Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 20 Września 2017
 
 
 
TVP przygotowuje nowe badanie oglądalności telewizji. Jacek Kurski: Wyniki Nielsena są absurdalne, jesteśmy okradani
 
Wyniki oglądalności publikowane przez Nielsena są nieadekwatne i absurdalne, telewizja jest okradana z milionów złotych - mówił wczoraj podczas konferencji prezes TVP Jacek Kurski. Zapowiedział, że niebawem telewizja publiczna zacznie korzystać z nowego badania. Zarząd TVP chce także, żeby wcześniej sprawą telemetrii zajęła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej
 
 
Turbulencje Ryanaira - z miękkim czy twardym lądowaniem? (opinie)
 
Kryzys wizerunkowy Ryanaira, wywołany informacjami o setkach odwołanych lotów, w krótkiej perspektywie zaszkodzi marce i naruszy zaufanie klientów. Jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę usługi i jej klientów, to może się okazać, że cała sprawa nie wywoła większych szkód, a irlandzki przewoźnik zachowa silną pozycję na rynku - dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują eksperci branży public relations. więcej
 
 
Rośnie sprzedaż ,,Gazety Polskiej" i ,,Tygodnika Powszechnego", najwięcej stracił ,,Wprost"
 
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska” i „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Dekoncentracja kapitałowa w mediach czeka na decyzję rządu. ,,Czwarta władza też powinna należeć do Polaków"
 
Przygotowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego warianty przepisów o dekoncentracji kapitałowej w sektorze mediów zostaną przedstawione rządowi, który wybierze opcję planowaną do wprowadzenia. - Władza według Konstytucji RP należy do obywateli, czyli do Polaków. W związku z tym ta czwarta władza - która ma bardzo duży wpływ, bo komunikuje różne rzeczy, może zmieniać nastroje społeczne - też powinna należeć do Polaków - podkreśla Paweł Lewandowski, wiceminister kultury. więcej
 
 
W 2021 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,5 miliarda dolarów
 
Według prognoz firmy PwC rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3 procent rocznie, by w 2021 r. osiągnąć wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP miała 29 mln zł straty po 7 miesiącach 2017 roku. ,,Z rządowej pożyczki wydano już 200 mln zł" więcej
 
Reaktywacja CPN - marka z potencjałem, ale ,,come back" będzie biznesowo trudny (opinie) więcej
 
Netflix jest w kontakcie z polskimi twórcami od kilku miesięcy, będzie stopniowo uruchamiać kolejne projekty więcej
 
Nowe iPhony ze sceptycznymi ocenami ekspertów. ,,Oferta dla fanów marki, a nie dla nowych użytkowników" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Digital Communication Junior Planner Buyer MEC
Account Executive Media Impact Polska
Audience Researcher Onet.pl
Designer/Koordynator Kreatywny TVN
REALIZATOR ŚWIATŁA TVN
OPERATOR KAMERY STUDIO TVN
SENIOR ACCOUNT MANAGER / domy mediowe Grupa ZPR Media
Konsultant ds. Sprzedaży Online TVN
Konsultant ds. Sprzedaży TVN
Graphic Designer GPD
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
ACCOUNT MANAGER Grupa ZPR Media
Montażysta TVN
NEW BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR ABSTRA
Key Account Manager Whites
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP przygotowuje nowe badanie oglądalności telewizji. Jacek Kurski: Wyniki Nielsena są absurdalne, jesteśmy okradani

Wyniki oglądalności publikowane przez Nielsena są nieadekwatne i absurdalne, telewizja jest okradana z milionów złotych - mówił wczoraj podczas konferencji prezes TVP Jacek Kurski. Zapowiedział, że niebawem telewizja publiczna zacznie korzystać z nowego badania. Zarząd TVP chce także, żeby wcześniej sprawą telemetrii zajęła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej

580 tys. widzów Teatru Telewizji. TVP1 przegrywa z konkurencją

Cztery pierwsze spektakle Teatru Telewizji w sezonie 2017/2018 ogląda średnio 578 tys. widzów. Produkcja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Do tej pory najwięcej widzów miał spektakl „Złodziej w sutannie”. więcej

530 tys. osób śledzi nowy serial TVP1 ,,Mam prawo"

Nowy serial „Mam prawo” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 528 tys. widzów. Produkcja daje Jedynce czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

Jacek Kurski: 54. Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu zakończył się wielkim sukcesem

- 54. Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu zakończył się wielkim sukcesem zarówno pod względem oglądalności, jak i artystycznym - uważa prezes TVP Jacek Kurski. Dziękował też artystom - zarówno za udział w imprezie, jak też i za to, że nie dali się wciągnąć w jej upolitycznienie. więcej

W październiku w Polsacie najdroższe reklamy przy ,,Mega Hicie" i ,,W rytmie serca"

W ofercie reklamowej Polsatu na październik br. ceny w niektórych pasmach są wyższe, a w innych niższe niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję filmu reklamowego w paśmie filmowym „Mega Hit” oraz przy serialu „W rytmie serca”. więcej

,,Na czasie UA" nowym programem Superstacji. Audycja jest nadawana w języku ukraińskim

Superstacja rozpoczęła emisję nowego programu „Na czasie UA” - cotygodniowego programu o charakterze informacyjno-poradnikowym dla półtora miliona Ukraińców, mieszkających w Polsce. Program nadawany jest w języku ukraińskim. więcej

Podczas manewrów Zapad 2017 omyłkowo ostrzelano stanowisko dziennikarzy, dwie osoby ranne (wideo)

W czasie rosyjsko-białoruskich ćwiczeń wojskowych Zapad 2017 helikopter omyłkowo ostrzelał stanowisko dla obserwatorów, gdzie przebywali m.in. dziennikarze. Poważnie ranne zostały dwie osoby, które przewieziono do szpitala. więcej

,,Kto chce zostać astronautą?" w BBC Earth

8 października 2017 roku BBC Earth rozpocznie emisję nowego programu „Kto chce zostać astronautą?”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Dekoncentracja kapitałowa w mediach czeka na decyzję rządu. ,,Czwarta władza też powinna należeć do Polaków"

Przygotowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego warianty przepisów o dekoncentracji kapitałowej w sektorze mediów zostaną przedstawione rządowi, który wybierze opcję planowaną do wprowadzenia. - Władza według Konstytucji RP należy do obywateli, czyli do Polaków. W związku z tym ta czwarta władza - która ma bardzo duży wpływ, bo komunikuje różne rzeczy, może zmieniać nastroje społeczne - też powinna należeć do Polaków - podkreśla Paweł Lewandowski, wiceminister kultury. więcej

 
RMF FM i Radio ZET z największą słuchalnością w grupie 30-49. Jedynka z największym wzrostem

W okresie od czerwca do sierpnia br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w grupie 30-49 utrzymało się RMF FM, a drugie miejsce zajęło Radio ZET. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowała Jedynka. Z kolei na czele spadków były Złote Przeboje - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
"Wieczorne rozmowy" Krzysztofa Dowgirda wracają do Antyradia

Na antenę Antyradia wraca audycja „Wieczorne rozmowy” Krzysztofa Dowgirda. To program prowadzony przez - jak się określa prowadzący - „trzeźwego alkoholika” dla słuchaczy z problemami alkoholowymi. Prowadzącemu towarzyszyć będzie Beata Wolska. więcej

 
Radio Kraków uruchomiło studio lokalne w Gorlicach. ,,Ważne wydarzenie dla mieszkańców"

Od wtorku, 19 września Radio Kraków nadaje z nowego studia w Gorlicach. To czwarty lokalny oddział rozgłośni. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Effie Awards 2017: 85 nominacji, najwięcej dla Zenith, Mediacomu i MEC

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 85 nominacji. Wśród agencji mediowych najwięcej otrzymały Zenith, Mediacom Warszawa i MEC, a wśród agencji reklamowych - Ogilvy & Mather i Saatchi & Saatchi IS. więcej

Starcom, Value Media, Universal McCann i MullenLowe Mediahub w przetargu mediowym Enei

W przetargu na obsługę mediową spółki Enea walczą: Value Media, Universal McCann, MullenLowe Mediahub i Starcom. Ta ostatnia agencja broni obsługi klienta. Budżet mediowy Enei wynosi ok. 22,9 mln zł. więcej

W październiku w Polsacie najdroższe reklamy przy ,,Mega Hicie" i ,,W rytmie serca"

W ofercie reklamowej Polsatu na październik br. ceny w niektórych pasmach są wyższe, a w innych niższe niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję filmu reklamowego w paśmie filmowym „Mega Hit” oraz przy serialu „W rytmie serca”. więcej

Paweł Obidziński: z Coca-Coli do Saatchi&Saatchi IS

Do zespołu Saatchi&Saatchi IS od października dołączy Paweł Obidziński. Obejmie stanowisko head of operations, na którym zastąpi Marka Polaka. więcej

UOKiK promuje polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (wideo)

Ruszyła kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich. Akcję, pod hasłem „Polub polubowne”, przygotowały i realizują firmy marketingowe Apella i Fabryka Komunikacji Społecznej. więcej

Nowy Fiat 500L w reklamie przyciąga bociana z dzieckiem (wideo)

Firma FCA Poland rozpoczęła kampanię reklamową nowej wersji samochodu Fiat 500L. Akcja jest realizowana pod hasłem „Zrób przestrzeń dla nowego pokolenia”, za jej przygotowanie i przeprowadzenie odpowiadają firmy Leo Burnett i Starcom. więcej

Gatta w nowej kampanii telewizyjnej zachęca, by ,,odkryć ją na nowo"

Ruszyła kampania telewizyjna marki Gatta, pod hasłem „Odkryj ją na nowo”. Za jej przygotowanie odpowiadają Schulz Brand Friendly i Starcom. więcej

Piesi kontra kierowcy w kampanii ,,Bądźmy bezpieczni na drodze" (wideo)

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęły kampanię społeczną pod hasłem „Bądźmy bezpieczni na drodze”. więcej

Fundacja Viva! w kampanii programu Adopciaki.pl uświadamia skalę bezdomności zwierząt

Ruszyła kampania programu Fundacji Viva! „Adopciaki”, uczulająca na problem bezdomności zwierząt. Spot promujący akcję przygotowały Sputnik Studio oraz agencja Uszka w Barszczu. więcej

Vileda: nowy mop Ultramax wsparty kampanią (wideo)

W telewizji, internecie i punktach sprzedaży ruszyła kampania promocyjna ulepszonego mopa płaskiego Ultramax marki Vileda. Akcję przygotowały firmy Spark Foundry i Sfera Group. więcej

Karolina Chojnowska z MediaComu do TalentMedia

Karolina Chojnowska objęła funkcję agency sales managera w sieci partnerskiej TalentMedia (należącej do holdingu Mediacap). Poprzednio pracowała w dziale MediaCom Beyond Advertising domu mediowego MediaCom Warszawa. więcej

Marcin Stolarz business development directorem w AdNext

Do grupy AdNext dołączył Marcin Stolarz, który objął stanowisko stanowisko business development directora. więcej

IMS może skupić do 145 tys. akcji własnych z ceną 3,75 zł za sztukę

Spółka marketingu sensorycznego IMS rozpoczęła skup akcji własnych w ramach V transzy programu skupu. Firma może skupić do 145 tys. tych akcji. Cenę pojedynczej akcji ustalono na 3,75 zł. więcej

 
 
 
PRASA
 
Rośnie sprzedaż ,,Gazety Polskiej" i ,,Tygodnika Powszechnego", najwięcej stracił ,,Wprost"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska” i „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Magdalena Rigamonti z Nagrodą im. Dariusza Fikusa za wywiady w ,,Dzienniku Gazecie Prawnej"

Tegoroczną Nagrodę im. Dariusza Fikusa otrzymała Magdalena Rigamonti z „Dziennika Gazety Prawnej”. Nagrodę Specjalną im. Dariusza Fikusa przyznano natomiast Dominice Kozłowskiej ze „Znaku”, a Nagrodę Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska otrzymali Leszek Baj, Vadim Makarenko i Piotr Skwirowski z „Gazety Wyborczej”. więcej

Prokuratura przedłuża do 25 grudnia śledztwo w sprawie sprzedaży Presspubliki dla Grzegorza Hajdarowicza

Śledztwo w sprawie sprzedaży Grzegorzowi Hajdarowiczowi spółki Presspublika została przedłużone do 25 grudnia br. Biegli sprawdzą do tego czasu m.in. dlaczego w trakcie sprzedaży oparto się wyłącznie na wycenach kupującego. więcej

 
 
 
INTERNET
 
W 2021 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,5 miliarda dolarów

Według prognoz firmy PwC rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3 procent rocznie, by w 2021 r. osiągnąć wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. więcej

Paulina Górska dyrektorem WP Pilot

Paulina Górska objęła zarządzanie projektem WP Pilot, serwisem telewizyjnym prowadzonym przez Grupę WP. - Zamierzamy poszerzyć ofertę o kolejne kanały telewizyjne - zapowiada szefowa WP Pilot. więcej

Film ,,2 noce do rana" z równoległą premierą kinową i na CDA Premium

22 września 2017 roku na ekrany polskich kin wejdzie film „2 noce do rana” fińskiego reżysera Mikko Kuparinena. Jednocześnie z kinową premierą film udostępniony zostanie użytkownikom platformy CDA Premium. To pierwsza tego typu łączona premiera w tym serwisie.   więcej

Rośnie oglądalność e-sportu przez Polaków, PGL Major Kraków z 3 milionami godzin na Twitch

Według danych dostępnych w serwisie gamingowym Twitch coraz więcej polskich internautów ogląda transmisje z rozgrywek e-sportowych. W okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku relacje live z zawodów w Counter Strike: Global Offensive były oglądane w Polsce przez ponad 6 milionów godzin, a najbardziej popularna impreza w szczytowym momencie oglądalności przyciągnęła prawie 106 tysięcy widzów. więcej

Interia i Wirtualna Polska inaczej niż Onet-RASP emitują reklamy ,,Sprawiedliwe sądy", Agorze i Inforowi tego nie zaoferowano

Grupa Onet-RASP zdecydowała się wstrzymać publikację w swoich mediach reklam z kampanii „Sprawiedliwe sądy”, natomiast Interia i Wirtualna Polska nadal je emitują, tłumacząc, że są one zgodne z prawem. Z kolei tytuły Agory i Grupy Infor nie zostały uwzględnione w mediaplanie akcji. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
TVP przygotowuje nowe badanie oglądalności telewizji. Jacek Kurski: Wyniki Nielsena są absurdalne, jesteśmy okradani

Wyniki oglądalności publikowane przez Nielsena są nieadekwatne i absurdalne, telewizja jest okradana z milionów złotych - mówił wczoraj podczas konferencji prezes TVP Jacek Kurski. Zapowiedział, że niebawem telewizja publiczna zacznie korzystać z nowego badania. Zarząd TVP chce także, żeby wcześniej sprawą telemetrii zajęła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej

W 2021 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,5 miliarda dolarów

Według prognoz firmy PwC rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3 procent rocznie, by w 2021 r. osiągnąć wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Turbulencje Ryanaira - z miękkim czy twardym lądowaniem? (opinie)

Kryzys wizerunkowy Ryanaira, wywołany informacjami o setkach odwołanych lotów, w krótkiej perspektywie zaszkodzi marce i naruszy zaufanie klientów. Jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę usługi i jej klientów, to może się okazać, że cała sprawa nie wywoła większych szkód, a irlandzki przewoźnik zachowa silną pozycję na rynku - dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują eksperci branży public relations. więcej

CBA bada założenie firmy Solvere przez byłych PR-owców z kancelarii Beaty Szydło

Centralne Biuro Antykorupcyjna podjęło działania wyjaśniając w sprawie agencji Solvere, którą założyli i prowadzą Piotr Matczuk i Anna Plakwicz, byli pracownicy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odpowiadający m.in. za wizerunek Beaty Szydło. O Solvere zrobiło się głośno, bo pracuje przy kampanii „Sprawiedliwe sądy”. więcej

Think Kong prowadzi komunikację w social mediach Ework Group

Agencja Think Kong odpowiada za obsługę social media firmy konsultingowej Ework Group. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
iOS 11 z nowym centrum sterowania w iPhonie i lepszą obsługą aplikacji w iPadzie
T-Mobile Polska przyspiesza internet do 395 Mbps
Sprzedaż monitorów w dół, Dell przed HP
Ponad 2 miliony użytkowników zarażonych wirusem z programu CCleaner
Orange z dopłatą 92,6 miliona złotych od UKE za usługę powszechną
 
 
 
GOSPODARKA
 
Turbulencje Ryanaira - z miękkim czy twardym lądowaniem? (opinie)
W 2021 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,5 miliarda dolarów
Rząd za wprowadzeniem podzielonej płatności w VAT
Rząd liczy na 11,76 mld zł dodatkowych dochodów z kolejnego uszczelnienia systemu VAT
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Jacek Kurski: 54. Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu zakończył się wielkim sukcesem
Brat Pablo Escobara żąda od Netflixa miliarda dolarów za odwołania do jego rodziny w ,,Narcos", grozi zniszczeniem serialu
Film ,,2 noce do rana" z równoległą premierą kinową i na CDA Premium
Festiwal w Gdyni: ,,Wieża. Jasny dzień" - metafizycznie o depresji i rolach społecznych (recenzja)
16 marca 2018 roku premiera filmu "Tomb Raider" (wideo)
Nowi aktorzy w "Homeland"
Nadciąga "Gomorra"
"Punisher" zmierza po Ciebie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj