Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 18 Sierpnia 2017
 
 
 
,,Sonda 2" jesienią przechodzi do TVP1. ,,Budujemy antenę złożoną z treści premium"
 
Od września program popularnonaukowy „Sonda 2” Tomasza Rożka, który w ubiegłym roku zadebiutował w Dwójce, trafi na antenę TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium, a „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - tłumaczy Mateusz Matyszkowicz, szef Jedynki. więcej
 
 
Watch z szansami na sukces dzięki liczbie użytkowników, serwis idzie po wszystko (opinie)
 
Facebook zapowiedział globalną dostępność platformy Watch z oryginalnymi treściami wideo od zewnętrznych wydawców. Eksperci w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl nie są zaskoczeni taką decyzją, a dzięki wsparciu dwumiliardowej społeczności Watch ma ich zdaniem spore szanse na sukces. - W tle są oczywiście względy pragmatyczne w postaci większego zaangażowania użytkowników i rosnących przychodów reklamowych. Widać że apetyt Facebooka stale rośnie i może stać się on dominującą firmą technologiczną na świecie - oceniają Anna Robotycka, Szymon Wierciński i Andrzej Goleta. więcej
 
 
Tylko ,,Tygodnik Powszechny" ze wzrostem sprzedaży w I półroczu, ,,Wprost" o 27 proc. w dół
 
W pierwszym półroczu 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”. więcej
 
 
,,Mecenas Lena Barska" nowym serialem Czwórki. Emisja od października (wideo)
 
W październiku 2017 roku telewizyjna Czwórka rozpocznie emisję nowego cotygodniowego serialu „Mecenas Lena Barska” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W rolę głównej bohaterki obyczajowej produkcji wcieli się Izabella Bukowska. więcej
 
 
IAA po krytykowanych reklamach Tigera i PGE zażenowane niefrasobliwością agencji reklamowych i marketerów
 
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy przyznało, że jest zażenowane ostatnią kampanią napoju energetycznego Tiger. To w jego ocenie kolejny przykład niefrasobliwości marketerów i obsługujących je agencji reklamowych. Zapowiedziało podjęcie działań edukacyjnych i upowszechnianie usługi copy advice. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Zmiana szefa ,,Wiadomości" to zamówienie polityczne, propaganda była zbyt nachalna (opinie) więcej
 
Duży spadek oglądalności VIVA Polska w ostatnich latach. ,,Wynik zmian na rynku dostawców kontentu muzycznego" więcej
 
Jarosław Olechowski nowym szefem ,,Wiadomości". Znamy kulisy nominacji więcej
 
,,Wiadomości" w dwa lata straciły 860 tys. widzów i zaczęły przegrywać z ,,Faktami". ,,Skrajnie nierzetelny i jednostronny program" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Managera ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Director of Dating BU Sympatia
Product Manager Wydawnictwo Bauer
Redaktor Sekcji News TVN
Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Programów TVN
Starszy Specjalista ds. Reklamy Natywnej Media TV Plus
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Paid Content Product Manager Onet.pl
Communications Planner Vizeum
Młodszy Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Researcher B3 Films
Product Manager (content personalization) Onet.pl
Brand Manager (Digital Portfolio) Onet.pl
GRAFIK WHIZZ S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Sonda 2" jesienią przechodzi do TVP1. ,,Budujemy antenę złożoną z treści premium"

Od września program popularnonaukowy „Sonda 2” Tomasza Rożka, który w ubiegłym roku zadebiutował w Dwójce, trafi na antenę TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium, a „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - tłumaczy Mateusz Matyszkowicz, szef Jedynki. więcej

,,Mecenas Lena Barska" nowym serialem Czwórki. Emisja od października (wideo)

W październiku 2017 roku telewizyjna Czwórka rozpocznie emisję nowego cotygodniowego serialu „Mecenas Lena Barska” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W rolę głównej bohaterki obyczajowej produkcji wcieli się Izabella Bukowska. więcej

Jarosław Olechowski: oglądalność ,,Wiadomości" sztucznie zaniżana po zmianie w panelu Nielsena

Nowy szef „Wiadomości” TVP1 Jarosław Olechowski uważa, że oglądalność programu mocno maleje od początku br., po tym jak wprowadzono coroczne zmiany w panelu telemetrycznym firmy Nielsen Audience Measurement. - Widownia „Wiadomości” jest sztucznie zaniżana. Komu zależy na kreowaniu nieprawdziwego obrazu? - zapytał Olechowski. więcej

,,Kuchenne Rewolucje" i ,,Mam talent" najdroższe w cenniku reklamowym TVN na wrzesień

Ceny reklam we wrześniu br. w większości pasm są średnio kilkanaście procent wyższe niż rok temu. Najwięcej trzeba zapłacić, podobnie jak przed rokiem, przy takich programach, jak „Kuchenne Rewolucje”, „Mam talent”, i „Masterchef”. więcej

Niemcy chcą zburzyć polski kościół? ,,Informacje ,,Wiadomości" TVP1 niesprawdzone, niepotwierdzone"

„Wiadomości” TVP1 w środę 16 sierpnia podały informację o planowanym zburzeniu polskiego kościoła w Essen.  Jeszcze tego samego dnia ks. Stanisław Budyn, rektor polskiej misji katolickiej w Niemczech napisał, że to niepotwierdzone informacje. - Rozmawiałem ze wszystkimi stronami uczestniczącymi w tym procesie, jestem pewien informacji - mówi dla Wirtualnemedia.pl Cezary Gmyz, korespondent TVP w Berlinie, który pracował przy tym materiale. więcej

,,Ślub od pierwszego wejrzenia 2" od 11 września w TVN. ,,Chętnych do wzięcia udziału w eksperymencie wciąż nie brakuje"

W poniedziałek, 11 września br. na antenie TVN wystartuje druga edycja kontrowersyjnego programu „Ślub od pierwszego wejrzenia”. - Tym razem zgłosiły się osoby samotne, dla których konieczność zawarcia ślubu nie była już zaskoczeniem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Madej, producent programu. więcej

Paweł Orleański przechodzi do TVP1. Poprowadzi ,,The Wall. Wygraj marzenia"

Nowy program rozrywkowy „The Wall. Wygraj marzenia” poprowadzi Paweł Orleański, który przechodzi z TV4 do TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Format, w którym uczestnicy zagrają o milion złotych będzie emitowany w piątkowe wieczory, począwszy od 22 września br. więcej

Prezes Multimedia Polska: Czekanie na decyzję w sprawie fuzji z UPC niekorzystnie wpływa na nasze wyniki

- Oczekiwanie na zgodę UOKiK, zmiana naszej strategii sprzedaży usług poprzez wymuszoną sprzedaż spółki Multimedia Polska Energia, niekorzystnie wpływają na nasze wyniki - przyznaje Andrzej Rogowski, prezes spółki Multimedia Polska. Odniósł się w ten sposób do przedłużającej się fuzji UPC z kierowaną przez niego firmą. więcej

Nowy sezon ,,Przyjaciółek" na antenie Polsatu od 7 września

W czwartek, 7 września w Telewizji Polsat zadebiutuje 10. sezon serialu „Przyjaciółki”. Produkcją zajmuje się Akson Studio. więcej

Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała spadek wpływów o 6,8 proc. do 1,47 mld zł i wzrost kosztów operacyjnych o 8,2 proc. do 1,65 mln zł. Strata netto firmy wyniosła 176,7 mln zł. więcej

,,Koło fortuny" od 11 września w TVP2. Emisja w dni powszednie o 16.30

W poniedziałek, 11 września 2017 roku TVP2 rozpocznie emisję reaktywowanego „Koła fortuny”. Teleturniej będzie pokazywany w dni powszednie o godz. 16.30. Poprowadzą go Izabella Krzan i Rafał Brzozowski. więcej

Vuelta a Espana z Rafałem Majką na żywo w Eurosporcie

Od 19 sierpnia do 10 września 2017 roku odbywać się będzie kolarski wyścig Vuelta a Espana, w którym wystartuje m.in. Rafał Majka. Wszystkie 21 etapów sportowej imprezy będzie można obejrzeć na żywo w Eurosporcie 1 oraz Eurosport Playerze. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Tori Amos wystąpi w PR III Polskiego Radia

Tori Amos przyjedzie do Polski i wystąpi w radiowej Trójce. Koncert odbędzie się w ramach obchodów 55. urodzin stacji. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Trójmieście. Polskie Radio Gdańsk wyprzedziło TOK FM

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w najnowszej fali badań słuchalności radia było RMF FM. Na podium znalazły się również Trójka i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Atak w budynku holenderskiego radia, sprawca zatrzymany

W czwartek tuż po godzinie 8.00 do siedziby holenderskiego radia 3FM w miejscowości Hilversum wtargnął uzbrojony w nóż napastnik. Wziął zakładniczkę, którą odbito po kilkudziesięciu minutach i interwencji negocjatora. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
IAA po krytykowanych reklamach Tigera i PGE zażenowane niefrasobliwością agencji reklamowych i marketerów

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy przyznało, że jest zażenowane ostatnią kampanią napoju energetycznego Tiger. To w jego ocenie kolejny przykład niefrasobliwości marketerów i obsługujących je agencji reklamowych. Zapowiedziało podjęcie działań edukacyjnych i upowszechnianie usługi copy advice. więcej

Ergo Hestia odmówiła objęcia ubezpieczeniem partnera osoby homoseksualnej. Przeprosiny po interwencji

Firma ubezpieczeniowa Ergo Hestia najpierw odmówiła objęcia ubezpieczeniem partnerki swojej homoseksualnej klientki, a następnie - po nagłośnieniu sprawy - przeprosiła i rozpoczęła weryfikację pozostałych produktów ubezpieczeniowych pod kątem dyskryminujących zapisów. - Zakładamy, że taki zapis znalazł się w przypadku tylko jednego ubezpieczenia. Do tej sytuacji w ogóle nie powinno dojść - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Bruliński, rzecznik prasowy Ergo Hestia. więcej

,,Kuchenne Rewolucje" i ,,Mam talent" najdroższe w cenniku reklamowym TVN na wrzesień

Ceny reklam we wrześniu br. w większości pasm są średnio kilkanaście procent wyższe niż rok temu. Najwięcej trzeba zapłacić, podobnie jak przed rokiem, przy takich programach, jak „Kuchenne Rewolucje”, „Mam talent”, i „Masterchef”. więcej

Play zapłaci 330 tys. zł za reklamy wprowadzające w błąd - sąd obniżył karę od UOKiK-u

Sąd Apelacyjny orzekł, że operator sieci telekomunikacyjnej Play musi zapłacić 330,4 tys. zł kary za reklamy Play Fresh z 2009 roku wprowadzające odbiorców w błąd. Tym samym obniżono z 495,7 tys. zł wysokość kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. więcej

256 tys. zł kary od UOKiK-u dla firmy udającej, że prezentacje sprzedażowe urządzeń medycznych to darmowe badania lekarskie

Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu 256,1 tys. zł kary na firmę Alibiostar Trading (poprzednio Mat-Medic), która organizowała prezentacje sprzedażowe urządzeń medycznych, stwarzając pozory, że to badania lekarskie refundowane przez NFZ. więcej

Blachotrapez partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski przez kolejne lata

Polski Związek Piłki Nożnej i Blachotrapez przedłużyły umowę, w ramach której firma jest oficjalnym partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski. Nowy kontrakt będzie obowiązywał do połowy 2020 roku, z możliwością przedłużenia o dwa lata. więcej

Orlen chce wprowadzić na rynek własny izotonik i własne chipsy

Koncern paliwowy PKN Orlen chce wprowadzić do sprzedaży na swoich stacjach paliw napoje izotoniczne oraz chipsy pod marką własną. więcej

Deloitte Digital kupuje agencję Acne i zatrudnia Andy Sandoza

Agencja Deloitte Digital została właścicielem agencji Acne ze Sztokholmu, która pracowała m.in. dla takich marek i firm jak H&M, IKEA i Spotify. więcej

Ikea z zabawną niespodzianką dla fanów ,,Gry o tron"

Ikea na swoim profilu w mediach społecznościowych zaprezentowała krótki, rysunkowy instruktaż wykonania stroju rodem z „Gry o tron”. więcej

Paweł Franke head of brand communication w K2 Media

Na nowo utworzone stanowisko head of brand communication w K2 Media awansował Paweł Franke. Poprzednio pracował w agencji jako senior business strategy partner. więcej

Isobar powołuje globalny zespół do obsługi e-commerce

Isobar Commerce to nowo powołana komórka sieci Isobar, która będzie zajmowała się obsługą e-commerce na rynkach EMEA, Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk. więcej

Rafał Kałęcki i Martyna Adamska wzmacniają dział marketingu i PR Dentsu Aegis Network Polska

Do zespołu Dentsu Aegis Network Polska dołączyli Rafał Kałęcki jako PR manager oraz Martyna Adamska jako PR specialist. więcej

 
 
 
PRASA
 
Tylko ,,Tygodnik Powszechny" ze wzrostem sprzedaży w I półroczu, ,,Wprost" o 27 proc. w dół

W pierwszym półroczu 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”. więcej

Grażyna Wolszczak, Odeta Moro i Anna Wendzikowska nago na okładce ,,Women's Health". ,,Dyskusja o akceptacji swojego ciała"

Wrześniowy numer magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska) ukazuje się z trzema okładkami do wyboru. Czwarta - jeszcze inna - trafia do prenumeratorów. Bohaterkami są gwiazdy, które zdecydowały się pozować nago w ramach międzynarodowej akcji pisma. więcej

,,Tygodnik Powszechny", ,,W Sieci" i ,,Gazeta Polska" na plusie, ostro w dół ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w czerwcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Dominik Tarczyński z PiS do reportera ,,Newsweeka": won. Krytykują to także dziennikarze TVP, ,,Do Rzeczy" i ,,Sieci"

Poseł PiS Dominik Tarczyński na prośbę Michała Krzymowskiego z „Newsweeka” o kontakt odpisał: „Won” i pochwalił się tym na Twitterze. Skrytykowało to wielu dziennikarzy, m.in. ci z Telewizji Polskiej, „Do Rzeczy” i „Sieci”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Watch z szansami na sukces dzięki liczbie użytkowników, serwis idzie po wszystko (opinie)

Facebook zapowiedział globalną dostępność platformy Watch z oryginalnymi treściami wideo od zewnętrznych wydawców. Eksperci w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl nie są zaskoczeni taką decyzją, a dzięki wsparciu dwumiliardowej społeczności Watch ma ich zdaniem spore szanse na sukces. - W tle są oczywiście względy pragmatyczne w postaci większego zaangażowania użytkowników i rosnących przychodów reklamowych. Widać że apetyt Facebooka stale rośnie i może stać się on dominującą firmą technologiczną na świecie - oceniają Anna Robotycka, Szymon Wierciński i Andrzej Goleta. więcej

TVN24 przed MTV liderem na Twitterze, TVP Info i PiS najczęściej wspominani, u Tomasza Lisa najwięcej się dzieje (TOP10)

Wśród polskojęzycznych profili twitterowych najwięcej obserwujących mają TVN24 i MTV Polska, a z kont dziennikarzy - Tomasz Lis, Jarosław Kuźniar i Mateusz Borek. W zeszłym miesiącu najwięcej razy inni użytkownicy wspominali profile TVP Info i PiS-u, a najwięcej reakcji wywołały wpisy Tomasza Lisa. więcej

Algorytm Facebooka uderzy w treści udające filmy wideo

Facebook zapowiedział walkę z zamieszczaniem w serwisie materiałów przypominających treści wideo, które w rzeczywistości są jedynie statycznymi zdjęciami z konkretnym przekazem lub pokazem kilku slajdów. Zmieniony algorytm Facebooka będzie umieszczał takie treści na niskich pozycjach w Newsfeedzie. więcej

W Niemczech i Austrii użytkownicy Amazona obejrzą wszystkie mecze Bundesligi

Koncern Discovery zawarł umowę z Amazonem, zgodnie z którą na platformie OTT Amazon Channels w Niemczech i Austrii dostępne będą wszystkie mecze nowego sezonu Bundesligi. Za możliwość oglądania spotkań online trzeba będzie zapłacić 4,99 euro miesięcznie. więcej

Cloud Technologies z dużym wzrostem przychodów, zysk w górę o 21 procent

W II kwartale 2017 roku spółka Cloud Technologies zwiększyła swoje przychody o 39 procent rok do roku. Firma wykazała też wyższe zyski. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen otwiera dział Esports do analiz globalnego rynku e-sportowego

Firma Nielsen uruchomiła wewnętrzny oddział o nazwie Nielsen Esports, którego zadaniem będzie analiza rozmiarów i potencjału segmentu elektronicznego sportu. Na czele Nielsen Esports staną Nicole Pike i Stephen Master, a w zespole doradców znajdą się przedstawiciele największych inwestorów w obszarze e-sportu. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rafał Kałęcki i Martyna Adamska wzmacniają dział marketingu i PR Dentsu Aegis Network Polska

Do zespołu Dentsu Aegis Network Polska dołączyli Rafał Kałęcki jako PR manager oraz Martyna Adamska jako PR specialist. więcej

Medicover Polska nowym klientem Hill+Knowlton Strategies

Agencja Hill+Knowlton Strategies rozpoczęła współpracę z Medicover Polska - prywatnym operatorem usług medycznych. więcej

Modern-Expo wybiera agencję Face It

Modern-Expo, producent wyposażenia sklepów, w drodze rekomendacji wybrała do obsługi komunikacyjnej agencję PR Face It.   więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nielsen otwiera dział Esports do analiz globalnego rynku e-sportowego
iPhone'y najlepiej sprzedającymi się modelami smartfonów, Samsung Galaxy S8 liderem na Androidzie
Bill Gates przekazuje 4,6 mld dolarów na cele dobroczynne
Apple wyda miliard dolarów na własne filmy i seriale
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ergo Hestia odmówiła objęcia ubezpieczeniem partnera osoby homoseksualnej. Przeprosiny po interwencji
Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.
256 tys. zł kary od UOKiK-u dla firmy udającej, że prezentacje sprzedażowe urządzeń medycznych to darmowe badania lekarskie
Apple wyda miliard dolarów na własne filmy i seriale
Młode mamy zmieniają nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka. To coraz ważniejsza grupa konsumentek
Rekompensata za odwołany lub opóźniony lot należy się także pasażerom tanich linii i czarterów. Turyści mogą liczyć na odszkodowanie do 600 euro
Port Gdańsk rozpocznie rozbudowę nabrzeży i toru wodnego
1 września zacznie działać Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Rolników czekają duże zmiany organizacyjne
Emma Stone najlepiej zarabiającą aktorką
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Nowy sezon ,,Przyjaciółek" na antenie Polsatu od 7 września
Apple wyda miliard dolarów na własne filmy i seriale
"Dietland" - nowy serial AMC. Zagra Joy Nash
"Wicedyrektorzy" ze zwiastunem drugiego sezonu
Michael Douglas i Alan Arkin w serialu "The Kominsky Method" Netfliksa
Tom Cruise miał wypadek. Produkcja "Mission: Impossible 6" wstrzymana
Emma Stone najlepiej zarabiającą aktorką
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj