Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 18 Kwietnia 2018
 
 
 
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe uruchamiają firmę bukmacherską Totalbet
 
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe szykują ofertę zakładów bukmacherskich pod nazwą Totalbet. Firma ma już licencję ministerska finansów, zamierza przyjmować zakłady przez internet i w punktach stacjonarnych. Zarządzają nią Marcin Giera i Łukasz Seweryniak - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Eksperci: Czech Media Invest może chcieć odsprzedaż polski Eurozet
 
Za 73 mln euro francuski koncern Lagardère sprzedał firmie Czech Media Invest swoje aktywa radiowe w Europie Centralnej. Wśród nich jest polska grupa Eurozet. Eksperci rynku mediów patrzą na tę transakcję w różny sposób. Według części z nich nowy właściciel to szansa rozwoju dla Radia Zet i innych stacji. Inni uważają że Francuzi sprzedali poniżej rynkowej wartości wątpliwej jakości towar debiutantowi w segmencie radiowym, który będzie musiał dokonać poważnych zmian by dać słabnącym nadawcom nowy impuls do wzrostów. więcej
 
 
Polska Fundacja Narodowa i Partner of Promotion - słuszna decyzja czy skandal?
 
Nieporadna komunikacyjnie Polska Fundacja Narodowa musiała wreszcie sięgnąć po pomoc zewnętrznej agencji PR. Pod tym względem jest do zrobienia wszystko - od koncepcji po wykonanie, a zatrudnienie tak doświadczonej agencji jak Partner of Promotion jest zrozumiałym ruchem. Są jednak na rynku agencje, które - patrząc na wizerunek Fundacji - na pewno nie podjęłyby się tego wyzwania z obawy o własny wizerunek, jest także sporo, którym by to nie przeszkadzało - komentują dla Wirtualnemedia.pl Anna Garwolińska, Piotr Czarnowski, Jakub Bierzyński i Grzegorz Miller. więcej
 
 
Player+ BOX z ofertą Playera jeszcze w tym roku. TVN i nc+ pracują nad nowym set-top boxem
 
Grupa TVN i platforma nc+ przygotowują nowy set-top box, który podłączony do internetu umożliwi dostęp do pełnej oferty Playera (w tym Canal+ i HBO), a po podłączeniu anteny - także do kanałów naziemnych. Urządzenie trafi na rynek jeszcze w tym roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Rzecznik TK: reporter TVN24 natarczywy na dworcu wobec Julii Przyłębskiej, to nagonka poniżej standardów tabloidów
 
Prezes Trybunały Konstytucyjnego Julia Przyłębska w oświadczeniu „stanowczo protestuje przeciwko radykalizacji i pogwałceniu standardów prezentowanych przez tę stację i wzywa dziennikarzy TVN24 o opamiętanie i uszanowanie elementarnych zasad życia społecznego”. Chodzi o to, że reporter „Czarno na białym” wypytywał ją na peronie Dworca Centralnego, gdzie z wnuczką czekała na pociąg. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Lagard?re sprzedaje Eurozet firmie Czech Media Invest więcej
 
Płatny Facebook za 14 dolarów miesięcznie? ,,To przyszłość mediów społecznościowych" więcej
 
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP więcej
 
Do Sejmu trafił projekt zwiększający ilość polskiej muzyki w radio. Nadawcy: To przyniesie więcej szkody niż pożytku więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Ad Performance Product Manager Media Impact Polska
Agency Sales Manager Justtag Group/ JustWIFI
Dziennikarz ds. Advertoriali Edipresse Polska
Specjalista SEO Onet-Ringier Axel Springer
Administrator - IT Specialist BTI Studios
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Foto producent GPD
Account Manager Grupa ZPR Media
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
SOCIAL MEDIA MANAGER Platige Image S.A.
Social Media Ninja Onet-Ringier Axel Springer
Redaktor serwisów informacyjnych Onet-Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Player+ BOX z ofertą Playera jeszcze w tym roku. TVN i nc+ pracują nad nowym set-top boxem

Grupa TVN i platforma nc+ przygotowują nowy set-top box, który podłączony do internetu umożliwi dostęp do pełnej oferty Playera (w tym Canal+ i HBO), a po podłączeniu anteny - także do kanałów naziemnych. Urządzenie trafi na rynek jeszcze w tym roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Rzecznik TK: reporter TVN24 natarczywy na dworcu wobec Julii Przyłębskiej, to nagonka poniżej standardów tabloidów

Prezes Trybunały Konstytucyjnego Julia Przyłębska w oświadczeniu „stanowczo protestuje przeciwko radykalizacji i pogwałceniu standardów prezentowanych przez tę stację i wzywa dziennikarzy TVN24 o opamiętanie i uszanowanie elementarnych zasad życia społecznego”. Chodzi o to, że reporter „Czarno na białym” wypytywał ją na peronie Dworca Centralnego, gdzie z wnuczką czekała na pociąg. więcej

Filip Chajzer gwiazdą odcinka ,,Szkoły" w TVN. Zawalczy z hejtem w internecie

W Krakowie nakręcono odcinek serialu paradokumentalnego TVN „Szkoła”, w którym gościnnie wystąpił Filip Chajzer. Jego bohater będzie walczył z hejtem internetowym - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Value Media obronił budżet mediowy Telewizji Polskiej

Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg Telewizji Polskiej na planowanie i zakup mediów, pokonując trzech konkurentów: Carat (Dentsu Aegis Network Polska), MullenLowe MediaHub i Arena Media Communications (Havas Media Group). Tym samym utrzymał obsługę mediową TVP. więcej

Rząd zmienia ustawy o rtv i abonamencie: karta powinności mediów publicznych, skuteczniejszy nadzór nad realizacją misji

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustaw o radiofonii i telewizji oraz o opłatach abonamentowych. Nowe przepisy zmieniają m.in. definicję misji publicznej oraz wprowadzają karty powinności i zasadę, środki publiczne mogą pokrywać tylko koszty netto tej misji. więcej

Komediowo-satyryczny miniserial "La La Poland" od 28 kwietnia w TVP2

W sobotę 28 kwietnia br. na antenie TVP2 zadebiutuje nowy program satyryczny "La La Poland". więcej

TV Puls organizuje koncert disco-polo z kabaretami na powitanie lata

Telewizja Puls zorganizuje w czerwcu powitanie lata pod hasłem „Wielka zabawa TV Puls”. Impreza, której gwiazdami będą m.in. Sławomir i Cleo, przygotowywana jest we współpracy z Doliną Charlotty. więcej

TVN Turbo nowym liderem wśród kanałów lifestylowych, Lifetime najbardziej w dół

W marcu 2018 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce zostało TVN Turbo, które wyprzedziło TVN Style. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Food Network, a na czele spadków uplasowała się stacja Lifetime - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Pod koniec maja TVP zacznie reklamować transmisje z piłkarskich mistrzostw świata

Telewizja Polska, która jest wyłącznym właścicielem praw do transmisji w naszym kraju z mistrzostw świata w piłce nożnej, pod koniec maja rozpocznie kampanię zachęcającą do oglądania meczów na jej antenach. Za realizację działań odpowiada Value Media (Group One). więcej

Natasza Urbańska poprowadzi ,,Make me over. Wielka zmiana" w Polsat Cafe. Ewa Minge w jury

W środę 25 kwietnia br. stacja Polsat Cafe rozpocznie emisję nowego programu „Make me over. Wielka zmiana”, w którym uczestnicy przejdą szybkie metamorfozy pod okiem Ewy Minge, Joanny Horodyńskiej i Marcina Mańki. Reality prowadzi Natasza Urbańska. więcej

Ewa Wachowicz ambasadorką Coca-Coli

W ramach kampanii "Każdy dzień może smakować wyjątkowo z Coca-Cola" marka nawiązała współpracę ambasadorską z Ewą Wachowicz, autorką programów kulinarnych. Współpraca obejmuje sponsoring cyklu "Ewa, ugotuj nam to!" oraz lokowania produktu. Działania wpierane będą kampanią reklamową, którą przygotowały i realizują Mediacom, LiquidThread, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Fortis i McCann Worldgroup. więcej

Drożeją reklamy w TVP. Najwięcej za spoty przy ,,M jak miłość", finale Ligi Mistrzów i Eurowizji

W maju marketerzy zapłacą średnio kilkanaście proc. więcej za emisję spotów w TVP1 i TVP2. Najwięcej kosztują reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 oraz przy finałach Ligi Mistrzów i Eurowizji w TVP1. więcej

Boomerang nadaje w HD

We wtorek 17 kwietnia dziecięcy kanał Boomerang rozpoczął nadawanie w jakości high definition. Ten sam kanał w jakości SD, począwszy od maja, stopniowo będzie wycofywany z oferty operatorów. więcej

Drugi sezon ,,Westworld" od 23 kwietnia w HBO i HBO GO, 12 nowych bohaterów

Od poniedziałku 23 kwietnia HBO rozpocznie nadawanie drugiego sezonu serialu „Westworld”. Odcinki będą emitowane równolegle w HBO GO. W rolach głównych ponownie występują Evan Rachel Wood i Ed Harris, ale pojawiają się też nowi aktorzy. więcej

Cartoon Network kończy 25 lat (wideo)

Stacja telewizyjna Cartoon Network przygotowała specjalny, urodzinowy spot z okazji 25. rocznicy rozpoczęcia nadawania. więcej

Eleven Sports 4 trafił do sieci Toya

Od 16 kwietnia w ofercie sieci kablowej Toya dostępny jest kanał Eleven Sports 4. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Eksperci: Czech Media Invest może chcieć odsprzedaż polski Eurozet

Za 73 mln euro francuski koncern Lagardère sprzedał firmie Czech Media Invest swoje aktywa radiowe w Europie Centralnej. Wśród nich jest polska grupa Eurozet. Eksperci rynku mediów patrzą na tę transakcję w różny sposób. Według części z nich nowy właściciel to szansa rozwoju dla Radia Zet i innych stacji. Inni uważają że Francuzi sprzedali poniżej rynkowej wartości wątpliwej jakości towar debiutantowi w segmencie radiowym, który będzie musiał dokonać poważnych zmian by dać słabnącym nadawcom nowy impuls do wzrostów. więcej

 
Rząd zmienia ustawy o rtv i abonamencie: karta powinności mediów publicznych, skuteczniejszy nadzór nad realizacją misji

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustaw o radiofonii i telewizji oraz o opłatach abonamentowych. Nowe przepisy zmieniają m.in. definicję misji publicznej oraz wprowadzają karty powinności i zasadę, środki publiczne mogą pokrywać tylko koszty netto tej misji. więcej

 
Robert Kozyra: jeśli Czesi chcą odzyskać swoje pieniądze muszą wymienić całe kierownictwo nie tylko Eurozetu

Francuski koncern Lagardère podpisał umowę sprzedaży firmie Czech Media Invest swoich rozgłośni stacji radiowych w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Kwota transakcji to 73 mln euro. O komentarz poprosiliśmy Roberta Kozyrę, byłego redaktora naczelnego i prezesa Radia Zet. więcej

 
Lagard?re sprzedaje Eurozet firmie Czech Media Invest

Francuski koncern Lagardère podpisał umowę sprzedaży firmie Czech Media Invest swoich rozgłośni stacji radiowych w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Kwota transakcji to 73 mln euro. więcej

 
Radio ZET wyprzedziło Trójkę w Trójmieście. Złote Przeboje Trefl ostro do góry

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Value Media obronił budżet mediowy Telewizji Polskiej

Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg Telewizji Polskiej na planowanie i zakup mediów, pokonując trzech konkurentów: Carat (Dentsu Aegis Network Polska), MullenLowe MediaHub i Arena Media Communications (Havas Media Group). Tym samym utrzymał obsługę mediową TVP. więcej

Margaret, Rafał Maserak i Maciej Maleńczuk reklamują Warkę Radler 0.0% (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa nowych wersji smakowych bezalkoholowej Warki Radler (produkowanej przez Grupę Żywiec). W reklamach występują Margaret, Rafał Maserak i Maciej Maleńczuk. więcej

Biznesowy "efekt wow" w kampanii T-Mobile z Dorotą Wellman (wideo)

Rusza kampania reklamowa oferty T-Mobile dla firm. MagentaBiznes promuje właścicielka firmy na co dzień korzystająca z usług operatora oraz dziennikarka Dorota Wellman. Działania reklamowe przygotowały T-Mobile, FCB Bridge2Fun, LiquidThread, Mindshre i ARC Worldwide Polska. więcej

Bartosz Dziendziel za Macieja Pichlaka dyrektorem marketingu Nest Banku

Bartosz Dziendziel jest nowym dyrektorem marketingu Nest Banku. Na stanowisku tym zastąpił Macieja Pichlaka, który odszedł z firmy po niespełna dwóch latach pracy. więcej

,,Ten moment z Leszkiem" w reklamie piwa Lech (wideo)

Startuje kolejna kampania reklamowa piwa Lech Premium (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) pod hasłem „Pozytywnie wpłynie”. Za obsługę reklamową marki odpowiadają GPD Agency i Zenith. więcej

Pod koniec maja TVP zacznie reklamować transmisje z piłkarskich mistrzostw świata

Telewizja Polska, która jest wyłącznym właścicielem praw do transmisji w naszym kraju z mistrzostw świata w piłce nożnej, pod koniec maja rozpocznie kampanię zachęcającą do oglądania meczów na jej antenach. Za realizację działań odpowiada Value Media (Group One). więcej

Ewa Wachowicz ambasadorką Coca-Coli

W ramach kampanii "Każdy dzień może smakować wyjątkowo z Coca-Cola" marka nawiązała współpracę ambasadorską z Ewą Wachowicz, autorką programów kulinarnych. Współpraca obejmuje sponsoring cyklu "Ewa, ugotuj nam to!" oraz lokowania produktu. Działania wpierane będą kampanią reklamową, którą przygotowały i realizują Mediacom, LiquidThread, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Fortis i McCann Worldgroup. więcej

,,Niedowiżyn" w kampanii reklamującej soczewki iWear i Acuvue w Vision Express (wideo)

Sieć salonów optycznych Vision Express rozpoczyna promocję soczewek kontaktowych iWear i Acuvue. Wspiera to kampania reklamowa, w której różni bohaterowie doświadczają „niedowiżyn”. więcej

Lidl rusza z kampanią rekrutacyjną "Po prostu dobra praca", chce zatrudnić 500 osób

Sieć sklepów Lidl Polska od 16 kwietnia prowadzi nową kampanię rekrutacyjną - oferuje 500 etatów w nowo otwieranych sklepach, sklepach sezonowych, magazynach i ponad 100 placówkach. Działanie wspiera kampania pod hasłem "Po prostu dobra praca". więcej

Volkswagen zaczyna globalny przetarg kreatywny, chce współpracować z mniejszą liczbą agencji

Centrala firmy motoryzacyjnej Volkswagen rozpoczyna globalny przetarg agencji kreatywnych. Firma chce scentralizować obsługę reklamową w pięciu regionalnych hubach oraz poprawić wizerunek marki po skandalu z emisją spalin. więcej

Drożeją reklamy w TVP. Najwięcej za spoty przy ,,M jak miłość", finale Ligi Mistrzów i Eurowizji

W maju marketerzy zapłacą średnio kilkanaście proc. więcej za emisję spotów w TVP1 i TVP2. Najwięcej kosztują reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 oraz przy finałach Ligi Mistrzów i Eurowizji w TVP1. więcej

Teledysk ,,Podróżnik" Krzysztofa Zalewskiego niestandardowo promuje letnią kolekcję IKEA

Wczoraj w internecie miał premierę teledysk do piosenki "Podróżnik" Krzysztofa Zalewskiego. Klip jest jednocześnie elementem niestandardowej promocji kolekcji wyposażenia do domu IKEA Sommar. więcej

Havas Media Group powołuje jednostkę analityczną DBI. Na jej czele Wiola Łada-Szewczenko

Havas Media Group, do której należą m.in. domy mediowe Havas Media i Arena Media utworzyła w swoich strukturach nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence). Kieruje nią Wiola Łada-Szewczenko, pełniąca również funkcję szefowej Ecselis. więcej

Olga Mazurowska client directorem Selectivv Mobile House

Z końcem kwietnia zarządzanie działem badawczo-analitycznym - Selectivv Data Tank w agencji Selectivv Mobile House przejmuje Olga Mazurowska. Obejmie stanowisko client directora. więcej

Napój piwny Somersby reklamowany w wersji arbuzowej (wideo)

Carlsberg Polska rozpoczął kampanię reklamującą nowy, arbuzowy wariant smakowy napoju piwnego Somersby. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Noble Graphics, Initiative Warszawa i Kamikaze. więcej

"Zdrowe owoce to mus" - Tymbark wprowadza na rynek wygodne soki w musie

Pod hasłem "Zdrowe owoce to mus" ruszyła kampania reklamowa marki Tymbark (Maspex Wadowice), promująca wprowadzenie na rynek nowości produktowej - soku w formie wyciskanego z opakowania musu. Kampanię przygotowały Bardzo, Grey Group Poland i Starcom. więcej

Rafał Ryś: z Grey Group do Saatchi&Saatchi IS

Do działu kreacji agencji Saatchi & Saatchi IS dołączył Rafał Ryś, poprzednio deputy creative director w Grey Group. Jako associate creative director raportuje bezpośrednio do Kamila Majewskiego, creative directora agencji. więcej

Krowa Miss Muuufi w reklamie kakao Krüger (wideo)

Teledysk z krową Miss Muuufi i hitem Reni Jusis „Zakręcona” to główny element przygotowanej przez Ambasadę BC kampanii, która ma zwrócić uwagę młodych odbiorców na nowe kakao firmy Krüger. więcej

Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak w kampanii Cartoon Network apelują do dzieci, by sobie nie dokuczały

Telewizja Cartoon Network startuje z czwarta edycją kampanii społecznej „Bądź kumplem nie dokuczaj”, która pokazuje dzieciom szkodliwość negatywnych zachowań wobec rówieśników oraz zachęcająca do utrzymywania z nimi przyjacielskich relacji. Ambasadorami akcji są piłkarze Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak. więcej

Coca-Cola wprowadza mrożone napoje w woreczkach

Coca-Cola wprowadza do swojego portfolio nowość - wyciskane z niewielkiego woreczka, zmrożone napoje. Coca-Cola Frozen sprzedawana jest na razie tylko w Japonii, w wariantach pomarańczowym, cytrynowym i winogronowym. więcej

Agencja Warszawa wygrywa przetargi na obsługę LG Electronics Polska

Firma LG Electronics Polska rozstrzygnęła przetargi na prowadzenie komunikacji w social media oraz całościową obsługę strategiczno-kreatywną marki LG. Oba budżety zdobyła Agencja Warszawa. więcej

Cartoon Network kończy 25 lat (wideo)

Stacja telewizyjna Cartoon Network przygotowała specjalny, urodzinowy spot z okazji 25. rocznicy rozpoczęcia nadawania. więcej

Zbyszko z Veroni Active sponsorem polskiej koszykówki

Firma Zbyszko, właściciel marki Veroni Active, została nowym partnerem polskiej koszykówki - będzie wspierała reprezentacje Polski koszykarzy i koszykarek oraz Energa Basket Ligę i Energa Basket Ligę Kobiet. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PRASA
 
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe uruchamiają firmę bukmacherską Totalbet

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe szykują ofertę zakładów bukmacherskich pod nazwą Totalbet. Firma ma już licencję ministerska finansów, zamierza przyjmować zakłady przez internet i w punktach stacjonarnych. Zarządzają nią Marcin Giera i Łukasz Seweryniak - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Jadwiga Emilewicz, Jarosław Kaczyński, Mariusz i Paweł Szataniakowie oraz Ryszard Pieńkowski z Nagrodami Kisiela 2017

Jarosław Kaczyński i Jadwiga Emilewicz w kategorii "Polityk", Ryszard Pieńkowski w kategorii "Publicysta" oraz Mariusz i Paweł Szataniak z firmy Wielton w kategorii "Przedsiębiorca" zostali laureatami kolejnej edycji Nagród Kisiela. więcej

,,Nasze Melodie" wydaniem specjalnym ,,Na Żywo" o muzyce dance i disco polo

W środę 18 kwietnia ukaże się specjalne wydanie tygodnika „Na Żywo” (Wydawnictwo Bauer) - „Nasze Melodie". Magazyn poświęcony jest muzyce z lat 80-tych i 90-tych. Redakcją kieruje Katarzyna Rędaszka. więcej

,,Newsweek" przed ,,Gazetą Wyborczą" i ,,Wprost" na Twitterze, najbardziej angażuje ,,Do Rzeczy" (TOP 20)

Najpopularniejszym polskim tytułem prasowym na Twitterze jest „Newsweek”, wyprzedzający „Gazetę Wyborczą” i „Wprost”. Natomiast w zeszłym miesiącu najwięcej aktywności użytkowników wywołały wpisy na profilu „Do Rzeczy”. więcej

Spada sprzedaż pism popularnonaukowych i historycznych, ,,Uważam Rze Historia" najbardziej w dół

W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe uruchamiają firmę bukmacherską Totalbet

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe szykują ofertę zakładów bukmacherskich pod nazwą Totalbet. Firma ma już licencję ministerska finansów, zamierza przyjmować zakłady przez internet i w punktach stacjonarnych. Zarządzają nią Marcin Giera i Łukasz Seweryniak - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Google pozwoli polskim wydawcom walczyć z blokowaniem reklam

Google rozszerzył dostępność swojego narzędzia o nazwie Funding Choices pozwalającego wydawcom walczyć ze zjawiskiem blokowania reklam na ich stronach internetowych. Z rozwiązania mogą teraz korzystać media na dodatkowych 31 rynkach na świecie, w tym także w Polsce. więcej

Serwis streamingowy Formuły 1 wystartuje w maju, pakiet Pro także w Polsce

W maju br. oficjalnie wystartuje F1 TV - płatna platforma subskrypcyjna OTT oferująca dostęp do wyścigów Formuły 1 na żywo. Usługa będzie dostępna w kilkudziesięciu krajach, w tym w Polsce. więcej

Unia Europejska zmusi Google i Facebook do udostępniania danych w ciągu 6 godzin

Unia Europejska pracuje nad przepisami, które mają ułatwić organom ścigania zdobycie potrzebnych informacji na temat użytkowników od firm technologicznych takich jak Google czy Facebook. Zgodnie z projektem spółki tego typu zostaną zmuszone do ujawniana danych policji i prokuraturze nawet wtedy, gdy potrzebne informacje będą przechowywane na serwerach poza terytorium wspólnoty, a w naglących wypadkach będą miały na to 6 godzin. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Havas Media Group powołuje jednostkę analityczną DBI. Na jej czele Wiola Łada-Szewczenko

Havas Media Group, do której należą m.in. domy mediowe Havas Media i Arena Media utworzyła w swoich strukturach nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence). Kieruje nią Wiola Łada-Szewczenko, pełniąca również funkcję szefowej Ecselis. więcej

Olga Mazurowska client directorem Selectivv Mobile House

Z końcem kwietnia zarządzanie działem badawczo-analitycznym - Selectivv Data Tank w agencji Selectivv Mobile House przejmuje Olga Mazurowska. Obejmie stanowisko client directora. więcej

Panel Opinie.pl ma 110 tys. aktywnych użytkowników

Internetowy panel Opinie.pl, należący do firmy badawczej IQS, liczy już 110 tys. aktywnych użytkowników - to o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2017 roku na panelu zrealizowano 509 tys. wywiadów - niemal 20 proc. więcej niż rok wcześniej. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Polska Fundacja Narodowa i Partner of Promotion - słuszna decyzja czy skandal?

Nieporadna komunikacyjnie Polska Fundacja Narodowa musiała wreszcie sięgnąć po pomoc zewnętrznej agencji PR. Pod tym względem jest do zrobienia wszystko - od koncepcji po wykonanie, a zatrudnienie tak doświadczonej agencji jak Partner of Promotion jest zrozumiałym ruchem. Są jednak na rynku agencje, które - patrząc na wizerunek Fundacji - na pewno nie podjęłyby się tego wyzwania z obawy o własny wizerunek, jest także sporo, którym by to nie przeszkadzało - komentują dla Wirtualnemedia.pl Anna Garwolińska, Piotr Czarnowski, Jakub Bierzyński i Grzegorz Miller. więcej

Grey Group Poland obsługuje kanały social media mBanku

Grey Group Poland poszerzyła współpracę z mBank o obsługę kanałów social. Poprzednio zajmowała się tym agencja VML Poland. więcej

Pan Pomidor&Co klientem ConTrust Communication

ConTrust Communication zajmuje się obsługą komunikacyjną firmy Pan Pomidor&Co., polskiego producenta dań gotowych, zup i sosów. Agencję wybrano w drodze rekomendacji. więcej

Dorota Mglej w zespole POiNTB

Do zespołu wrocławskiej agencji public relations POiNTB (marki należącej do Bees & Honey) dołączyła Dorota Mglej. Objęła stanowisko PR specialist. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Biznesowy "efekt wow" w kampanii T-Mobile z Dorotą Wellman (wideo)
Android: Nougat przed Marshmallow, 4,6 proc. dla Oreo
Acer Chromebook Tab 10 - tablet z Chrome OS za 1399 zł
myPhone Q-Smart Black Edition i Hykker Classic II w Biedronce za 249 zł i 49,99 zł
Netia wprowadza router ADB serii VV 5822
 
 
 
GOSPODARKA
 
Lidl rusza z kampanią rekrutacyjną "Po prostu dobra praca", chce zatrudnić 500 osób
Pracę mogą zacząć już 15-latkowie. Niska świadomość prawa może skutkować problemami młodych pracowników z przyszłymi pracodawcami
Jarosław Dąbrowski nowym prezesem zarządu SGB-Banku
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Filip Chajzer gwiazdą odcinka ,,Szkoły" w TVN. Zawalczy z hejtem w internecie
Komediowo-satyryczny miniserial "La La Poland" od 28 kwietnia w TVP2
Drugi sezon ,,Westworld" od 23 kwietnia w HBO i HBO GO, 12 nowych bohaterów
Katarzyna Nosowska wydaje książkę "A ja żem jej powiedziała..."
"V-Wars" - nowy serial Netflixa. Ian Somerhalder walczy z wampirami
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj