Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 7 Grudnia 2017
 
 
 
Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT
 
Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotna sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement. więcej
 
 
TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne
 
Rada nadzorcza Telewizji Polskiej zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy organizacyjnej spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej, kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy biuro koordynacji programowej TVP. więcej
 
 
Reklamy w telewizji zdrożeją o kilka procent, pierwszy ogłosił je TVN. ,,Podwyżka była do przewidzenia"
 
W przyszłym roku stacje telewizyjne nadal będą borykać się z brakiem zasobów reklamowych. Nadwyżka popytu nad podażą czasu reklamowego będzie się utrzymywać, dlatego też podwyżki cenników są nieuniknione. Według obecnych estymacji rynek reklamy tv w 2018 roku może wzrosnąć o 2-3 proc., a ceny reklam zostaną podwyższone od 2 do 6 proc. - prognozują dla Wirtualnemedia.pl Maciej Kita, Łukasz Karwacki i Bartosz Sieradzki. więcej
 
 
Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska i Perfect na sylwestrze TVN w Warszawie. Wystąpi jamajska gwiazda Omi
 
Tegoroczną imprezę sylwestrową na placu Bankowym w Warszawie zorganizują wspólnie Telewizja TVN i miasto Warszawa. Podczas koncertu pod hasłem „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” wystąpią m.in. Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska, Perfect i Kasia Kowalska. Zagra też jedna gwiazda zagraniczna - jamajski artysta Omi, a impreza będzie transmitowana także w Playerze. więcej
 
 
Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa PAP
 
Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Cyfrowy Polsat przejmując Netię stawia się na nadchodzący trend związany z 5G - kolejnym etapem rozwoju sieci mobilnej więcej
 
TVN Media podaje wytyczne cenników, rabaty i zasady sprzedaży reklam na 2018 rok. Ceny wzrosną o 4-8 proc. więcej
 
Polsat kupując stacje ZPR Media, szykuje się na starcie z Discovery i mocniej wchodzi do naziemnej tv cyfrowej (opinie) więcej
 
,,Wiadomości" w TVP1 straciły 1,11 mln widzów, a ,,Teleexpress" - 1,02 mln. ,,Fakty" liderem w listopadzie więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Brand Manager Onet.pl
Asystent/ka Działu Kanałów Tematycznych TVN
Account Manager / Specjalista ds. Sprzedaży Burda International Poland
Senior Business Manager Burda International Poland
Traffic Specialist PMPG Polskie Media
Strateg Kontentu PMPG Polskie Media
SPECJALISTA DS. OFERTY OTT/VOD nc+
Redaktor Wideo Onet.pl
Płatny staż w redakcji Onet Wiadomości Onet.pl
Senior Account Manager Dentsu Aegis Network
Specjalista ds. Sprzedaży Online TVN
INŻYNIER STUDIA TELEWIZYJNEGO Telewizja Polsat
Account Manager PMPG Polskie Media
Specjalista ds. sprzedaży reklamy Grupa ZPR Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT

Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotna sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement. więcej

TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne

Rada nadzorcza Telewizji Polskiej zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy organizacyjnej spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej, kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy biuro koordynacji programowej TVP. więcej

Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska i Perfect na sylwestrze TVN w Warszawie. Wystąpi jamajska gwiazda Omi

Tegoroczną imprezę sylwestrową na placu Bankowym w Warszawie zorganizują wspólnie Telewizja TVN i miasto Warszawa. Podczas koncertu pod hasłem „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” wystąpią m.in. Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska, Perfect i Kasia Kowalska. Zagra też jedna gwiazda zagraniczna - jamajski artysta Omi, a impreza będzie transmitowana także w Playerze. więcej

Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa PAP

Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego. więcej

Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu

98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów  ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli. więcej

Jacek Kurski dokumenty w konkursie na prezesa TVP złożył 5 minut po czasie. Czabański: zaczął je przekazywać przed czasem

We wrześniu ub.r. Jacek Kurski swoją aplikację w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej złożył pięć minut po czasie wyznaczonym w regulaminie - wynika z nagrania monitoringu w Sejmie. Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański uważa, że nie stanowi to podstawy do powtórzenia konkursu. więcej

TVN24 liderem kanałów informacyjnych w listopadzie. TVP Info zyskało najwięcej

W listopadzie br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Na czele wzrostów uplasowało się TVP Info, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN uruchomił aplikację WebHop. Oferuje ona możliwość bezpłatnego korzystania z internetu w zamian za oglądanie reklam

Telewizja TVN uruchomiła mobiną aplikację WebHop, która w zamian za oglądanie reklam oferuje możliwość bezpłatnego korzystania z internetu w telefonie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, którzy stanowią dla nas istotną grupę odbiorców - mówi nam Maciej Maciejowski, członek zarządu Telewizji TVN. więcej

,,Miłość jest wszystkim" - nowa komedia TVN. W roli głównej Olaf Lubaszenko

Olaf Lubaszenko, Jan Englert, Agnieszka Grochowska i Eryk Lubos znaleźli się w obsadzie komedii świątecznej „Miłość jest wszystkim” produkowanej przez TVN i Akson Studio. Reżyserem filmu jest Michał Kwieciński. Premiera filmu w listopadzie 2018 r. więcej

Cyfrowy Polsat: w promocji 33 kanałów przez miesiąc za darmo

Abonenci Cyfrowego Polsatu przez miesiąc (do 7 stycznia 2018 roku) zyskują darmowy dostęp do 33 kanałów tematycznych. Korzystanie z nich, a także z niektórych materiałów VOD, jest możliwy za pośrednictwem dekodera oraz na urządzeniach mobilnych. więcej

nc+ promuje się darmowym dostępem do kanałów z wyższych pakietów cenowych

Platforma nc+ zaczęła promocję „+miesiąca” skierowaną do jej obecnych abonentów. Do 4 stycznia 2018 osoby posiadające niższe pakiety zyskują dostęp do odkodowanych kanałów z pakietu „Extra+” bez dodatkowych opłat. więcej

Krzysztof Ziemiec: chciałem odejść z mediów, ale trudno zaczynać od nowa, więc ciągnę swój wózek pod górę

Prowadzący „Wiadomości” TVP1 Krzysztof Ziemiec przyznał, że wiele razy myślał o odejściu z dziennikarstwa. - Mam już jednak swoje lata i trudno byłoby zaczynać wszystko od nowa - zaznaczył. Jego zdaniem nie ma zupełnie niezależnych dziennikarzy, ponieważ każda redakcja ma określoną linię programową. więcej

15 kanałów w otwartym oknie dla abonentów Inei

Sieć Inea udostępniła w oknach otwartych 15 kanałów, m.in. Eurosport1, Eurosport2, Discovery Channel czy History. Promocja potrwa do 14 stycznia 2018 roku. więcej

Gametoon HD w sieci Inea

Sieć Inea włączyła do swojej oferty esportowy kanał Gametoon HD, który jest dostępny w otwartym oknie. Dystrybutorem kanału w Polsce jest spółka Kino Polska TV. więcej

Zmarł Włodzimierz Strzemiński, menedżer Polskiego Radia i Telewizji Polskiej

W wieku 66 lat zmarł Włodzimierz Strzemiński. Przez kilka lat pracował na stanowiskach dyrektorskich w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem słuchalności w Olsztynie. VOX FM awansowało na podium

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Olsztynie w okresie od maja do października br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Trójka i VOX FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Reklamy w telewizji zdrożeją o kilka procent, pierwszy ogłosił je TVN. ,,Podwyżka była do przewidzenia"

W przyszłym roku stacje telewizyjne nadal będą borykać się z brakiem zasobów reklamowych. Nadwyżka popytu nad podażą czasu reklamowego będzie się utrzymywać, dlatego też podwyżki cenników są nieuniknione. Według obecnych estymacji rynek reklamy tv w 2018 roku może wzrosnąć o 2-3 proc., a ceny reklam zostaną podwyższone od 2 do 6 proc. - prognozują dla Wirtualnemedia.pl Maciej Kita, Łukasz Karwacki i Bartosz Sieradzki. więcej

Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 21 mld zł, liczba zamożnych rodaków przekracza 1,1 mln

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w tym roku wynosi ponad 21 mld zł - wynika z szacunków firmy audytorskiej KPMG. W naszym kraju mieszka już ponad 1,1 mln osób zamożnych - najwięcej w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim. więcej

Initative obronił budżet mediowy Orange Polska, w finale przetargu pokonał Zenith

Dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów operatora komórkowego Orange Polska. Pokonując w finale firmę Zenith (Publicis Media), obronił budżet telekomu, dla którego pracuje nieprzerwanie od 2015 roku. więcej

Samsung, Clash Royale, Oreo, Dior, Budweiser, Kia i Adidas z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w 2017 roku (TOP 10)

Samsung, Dior, Adidas, Kia, Budweiser i jeszcze kilka innych marek przygotowało w 2017 roku reklamy, które osiągnęły w br. na YouTube największą popularność. Dwa spoty - Samsunga i „Clash Royale” - zanotowały po ponad 100 mln odtworzeń. więcej

Michał Sadowski za Michała Lorenca na czele działu kreacji Agencji Warszawa

Stanowisko dyrektora kreatywnego Agencji Warszawa objął Michał Sadowski, poprzednio związany z agencją Gong. Zastąpił Michała Lorenca, który zajmie się projektami specjalnymi, głównie z segmentu e-commerce. więcej

Weronika Książkiewicz w kampanii soków Victoria Cymes (wideo)

Ruszyła kampania marki świeżych soków Victoria Cymes, której twarzą jest aktorka Weronika Książkiewicz. Za akcję pod hasłem „W linii prostej od natury” odpowiadają MK Group oraz MediaOn. więcej

,,Dopóki nie sprawdzisz, #guzikwiesz" w kampanii płatności BLIK (wideo)

Rozpoczęła się internetowa kampania reklamująca system płatności BLIK (zarządzany przez spółkę Polski Standard Płatności). Akcję, realizowaną pod hasłem „Dopóki nie sprawdzisz, #guzikwiesz”, przygotowały firmy marketingowe PZL i Starcom. więcej

MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę Akzo Nobel

Firma Akzo Nobel, właściciel m.in. marki farb Dulux, rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę jej budżetu mediowego. Powierzyła to zlecenie agencji MediaCom. więcej

M&M's wraca z reklamą na Super Bowl, nie będzie spotu Snickersa

Koncern Mars Wrigley pojawi się z reklamą drażetek M&M's podczas finału amerykańskiej ligi NFL Super Bowl 2018. Marka wraca tam po trzyletniej przerwie. Nie będzie za to reklam Snickersa. więcej

Bahlsen wybiera agencję reklamową do współpracy w przyszłym roku

Firma Bahlsen Polska, producent m.in. słodyczy Hit i Krakuski, prowadzi przetarg na obsługę reklamową. Wybrana w nim agencja będzie pracować dla marketera w przyszłym roku. więcej

Havas Media Group pomaga fundacjom charytatywnym dzięki swojej aplikacji Havas Xmas

Havas Media Group po raz trzeci z rzędu organizuje wśród pracowników i klientów swoich agencji akcję charytatywną. Dzięki aplikacji Havas Xmas przekaże środki trzem fundacjom: Fundacji Chcę Żyć, Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa oraz Fundacji oraz Hospicjum „Światło”. więcej

hi hybrid - nowa marka lakierów hybrydowych (wideo)

Firma Nesperta wprowadziła na rynek nową markę lakierów hybrydowych przeznaczonych dla młodych dziewczyn - hi hybrid. Wspiera to kampania przygotowana we współpracy z agnecją GoldenSubmarine. więcej

Dan Bennett worldwide chief innovation officerem w Grey

Dan Bennett został powołany na nowo utworzone stanowisko worldwide chief innovation officera w agencji reklamowej Grey (należącej do koncernu WPP). Poprzednio pracował w agencji McCann. więcej

Świąteczna niespodzianka w warszawskim metrze

W mikołajki w warszawskim metrze rozpoczął kursowanie specjalnie ozdobiony świąteczny pociąg. To wspólna akcja Grupy Ströer, Warszawskiego Metra, Zarządu Transportu Miejskiego oraz stołecznego ratusza. więcej

Colian z akcją promocyjną ,,Podaruj serdeczności od Solidarności"

Colian, właściciel marki słodyczy „Solidarność”, w pierwszym kwartale przyszłego roku zaprasza konsumentów do konkursu „Podaruj serdeczności od Solidarności”, w którym do zdobycia są nagrody pieniężne oraz bony do poczty kwiatowej.  więcej

Paweł Mazurek oraz Szymon Szmigiel tworzą markę TogetherAudience

TogetherAudience (Grupa TogetherData) to nowo powstała na rynku firma, zajmująca się consultingiem dla branży reklamowej. Jej założycielami są Paweł Mazurek oraz Szymon Szmigiel. więcej

"Płacę faktury - jestem gospodarczo odpowiedzialny" w kampanii Bibby Financial Services (wideo)

W internecie ruszyła kampania edukacyjna "Płacę faktury - jestem gospodarczo odpowiedzialny", skierowana do przedsiębiorców z sektora MŚP. Organizatorem oraz pomysłodawcą inicjatywy jest firma faktoringowa Bibby Financial Services. Akcję przygotowały firmy Triple PR i Charlie Warsaw. więcej

 
 
 
PRASA
 
Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa PAP

Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego. więcej

Sylwia Czubkowska przechodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej" do ,,Gazety Wyborczej"

Sylwia Czubkowska - po prawie 10 latach pracy - przechodzi z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) do „Gazety Wyborczej” (Agora) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Potrzebuję zmiany, żeby się rozwijać - mówi nam dziennikarka. więcej

,,Gazeta Pomorska" na czele sprzedaży w październiku, tylko ,,Sport" na plusie

W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echa Dnia”. Zyskał tylko „Sport” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wydawca ,,Wprost" bierze 3 mln zł kredytu na bieżącą działalność

Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” (należy do PMPG Polskie Media), wydająca tygodnik „Wprost”, zawarła umowę o zaciągnięciu kredytu w wysokości maksymalnie 3 mln zł do spłaty na 10 lat. Celem jest finansowanie bieżącej działalności firmy. więcej

Monika Borkowska po 18 latach pracy w PAP odeszła do ,,Dziennika Gazety Prawnej"

Z początkiem grudnia Monika Borkowska, poprzednio związana z Polską Agencją Prasową, dołączyła do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes). Zajmie się tematami ekonomicznymi. więcej

Sylwia Czubkowska odchodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej"

Dziennikarka Sylwia Czubkowska zapowiedziała, że w najbliższym czasie rozstanie się z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Z tytułem jest związana od 8 lat. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu

98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów  ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli. więcej

,,The Mask Singer 2" i ,,Despacito" globalnymi hitami, w Polsce Sławomir przed ,,Uchem prezesa" i Świeżakami (TOP30 klipów na YouTube)

YouTube opublikował tegoroczne zestawienie YouTube Rewind obejmujące filmy które okazały się najchętniej oglądane w 2017 roku. Najpopularniejszym materiałem jest film „The Mask Singer 2” i klip do piosenki „Despacito”, a na polskiej liście najpopularniejszy okazał się teledysk Sławomira do utworu „Miłość w Zakopanem”. więcej

Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści

W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę. więcej

10 tysięcy pracowników YouTube'a będzie nadzorować usuwanie szkodliwych treści z serwisu

Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a zapowiedziała, że od początku 2018 roku 10 tysięcy pracowników serwisu będzie zajmować się wyszukiwaniem i usuwaniem szkodliwych treści, przede wszystkim tych skierowanych do dzieci. To odpowiedź YouTube’a na pojawiające się ostatnio brutalne i pedofilskie materiały podszywające się pod treści przeznaczone dla najmłodszych. więcej

Samsung, Clash Royale, Oreo, Dior, Budweiser, Kia i Adidas z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w 2017 roku (TOP 10)

Samsung, Dior, Adidas, Kia, Budweiser i jeszcze kilka innych marek przygotowało w 2017 roku reklamy, które osiągnęły w br. na YouTube największą popularność. Dwa spoty - Samsunga i „Clash Royale” - zanotowały po ponad 100 mln odtworzeń. więcej

InPost wprowadza ,,Paczuchę", chatbot do obsługi klientów na Facebooku

Firma kurierska InPost wprowadziła chatbot o nazwie „Paczucha”, który ma zajmować się obsługą klientów firmy w komunikatorze Messenger. Oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ma ułatwiać użytkownikom zlokalizowanie przesyłek, w przyszłości jego możliwości zostaną rozbudowane. więcej

Zeta Global przejmuje Disqus za 90 milionów dolarów, będą nowe rozwiązania w moderacji komentarzy

Firma Zeta Global przejmie platformę Disqus pozwalającą na zamieszczanie przez internautów komentarzy. Zgodnie z zapowiedziami Disqus czekają niewielkie zmiany własnościowe, planowane są jednak nowe rozwiązania które mają usprawnić moderowanie komentarzy na platformie. więcej

Google zbuduje nową siedzibę w Londynie

W przyszłym roku Google oficjalnie rozpocznie budowę swojej nowej siedziby w Londynie. więcej

Szopi.pl rozszerza ofertę o sklepy Saturna, Media Markt, Empik, Smyk i Flying Tiger

Serwis Szopi.pl rozszerza ofertę sklepów, z których można zamówić towary o Saturna, Media Markt, Empik, Smyk i Flying Tiger. Zamówienie złożone przez internet w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu może zostać dostarczone w godzinę. więcej

Meetrics będzie weryfikować widoczność reklam na Facebooku

Firma Meetrics w ramach współpracy z Facebookiem będzie weryfikować widoczność reklam display emitowanych na tym serwisie. Podpisana umowa ma charakter globalny. więcej

Jarosław Mikos prezesem zarządu Polskich ePłatności. ,,Zrozumienie rynku e-commerce wyniesione z WP"

Jarosław Mikos został powołany na stanowisko prezesa zarządu Polskich ePłatności. Po półtora roku kierowania firmą z funkcji prezesa zrezygnował Janusz Diemko. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT

Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotna sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement. więcej

Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu

98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów  ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli. więcej

Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 21 mld zł, liczba zamożnych rodaków przekracza 1,1 mln

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w tym roku wynosi ponad 21 mld zł - wynika z szacunków firmy audytorskiej KPMG. W naszym kraju mieszka już ponad 1,1 mln osób zamożnych - najwięcej w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim. więcej

Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści

W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Grzegorz Szczepański: branża PR wraca do sektora publicznego. W przyszłym roku spodziewa się dużego wzrostu przychodów

Wzrost zainteresowania zagranicznych firm oraz przetargi spółek Skarbu Państwa na usługi PR to dwa czynniki, które w 2018 roku bardzo pozytywnie wpłyną na kondycję finansową tej branży – ocenia Związek Firm Public Relations. Paradoksalnie, przysłużyła się jej również publiczna dyskusja o fake newsach i większa transparentność – opublikowanie rankingu przychodów agencji z profesjonalnych usług PR i – po raz pierwszy – zestawienia średnich płac. W nadchodzącym roku branża PR liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
TVN uruchomił aplikację WebHop. Oferuje ona możliwość bezpłatnego korzystania z internetu w zamian za oglądanie reklam
System mobilnych płatności PKO BP coraz popularniejszy, 32 miliony transakcji w 2017 roku
EmpikGo - nowa aplikacja z tysiącami e-booków i audiobooków (wideo)
X15VR3 i X77VR3 - nowe laptopy Hyperbook z procesorami Intel Coffee Lake od 6999 zł i 7499 zł
iPhone X z lepszym startem niż iPhone 8 Plus
Apple straciło na późniejszej premierze iPhone'a X
Philips 328P6AUBREB - 32-calowy monitor z HDR i USB-C za 2099 zł
Mitsubishi wprowadza system Mitsubishi Connect
 
 
 
GOSPODARKA
 
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 21 mld zł, liczba zamożnych rodaków przekracza 1,1 mln
Jarosław Mikos prezesem zarządu Polskich ePłatności. ,,Zrozumienie rynku e-commerce wyniesione z WP"
Coraz gorsza jakość i oznakowanie sprzedawanych ubrań
Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł
98 proc. czterolatków ma niedobory witaminy D w diecie, natomiast 50 proc. spożywa zdecydowanie za mało wapnia
Mitsubishi wprowadza system Mitsubishi Connect
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska i Perfect na sylwestrze TVN w Warszawie. Wystąpi jamajska gwiazda Omi
,,Miłość jest wszystkim" - nowa komedia TVN. W roli głównej Olaf Lubaszenko
Powstanie drugi sezon serialu "Iron Fist". Zagra Alice Eve
Massive Attack wystąpią na Open'er Festival 2018
"Luther" ruszy w po Nowym Roku
"Swans And Lions" - nowy album Cochise. Paweł Małaszyński znów śpiewa
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj