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce w okresie od maja do lipca br. znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio Wawa, a na czele spadków znalazły się Złote Przeboje - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zwolnienie pracowników przez J. Walter Thompson, a potem zerwanie umowy z agencją przez Maspex to akcja pokazowa (opinie)

Zwolnienie szeregowych pracowników to klasyczna akcja pokazowa. Ma wysłać do branży i klientów jednoznaczny sygnał, że agencja wyciąga konsekwencje i jest wiarygodnym partnerem. Tymczasem wskazanie kozła ofiarnego i pozbycie się go, to próba oszukania samego siebie i ludzi wokół nas. Usuwamy symbol problemu , ale sam problem dalej pozostaje. Komunikacja w mediach społecznościowych to nie zabawa dla zajawkowiczów, ale istotna część budowania świata marki - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji marketingowych. więcej

Enea rozpoczyna przetarg na dom mediowy

Spółka Enea rozpoczęła przetarg na kompleksową obsługę w zakresie planowania, zakupu czasu antenowego i powierzchni w mediach oraz wsparcie firmy w efektywnej realizacji kampanii reklamowych i działań PR w mediach. Budżetu broni Starcom (Publicis Media). więcej

Directors przez cztery kolejne lata będzie pracować dla Deutsche Banku

Agencja Directors wygrała przetarg na strategiczno-kreatywną obsługę reklamową Deutsche Banku. Będzie dla niego pracować przez cztery kolejne lata. więcej

Maspex rozwiązał umowę z J. Walter Thompson dot. obsługi Tigera w social media

Maspex Wadowice za porozumieniem stron rozwiązał umowę z agencją J. Walter Thompson Group Poland, która zajmowała się obsługą marek firmy w mediach społecznościowych. Marka Tiger zamyka swoje profile na Twitterze i Instagramie. więcej

Sylwia Tygielska: z Brain do Isobar Poland

Sylwia Tygielska dołączyła do Isobar Poland Group, gdzie objęła stanowisko client service director. Poprzednio przez siedem lat pracowała w agencji Brain. więcej

Sektor e-commerce zwiększa nakłady na reklamę, Bon Prix wyprzedził Grupę Allegro

Wydatki mediowe branży e-commerce wyniosły w pierwszej połowie 2017 r. ponad 100,3 mln zł, o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Dotychczasowego lidera, Grupę Allegro, zastąpił sklep internetowy Bon Prix - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. więcej

Kolekcja odzieży zaprojektowana przez Heidi Klum we wrześniu w Lidlu

W drugiej połowie września do sprzedaży w sieci sklepów Lidl Polska trafi specjalna kolekcja odzieży zaprojektowana przez modelkę Heidi Klum. więcej

Purina Adventuros promuje się aktywacją z Endomondo

Z początkiem sierpnia wystartowała kampania marki należącej do koncernu Nestlé - Purina Adventuros. W ramach działań przygotowana została aktywacja z aplikacją dla uprawiających sporty Endomondo. więcej

Ewa Chodakowska reklamuje Adidas Women Must Haves

Rozpoczęła się kampania reklamowa Adidas Women Must Haves, nowej kolekcji sportowej odzieży Adidas dla kobiet. Bohaterką akcji jest trenerka fitness Ewa Chodakowska. więcej

Prezes Maspexu: wpisy Tigera z 10 kwietnia i Bożego Ciała też mnie zmroziły, agencja okazała się niestaranna

Prezes Maspexu Wadowice Krzysztof Pawiński ocenił, że na instagramowym profilu marki Tiger także wpisy z 10 kwietnia i Bożego Ciała były niedopuszczalne. - Niestety, wszystko że tak powiem szło bokiem, przez agencję, która okazała się niestaranna - stwierdził. W środę w internecie pojawiło się 22,5 tys. wzmianek o Tigerze, które mogły dotrzeć do 5,33 mln osób. więcej

Agnieszka Nowak i Agnieszka Le Hong w McCann & MRM

Pracę w agencji reklamowej McCann & MRM zaczęły Agnieszka Nowak (jako junior art director) oraz Agnieszka Le Hong (jako digital designer). więcej

,,Śliwkobranie Złotobranie" w promocji Śliwki Nałęczowskiej

Marka Solidarność (Grupa Colian) zapowiedziała akcję promocyjną "Śliwkobranie Złotobranie", w ramach której w punktach sprzedaży pojawią się dodatkowe niestandardowe ekspozycje Śliwki Nałęczowskiej, a w loterii codziennie do wygrania będzie 100 śliwkowych złoconych zawieszek. Akcję przygotowały firmy Kore, Aldentro, Universal McCann i Kolterman Media Communications. więcej

MullenLowe London europejską agencją Eurosport Digital

Eurosport Digital (należy do Discovery Communications) wybrał w przetargu na reklamową obsługę full service w całej Europie agencję MullenLowe London. więcej

Energa sponsorem Bałtyku Gdynia

Grupa Energa została sponsorem strategicznym Klubu Sportowego Bałtyk Gdynia. więcej

Cloud Technologies i Media Direction zaczynają współpracę

Firma Cloud Technologies - specjalizująca się w big data marketingu oraz monetyzacji danych - zaczyna strategiczną współpracę z domami mediowymi Grupy Media Direction (naeżącej do sieci Omnicom Media Group). więcej

Małgorzata Kamińska w zespole Cube Group

Małgorzata Kamińska objęła stanowisko affiliate managera w dziale publishing&innovations w agencji Cube Group. Ostatnio pracowała w Awin (dawniej Zanox). więcej

MediaCom Response będzie reklamować Volkswagen Samochody Użytkowe

Należącą do Mediacom Warszawa jednostka Mediacom Response wygrała przetarg performance na obsługę w zakresie działań efektywnościowych marki VW Volkswagen Samochody Użytkowe. więcej

Maryna Garbacz i Adrian Zwierzyński w agencji Twin

Maryna Garbacz i Adrian Zwierzyński dołączyli do zespołu agencji Twin, gdzie objęli stanowisko collective member.   więcej

Joanna Kurowska ambasadorką marki SsangYong Tivoli

Aktorka Joanna Kurowska przedłużyła współpracę z marką samochodów SsangYong. Jako ambasadorka promuje miejski model Tivoli. więcej

Browar Pilsweizer wprowadza na rynek markę Pszeniczne Kwaśne

Regionalny małopolski browar Pilsweizer wprowadza na rynek nową markę piwa Pszeniczne Kwaśne. więcej

 
 
 
PRASA
 
KCI sprzedała 14,6 proc. akcji Gremi Media. Nowym inwestorem spółka Ruchu

Firma KCI sprzedała kilku inwestorom 249,4 tys. akcji Gremi Media (wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), stanowiących 14,6 proc. kapitału zakładowego i dających 11 proc. głosów na walnym zgromadzeniu, po cenie 147 zł za akcję. 5 proc. akcji Gremi Media - poprzez swoją spółkę Loverose - kupił Ruch SA. więcej

,,Twój Styl" liderem sprzedaży czasopism luksusowych w maju, niemal wszystkie tytuły na minusie

W maju 2017 roku liderem sprzedaży miesięczników luksusowych i shooppingowych był „Twój Styl”. Najwięcej zyskały „Wysokie Obcasy Extra”, a liderem wśród spadków był magazyn „Hot Moda” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Polityka" prawomocnie wygrała z Arkadiuszem Mularczykiem, reportaż nie naruszył jego prawa do prywatności

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał wyrok z pierwszej instancji, stwierdzając, że reportaż Edyty Gietki w „Polityce” z lutego 2014 roku nie naruszył prawa do prywatności posła Solidarnej Polski Arkadiusza Mularczyka i jego żony. więcej

Alison Smale, była szefowa ,,New York Times'a" w Berlinie nowym sekretarzem ds. informacji Organizacji Narodów Zjednoczonych

Alison Smale, była dziennikarka i wydawca w „The New Yrok Times” przechodzi do szefostwa ONZ na stanowisko sekretarza ds. informacji. To pierwszy przypadek gdy funkcję tę obejmuje bezpośrednio osoba z dziennikarską przeszłością. więcej

Optizen Labs zastanawia się nad pozyskaniem inwestora zewnętrznego

Firma Optizen Labs, oferująca rozwiązanie w zakresie cyfryzacji treści dla wydawców i firm marketingowych, poinformowała, że zaczyna przegląd opcji strategicznych dalszego rozwoju. Bierze pod uwagę m.in. pozyskanie inwestora zewnętrznego. więcej

KCI zastawiła akcje Gremi Media dla spłaty udziałów Next Holdings przez firmę Grzegorza Hajdarowicza

Firma KCI popisała umowy zastawu ok. 330 tys. akcji należącej do niej spółki Gremi Media (wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) na rzecz dwóch podmiotów. Ma to przejściowo zabezpieczać zapłatę za udziały spółki Next Holdings przez należącą do Grzegorz Hajdarowicza firmę Gremi International, głównego udziałowca KCI. Z rady nadzorczej KCI odszedł Bogusław Kośmider. więcej

Agora Custom Publishing przygotowała katalog dla Black Red White

Zespół Agora Custom Publishing przygotował dla marki Black Red White „Katalog mebli minimalistycznych – piękno jest proste". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Facebook wprowadza platformę Watch z własnymi treściami wideo

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Facebook wprowadził w swoim serwisie sekcję o nazwie Watch. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. Na razie dostęp do Watch jest mocno ograniczony. więcej

Grzegorz Długosz nowym prezesem Comperia.pl, w zarządzie dalej Karol Wilczko, Łukasz Tatarkiewicz i Szymon Fiecek

Od 16 sierpnia prezesem firmy Comperia.pl (wydawcy m.in. porównywarek finansowych z grupy Comperia.pl i serwisu Telepolis.pl) będzie Grzegorz Długosz. Ponadto na następną trzyletnią kadencję w zarządzie spółki powołani zostali Karol Wilczko, Łukasz Tatarkiewicz i Szymon Fiecek. więcej

Michał Mierzyński: z Morizon.pl do Trader.com (Polska)

Michał Mierzyński został dyrektorem rozwoju i marketingu serwisów motoryzacyjnych w Trader.com (Polska). Wcześniej był związany z serwisem Morizon.pl. więcej

Maspex rozwiązał umowę z J. Walter Thompson dot. obsługi Tigera w social media

Maspex Wadowice za porozumieniem stron rozwiązał umowę z agencją J. Walter Thompson Group Poland, która zajmowała się obsługą marek firmy w mediach społecznościowych. Marka Tiger zamyka swoje profile na Twitterze i Instagramie. więcej

Sektor e-commerce zwiększa nakłady na reklamę, Bon Prix wyprzedził Grupę Allegro

Wydatki mediowe branży e-commerce wyniosły w pierwszej połowie 2017 r. ponad 100,3 mln zł, o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Dotychczasowego lidera, Grupę Allegro, zastąpił sklep internetowy Bon Prix - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. więcej

Uber wprowadza w aplikacji komunikator do kontaktów między pasażerem i kierowcą

Uber uruchamia w swojej aplikacji wewnętrzny komunikator, który ma przejąć bezpośrednie kontakty pomiędzy pasażerem a kierowcą realizującym  zlecenie. Według firmy taka forma jest prostsza i bezpieczniejsza od SMS-ów, nie wymaga też wymiany numerów telefonów pomiędzy kierowcą i pasażerem. więcej

,,The Crown 2" od 8 grudnia w Netflixie (wideo)

W piątek, 8 grudnia 2017 roku na platformie Netflix odbędzie się premiera drugiego sezonu serialu „The Crown”. więcej

Polsat Media zaczyna sprzedaż oferty reklamowej Ipli w modelu programatycznym

Biuro reklamy Polsat Media od połowy sierpnia część oferty reklamowej platformy internetowej Ipla będzie sprzedawała w modelu programatycznym. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Pożyczki internetowe najczęściej zaciągane na kwoty 1001-2000 zł

Mniej więcej co piąta pożyczka brana przez internet nie przekracza 500 zł. Oznacza to, że 8 na 10 badanych szuka w sieci zdecydowanie większego, dodatkowego wsparcia. Najpopularniejszym (23% wskazań) przedziałem są pożyczki mieszczące się między 1001 zł a 2000 zł - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
International Business Awards 2017 - 13 nagród dla Polski, tryumf mBanku i agencji WebTalk

Znamy wyniki tegorocznej edycji konkursu International Business Awards. Wśród nagrodzonych znalazło się sześć firm z Polski, które otrzymały łącznie 13 statuetek – 5 złotych,  i po 4 srebrne i brązowe. Cztery nagrody zdobył mBank, trzy WebTalk, po dwie Polpharma i Public Dialog, po jednej Procontent Communication i Garden of Words. więcej

Alison Smale, była szefowa ,,New York Times'a" w Berlinie nowym sekretarzem ds. informacji Organizacji Narodów Zjednoczonych

Alison Smale, była dziennikarka i wydawca w „The New Yrok Times” przechodzi do szefostwa ONZ na stanowisko sekretarza ds. informacji. To pierwszy przypadek gdy funkcję tę obejmuje bezpośrednio osoba z dziennikarską przeszłością. więcej

Practum Consulting poprowadzi komunikację dla Porta KMI Poland

Porta KMI Poland wybrało do obsługi public relations agencję Practum Consulting. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Tesla przetestuje autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwojach
Uber wprowadza w aplikacji komunikator do kontaktów między pasażerem i kierowcą
Ryzen Threadripper - nowe procesory AMD dla komputerów stacjonarnych za 799-999 USD
X4 Soul Infinity - Allview zapowiada smartfona z ekranem 18:9
 
 
 
GOSPODARKA
 
KCI sprzedała 14,6 proc. akcji Gremi Media. Nowym inwestorem spółka Ruchu
Coraz więcej faktur niezapłaconych w terminie, szczególnie w dużych firmach
Podwyżki stóp procentowych odsuwają się w czasie, w tym roku inflacja nie przekroczy 2 proc.
Z Gdańska polecimy do Wilna i Lizbony - nowe kierunki Wizz Air od grudnia 2017 r.
1 października ruszy Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej. Instytucja ma zwiększyć poziom umiędzynarodowienia polskich uczelni
Wzrosła wielkość rynku owoców w Polsce
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Rodzinka.pl 11" od 8 września w TVP2. ,,17 odcinków emitowanych do świąt"
,,The Crown 2" od 8 grudnia w Netflixie (wideo)
"The Ballad of Buster Scruggs" - westernowa ballada braci Coenów w Netflix
Katie Holmes zagra w filmie ,,Sekret"
Film "Twój Vincent" otworzy 42. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj