Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 3 Stycznia 2018
 
 
 
Krótszy czas oglądania telewizji w 2017 roku. Polsat i TVN liderami (raport)
 
W 2017 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansował TVN. Zmniejszył się czas oglądania telewizji przez Polaków, choć zwiększyły się wydatki reklamowe. więcej
 
 
VoD i wideo w internecie według portali, nadawców i mediowców: jaki był 2017 rok, co zdarzy się w 2018?
 
O najważniejszych wydarzeniach 2017 roku i prognozach na nowy rok w segmencie wideo internetowego mówią dla Wirtualnemedia.pl przedstawiciele czołowych nadawców i operatorów telewizyjnych (TVP, TVN, Cyfrowego Polsatu), wydawców internetowych (Grupy Onet-RASP, Interii, Gazeta.pl), a także domów mediowych i firm doradczych (Carat, MediaPlus, Media4Fun), IAB Polska i Akademii Leona Koźmińskiego. więcej
 
 
,,Korona królów" to biedna produkcja z męczącą grą aktorską i słabymi dialogami. Ale dobrze, że powstaje (opinie)
 
Poproszeni przez Wirtualnemedia.pl o ocenę eksperci wskazują, że nowy serial TVP1 „Korona królów” jest pełen błędów merytorycznych, luk fabularnych i wad castingowych, ale jak na telenowelę historyczną dobrze wypełnia swoją rolę - daje widzowi rozrywkę i przybliża mu średniowieczną epokę. więcej
 
 
Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)
 
W ubiegłym roku osoba kierująca kreacją w agencji marketingowej mogła liczyć na pensję od 18 do nawet 30 tys., a copywriter od 5 tys. do 10 tys. miesięcznie brutto. Najlepiej opłacanymi pracownikami są country managerowie, których wynagrodzenie waha się od 20 do 40 tys. złotych - szacuje firma doradztwa personalnego Hays Poland. więcej
 
 
Z Wirtualnej Polski odchodzą Karolina Wierzbińska, Maciej Gajek i Wojciech Patatyn
 
Pracę w Wirtualnej Polski kończą właśnie redaktor naczelna serwisów lifestyle’owych i turystycznych Karolina Wierzbińska, wydawca strony głównej WP.pl Maciej Gajek i wydawca WP Tech Wojciech Patatyn - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Branża internetowa: jaki był 2017 rok dla wydawców, co wydarzy się w 2018? więcej
 
Agencje marketingu internetowego podsumowują 2017 rok i prognozują trendy na 2018 więcej
 
Tylko TVP2 zwiększyła oglądalność jesienią wśród ,,wielkiej czwórki". Czwórka i TVP Info zyskały najwięcej w czołówce (analiza) więcej
 
Jacek Kurski: nowe studio i oprawa TVP Info jesienią 2018 r., TVP3 z nowym sprzętem i emisją w HD więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Communications Planner Vizeum
Senior Communications Planner Vizeum
Junior Communications Planner Vizeum
SCHEDULER Fox Networks Group Poland
Redaktor/ Redaktorka Onet.pl
Digital Communications Planner Starcom
Specjalista ds. kampanii internetowych STS - największy bukmacher na polskim rynku
Dyrektor Biura Reklamy Media TV Plus
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Brand Manager Kolekcji Wydawniczych Onet.pl
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Multiscreen Planner / Senior Multiscreen Planner Starcom
Performance Planner / Senior Performance Planner Performics
Junior / Planner / Senior - Paid Social Performics
Influencer Marketing Specialist LiquidThread
Junior Communications Planner/ Communications Planner Starcom
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Krótszy czas oglądania telewizji w 2017 roku. Polsat i TVN liderami (raport)

W 2017 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansował TVN. Zmniejszył się czas oglądania telewizji przez Polaków, choć zwiększyły się wydatki reklamowe. więcej

,,Korona królów" to biedna produkcja z męczącą grą aktorską i słabymi dialogami. Ale dobrze, że powstaje (opinie)

Poproszeni przez Wirtualnemedia.pl o ocenę eksperci wskazują, że nowy serial TVP1 „Korona królów” jest pełen błędów merytorycznych, luk fabularnych i wad castingowych, ale jak na telenowelę historyczną dobrze wypełnia swoją rolę - daje widzowi rozrywkę i przybliża mu średniowieczną epokę. więcej

10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji

Średnia widownia wszystkich stacji transmitujących sylwestrowe imprezy między godz. 23.55 ostatniego dnia ub.r. a 0.05 pierwszego dnia br. wyniosła 10,6 mln osób. Zdecydowanie najwięcej, bo 5,80 mln osób śledziło w tym czasie TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Rozbiliśmy bank oglądalności i jest to widoczne nawet w Nielsenie, który w końcu zaczyna urealniać swoje dane - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Kobiety z Hollywood jednoczą się przeciwko molestowaniu

„Time’s Up” to wspólna inicjatywa ponad 300 prominentnych kobiet z amerykańskiego przemysłu rozrywkowego, która ma na celu zwalczanie molestowania seksualnego. W akcję angażują się m.in. Eva Longoria, Emma Stone czy Reese Witherspoon. więcej

Lifetime odmieni domy Zofii Ślotały, Olgi Kalickiej i Elżbiety Romanowskiej. ,,Wnętrze do poprawki" od 30 stycznia

We wtorek 30 stycznia br. stacja Lifetime rozpocznie emisję kolejnej lokalnej produkcji - programu „Wnętrze do poprawki: domy gwiazd”, w którym aktorka Katarzyna Bujakiewicz odmieni wnętrza m.in. Zofii Ślotały, Olgi Kalickiej i Elżbiety Romanowskiej. więcej

2,15 mln widzów ,,The Voice Kids". TVP2 wiceliderem rynku

Pierwsze dwa odcinki nowego talent-show „The Voice Kids” oglądało 2,15 mln widzów. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku telewizyjnego. więcej

TVP1 nowym liderem. ,,Teleexpress", TCS i ,,Sylwester z Dwójką" hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził „Teleexpress”, a na podium znalazły się jeszcze: transmisja TCS w Oberstdorfie i „Sylwester z Dwójką”. Wśród stacji nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Zalipianki - ruszyła restauracja Ewy Wachowicz w centrum Krakowa

Ewa Wachowicz - producentka telewizyjna m.in. programu „Ewa gotuje” w Polsacie, autorka książek kulinarnych i jurorka programu „Top Chef” - otworzyła w Krakowie własną restaurację w lokalu Zalipianki. więcej

,,Ewolucja w kilku odsłonach" od 7 stycznia w National Geographic

W niedzielę 7 stycznia br. kanał National Geographic wyemituje dwuczęściowy film dokumentalny „Ewolucja w kilku odsłonach” o powstaniu życia na Ziemi. więcej

AMC dostępny w Multimedia Polska

Od początku 2018 roku do oferty telewizyjnej Multimedia Polska dołączył nowy kanał filmowy - AMC. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Robert Janowski głosem Radia Pogoda. Prowadzi audycję ,,Najpiękniejsze melodie"

Do popołudniowego pasma Radia Pogoda (Grupa Radiowa Agory) trafiła audycja „Najpiękniejsze melodie Roberta Janowskiego”. więcej

 
Dominacja Rekord FM w Radomiu. RMF FM wyprzedził Radio ZET

Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od czerwca do listopada 2017 r. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło Radio RMF FM, a trzecie - Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.   więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)

W ubiegłym roku osoba kierująca kreacją w agencji marketingowej mogła liczyć na pensję od 18 do nawet 30 tys., a copywriter od 5 tys. do 10 tys. miesięcznie brutto. Najlepiej opłacanymi pracownikami są country managerowie, których wynagrodzenie waha się od 20 do 40 tys. złotych - szacuje firma doradztwa personalnego Hays Poland. więcej

Barbara Niedziela: z Isobar Poland do J. Walter Thompson Group Poland

Barbara Niedziela od początku stycznia objęła stanowisko strategy directora w agencji J. Walter Thompson Group Poland. Ostatnio pracowała w Isobar Poland. więcej

Marcin Ejsmont za Annę Roman-Plutę na czele działu strategii w Change Serviceplan

Od stycznia Marcin Ejsmont objął stanowisko dyrektora strategii agencji Change Serviceplan (Group One). Zastąpił Annę Roman-Plutę, która rozstała się z firmą. więcej

Piotr Kania dyrektorem kreatywnym w Czteryczwarte Brand Design

Piotr Kania objął stanowisko dyrektora kreatywnego działu brand identity w Czteryczwarte Brand Design. Zastąpił Pawła Rosińskiego, który skupi się na rozwoju działu corporate identity. więcej

Starcom przejmuje od Zenith obsługę mediową Totalizatora Sportowego

Dom mediowy Starcom (Publicis Media) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów dla Totalizatora Sportowego. Umowa została zawarta na dwa lata, do końca 2019 roku. więcej

Asap Care 24 sprzedała część udziałów funduszowi Zernike Meta-Ventures, chce podwoić zatrudnienie

Fundusz Zernike Meta-Ventures kupił mniejszościowy pakiet udziałów agencji Asap Care 24 zajmującej się moderacją w internecie. Agencja zamierza pozyskać więcej klientów międzynarodowych i podwoić zatrudnienie. Większościowymi udziałowcami pozostają jej założyciele: Daniel Grzesiuk, Dominik Siadak i Jacek Redźko. więcej

Philip Morris w kampanii zapowiada, że pomoże Brytyjczykom w rzucaniu palenia

Firma tytoniowa Philip Morris rozpoczęła w Wielkiej Brytanii kampanię reklamową w prasie, w której deklaruje i zobowiązuje się do tego, że pomoże dorosłym palaczom rzucić ten nałóg. więcej

PGE szykuje kampanię reklamującą eFaktury i eBOK, K2 jedynym chętnym do realizacji

Spółka PGE Obrót planuje kampanię promującą usługi eBOK i eFaktury. Przygotowuje i zrealizuje ją prawdopodobnie agencja K2.pl. więcej

Kumata Kasia Sojka i spłukana Basia w reklamie OLX.pl (wideo)

Ruszyła nowa kampania reklamowa serwisu ogłoszeniowego OLX.pl (należącego do Naspers Classifieds). Jedną z bohaterek akcji - przygotowanej przez firmy marketingowe 23heroes i F25 - jest blogerka Kasia Sojka. więcej

Szef jako król fitnessu w nowej odsłonie kampanii Pracuj.pl

Od początku nowego roku trwa kolejna odsłona kampanii „Szef i Reszta” portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. W nowym spocie główny bohater występuje jako motywujący trener fitnessu. Za kreację spotu odpowiada Scholz & Friends Warszawa. więcej

 
 
 
PRASA
 
Właściciele ,,Playboya" rozważają rezygnację z wersji drukowanej

W 2018 roku z rynku może zniknąć drukowana wersja magazynu „Playboy”. Wydawca kultowego męskiego tytułu rozważa zakończenie jego sprzedaży w papierowej formie i skupienie się na rozwoju marki oraz sprzedaży licencji. więcej

,,Rzeczpospolita" ze sprostowaniami dwóch tekstów o fuzji PKO BP i Banku Pekao. ,,To fake news"

W środkowym wydaniu „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) znalazły się sprostowania dwóch artykułów sprzed niecałego miesiąca zapowiadających połączenie PKO Banku Polskiego i Banku Pekao. Oba banki zdementowały tę informację zaraz po jej publikacji. więcej

Piotr Lisiewicz kpi z żądań Mateusza Damięckiego dot. przedstawienia go w ,,Nowym Państwie" jako ,,ambasadora Putina w polskim show-biznesie"

Mateusz Damięcki domaga się od miesięcznika „Nowe Państwo” 10 tys. zł na cel społeczny i usunięcia treści z październikowego numeru, w którym przedstawiono aktora jako jednego z ambasadorów Putina w polskim show-biznesie. - Czy naprawdę chce Pan dowieść przed sądem, że rosyjska kinematografia i telewizja, w której Pana pokazują, są niezależne od Putina? - pyta Damięckiego publicysta „Nowego Państwa” Piotr Lisiewicz. więcej

,,Gazeta Polska": Lech i Jarosław Kaczyńscy z nagrodą 25-lecia

B. prezydent Lech Kaczyński i prezes PiS Jarosław Kaczyński zostali laureatami nagrody 25-lecia tygodnika "Gazety Polskiej". więcej

Wojciech Staszewski przechodzi z ,,Twojego Stylu" do ,,Wysokich Obcasów Praca"

Wojciech Staszewski, ostatnio dziennikarz „Newsweeka” i „Twojego Stylu” przeszedł do redakcji „Wysokich Obcasów Praca”. Jego teksty będzie można znaleźć też w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl. więcej

Mateusz Skwarczek w warszawskim zespole fotoreporterów ,,Gazety Wyborczej"

Z początkiem stycznia tego roku do działu fotograficznego „Gazety Wyborczej" w Warszawie dołączył Mateusz Skwarczek, który przez ponad jedenaście lat był fotoreporterem krakowskiego oddziału dziennika. więcej

Pisma poradnikowe w czołówce miesięczników po trzech kwartałach, wysoko ,,Twój Styl" (top 139)

W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników była „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Wysoko uplasował się „Twój Styl” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
VoD i wideo w internecie według portali, nadawców i mediowców: jaki był 2017 rok, co zdarzy się w 2018?

O najważniejszych wydarzeniach 2017 roku i prognozach na nowy rok w segmencie wideo internetowego mówią dla Wirtualnemedia.pl przedstawiciele czołowych nadawców i operatorów telewizyjnych (TVP, TVN, Cyfrowego Polsatu), wydawców internetowych (Grupy Onet-RASP, Interii, Gazeta.pl), a także domów mediowych i firm doradczych (Carat, MediaPlus, Media4Fun), IAB Polska i Akademii Leona Koźmińskiego. więcej

Z Wirtualnej Polski odchodzą Karolina Wierzbińska, Maciej Gajek i Wojciech Patatyn

Pracę w Wirtualnej Polski kończą właśnie redaktor naczelna serwisów lifestyle’owych i turystycznych Karolina Wierzbińska, wydawca strony głównej WP.pl Maciej Gajek i wydawca WP Tech Wojciech Patatyn - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Analitycy: Apple kupi Netflixa

Według prognoz analityków firmy Citi Apple może podjąć próbę przejęcia serwisu Netflix. Ewentualnemu zakupowi będą sprzyjać nowe przepisy podatkowe obowiązujące w USA, a wartość transakcji oceniana jest na ponad 100 miliardów dolarów. więcej

,,123456" nadal najpopularniejszym hasłem na świecie (TOP 100)

Ciąg cyfr „123456” po raz piąty z rzędu znalazł się na szczycie listy haseł wykorzystywanych najczęściej w 2017 roku. W zestawieniu przygotowanym przez firmę SplashData na podium są także „Password” oraz „12345678”.   więcej

Niemcy zaostrzają walkę z hejtem w sieci, do 50 milionów euro kary za brak reakcji

Od początku 2018 roku w Niemczech w pełni obowiązuje prawo wymagające od największych serwisów społecznościowych skutecznych metod walki z mową nienawiści. Za brak szybkiej reakcji na zgłoszone hejterskie treści Facebook, Twitter czy YouTube mogą zapłacić kary sięgające 50 milionów euro. więcej

Kobiety z Hollywood jednoczą się przeciwko molestowaniu

„Time’s Up” to wspólna inicjatywa ponad 300 prominentnych kobiet z amerykańskiego przemysłu rozrywkowego, która ma na celu zwalczanie molestowania seksualnego. W akcję angażują się m.in. Eva Longoria, Emma Stone czy Reese Witherspoon. więcej

Sześć nowych seriali od Netflixa i DreamWorks, nie wszystkie w Polsce

W tym roku Netflix oraz studio DreamWorks Animation Television planują premiery sześciu nowych seriali oryginalnych, głównie dla dzieci i młodzieży. Jeden z nich nie będzie dostępny dla polskich widzów platformy. więcej

Cyberzagrożenia w 2018 roku: nasilone ataki ransomware, działania targetowane przeciw dużym instytucjom

Zdaniem ekspertów firmy ESET jesteśmy świadkami ewolucji cyberzagrożeń, które w 2018 r. zaowocują nasilonymi atakami ransomware, a także działaniami targetowanymi wymierzonymi w duże instytucje stosujące przestarzałe systemy kontroli. Specjaliści prognozują, że przyszły rok będzie pełen wyzwań nie tylko dla firm, ale również zwykłych użytkowników w zakresie ochrony prywatności. więcej

,,Seria Niefortunnych Zdarzeń 2" od 30 marca na Netflixie

Od piątku 30 marca 2018 roku na platformę Netflix trafi drugi sezon serialu komediowego „Seria Niefortunnych Zdarzeń”. W jednej z głównych ról zobaczymy Neila Patricka Harrisa ("Jak poznałem Waszą matkę"). więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Pracodawcy stawiają w tym roku na podwyżki i zwiększenie zatrudnienia

88 proc. firm planuje zatrudnić w 2018 roku nowych pracowników. Ponad z nich chce pozyskać pracowników na stałe. Większość pracodawców planuje również podnieść swoim pracownikom pensje co najmniej o kilka procent – wynika z raportu Hays Poland. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)

W ubiegłym roku osoba kierująca kreacją w agencji marketingowej mogła liczyć na pensję od 18 do nawet 30 tys., a copywriter od 5 tys. do 10 tys. miesięcznie brutto. Najlepiej opłacanymi pracownikami są country managerowie, których wynagrodzenie waha się od 20 do 40 tys. złotych - szacuje firma doradztwa personalnego Hays Poland. więcej

d*fusion communication zamiast H+K Strategies zajmie się komunikacją Ubera w Polsce

Od początku stycznia br. za obsługę public relations firmy Uber Polska odpowiada agencja d*fusion communication. Dotychczas zajmowała się tym agencja H+K Strategies. więcej

Mindspot Communication & Media odpowiada za komunikację Ultimate Ears

Agencja Mindspot Communication & Media rozpoczęła obsługę komunikacyjną amerykańskiej marki głośników bezprzewodowych Ultimate Ears, należącej do portfolio Logitech. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Ericsson: inteligentne reklamy wśród 10 trendów konsumenckich na rok 2018
W Polsce zniżkowa wymiana baterii w iPhone'ach za 149 i 349 złotych
W 2017 r. Huawei sprzedał 153 miliony smartfonów, przychody w górę o 15 procent
 
 
 
GOSPODARKA
 
Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)
,,Rzeczpospolita" ze sprostowaniami dwóch tekstów o fuzji PKO BP i Banku Pekao. ,,To fake news"
Ericsson: inteligentne reklamy wśród 10 trendów konsumenckich na rok 2018
Pracodawcy stawiają w tym roku na podwyżki i zwiększenie zatrudnienia
Cyberzagrożenia w 2018 roku: nasilone ataki ransomware, działania targetowane przeciw dużym instytucjom
Zalipianki - ruszyła restauracja Ewy Wachowicz w centrum Krakowa
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Sześć nowych seriali od Netflixa i DreamWorks, nie wszystkie w Polsce
Lifetime odmieni domy Zofii Ślotały, Olgi Kalickiej i Elżbiety Romanowskiej. ,,Wnętrze do poprawki" od 30 stycznia
,,Seria Niefortunnych Zdarzeń 2" od 30 marca na Netflixie
Powstanie drugi sezon serialu "She's Gotta Have It" Spike'a Lee
Gillian Anderson odchodzi z serialu "Z archiwum X"
"Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi" zarobiły już ponad miliard dolarów
Zalipianki - ruszyła restauracja Ewy Wachowicz w centrum Krakowa
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj