Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 14 Stycznia 2018
 
 
 
Nowy algorytm Facebooka zaszkodzi wydawcom i użytkownikom, może sprzyjać ekspansji fake news
 
Facebook zapowiedział zmiany w sposobie wyświetlania treści w News feedach użytkowników. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. W opinii wydawców oraz ekspertów branży social media planowane modyfikacje algorytmu mogą poważnie uderzyć w media obecne na Facebooku i wywołać w serwisie niepożądane skutki. - Dla mediów to koniec pewnej epoki, najwięcej ucierpieć mogą mniejsi wydawcy którzy w zbyt dużym stopniu uzależnili swój biznes od Facebooka. Postępująca nieobecność mediów w serwisie pozostawi użytkowników bez znaczącego źródła rzetelnych informacji, a to może skutkować między innymi rosnącą ekspansją fake news - oceniają eksperci dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
PiS zapowiada koniec abonamentu rtv w 2019 roku. ,,Pomysł nierealny, nie uzyska notyfikacji KE"
 
- Kolejny raz pan Czabański zapowiada zmiany, które nie mają szansy na realizację. To następny pomysł, rzucony na wiatr. Tu potrzeba notyfikacji Komisji Europejskiej, dla PiS to zbyt duży kłopot - tak Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedź likwidacji w 2019 r. abonamentu RTV. więcej
 
 
,,Jeden z dziesięciu" przeniesiony z TVP2 do TVP1. Kurski: na prośbę widzów ,,Korony królów"
 
Od poniedziałku teleturniej „Jeden z dziesięciu” będzie emitowany w TVP1, a nie jak dotychczas w TVP2. Nie zmieni się pora nadawania programu - 18:55. Ma to być ułatwienie dla widzów telenoweli „Korona królów”. - Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleekspresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadnia prezes TVP Jacek Kurski. więcej
 
 
,,Szkło kontaktowe" wygrało z ,,W tyle wizji" w 2017 roku. Obie audycje liderami w swoich pasmach
 
Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” w zeszłym roku śledziło średnio 655 tys. widzów. Z kolei mający podobną formułę magazyn TVP Info „W tyle wizji” gromadził przed telewizorami średnio 577 tys. osób. Obie audycje w swoich pasmach są liderami oglądalności wśród stacji newsowych. więcej
 
 
Ewa Redel-Bydłowska po 24 latach pracy odchodzi z Edipresse Polska
 
Ewa Redel-Bydłowska zrezygnowała z funkcji członka zarządu Edipresse Polska i jej spółek zależnych. Z firmą pożegna się w maju br., po 24 latach pracy w niej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach więcej
 
Radio Zet, Jedynka i Trójka z rekordowo niską słuchalnością. Duże wzrosty RMF FM, Eski i PR 24 więcej
 
Domy mediowe: badanie oglądalności od TVP niemiarodajne, nie zastąpi pomiaru Nielsena więcej
 
Jacek Kurski: nie zrywamy umowy z Nielsenem, ale zachęcamy reklamodawców do naszego badania więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Finance Analyst in AXN Poland Sp Zoo (place of work Warsaw) AXN
Ad Product Manager Wirtualna Polska Media
SEM Senior Analyst with English & French and/or Dutch Accenture
Młodszy specjalista ds. social media i content marketingu Onet.pl
Specjalista ds. performance marketingu Onet.pl
Sales Manager Spiders.Agency
Head of Business Spiders.Agency
GRAPHIC DESIGNER (z umiejętnościami DTP) H2O CREATIVE
Ad Project Manager Media Impact Polska
Grafik Wirtualna Polska Media
KIEROWNIK PRODUKCJI Telewizja Polsat
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
REALIZATOR WIZJI TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
PiS zapowiada koniec abonamentu rtv w 2019 roku. ,,Pomysł nierealny, nie uzyska notyfikacji KE"

- Kolejny raz pan Czabański zapowiada zmiany, które nie mają szansy na realizację. To następny pomysł, rzucony na wiatr. Tu potrzeba notyfikacji Komisji Europejskiej, dla PiS to zbyt duży kłopot - tak Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedź likwidacji w 2019 r. abonamentu RTV. więcej

,,Jeden z dziesięciu" przeniesiony z TVP2 do TVP1. Kurski: na prośbę widzów ,,Korony królów"

Od poniedziałku teleturniej „Jeden z dziesięciu” będzie emitowany w TVP1, a nie jak dotychczas w TVP2. Nie zmieni się pora nadawania programu - 18:55. Ma to być ułatwienie dla widzów telenoweli „Korona królów”. - Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleekspresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadnia prezes TVP Jacek Kurski. więcej

,,Szkło kontaktowe" wygrało z ,,W tyle wizji" w 2017 roku. Obie audycje liderami w swoich pasmach

Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” w zeszłym roku śledziło średnio 655 tys. widzów. Z kolei mający podobną formułę magazyn TVP Info „W tyle wizji” gromadził przed telewizorami średnio 577 tys. osób. Obie audycje w swoich pasmach są liderami oglądalności wśród stacji newsowych. więcej

Więcej dokumentów w Stopklatka TV kosztem animacji i publicystyki. Jest zgoda KRRiT

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na zmianę koncesji kanału Stopklatka TV, polegającej na zwiększeniu udziału audycji dokumentalnych w ramówce stacji. Nadawca rezygnuje z określania udziału treści animowanych, edukacyjnych i publicystycznych. więcej

,,Sylwester z Dwójką" rozrywkowym hitem 2017 roku, ,,Rolnik szuka żony" i ,,Milionerzy" na podium (top 50)

W zeszłym roku spośród programów o tematyce rozrywkowej największą widownię zgromadziła transmisja „Sylwestra z Dwójką”. Na podium znalazły się jeszcze: reality-show „Rolnik szuka żony” i teleturniej „Milionerzy”. W rankingu top 50 aż 25 pozycji wyemitował Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN24 testuje Krzysztofa Miecugowa jako prowadzącego ,,Szkło kontaktowe"

Dziennikarz Krzysztof Miecugow, syn twórcy i współgospodarza „Szkła kontaktowego” Grzegorza Miecugowa, ma od czasu do czasu występować jako gość programu TVN24. Stacja rozważa dołączenie go do stałych prowadzących. więcej

Oto najlepsze seriale 2017 roku (TOP 10)

Wybór najlepszych produkcji serialowych w 2017 roku. Dla portalu Wirtualnemedia.pl oceniają Magdalena Adamus (prowadząca bloga Catus Geekus), Kaja Szafrańska (dziennikarka i prowadząca kanał na YouTube Jakbyniepaczeć) oraz Marta Wawrzyn (prowadząca serwis tematyczny Serialowa). więcej

Powstanie dziewiąty sezon serialu "The Walking Dead"

Mimo słabych ocen ostatniego sezonu, a nawet petycji, by wyrzucić showrunnera Scotta M. Gimple'a, stacja AMC zamówiła dziewiątą odsłonę serialu "The Walking Dead". więcej

TVP po tekście ,,Faktu" nt. wniosku o ukaranie kierowcy Jacka Kurskiego zapowiada kroki prawne

Telewizja Polska zapowiada kroki prawne przeciwko wydawcy dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Chodzi o tekst opisujący kolejne fakty w sprawie kolizji drogowej z udziałem służbowego auta Jacka Kurskiego, jaki zamieścił dziennik. - To sąd wyda wyrok w tej sprawie, a nie „Fakt” - czytamy w specjalnym oświadczeniu TVP. więcej

Australian Open 2018 na żywo w Eurosporcie

Od 15 do 28 stycznia 2018 roku na kortach Melbourne Park w Melbourne odbędzie się 106. edycja Australian Open 2018. Sportową imprezę na żywo pokazywać będzie Eurosport. więcej

Dziś 26. finał WOŚP. Gdzie można śledzić relacje?

W dniu dzisiejszym odbędzie się 26. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Charytatywna akcja Jerzego Owsiaka będzie szeroko relacjonowana na trzech antenach z Grupy TVN. Pomagają też inne media, m.in.: Agora, Onet, czy Eurosport. więcej

,,Woronicza 17" w jednak na żywo, większość gości z serduszkami WOŚP. TVP Info informuje o finale akcji

TVP Info nie zdecydowało się wyemitować nagranego w piątek odcinka programu „Woronicza 17”. Program emitowano jak zwykle na żywo, zamiast Michała Rachonia prowadził go Adrian Klarenbach, a części gości była w studiu z serduszkami Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W stacji podawane są też informacje o finale WOŚP. więcej

Nowe seriale w HBO Polska. Wśród nich ,,Brytania", ,,Mozaika" i ,,Odpowiednik" z J.K. Simmonsem

Premiery siedmiu nowych seriali i kontynuację kilku znanych pojawi się w najbliższym miesiącu w HBO Polska. Jeszcze w tym roku debiutować ma serial „Ślepnąc od świateł”, według prozy Jakuba Żulczyka. więcej

KRRiT: TVP nie naruszyła prawa, ignorując WOŚP. Jerzy Owsiak: nie zapłatę już abonamentu rtv

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski ocenił, że Telewizja Polska nie naruszyła przepisów, nie relacjonując w ub.r. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jerzy Owsiak poinformował, że w tym roku dziennikarze TVP akredytowali się na finał WOŚP. - Panie prezesie Jacku Kurski, nie zapłaciłem w tym roku abonamentu i nie zapłacę - zapowiedział. więcej

,,Woronicza 17" nagrano już w piątek, bo Michał Rachoń zaczął urlop. Halicki: TVP chce uniknąć WOŚP

Najbliższe wydanie programu „Woronicza 17” w TVP Info nie będzie emitowane na żywo, tylko zostało nagrane już w piątek. Oficjalny powód to wyjazd prowadzącego Michała Rachonia na urlop. Za to Andrzej Halicki z PO, regularny gość programu, uważa, że redakcja chce w ten sposób uniknąć poruszenia w nim tematu finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. więcej

Jan Pospieszalski wytknął marszałkowi Senatu obecność na gali 25-lecia Polsatu. ,,U bohatera 'Resortowych dzieci'"

W programie „Warto rozmawiać” w TVP1 Jan Pospieszalski wytknął marszałkowi Senatu Stanisławowi Karczewskiemu, że był gościem na gali z okazji 25-lecia Polsatu, podczas gdy założyciel stacji Zygmunt Solorz jest jednym z bohaterów książki „Resortowe dzieci”. - Nie bojkotuję tej telewizji, Wiem, że wiele osób ogląda tą telewizję, wiec nie widzę w tym nic złego. Jest to telewizja w całości z kapitałem polskim - tłumaczył Karczewski. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
PiS zapowiada koniec abonamentu rtv w 2019 roku. ,,Pomysł nierealny, nie uzyska notyfikacji KE"

- Kolejny raz pan Czabański zapowiada zmiany, które nie mają szansy na realizację. To następny pomysł, rzucony na wiatr. Tu potrzeba notyfikacji Komisji Europejskiej, dla PiS to zbyt duży kłopot - tak Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedź likwidacji w 2019 r. abonamentu RTV. więcej

 
RMF FM na czele słuchalności w największych miastach w 2017 roku Trójka najbardziej w dół

W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w zeszłym roku było RMF FM. Stacja ta zanotowała największy wzrost udziału, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Branża radiowa: najważniejsze wydarzenia w 2017 roku, prognozy na 2018

W ramach naszego cyklu podsumowań 2017 roku w mediach i marketingu tym razem zajmujemy się branżą radiową. O najważniejszych wydarzeniach minionego roku i prognozach na najbliższe 12 miesięcy portalowi Wirtualnemedia.pl mówią: Piotr Jaroszewski, Agnieszka Szozda i Kamila Ceran. więcej

 
Vox FM i RMF Classic z koncesjami od KRRiT na nadawanie przez kolejne 10 lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała koncesje na kolejne 10 lat na nadawanie dla stacji radiowych Vox FM (należy do spółki Eska Rock, wchodzące w skład Grupy ZPR Media) oraz RMF Classic (nadawanej przez firmę Opera FM, wchodzącą w skład Grupy Bauer). więcej

 
Krzysztof Czabański: w 2019 roku zniknie abonament rtv, zastąpi go 2,5-3 mld zł dotacji budżetowej

Od początku 2019 roku nie będzie obowiązywał abonament radiowo telewizyjny, zamiast niego media publiczne będą otrzymywać dotację z budżetu państwa - zapowiedział Krzysztof Czabański, poseł PiS i przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Zaznaczył, że zmiana jest pewna na 99,9 proc., a dotacja budżetowa może wynieść 2,5-3 mld zł rocznie. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Patryk Vega, Olga Bołądź i Piotr Stramowski zachęcają do służby w policji (wideo)

Komenda Stołeczna Policji rozpoczęła kampanię pod hasłem Ty też możesz” zachęcającą do służby w tej formacji. W spotach występuje reżyser Patryk Vega oraz znani m.in. z jego filmów aktorzy Olga Bołądź i Piotr Stramowski. więcej

Prezes Lidla do Mateusza Morawieckiego: 70 proc. obrotów dają nam polskie produkty, zamawiamy je do ponad 20 krajów

Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska, w odpowiedzi na sugestie premiera Mateusza Morawieckiego, że największe sieci sklepów za mało promują polską żywność, stwierdził, że 70 proc. obrotów jego firmy przynosi sprzedaż polskich artykułów spożywczych. - W samym 2016 roku wartość produktów od polskich producentów wyeksportowanych za pośrednictwem naszej sieci do ponad 20 krajów, w których obecny jest Lidl, wyniosła 2 mld zł - dodał. więcej

Agencja Wywiadu w kampanii szuka kandydatów do pracy w służbach specjalnych (wideo)

Agencja Wywiadu rozpoczęła właśnie kampanię w internecie, którą chce zachęcić do pracy w służbach specjalnych. Przedstawiciele AW tłumaczą, że taką formą komunikacji Agencja dołącza do grona najbardziej znanych służb specjalnych na świecie. więcej

Branża reklamowa traci na nowej polityce cookies w Safari, przychody Criteo w dół o 20 procent

Po wprowadzeniu przez Apple w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego śledzenie zachowań użytkowników w sieci branża reklamowa zaczyna odczuwać jego skutki. Firma Criteo zapowiada, że z powodu zmian w Safari jej przychody w 2018 roku spadną o jedną piątą, a IAB Tech Lab przewiduje, że podobna sytuacja spotka wielu graczy w segmencie reklamowym. więcej

Polomarket promuje się jako ,,polski sklep" zamiast ,,mój ulubiony" (wideo)

Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa sklepów Polomarket, wprowadzająca ich nowe hasło główne „polski sklep”, które zastąpiło poprzedni slogan „mój ulubiony”. Akcję firma przygotowała we współpracy z agencją Green Cat. więcej

,,Czysta radość z jazdy" w kampanii filtru antysmogowego BMW Fine Dust Filter (wideo)

BMW wprowadza w swoich samochodach filtr antysmogowy BMW Fine Dust Filter. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Czysta radość z jazdy”, którą przygotowały agencja Change Serviceplan i dom produkcyjny Papaya Films. więcej

Robert Górski i Mikołaj Cieślak rozmawiają z Kopernikiem w reklamach Orange na Kartę (wideo)

W kolejnej z serii reklam Orange na Kartę, w których Robert Górski spotyka znane postaci historyczne, występuje też Mikołaj Cieślak. Kampanię przygotowały firmy marketingowe Publicis Poland, M5, Orka i Initiative Media. więcej

Plushak w toalecie reklamuje 50 GB internetu w Plush na Kartę (wideo)

Wystartowała kolejna kampania reklamowa oferty Plush na Kartę (świadczonej przez Polkomtel) z udziałem Plushaka, bohatera symbolizującego tę markę. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe. więcej

Zofia Kamińska na czele Nest Warsaw - Pawlik, Kołodzin?ski, Dubiniec, Ka?dziela, Marlikowski i Władyniak bez wyłączności dla Dobro

Współpracujący dotychczas ze studiem Dobro two?rcy be?dą od teraz działali w niezależnej strukturze impresaryjnej Nest Warsaw, utworzonej w ramach tego studia produkcyjnego. Pokieruje nią Zofia Kamin?ska, wczes?niej zwia?zana m.in. z Viewfinder i Film Produkcja. więcej

Małgorzata Socha ambasadorką Jaguara E-Pace

Firma British Automotive Polska, generalny importer samochodów marki Jaguar wprowadza do sprzedaży nowy model auta tej marki - kompaktowego crossovera Jaguar E-Pace. Jego ambasadorką marketingową została aktorka Małgorzata Socha. więcej

,,A jak Ciebie boli gardło?" - USP Zdrowie reklamuje Inovox Express (wideo)

Wystartowała kampania reklamowa suplementu diety Invox Express produkowanego przez USP Zdrowie. Za jej realizację odpowiadają firmy: agencja reklamowa Upside, dom produkcyjny Selfish i studio Badi Badi. więcej

Ponad miliard klientów płatnej telewizji na świecie

Globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji wzrosła rok do roku o kolejne 60 milionów i sięgnęła na koniec III kwartału 2017 r. poziomu 1,07 miliarda - wynika z danych firmy Dataxis. więcej

Przystanek mBank - nowa siedziba mBanku w Łodzi

mBank oficjalnie otworzył swoją nową siedzibę w Nowym Centrum Łodzi - Przystanek mBank. Na pięciu piętrach pracuje ponad 2 tys. specjalistów, wcześniej rozproszonych w sześciu lokalizacjach w całym mieście. więcej

Diet Coke w nowych opakowaniach i smakach, Coca-Cola liczy na wzrost sprzedaży wśród millenialsów

Koncern Coca-Cola wprowadził na rynku amerykańskim dietetyczną Coca-Colę w odświeżonej wersji. Diet Coke ma nowe opakowania i kilka wariantów smakowych. więcej

Weronika Narożniak dołącza do grona partnerów w agencji Clipatize

Weronika Narożniak, dotychczas pełniąca w Clipatize funkcję szefowej działu obsługi klienta, zasiliła szeregi partnerów agencji. Obecnie są nimi również Jakub Lebuda, Jan Kuczyński oraz Jan Kaczmarek. więcej

Marcin Poradka: z Deloitte Digital do Ilmatic Production

Marcin Poradka zbuduje dział produkcji digital w domu produkcyjnym Ilmatic Production. Poprzednio pełnił funkcję senior producera w Deloitte Digital. więcej

Dhane Scotti odpowiada w McCann Worldgroup za globalną obsługę Coca-Coli

W agencji reklamowej McCann Worldgroup na stanowisko global executive business leader odpowiedzialnego za markę Coca-Cola został powołany Dhane Scotti. Awansował z funkcji executive vice president global business leader zajmującego się Coca-Colą. więcej

Risk made in Warsaw klientem Sales Tube

Do grona klientów agencji Sales Tube (Group One) dołączyła polska marka odzieżowa Risk made in Warsaw. Agencję wybrano w drodze rekomendacji. więcej

Galeria Jurajska z nową linią kreatywną inspirowaną filmem

Częstochowska Galeria Jurajska wprowadziła w swojej komunikacji nową linię kreatywną, wzorowaną na premierach kinowych. Koncepcję opracowała agencja madeinbrain studio. więcej

Mateusz Morawiecki: co najmniej raz w miesiącu w zagranicznych sieciach sklepów powinien być ,,polski tydzień"

Premier Mateusz Morawiecki ocenił, że największe sieci sklepów, w większości należące do zagranicznych firm, powinny bardziej promować polską żywność, np. częściej organizować dotyczące jej tygodnie tematyczne. Morawiecki zaapelował też do tych sieci, żeby po partnersku traktowały polskich producentów żywności. więcej

Jak marki grają z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

W niedzielę 14 stycznia po raz 26 zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jak co roku, w akcję angażuje się wiele znanych marek i firm. Prezentujemy wybrane aktywacje brandów towarzyszące tegorocznemu finałowi WOŚP. więcej

Agnieszka Kisiel: z MediaCom Warszawa do U2 Media

Agnieszka Kisiel zaczęła pracę jako communication planner w domu mediowym U2 Media (należącym do grupy IPG Mediabrands). Poprzednio była związana z MediaCom Warszawa. więcej

WebTalk i endorfina events podsumowują rok 2017

Agencje wygenerowały prawie 34 mln zł skonsolidowanego przychodu brutto, wobec planowanych 30 mln, i rozpoczęły realizację pierwszych wspólnych projektów digitalowo-eventowych. W minionym roku agencja WebTalk pozyskała 20 nowych klientów. Agencja endorfina events zamyka rok z 220 zrealizowanymi projektami i 245 dniami eventowymi. Jednak najważniejszym wydarzeniem 2017 roku dla obu firm bez wątpienia pozostaje ich połączenie ogłoszone w październiku. więcej

 
 
 
PRASA
 
Ewa Redel-Bydłowska po 24 latach pracy odchodzi z Edipresse Polska

Ewa Redel-Bydłowska zrezygnowała z funkcji członka zarządu Edipresse Polska i jej spółek zależnych. Z firmą pożegna się w maju br., po 24 latach pracy w niej. więcej

Wydawcy obawiają się rosnącego wpływu Facebooka i Snapchata

44 proc. menadżerów firm medialnych obawia się rosnącego wpływu platform dystrybuujących treści - najbardziej Facebooka i Snapchata  - wynika z najnowszego raportu Reuters Institute for the Study of Journalism, działającego przy Uniwersytecie Oksfordzkim. więcej

,,Men's Health" liderem sprzedaży pomimo największego spadku, ,,CKM" wyprzedziło ,,Logo"

W segmencie pism dla mężczyzn w październiku ub.r. na pozycji lidera sprzedaży utrzymał się „Men’s Health”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał „Playboy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Bravo" znika z rynku, bo przegrywa u nastolatków z serwisami i aplikacjami internetowymi

Trudno posądzać Bauera, że będzie dobrym wujkiem dla nastolatków i nadal będzie wydawał pismo, którego czytelnictwo szybuje w dół. Dwutygodnik „Bravo” spełnił swoją kulturową rolę i zarobił pieniądze. Dzisiaj miejsce na podium w źródłach wiedzy zajmuje już dawno YouTube, Instagram, Snap. Po co czekać na kolejne „Bravo”, skoro info o trendach i newsach mamy od ręki w smartfonie za darmo? - decyzje o zamknięciu dwutygodnika „Bravo” komentują prof. dr hab. Wiesław Godzic i Anna Hahn-Leśniewska. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" liderami w listopadzie (dane sprzedaży e-wydań dzienników)

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wydawca ,,Sieci" i Jacek Karnowski muszą przeprosić Monikę Olejnik za jej zdjęcie w ,,Brunatnych piórach"

Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał  wyrok pierwszej instancji nakazujący wydawcy i redaktorowi naczelnemu „Sieci” (spółce Fratrii i Jackowi Karnowskiemu) przeproszenie dziennikarki TVN24 Moniki Olejnik za zamieszenie jej zdjęcia przy tekście „Brunatne pióra”. Przy czym przeprosiny nie zostaną zamieszczone na pierwszej stronie pisma. więcej

Daniel Rząsa w Google News Lab. Poprowadzi warsztaty dla dziennikarzy

Daniel Rząsa będzie współpracował z Google News Lab jako teaching fellow. Poprowadzi warsztaty dla redakcji medialnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystania narzędzi internetowych w pracy dziennikarskiej. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Nowy algorytm Facebooka zaszkodzi wydawcom i użytkownikom, może sprzyjać ekspansji fake news

Facebook zapowiedział zmiany w sposobie wyświetlania treści w News feedach użytkowników. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. W opinii wydawców oraz ekspertów branży social media planowane modyfikacje algorytmu mogą poważnie uderzyć w media obecne na Facebooku i wywołać w serwisie niepożądane skutki. - Dla mediów to koniec pewnej epoki, najwięcej ucierpieć mogą mniejsi wydawcy którzy w zbyt dużym stopniu uzależnili swój biznes od Facebooka. Postępująca nieobecność mediów w serwisie pozostawi użytkowników bez znaczącego źródła rzetelnych informacji, a to może skutkować między innymi rosnącą ekspansją fake news - oceniają eksperci dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wydawcy obawiają się rosnącego wpływu Facebooka i Snapchata

44 proc. menadżerów firm medialnych obawia się rosnącego wpływu platform dystrybuujących treści - najbardziej Facebooka i Snapchata  - wynika z najnowszego raportu Reuters Institute for the Study of Journalism, działającego przy Uniwersytecie Oksfordzkim. więcej

Karol Wilczko po 10 latach odchodzi z zarządu Comperii, firma rozważa nową emisję akcji

Karol Wilczko zrezygnował z funkcji wiceprezesa firmy Comperia (wydającej m.in. serwisy Comperia.pl i Telepolis.pl). Jednocześnie sprzedał akcje spółki za prawie 560 tys. zł. więcej

PAP nabrał się na fałszywy wpis Morawieckiego o WOŚP, w Politico źle przetłumaczono słowa premiera Bułgarii nt. UE

W niedzielę po południu Polska Agencja Prasowa poinformowała o rzekomym wpisie twitterowym Mateusza Morawieckiego popierającym Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, który pojawił się na fałszywym profilu premiera. Natomiast serwis Politico przytoczył rzekomą wypowiedź premiera Bułgarii (powtórzono ją w wielu polskich mediach), którą sprostował sam polityk. więcej

Anna Dryjańska przeszła z naTemat.pl do Tokfm.pl, będzie wydawcą strony głównej

Anna Dryjańska, poprzednio publicystka portalu naTemat.pl, przeszła do serwisu Tokfm.pl. Pisze i redaguje tekstywkrótce zajmie się też wydawaniem serwisu. - Potrzebowałam nowych wyznań - mówi Dryjańska portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Branża reklamowa traci na nowej polityce cookies w Safari, przychody Criteo w dół o 20 procent

Po wprowadzeniu przez Apple w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego śledzenie zachowań użytkowników w sieci branża reklamowa zaczyna odczuwać jego skutki. Firma Criteo zapowiada, że z powodu zmian w Safari jej przychody w 2018 roku spadną o jedną piątą, a IAB Tech Lab przewiduje, że podobna sytuacja spotka wielu graczy w segmencie reklamowym. więcej

Airbnb i LinkedIn wśród najlepszych aplikacji w Google Play

Google opublikował najnowszą listę Android Excellence obejmującą aplikacje i gry najlepiej przystosowane do systemu Android i dostępne w sklepie Google Play. Wśród wyróżnionych znalazły się powszechnie znane aplikacje Airbnb i LinkedIn, a także mniej popularne programy w rodzaju edytora zdjęć EyeEm czy aplikacji muzycznej Musixmatch. Najlepsze zdaniem Google gry to między innymi Agent A, Fire Emblem Heroes oraz Lumino City. więcej

Cleo w spocie Coca-Coli reklamowym hitem na YouTube w grudniu 2017

Według zestawienia AdsLeaderboard w grudniu 2017 roku najpopularniejszą reklamą na polskim YouTube był spot „Coraz bliżej Święta” reklamujący Coca-Colę. Na podium znalazły się także reklamy Samsunga i Allegro. więcej

Oto najlepsze seriale 2017 roku (TOP 10)

Wybór najlepszych produkcji serialowych w 2017 roku. Dla portalu Wirtualnemedia.pl oceniają Magdalena Adamus (prowadząca bloga Catus Geekus), Kaja Szafrańska (dziennikarka i prowadząca kanał na YouTube Jakbyniepaczeć) oraz Marta Wawrzyn (prowadząca serwis tematyczny Serialowa). więcej

Facebook zmienia algorytm News feedu, treści od wydawców będą mniej widoczne

Facebook zapowiedział zmiany w sposobie wyświetlania treści w News feedach użytkowników. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Dzięki niej Facebook będzie wybierał treści, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi i umieszczał je wyżej w Aktualnościach. Zmiana może uderzyć w wydawców publikujących na Facebooku własne materiały. więcej

Daniel Rząsa w Google News Lab. Poprowadzi warsztaty dla dziennikarzy

Daniel Rząsa będzie współpracował z Google News Lab jako teaching fellow. Poprowadzi warsztaty dla redakcji medialnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystania narzędzi internetowych w pracy dziennikarskiej. więcej

Tomasz Machała na WP tłumaczy głosowanie matki ws. zaostrzenia przepisów aborcyjnych

W portalu Opinie.wp.pl Tomasz Machała zamieścił wpis, w którym wyjaśnia powody poparcia przez jego matkę posłankę Joannę Fabisiak zaostrzenia  przepisów antyaborcyjnych. Fabisiak poparła projekt i za to wczoraj wykluczono ją z Platformy Obywatelskiej. - Doceniam jako obywatel fakt kierowania się przez wybrańców narodu wartościami sumienia, a nie dyscypliną partyjną - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Machała. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Resort cyfryzacji szuka agencji PR do współpracy przez trzy lata

Ministerstwo Cyfryzacji w prowadzonym przetargu wybierze agencję public relations, z którą będzie pracować do końca 2020 roku. Budżet, jaki zamierza przeznaczyć na tę współpracę wynosi 650,4 tys. zł netto. więcej

MSL pracuje dla Fur Europe

Polski oddział agencji MSL rozpoczął współpracę z Fur Europe, organizacji reprezentującej hodowców, futrzarzy, kuśnierzy i handlowców z 27 krajów Europy. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Airbnb i LinkedIn wśród najlepszych aplikacji w Google Play
Ministerstwo Cyfryzacji: Marek Zagórski tymczasowo na czele, nadzoruje Mateusz Morawiecki
Robert Górski i Mikołaj Cieślak rozmawiają z Kopernikiem w reklamach Orange na Kartę (wideo)
Plushak w toalecie reklamuje 50 GB internetu w Plush na Kartę (wideo)
Sprzedaż pecetów z pierwszym wzrostem od 6 lat. Liderem HP przed Lenovo i Dellem
Zotac: kompaktowy komputer do gier MEK1 Gaming PC (wideo)
Technologia 5G wchodzi do Polski, pierwsze testy jeszcze w tym roku. Nowy standard komunikacji wydłuży czas działania baterii w smartfonach
 
 
 
GOSPODARKA
 
Prezes Lidla do Mateusza Morawieckiego: 70 proc. obrotów dają nam polskie produkty, zamawiamy je do ponad 20 krajów
Polomarket promuje się jako ,,polski sklep" zamiast ,,mój ulubiony" (wideo)
,,Czysta radość z jazdy" w kampanii filtru antysmogowego BMW Fine Dust Filter (wideo)
Małgorzata Socha ambasadorką Jaguara E-Pace
Przystanek mBank - nowa siedziba mBanku w Łodzi
Połowa Polaków nie chciałaby Trumpa na prezydenta naszego kraju
Magdalena Reńska w zarządzie Euro Styl, nowi dyrektorzy w Dom Development
Sprzedaż Biedronki wzrosła w 2017 roku o 13,2 proc. do 11,08 mld euro
Technologia 5G wchodzi do Polski, pierwsze testy jeszcze w tym roku. Nowy standard komunikacji wydłuży czas działania baterii w smartfonach
Polska drugim w Europie producentem wyrobów tytoniowych. W tym roku mamy szansę wyprzedzić Niemcy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Leonardo DiCaprio zagra w nowym filmie Quentina Tarantino
Oto najlepsze seriale 2017 roku (TOP 10)
"The Continental" - nowy serial stacji Starz na podstawie filmu "John Wick"
Powstanie dziewiąty sezon serialu "The Walking Dead"
Polska premiera filmu "Tomb Raider" w kwietniu
Nowe seriale w HBO Polska. Wśród nich ,,Brytania", ,,Mozaika" i ,,Odpowiednik" z J.K. Simmonsem
Serial "Botoks" w Showmax. ,,To, czego nie było w kinie"
"The Looming Tower" - nowy serial Hulu. ,,Rząd zawiódł"
Aktorki oskarżają Jamesa Franco o molestowanie seksualne
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj