Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 15 Sierpnia 2017
 
 
 
Zmiana szefa ,,Wiadomości" to zamówienie polityczne, propaganda była zbyt nachalna (opinie)
 
Odsunięcie Marzeny Paczuskiej od kierowania „Wiadomościami” i powierzenie jej obowiązków Jarosławowi Olechowskiemu, zapytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci oceniają jako splot okoliczności polityczno-towarzyskich i realizację zamówienia politycznego. więcej
 
 
TVP wyda 400 mln zł na rozwój technologiczny, szykuje płatny serwis VoD i cyfrowe wersje ,,Ekstradycji" i ,,Czterdziestolatka"
 
Wiceprezes Telewizji Polskiej Maciej Stanecki poinformował, że firma około połowy z 800 zł pozyskanego właśnie kredytu przeznaczy na zmiany technologiczne. TVP przygotowuje też płatną ofertę w swoim serwisie VoD, która będzie obejmowała m.in. zagraniczne seriale. Jednocześnie rekonstruuje cyfrowo swoje archiwalne seriale. więcej
 
 
,,Drogi nadziei" serialem historycznym Telewizji Polskiej na stulecie niepodległości
 
Telewizja Polska na przypadającą w przyszłym roku setną rocznicę odzyskania niepodległości szykuje serial historyczny „Drogi nadziei”. Nadawca pracuje też nad serialami o powstaniu wielkopolskim i Ignacym Paderewskim. więcej
 
 
Agora rozczarowana zasięgiem technicznym MUX-8. ,,Przeniesienie Metra na inny multipleks jednym z rozwiązań"
 
Prezes Grupy Agora Bartosz Hojka wyraził rozczarowanie zasięgiem ósmego multipleksu telewizji cyfrowej, na którym nadaje kanał Metro. - Mamy do czynienia z bardzo poważnym problemem dotyczącym dystrybucji sygnału, co przekłada się na wyniki wszystkich kanałów na tym multipleksie - powiedział Hojka. więcej
 
 
Spada zasięg i czas oglądania telewizji wśród młodych widzów. ,,Media cyfrowe są na pierwszym miejscu"
 
Z danych telemetrycznych wynika, że zarówno w Polsce jak i innych krajach europejskich spada średni zasięg i czas oglądania telewizji linearnej wśród młodych widzów. - W tej grupie już od paru lat to media cyfrowe są na pierwszym miejscu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Jarosław Olechowski nowym szefem ,,Wiadomości". Znamy kulisy nominacji więcej
 
,,Wiadomości" w dwa lata straciły 860 tys. widzów i zaczęły przegrywać z ,,Faktami". ,,Skrajnie nierzetelny i jednostronny program" więcej
 
Zwolnienie pracowników przez J. Walter Thompson, a potem zerwanie umowy z agencją przez Maspex to akcja pokazowa (opinie) więcej
 
Duży spadek słuchalności Trójki, TOK FM i Antyradio mocno do góry więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Operator obrazu Telewizja Polsat
Account Executive (Dział Corporate) BrandLab
Integrated Communication Planner Buyer MEC
Senior Account Executive (ochrona zdrowia / healthcare) BrandLab
Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Programów TVN
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Paid Content Product Manager Onet.pl
Communications Planner Vizeum
Researcher B3 Films
Młodszy Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Product Manager (content personalization) Onet.pl
Brand Manager (Digital Portfolio) Onet.pl
GRAFIK WHIZZ S.A.
SOCIAL MEDIA NINJA WHIZZ S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zmiana szefa ,,Wiadomości" to zamówienie polityczne, propaganda była zbyt nachalna (opinie)

Odsunięcie Marzeny Paczuskiej od kierowania „Wiadomościami” i powierzenie jej obowiązków Jarosławowi Olechowskiemu, zapytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci oceniają jako splot okoliczności polityczno-towarzyskich i realizację zamówienia politycznego. więcej

TVP wyda 400 mln zł na rozwój technologiczny, szykuje płatny serwis VoD i cyfrowe wersje ,,Ekstradycji" i ,,Czterdziestolatka"

Wiceprezes Telewizji Polskiej Maciej Stanecki poinformował, że firma około połowy z 800 zł pozyskanego właśnie kredytu przeznaczy na zmiany technologiczne. TVP przygotowuje też płatną ofertę w swoim serwisie VoD, która będzie obejmowała m.in. zagraniczne seriale. Jednocześnie rekonstruuje cyfrowo swoje archiwalne seriale. więcej

,,Drogi nadziei" serialem historycznym Telewizji Polskiej na stulecie niepodległości

Telewizja Polska na przypadającą w przyszłym roku setną rocznicę odzyskania niepodległości szykuje serial historyczny „Drogi nadziei”. Nadawca pracuje też nad serialami o powstaniu wielkopolskim i Ignacym Paderewskim. więcej

Agora rozczarowana zasięgiem technicznym MUX-8. ,,Przeniesienie Metra na inny multipleks jednym z rozwiązań"

Prezes Grupy Agora Bartosz Hojka wyraził rozczarowanie zasięgiem ósmego multipleksu telewizji cyfrowej, na którym nadaje kanał Metro. - Mamy do czynienia z bardzo poważnym problemem dotyczącym dystrybucji sygnału, co przekłada się na wyniki wszystkich kanałów na tym multipleksie - powiedział Hojka. więcej

Spada zasięg i czas oglądania telewizji wśród młodych widzów. ,,Media cyfrowe są na pierwszym miejscu"

Z danych telemetrycznych wynika, że zarówno w Polsce jak i innych krajach europejskich spada średni zasięg i czas oglądania telewizji linearnej wśród młodych widzów. - W tej grupie już od paru lat to media cyfrowe są na pierwszym miejscu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. więcej

Duży spadek oglądalności VIVA Polska w ostatnich latach. ,,Wynik zmian na rynku dostawców kontentu muzycznego"

Kanał VIVA Polska w 2017 roku ogląda średnio 4,5 tys. osób. Względem poprzedniego roku stacja nieco zyskała widzów, ale zanotowała ogromny spadek w porównaniu do lat poprzednich. - Spadki oglądalności to wynik zmian na rynku dostawców kontentu muzycznego w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Baran, media manager w Codemedia. więcej

,,Jaka to melodia?" zbuduje widownię ,,Wiadomościom". Robert Janowski: stoczyliśmy wojnę i wygraliśmy

W poniedziałek 28 sierpnia br. stacja TVP1 rozpocznie emisję nowych odcinków teleturnieju „Jaka to melodia?” o nowej porze - o godz. 18.55, czyli tuż przed „Wiadomościami”. Producentem pozostaje Media Corporation, a program nadal poprowadzi Robert Janowski. więcej

Serial ,,W rytmie serca" od 10 września w Polsacie. Emisja w niedzielnym prime-time

W niedzielę, 10 września 2017 roku Telewizja Polsat rozpocznie emisję nowego serialu „W rytmie serca”. W dniu premiery stacja pokaże dwa odcinki. więcej

,,I love Polsat" w spocie promującym jesienną ramówkę i 25-lecie stacji (wideo)

Telewizja Polsat udostępniła spot wizerunkowy promujący jej jesienną ramówkę i podkreślający 25-lecie stacji. Klip kończy się hasłem „I love Polsat”. więcej

Polsat liderem, ,,Fakty" i MŚ w lekkoatletyce hitami tygodnia

W minionym tygodniu największą widownię zgromadziły „Fakty”, a na drugim miejscu znalazła się transmisja MŚ w lekkoatletyce podczas której Piotr Lisek i Adam Kszczot zdobyli srebrne medale. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Lombard. Życie pod zastaw" w TV Puls o godz. 18.20, a ,,Lekarze na start" - o 19.10 ,,Budowa widowni przed prime-time"

W poniedziałek, 4 września br. TV Puls rozpocznie emisję swoich nowych codziennych seriali. Premierowe odcinki „Lombardu. Życie pod zastaw” będzie można oglądać o godz. 18.20, a „Lekarzy na start” - o 19.10 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,#OpinieJuroraEffie" - wspólny projekt TVN Media i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

W związku z tegoroczną edycją konkursu Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media uruchomiły cykl „#OpinieJuroraEffie”, w którym członkowie jury Effie Awards będą komentować komunikację marketingową. więcej

Pobudzin: współpraca z Paczuską nie wyglądała jak powinna, w ,,Wiadomościach" więcej będzie zależało od reporterów i wydawców

"Wiadomości" mają być bliżej ludzi i ściśle współpracować z innymi serwisami informacyjnymi Telewizji Polskiej - zapowiedział szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Klaudiusz Pobudzin. W ten sposób odniósł się do zmiany na stanowisku szefa "Wiadomości" - Marzenę Paczuską zastąpił Jarosław Olechowski. więcej

Marzena Paczuska: odwołano mnie na Twitterze. Dziennikarze to krytykują: rewolucja w TVP pożera własne dzieci

Marzena Paczuska stwierdziła, że o odwołaniu jej z funkcji szefowej „Wiadomości” dowiedziała się z twitterowego wpisu dyrektora TAI Klaudiusza Pobudzina. Taki styl zakończenia z nią dotychczasowej współpracy skrytykowało wielu dziennikarzy, a także Joanna Lichocka z Rady Mediów Narodowych. Według niektórych publicystów „W Sieci” i „Do Rzeczy” Paczuska dalej powinna kierować „Wiadomościami”. więcej

,,Kobieta na krańcu świata 9" w TVN i Travel Channel

W niedzielę 10 września br. stacja TVN rozpocznie emisję dziewiątego sezonu „Kobiety na krańcu świata”. Dzień wcześniej odcinek premierowy programu można będzie obejrzeć w Travel Channel. więcej

TV Republika o wykorzystaniu plakatu ,,Reparationen machen frei": krytyka jest absurdalna

Telewizja Republika w materiale informacyjnym o reparacjach i jego zapowiedzi na Twitterze pokazała plakat oparty na przeróbce hasła „Arbeit macht frei”. Plakat, widoczny m.in. na ulicach Warszawy, przygotował Wojciech Korkuć, a stację skrytykowano za wykorzystanie tej grafiki. TV Republika zapowiedziała, że w poniedziałek po południu Kerkuć i Tomasz Sakiewicz „rozprawią się z absurdalną krytyką”. więcej

Canal+ Now w ofercie platformy nc+

We wtorek, 15 sierpnia 2017 roku w ofercie platformy nc+ na pozycji 38 pojawi się nowa stacja Canal+ Now. więcej

Jarosław Olechowski nowym szefem ,,Wiadomości". Znamy kulisy nominacji

W zeszłą sobotę w redakcji „Wiadomości” oficjalnie ogłoszono zmianę kierownika serwisu informacyjnego TVP1. Został nim Grzegorz Pawelczyk, ale dzień później zrezygnował, a p.o. szefa „Wiadomości” został Jarosław Olechowski, dotychczasowy wydawca programu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Przedstawię Paczuskiej propozycję awansu zawodowego - deklaruje Jacek Kurski. więcej

Miss Polonia 2016 Izabella Krzan razem z Rafałem Brzozowskim będzie prowadziła ,,Koło Fortuny" w TVP2

We wrześniu Izabella Krzan, Miss Polonia 2016 - u boku Rafała Brzozowskiego - zadebiutuje na antenie TVP2 jako druga prowadząca teleturniej „Koło Fortuny”. Program będzie emitowany co najmniej pięć razy w tygodniu, a za produkcję odpowiada ATM Grupa. więcej

Stopklatka z niższymi wpływami i 1,03 mln zł straty. ,,Broker obniżył ceny punktu ratingowego za reklamę"

W pierwszej połowie br. firma Stopklatka, nadawca kanału telewizyjnego Stopklatka TV, zanotowała nieznaczny spadek wpływów ze sprzedaży do 13,5 mln zł oraz wzrost straty netto z 692 tys. zł do 1,03 mln zł. Spółka tłumaczy to m.in. spadkiem cen punktu ratingowego za reklamę oraz wzrostem wydatków na licencje programowe. więcej

Discovery sprzedaje ARD i ZDF prawa do transmisji olimpijskich w Niemczech

Koncern Discovery Communications za nieznaną kwotę sprzedał niemieckim państwowym nadawcom ARD i ZDF prawa do transmitowania na swoich antenach igrzysk olimpijskich odbywających się w latach 2018 - 2024. Równolegle własne relacje z olimpiad będzie nadawał na terenie Niemiec należący do Discovery Eurosport. więcej

Ustawa o dekoncentracji mediów - uzdrowienie rynku czy naruszenie interesów Polski? (opinie)

Według najnowszych, nieoficjalnych zapowiedzi, ustawa o dekoncentracji mediów PiSu ma w założeniu ograniczyć zagraniczny kapitał na polskim rynku medialnym do maksymalnie 15 proc. Eksperci zapytani o ocenę projektu, różnią się w swoich opiniach - dla jednych będzie to naruszenie fundamentalnych wartości europejskich i działanie skazane na porażkę, dla innych - przywrócenie właściwych proporcji własności mediów i uzdrowienie rynku. więcej

Radosław Majdan w zespole Eurosportu

W poniedziałek, 14 sierpnia 2017 roku na antenie Eurosportu w roli eksperta zadebiutuje były piłkarz Radosław Majdan. więcej

Marzena Paczuska: ,,Wiadomości" rozbiły monopol mediów III RP, ataki na mnie to skutek przesilenia na prawicy

Szefowa „Wiadomości” TVP1 Marzena Paczuska stwierdziła, że ostatnie sugestie, że po urlopie może już nie wrócić do kierowania programem, są związane z „przesileniem wewnątrz obozu prawicowego”. Zapewniła też, że spadki oglądalności programu są rzekome, wynikają m.in. z zaniżającego wyniki stacji TVP pomiaru Nielsena oraz dłuższego bloku reklamowego przed „Wiadomościami” niż przed „Faktami”. więcej

,,Wiadomości" w dwa lata straciły 860 tys. widzów i zaczęły przegrywać z ,,Faktami". ,,Skrajnie nierzetelny i jednostronny program"

W pierwszym półroczu br. „Wiadomości” TVP1 oglądało 2,65 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej było to 2,94 mln osób, a przed dwoma laty - 3,51 mln widzów. Tym samym dziennik kierowany przez Marzenę Paczuską w ciągu 2 lat stracił 860 tys. oglądających. Ponadto serwis zaczął przegrywać z „Faktami” TVN. - To skrajnie niewiarygodny, nierzetelny pod względem dziennikarskim i jednostronny program. To bełkotliwa tuba bieżącej polityki, czysty przykład nieudolnej propagandy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prof. Wiesław Godzic, medioznawca z SWPS. więcej

,,Inspektor Gadżet 2" na antenie Boomeranga

W poniedziałek, 21 sierpnia 2017 roku Boomerang rozpocznie emisję drugiego sezonu serialu „Inspektor Gadżet”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Kamil Baleja w zespole Złotych Przebojów. Pracuje nad propozycją do jesiennej ramówki stacji

Do zespołu Radia Złote Przeboje dołączył Kamil Baleja. Pracuje on nad programem, który znajdzie się w jesiennej ramówce stacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Aplikacja mobilna radia TOK FM z 10 tysiącami płatnych subskrybentów

Aplikacja mobilna radia TOK FM w lipcu tego roku miała ponad 10 tysięcy płatnych subskrybentów - poinformował prezes Agory Bartosz Hojka. więcej

 
Polskie Radio rezygnuje z produktów Maspexu, Lotos wycofuje Tigera ze sprzedaży

Polskie Radio nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice. Nadawca tłumaczy, że powodem są obraźliwe grafiki na instagramowym profilu marki Tiger, o których jest głośno od środy. Z kolei Grupa Lotos z tego powodu nie będzie już sprzedawała tego napoju na swoich stacjach. więcej

 
Ewa Wanat: w sprawie mediów PiS ma zakusy totalitarne. To choroba dziecięcego wieku demokracji

- Rozwiązania w innych krajach, na które powołuje się PiS, nie powstawały w warunkach i w wyniku rewolucji ustrojowej, nie były też pretekstem do zakneblowania niewygodnych mediów. To są zakusy totalitarne - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl dziennikarka i publicystka, Ewa Wanat. więcej

 
Radiowa Dwójka na 13. Międzynarodowym Festiwalu ,,Chopin i jego Europa"

Do 30 sierpnia br. w Warszawie trwa 13. Międzynarodowy Festiwal „Chopin i jego Europa”, który współorganizuje Program II Polskiego Radia. Transmisje koncertów można wysłuchać na antenie PR2. więcej

 
Radiowa Dwójka w ramach audycji ,,Książka do słuchania" zaprezentuje powieść ,,Tysiąc spokojnych miast"

W okresie od 16 sierpnia do 5 września 2017 roku Program 2 Polskiego Radia w ramach audycji „Książka do słuchania” zaprezentuje powieść Jerzego Pilcha pt. „Tysiąc spokojnych miast”. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
IGRZ: 140,5 mln zł na reklamy zewnętrzne w II kwartale br., reklama tranzytowa 14 proc. w dół

W drugim kwartale br. wpływy reklamowe firm reklamy zewnętrznej raportujących do IGRZ wyniosły 140,5 mln zł, czyli były niemal takie same jak przed rokiem. Po pierwszym półroczu ich przychody były niższe o 0,6 proc. więcej

Lech Kaczoń: wyrok sądowy ws. uchwały krajobrazowej w Łodzi wskazówką dla innych miast

Wyrok WSA pokazał, że odnosząc się do niektórych przepisów Ustawy krajobrazowej, a co za tym idzie także zapisów projektów uchwał krajobrazowych, mieliśmy ogólnie rację. Nie da się tworzyć porządku przestrzeni publicznej na podstawie złych wykładników. A z takimi mamy do czynienia - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. więcej

Orange po decyzji UOKiK-u przyznaje: w reklamach Orange Finanse informacje o warunkach kredytu niemożliwe do odczytania

Orange Polska w ramach realizacji decyzji Urzędu Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, że w reklamach Orange Finanse sprzed dwóch lat promujących kredyt konsumencki dane o warunkach tej oferty pokazywano tak, że nie można ich było odczytać. więcej

Resort środowiska chce promować parki narodowe, wyda na to ponad 1 mln zł

Ministerstwo Środowiska planuje kampanię promocyjno-edukacyjną prezentującą polskie parki narodowe. Na produkcję 24 filmów na jej potrzeby chce wydać ponad 1 mln zł netto. więcej

Zofia Korecka-Rejczak nowym dyrektorem marketingu CCC, Marek Kmiecik doradcą zarządu firmy

Zofia Korecka-Rejczak została nowym dyrektorem marketingu w firmie obuwniczej CCC - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Zastąpiła Marka Kmiecika, która awansował w strukturze firmy. więcej

Rośnie popularność adblocków, Polacy najczęściej na świecie blokują reklamy

Według raportu OnAudience.com internauci w Polsce ponownie znaleźli się na szczycie listy popularności wtyczek blokujących reklamy w sieci. Korzystanie z adblocków w naszym kraju wzrosło do 46 procent. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów. więcej

ComPress z o połowę niższymi wpływami i mniejszą stratą. ,,Część projektów stała się nieopłacalna"

Agencja public relations ComPress w minionym półroczu zanotowała o ponad połowę niższe przychody ze sprzedaży niż rok wcześniej i mniejszą stratę netto. Firma zrezygnowała z nieopłacalnych projektów i rozbudowuje dział handlowy. więcej

Michał Nowosielski: agencje sieciowe zamiast skupić się na dobrych reklamach stawiają na social media i e-commerce

Kiedyś było tak, że żeby w reklamie robić dobre rzeczy, trzeba było pracować w sieciówce. Bo tylko duża sieciowa agencja, mająca wsparcie centrali z zagranicy mogła postawić się klientowi i nie pozwolić mu zrobić sobie krzywdy. Ale te czasy minęły - uważa Michał Nowosielski, właściciel agencji Bigthinkski. więcej

Mali przedsiębiorcy reklamują Firmowy Pakiet na Start w ING Banku Śląskim (wideo)

ING Bank Śląski rozpoczął kampanię reklamową oferowanego rozwiązania Firmowy Pakiet na Start. W spotach o początkach swojej działalności biznesowej opowiadają założyciele i szefowie małych firm. więcej

Vobis wprowadza nową identyfikację wizualną i promuje się na 25-lecie

Sieć sklepów Vobis, oferująca komputery, urządzenia mobilne i sprzęt RTV i AGD, z okazji 25 lat istnienia na rynku przeszła rebranding. Wspierają to działania marketingowe pod hasłem „25 lat z Vobis”. więcej

Tomasz Bartnik: marki komercyjne powinny się trzymać od polityki jak najdalej, ale...

Czasami, nawet gdy unikamy polityki, jesteśmy w nią angażowani poprzez inne podmioty. Ktokolwiek związany jest z naszą firmą, ambasador marki, czy też aktor z reklamy, poprzez swoje zaangażowanie polityczne może sprowokować bojkot naszej marki. Kluczowe pozostaje jedno - marki komercyjne powinny się trzymać od polityki jak najdalej i za wszelką cenę unikać wciągania do dyskusji na jej temat - ocenia Tomasz Bartnik z O11E (One Eleven). więcej

,,Gaming smakuje lepiej" w promocji chipsów Lay's Maxx (wideo)

Rozpoczęła się promocja chipsów Lay’s Maxx (produkowanych przez Frito Lay Poland), w której można wygrać m.in. gry wideo oraz konsole Sony PlayStation 4 VR. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Gaming smakuje lepiej z Lay’s Maxx”. więcej

Piotr Należyty: z Trefla Gdańsk na szefa marketingu Runmageddonu

Piotr Należyty, zajmujący wcześniej stanowiska kierownicze w klubach sportowych, został dyrektorem ds. marketingu w Runmageddonie. Będzie odpowiedzialny za rozwój departamentu i bieżące zarządzanie działami komunikacji digitalowej, public relations, biurem obsługi klienta, współpracy z klubami oraz zespołem kreatywnym. więcej

,,#OpinieJuroraEffie" - wspólny projekt TVN Media i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

W związku z tegoroczną edycją konkursu Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media uruchomiły cykl „#OpinieJuroraEffie”, w którym członkowie jury Effie Awards będą komentować komunikację marketingową. więcej

WSA orzekł, że łódzka uchwała krajobrazowa jest nieważna, bo niewystarczająco precyzyjna

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi stwierdził w piątek, że uchwała krajobrazowa dla tego miasta jest nieważna. Zaskarżył ją wojewoda łódzki. więcej

Producent Tigera przeprasza w ogłoszeniach prasowych

Maspex Wadowice w kilku tytułach prasowych wykupił reklamy, w których przedstawia się jako producent napoju Tiger i przeprasza. To kolejne działanie firmy po kryzysie wizerunkowym marki. więcej

Polskie Radio rezygnuje z produktów Maspexu, Lotos wycofuje Tigera ze sprzedaży

Polskie Radio nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice. Nadawca tłumaczy, że powodem są obraźliwe grafiki na instagramowym profilu marki Tiger, o których jest głośno od środy. Z kolei Grupa Lotos z tego powodu nie będzie już sprzedawała tego napoju na swoich stacjach. więcej

Korzyści z picia wody kokosowej reklamują Coconaut (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa wspierająca rynkowy debiut wody kokosowej Coconaut, której dystrybutorem jest Quest Food Polska. Dla marki pracują firmy marketingowe  Sixtyone Yards, &Sons Strategic Consultants i Truskavka. więcej

Piotr Nowicki w dziale strategii Albedo Marketing

Do działu strategii agencji marketingu zintegrowanego Albedo Marketing dołączył Piotr Nowicki, który objął stanowisko strategic managera.   więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora rozczarowana zasięgiem technicznym MUX-8. ,,Przeniesienie Metra na inny multipleks jednym z rozwiązań"

Prezes Grupy Agora Bartosz Hojka wyraził rozczarowanie zasięgiem ósmego multipleksu telewizji cyfrowej, na którym nadaje kanał Metro. - Mamy do czynienia z bardzo poważnym problemem dotyczącym dystrybucji sygnału, co przekłada się na wyniki wszystkich kanałów na tym multipleksie - powiedział Hojka. więcej

,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w maju, ,,Świat Motocykli" zyskał najwięcej

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto”. Wśród wszystkich pism jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Świat Motocykli”, a najwięcej straciło „Classic Auto”. więcej

E-Kiosk z dużym wzrostem wpływów, nieznacznie zmalał zysk

Spółka E-Kiosk zajmująca się dystrybucją cyfrowej prasy i e-booków w minionym półroczu osiągnęła 17,77 mln zł przychodów ze sprzedaży i 238 tys. zł zysku netto. W samym drugim kwartale zanotowała natomiast wzrost wpływów i straty netto. więcej

W Agorze przez trzy lata ubyło 240 pracowników. Więcej na pensje w kinach Helios, mniej w ,,Gazecie Wyborczej"

Liczba etatowych pracowników Agory przez ostatni rok zmalała o 155, a przez minione trzy lata - o 240. W konsekwencji w br. przestały rosnąć wydatki firmy na wynagrodzenia, a w segmencie prasowym maleją one już od dwóch lat. więcej

,,Gazeta Polska Codziennie" przeprasza byłego szefa policji Marka Działoszyńskiego za nierzetelne teksty łączące go z podpaleniem i narkotykami

Zarząd spółki Forum wydającej „Gazetę Polską Codziennie” zamieściła przeprosiny skierowane do byłego komendanta głównego policji Marka Działoszyńskiego za artykuły o nim sprzed trzech lat oparte na nieprawdziwych i nierzetelnych informacjach. więcej

Andrzej Hrechorowicz zrezygnował z funkcji fotografa Andrzeja Dudy

Andrzej Hrechorowicz poinformował, że zrezygnował z pracy jako fotograf prezydenta Andrzeja Dudy. Pełnił tę funkcję od początku kadencji Dudy. więcej

,,Kobieta i Życie" liderem sprzedaży w maju, ,,Claudia" z największą stratą

W maju br. liderem sprzedaży miesięczników poradnikowych było czasopismo „Kobieta i Życie”, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła „Claudia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Agora z zyskiem w II kwartale br. Mocno w górę kina Helios, w dół ,,Gazeta Wyborcza", druk, radio i internet

W drugim kwartale br. Agora przy spadku wpływów ze sprzedaży o 4,6 proc. osiągnęła wzrost wyniku netto z 5,5 mln zł straty do 0,7 mln zł zysku, a w całym minionym półroczu jej strata netto wyniosła 5,4 mln zł, wobec 11,1 mln zł rok wcześniej. Mocno zwiększyły się przychody kin Helios, a zmalały wpływy segmentów prasy (m.in. „Gazety Wyborczej”) i druku. więcej

News Corp Ruperta Murdocha z niższymi wpływami, rośnie segment reklamy cyfrowej

W zakończonym roku fiskalnym 2017 należący do Ruperta Murdocha koncern News Corp zanotował zysk EBITDA na poziomie 885 milionów dolarów, jednak przychody spółki wykazały tendencję spadkową. Główną winę za to ponoszą słabnące przychody z reklamy w tradycyjnej prasie, czego nie równoważy rosnąca liczba cyfrowych subskrybentów. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" liderami w I półroczu (sprzedaż e-wydań dzienników)

W pierwszym półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wskutek burz weekendowa ,,Gazeta Wyborcza" niedostępna na Pomorzu

Sobotnio-niedzielne wydanie „Gazety Wyborczej” (Agora) z powodu skutków burz nie trafiło do punktów sprzedaży na Pomorzu. Ma być dystrybuowane w przyszłym tygodniu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
TVP wyda 400 mln zł na rozwój technologiczny, szykuje płatny serwis VoD i cyfrowe wersje ,,Ekstradycji" i ,,Czterdziestolatka"

Wiceprezes Telewizji Polskiej Maciej Stanecki poinformował, że firma około połowy z 800 zł pozyskanego właśnie kredytu przeznaczy na zmiany technologiczne. TVP przygotowuje też płatną ofertę w swoim serwisie VoD, która będzie obejmowała m.in. zagraniczne seriale. Jednocześnie rekonstruuje cyfrowo swoje archiwalne seriale. więcej

Rośnie popularność adblocków, Polacy najczęściej na świecie blokują reklamy

Według raportu OnAudience.com internauci w Polsce ponownie znaleźli się na szczycie listy popularności wtyczek blokujących reklamy w sieci. Korzystanie z adblocków w naszym kraju wzrosło do 46 procent. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów. więcej

WP.pl przyciąga internautów bardziej niż Onet, a Interia.pl - niż Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl (TOP portali)

Wśród czołowych portali horyzontalnych najwięcej użytkowników ma Onet, a najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających - WP.pl. Interia.pl osiąga zdecydowanie wyższe wyniki niż Gazeta.pl, a Wyborcza.pl pod względem zasięgu wyprzedziła Fakt.pl. więcej

Scenarzystka i producentka ,,Chirurgów" i ,,Sposobu na morderstwo" przechodzi do Netflixa

Shonda Rhimes, scenarzystka i producentka seriali ABC, odeszła ze stacji. Podpisała długoterminowy kontrakt z Netflixem, dla którego będzie pracowała ze wspólniczką Betsy Beers oraz własną firmą producencką Shondaland. więcej

Amazon zamyka wypożyczalnię DVD Lovefilm w Niemczech i Wielkiej Brytanii

Koncern Amazon postanowił zamknąć działającą w Niemczech i Wielkiej Brytanii platformę Lovefilm pozwalającą na wypożyczanie płyt DVD oraz Blu-ray z filmami. Powodem decyzji jest malejąca popularność usługi w dobie dominacji serwisów streamingowych. więcej

Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 18 proc. i 40 tys. zł zysku netto

Według wstępnych szacunkowych danych Grupa K2 w pierwszej połowie 2017 roku zanotowała 48,2 mln zł wpływów ze sprzedaży, 3,5 mln zł zysku EBITDA i 40 tys. zł zysku netto. To zdecydowanie lepsze wyniki finansowe niż rok wcześniej. więcej

Dr Duda z Uniwersytetu Jagiellońskiego kontra Google. Protest ws. wniosku patentowego zgłoszonego w USA

Dr Jarosław Duda z Uniwersytetu Jagiellońskiego złożył protest ws. wniosku patentowego zgłoszonego w USA przez Google. Wniosek skierowany do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych dotyczy tzw. kodowania ANS, pozwalającego na kompresję danych. więcej

Rosną stawki w influencer marketingu. Brytyjski influencer za wpis na Facebooku dostaje ponad 75 tys. funtów

Post na Facebooku u brytyjskiego influencera z ponad milionowym zasięgiem to koszt ponad 75 tys. funtów, a na Instagramie - 60 tys. Stawki za współpracę różnicują się jednak w zależności od zasięgu twórcy oraz wykorzystywanych platform - influencerzy z niskimi zasięgami współpracują za nieco ponad tysiąc funtów. Brytyjscy marketerzy przyznają, że budżety na influencer marketing będą rosły. więcej

OLX.pl podnosi ceny pakietów ogłoszeń wynajmu nieruchomości

Od 22 sierpnia w serwisie OLX.pl (Naspers Classifieds) trzeba będzie więcej płacić za pakiety 10, 20 i 50 ogłoszeń w kategoriach dotyczących wynajmu nieruchomości. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Spada zasięg i czas oglądania telewizji wśród młodych widzów. ,,Media cyfrowe są na pierwszym miejscu"

Z danych telemetrycznych wynika, że zarówno w Polsce jak i innych krajach europejskich spada średni zasięg i czas oglądania telewizji linearnej wśród młodych widzów. - W tej grupie już od paru lat to media cyfrowe są na pierwszym miejscu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
ComPress z o połowę niższymi wpływami i mniejszą stratą. ,,Część projektów stała się nieopłacalna"

Agencja public relations ComPress w minionym półroczu zanotowała o ponad połowę niższe przychody ze sprzedaży niż rok wcześniej i mniejszą stratę netto. Firma zrezygnowała z nieopłacalnych projektów i rozbudowuje dział handlowy. więcej

Katarzyna Kamińska po 14 latach pracy odchodzi z Havas Group Poland

Katarzyna Kamińska żegna się z koncernem marketingowym Havas Group Poland, w którym odpowiadała za rozwój, a także zarządzanie agencją Havas PR. Z firmą była związana przez 14 lat. więcej

Best Brands PR prowadzi komunikację Apis Natural Cosmetics

W sierpniu agencja Best Brands PR rozpoczęła współpracę z producentem kosmetyków naturalnych - Apis Natural Cosmetics. Umowę zawarto na czas nieokreślony.   więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
W Wielkiej Brytanii Uber wprowadza napiwki dla kierowców, pasażerowie zapłacą za spóźnienie
Przyznano nagrody EISA 2017-2018, najwięcej dla Sony
Blade Z Max - nowy smartfon ZTE z podwójnym aparatem za 129 USD
Które smartfony mają najdłużej działające baterie? Na czele OnePlus One, cztery Samsungi w TOP10
Toya z najszybszym internetem stacjonarnym, T-Mobile najlepszy w sieciach mobilnych
UKE łączy częstotliwości w paśmie 1800 MHz aby lepiej je wykorzystać
T-Mobile wprowadza usługi ,,Smart City" w Nysie i Pionkach (wideo)
Netia wprowadza taryfy mobilne solo sprzedawane przez internet
Laptop Kiano SlimNote 10.1 mini w Biedronce za 399 zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
ComPress z o połowę niższymi wpływami i mniejszą stratą. ,,Część projektów stała się nieopłacalna"
Mali przedsiębiorcy reklamują Firmowy Pakiet na Start w ING Banku Śląskim (wideo)
Polskie Radio rezygnuje z produktów Maspexu, Lotos wycofuje Tigera ze sprzedaży
Polacy długie weekendy planują z wyprzedzeniem. Nawet kilka dni wolnego może pomóc zregenerować się i nabrać sił
GfK: rośnie średnia wielkość obrotów gospodarczych w przeliczeniu na metr kwadratowy w UE
W lipcu ceny paliwa i żywności niższe niż w czerwcu
Europejskie banki w słabej kondycji finansowej. Czekają je duże zmiany
Eksport ponownie nabiera rozpędu
Poczta Polska chce zainwestować w kreator opakowań i automaty do odbierania przesyłek w miejscu zamieszkania
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Drogi nadziei" serialem historycznym Telewizji Polskiej na stulecie niepodległości
Serial ,,W rytmie serca" od 10 września w Polsacie. Emisja w niedzielnym prime-time
Scenarzystka i producentka ,,Chirurgów" i ,,Sposobu na morderstwo" przechodzi do Netflixa
"Stacja Berlin" wróci w październiku
Jodie Whittaker jako Doktor Who. ,,Jest genialna. To wspaniałe wieści"
"Glow": Opowieść o wrestlerkach po raz drugi
"Jak poznałam waszego ojca" - spin-off serialu "Jak poznałem waszą matkę" ma scenarzystkę
Leonardo DiCaprio jako Leonardo da Vinci. Nowy projekt Paramount Pictures i Universal Pictures
"The Death of Stalin" - komedia o ZSRR (wideo)
Netflix zapowiada serial "The Defenders". ,,Nie nazywajcie ich drużyną"
Russo kręcą "Avengers 4"
"Kill The Orange Face Bear" - nowy sitcom Comedy Central
"Queen Of The South" po raz trzeci
"Światło nocne" - nowa płyta Natalii Przybysz we wrześniu
"Beautiful Trauma" - nowy album Pink
Radiowa Dwójka w ramach audycji ,,Książka do słuchania" zaprezentuje powieść ,,Tysiąc spokojnych miast"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj