Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 12 Października 2017
 
 
 
Biura reklamy TVN i Polsatu dzięki obsłudze obcych stacji zyskują 21 proc., taki układ wygodny dla nadawców
 
Stacje obsługiwane reklamowo przez biura reklamy TVP, TVN i Polsatu mają po 28-35 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a w tzw. komercyjnej grupie widzów oferta TVN Media i Polsat Media wyraźnie wyprzedzają TVP. - Obecna sytuacja nie ogranicza konkurencyjności, natomiast mniejszym nadawcom daje stabilność finansową - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Duży wzrost słuchalności Radia ZET, Antyradia i Wawy. Tracą Jedynka i Trójka
 
W III kwartale 2017 na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce utrzymało się RMF FM. Największy wzrost słuchalności zanotowały Radio ZET, Antyradio i Radio Wawa. Na przeciwnym biegunie znalazły się Jedynka i Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Kobiety w branży PR słabiej wynagradzane niż mężczyźni, mniej pewnie proszą o podwyżkę i awans
 
Kobiety w branży public relations zarabiają średnio o 6 tys. dolarów mniej niż mężczyźni. 26 proc. pań czuje się niepewnie, prosząc o awans lub podwyżkę, podczas gdy w wypadku mężczyzn odsetek ten jest o połowę niższy - wynika z raportu „Global Women in PR survey 2017". więcej
 
 
Łukasz Warzecha znika z ,,W tyle wizji" w TVP Info, powodem ,,nielojalność wobec TVP"
 
Publicysta „Do Rzeczy” Łukasz Warzecha został odsunięty na miesiąc od prowadzenia programów „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra” w TVP Info. Powodem ma być nielojalność wobec TVP - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Piotr Stasiński i Sławomir Jędrzejewski sprzedali akcje Agory za 103 tys. zł
 
Piotr Stasiński (zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”) i Sławomir Jędrzejewski (dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej w Agorze) sprzedali akcje spółki za łącznie 103,6 tys. zł. Agora skupowała je, płacąc 20 zł za akcję. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Przewodniczący KRRiT: składka audiowizualna najbardziej preferowana przez rząd, samoregulacja lepsza niż ustawa więcej
 
Awans polskiej kadry do mundialu to wzrost wartości marketingowej piłkarzy i ich trenera więcej
 
Nino Dżikija na czele redakcji gospodarczej Wirtualnej Polski, odchodzi Tomasz Grynkiewicz więcej
 
Polsat liderem po trzech kwartałach, TVP2 wyprzedziła TVP1 w 16-49. Mecz Polska-Rumunia ratingowym hitem więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
UI Designer / Grafik TVN
Managera ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Finance Director CE Fox Networks Group Poland
Business Development Manager, Noizz.pl Media Impact Polska
Media Assistant Havas Media Group
SENIOR ACCOUNT MANAGER / domy mediowe Grupa ZPR Media
DJ / prezenter Radio BIELSKO
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Specjalista ds. Obsługi Reklamowej On-Line Media Impact Polska
Młodszy Specjalista ds. Planowania Kampanii Reklamowych TVN
Promos & Monetization Specialist GOG.com
Grafik / Fotoedytor TVN
On-Air Producer / Junior GFX Designer Fox Networks Group Poland
Analyst, Consumer Insights & Analytics Viacom International Media Networks
Programmatic Manager Gremi Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Biura reklamy TVN i Polsatu dzięki obsłudze obcych stacji zyskują 21 proc., taki układ wygodny dla nadawców

Stacje obsługiwane reklamowo przez biura reklamy TVP, TVN i Polsatu mają po 28-35 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a w tzw. komercyjnej grupie widzów oferta TVN Media i Polsat Media wyraźnie wyprzedzają TVP. - Obecna sytuacja nie ogranicza konkurencyjności, natomiast mniejszym nadawcom daje stabilność finansową - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Łukasz Warzecha znika z ,,W tyle wizji" w TVP Info, powodem ,,nielojalność wobec TVP"

Publicysta „Do Rzeczy” Łukasz Warzecha został odsunięty na miesiąc od prowadzenia programów „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra” w TVP Info. Powodem ma być nielojalność wobec TVP - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Krzysztof Marciniak poprowadzi program ,,Liga+ Extra" zamiast Smokowskiego i Twarowskiego. ,,Ogromne wyzwanie i prestiż"

W niedzielę, 22 października program „Liga + Extra” zadebiutuje na antenie Canal+ w nowej formule. W magazynie ma się teraz pojawiać więcej reporterów i ekspertów, a prowadzącym zostanie Krzysztof Marciniak. - Nie chciałbym być porównywany z poprzednikami, to nie o to chodzi - mówi dla Wirtualnemedia.pl Marciniak. więcej

446 tys. widzów śledzi audycję Ewy Bugały i Piotra Pawelca ,,Nie da się ukryć". TVP Info wygrywa z TVN24 i Polsat News

W okresie od 1 września do 10 października br. magazyn „Nie da się ukryć” śledziło średnio 446 tys. widzów. Program daje TVP Info pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych. więcej

HGTV z kolejnym spotem promocyjnym. Widzowie usłyszą w nim nową piosenkę zespołu Lasery

W czwartek, 12 października 2017 roku na antenie HGTV Home & Garden zadebiutuje nowy spot promocyjny kanału. Będzie można usłyszeć w nim nową piosenkę zespołu Lasery, napisaną specjalnie na potrzeby stacji. więcej

TVN, TK Krasnystaw i Zygmunt Solorz z nagrodami Złota PIKE

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej podczas 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE przyznała nagrody branży kablowej Złota PIKE. Laureatami zostali TVN, TK Krasnystaw i Zygmunt Solorz. więcej

Monika Mazur nową prowadzącą magazyn ,,Lajk!" w TVP2

Nową prowadzącą lifestylowy magazyn „Lajk!” została Monika Mazur, która w tej roli zastąpiła Martę Laux. Drugim współgospodarzem audycji pozostaje Mateusz Szymkowiak. więcej

Vectra z otwartym oknem Canal+ i HBO

W okresie od 14 do 22 października 2017 roku Vectra w ramach tzw. otwartego okna udostępni trzy kanały należące do nc+ i HBO HD. więcej

,,Wszyscy kochają Raymonda" od 16 października w FOX Comedy

16 października 2017 roku FOX Comedy rozpocznie emisję kultowego serialu „Wszyscy kochają Raymonda”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Duży wzrost słuchalności Radia ZET, Antyradia i Wawy. Tracą Jedynka i Trójka

W III kwartale 2017 na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce utrzymało się RMF FM. Największy wzrost słuchalności zanotowały Radio ZET, Antyradio i Radio Wawa. Na przeciwnym biegunie znalazły się Jedynka i Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Bartosz Szwoch w zarządzie Eurozetu i Eurozet Radio

Nowym członkiem zarządu spółek Eurozet i Eurozet Radio (Grupa Eurozet) został Bartosz Szwoch - dotychczasowy dyrektor finansowy. więcej

 
,,Informator ekonomiczny" od 25 lat na antenie Trójki. ,,Staramy się nadążać za zmianami"

Audycja „Informator ekonomiczny”, która jest nadawana przez Program 3 Polskiego Radia, kończy 25 lat. Z tej okazji w czwartek, 12 października zostanie nadane specjalne jej wydanie, a stacja z ul. Myśliwieckiej poświęci audycji oraz jej autorowi czas w popołudniowym wydaniu „Zapraszamy do Trójki". więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Biura reklamy TVN i Polsatu dzięki obsłudze obcych stacji zyskują 21 proc., taki układ wygodny dla nadawców

Stacje obsługiwane reklamowo przez biura reklamy TVP, TVN i Polsatu mają po 28-35 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a w tzw. komercyjnej grupie widzów oferta TVN Media i Polsat Media wyraźnie wyprzedzają TVP. - Obecna sytuacja nie ogranicza konkurencyjności, natomiast mniejszym nadawcom daje stabilność finansową - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Polska Fundacja Narodowa rusza z projektem promującym Polskę poza jej granicami

„Polska 100” to nowy projekt mający promować Polskę za granicą, w realizację którego włączyła się Polska Fundacja Narodowa. Rozpocznie się w przyszłym roku i potrwa dwa lata. Jego ambasadorem został żeglarz Mateusz Kusznierewicz. więcej

Agencja Ideo we współpracy z Dominikiem Kaznowskim tworzy markę Ideo Konsulting

Dominik Kaznowski został partnerem agencji Ideo. Kierowana dotychczas przez niego firma Digital We została w ramach współpracy zastąpiona marką Ideo Konsulting. więcej

Starcom w przetargu broni obsługi mediowej Black Red White

W przetargu na obsługę mediową Black Red White bierze udział pięć agencji: Initiative, MediaCom Warszawa, Easy Media, Havas Media i Starcom (Publicis Media). Ten ostatni broni budżetu marketera. więcej

UOKiK bada koncentrację i konkurencyjność w mediach i marketingu. ,,Najpierw sprawdzimy rynek reklamy tv"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że analizuje obecnie stopień koncentracji i poziom konkurencyjności w branżach mediów i marketingu. W tym celu zbiera szczegółowe informacje od wybranych firm z tych branż. więcej

Agata Kurek-Stec: z Grynhoff, Woźny i Wspólnicy do Ministerstwa Finansów

Agata Kurek-Stec zaczęła pracę jako zastępca dyrektora biura komunikacji i promocji w Ministerstwie Finansów. Wcześniej była związana m.in. z kancelarią prawną Grynhoff, Woźny i Wspólnicy oraz firmą reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. więcej

Będzie kampania społeczna ,,Mam czas rozmawiać" dot. zakażeń HIV i innych chorób przenoszonych płciowo

Krajowe Centrum ds. AIDS planuje ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Mam czas rozmawiać”. Ma być skierowana do rodzin wielopokoleniowych, których może dotyczyć zakażenie HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową. więcej

Natalia Skrzypek awansowała na digital development managera w Vizeum

Natalia Skrzypek po półtora roku pracy na stanowisku group account managera w domu mediowym Vizeum (Dentsu Aegis Network Polska) awansowała na digital development managera. więcej

Karolina Kornacka head of content&social media w Kamikaze

Karolina Kornacka awansowała w strukturze agencji interaktywnej Kamikaze, obejmując stanowisko head of content&social media. Wcześniej pracowała jako strategy planner. więcej

TVN Media wprowadza nowy format reklamowy Millenial

Biuro reklamy TVN Media wprowadza autorski richmediowy format reklamowy skierowany do młodego pokolenia odbiorców. Millenial to typ spotu, który pozwala na wyrażenie emocji podczas trwania reklamy. więcej

Julia Roberts w zakupowym szale w reklamie Calzedonii (wideo)

Amerykańska aktorka Julia Roberts jest twarzą włoskiej marki bieliźnianej Calzedonia. Od 9 października można oglądać nową reklamę z jej udziałem, za której realizację odpowiada Filmaster Productions. więcej

Streetcom tworzy dział sampling solutions, na czele Małgorzata Michalik

Agencja Streetcom utworzyła nowy dział sampling solutions, którym pokieruje Małgorzata Michalik. Awanse w firmie otrzymali Urszula Jaworowska, Alicja Sielawa i Małgorzata Jabłońska, a nowe osoby zasiliły działy kreacji i sprzedaży. więcej

Agencja OS3 zajmuje się obsługą marketingową marki AA Intymna

Firma Oceanic wybrała agencję OS3 do przygotowania kampanii marki kosmetyków AA Intymna. Jest ona autorem akcji „Między nami Kobietami. Polecamy sobie AA Intymna”. więcej

Pedigree w nowej kampanii bawi się filtrem z "psimi uszami" w szczytnym celu

Filtr z „uszami pieska” zyskał na Snapchacie miano wręcz kultowego. Nic dziwnego, że podobną nakładkę oferuje Facebook we własnej wersji „Stories”. Filtr w swojej nowej kampanii wspierającej adopcję psów wykorzystała marka karmy dla zwierząt Pedigree (należąca do koncernu Mars). więcej

Producent zniczy i wkładów Bolsius z kampanią "Pamięć nie wygasa"

Wystartowała telewizyjna kampania marki Bolsius, producenta wkładów i zniczy. Za kreację i realizację działań pod hasłem „Pamięć nie wygasa” odpowiada agencja Pomarańcza. więcej

Magdalena Sroka: przeprosiłam adresata fatalnego listu, minister Gliński chciał, żebym sama odeszła z PISF

Magdalena Sroka, odwołana właśnie dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wyjaśniła, że kontrowersyjny list do prezesa Stowarzyszenia Filmów Cyfrowych w USA został wysłany wskutek pośpiechu. Zapewniła też, że szybko przeprosiła adresata pisma. - Ten fatalny list jest materializacją wszystkich obaw środowiska PiS. W jakimś sensie było to więc obudzenie demona - ocenia. więcej

Filip Grześkowiak i Michał Adamczyk kierują działami kreacji GoldenSubmarine

Agencja GoldenSubmarine zreorganizowała działy kreacji w swoich oddziałach w Warszawie i Poznaniu. Na ich czele stanęli Filip Grześkowiak i Michał Adamczyk. więcej

Farm Frites zmienia slogan na ,,The fresh taste of the land"

Fram Frites, producent mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na „The fresh taste of the land”. więcej

Patricia Kosterski w dziale new business agencji Neon Shake

Do zespołu agencji Neoan Shake na stanowisko new business managera dołączyła w październiku Patricia Kosterski. więcej

 
 
 
PRASA
 
Piotr Stasiński i Sławomir Jędrzejewski sprzedali akcje Agory za 103 tys. zł

Piotr Stasiński (zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”) i Sławomir Jędrzejewski (dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej w Agorze) sprzedali akcje spółki za łącznie 103,6 tys. zł. Agora skupowała je, płacąc 20 zł za akcję. więcej

Jolanta Hajdasz kandydatką na prezesa PAP, Hanna Myjak ma być wiceprezesem

Jolanta Hajdasz jest kandydatką na stanowisko prezesa Polskiej Agencji Prasowej, a Hanna Myjak - na wiceprezesa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie kandydatury zaproponowała rada nadzorcza PAP. W czwartek decyzję w tej sprawie podejmie Rada Mediów Narodowych. więcej

Marta Roszkowska po 7 latach odchodzi z ,,Dziennika Łódzkiego". ,,Wybrałam drogę rozwoju poza strukturami Polska Press Grupy"

Marta Roszkowska, zastępca redaktora naczelnego ds. serwisów internetowych w „Dzienniku Łódzkim” (Polska Press Grupa), rozstała się z firmą - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pracę straciło tymczasem kilka osób z działu reklamy. więcej

,,Masa" domaga się wycofania książki Latkowskiego i Pytlakowskiego o świadkach koronnych, grozi pozwem

Adwokat Jarosława Sokołowskiego („Masy”) zażądał od wydawnictwa Rebis wstrzymania sprzedaży książki Sylwestra Latkowskiego i Piotra Pytlakowskiego „Koronny nr 1. Pseudonim Masa”. Powodem ma być m. in. naruszanie dóbr osobistych jego klienta. - Nie mam złudzeń, że chodzi o zablokowanie książki - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sylwester Latkowski. więcej

Magazyn ,,Time" z nakładam niższym o milion, ,,Sports Illustrated" i ,,Fortune" rzadziej w kioskach

Koncern Time Inc. w ramach oszczędności postanowił obniżyć o milion egzemplarzy nakład swojego sztandarowego magazynu „Time”. Cięcia mają dotyczyć też innych tytułów, które będą się ukazywać z mniejszą częstotliwością. Chodzi między innymi o „Sports Illustrated”, „Fortune” i „Entertainment Weekly”. więcej

,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży pism motoryzacyjnych w lipcu

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Mark Zuckerberg przeprasza za wirtualną podróż do zniszczonego Portoryko. ,,Jedną z najpotężniejszych cech VR jest empatia"

Mark Zuckerberg opublikował w sieci film ze swojej podróży w środowisku wirtualnej rzeczywistości na dotknięte klęską żywiołową obszary Portoryko. Materiał wzbudził oburzenie i niesmak wielu internautów. Szef Facebooka przeprosił wszystkich dotkniętych publikacją filmu tłumacząc, że został źle zrozumiany. - Moim celem było pokazanie w jaki sposób VR może pomóc nam w zobaczeniu z bliska co dzieje się w różnych zakątkach świata - wyjaśnił Zuckerberg. więcej

Apple i Steven Spielberg rozmawiają o kontynuacji serialu ,,Niesamowite historie"

Według nieoficjalnych informacji koncern Apple i Steven Spielberg prowadzą negocjacje w sprawie nakręcenia kontynuacji serialu „Niesamowite historie” z lat osiemdziesiątych. Apple miałby sfinansować produkcję przeznaczając na każdy z 10 epizodów kwotę 5 milionów dolarów. więcej

Netflix uruchamia oddział produkcyjny w Kanadzie i zaprzecza że otrzymał tam ulgi podatkowe

Koncern Netflix zapowiedział uruchomienie w Kanadzie swojego oddziału produkującego treści we współpracy z tamtejszym przemysłem filmowym. W odpowiedzi na zarzuty że serwis uzyskał specjalne preferencje podatkowe Netflix zaprzecza twierdząc, że nie cieszy się w Kanadzie żadnymi przywilejami. więcej

20th Century Fox, Warner Bros i Universal Pictures wprowadzą swoje filmy do serwisu Movies Anywhere Disneya

Koncern Disney zawarł porozumienie z największymi hollywoodzkimi wytwórniami, wśród których są 20th Century Fox, Warner Bros i Universal Pictures. Zgodnie z umową na należącej do Disneya platformie filmowej Movies Anywhere pojawią się tytuły amerykańskich producentów. więcej

Okulary Spectacles dostępne w Polsce w cenie 629,99 złotych

Firma Snap wprowadziła do sprzedaży dla polskich odbiorców rejestrujące obraz okulary Spectacles. Producent oferuje wersje w trzech kolorach, cena urządzenia wynosi 629,99 złotych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Kobiety w branży PR słabiej wynagradzane niż mężczyźni, mniej pewnie proszą o podwyżkę i awans

Kobiety w branży public relations zarabiają średnio o 6 tys. dolarów mniej niż mężczyźni. 26 proc. pań czuje się niepewnie, prosząc o awans lub podwyżkę, podczas gdy w wypadku mężczyzn odsetek ten jest o połowę niższy - wynika z raportu „Global Women in PR survey 2017". więcej

Amandine Wang za Crystal Deng menadżerem ds. public relations w Europie firmy TCL Multimedia

Amandine (Jiangyue) Wang została powołana przez zarząd TCL Multimedia na stanowisko menedżera ds. public relations na Europę. Zastąpi na stanowisku Crystal Deng, która opuściła firmę z powodów osobistych po czterech latach pracy. więcej

Jacek Cegła już oficjalnie dyrektorem biura prasowego Kancelarii Prezydenta RP

Jacek Cegła w poniedziałek został oficjalnie dyrektorem biura prasowego Kancelarii Prezydenta RP. Jego zastępcą jest Agnieszka Marciniak. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Porsche testuje wypożyczanie aut w zamian za miesięczną subskrypcję. ,,Ogromne szanse na rozwój"
Okulary Spectacles dostępne w Polsce w cenie 629,99 złotych
Aplikacja PeoPay od Banku Pekao z obsługą biometrii do prowadzenia konta i płatności
DHL rozpocznie testy autonomicznych aut dostarczających paczki
Allview: smartfony X4 Soul Infinity i X4 Soul Infinity Plus za 899-1549 zł
Honor 7X - nowy smartfon Huawei
 
 
 
GOSPODARKA
 
Polska Fundacja Narodowa rusza z projektem promującym Polskę poza jej granicami
Porsche testuje wypożyczanie aut w zamian za miesięczną subskrypcję. ,,Ogromne szanse na rozwój"
Range Rover w nowej wersji MY18 (wideo)
LC Corp szuka nowych rynków na inwestycje biurowe i mieszkaniowe
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Apple i Steven Spielberg rozmawiają o kontynuacji serialu ,,Niesamowite historie"
Magdalena Sroka: przeprosiłam adresata fatalnego listu, minister Gliński chciał, żebym sama odeszła z PISF
Powstanie drugi sezon serialu "Mr. Mercedes"
Harvey Weinstein miał gwałcić aktorki. Nowy artykuł w "New Yorkerze"
Kinga Preis w klipie Natalii Kukulskiej
,,Wszyscy kochają Raymonda" od 16 października w FOX Comedy
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj