Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 19 Kwietnia 2018
 
 
 
Rusza Holistic.news z pogłębionymi treściami bez reklam i opłat, naczelnym Marcin Firlej
 
W środę uruchomiono serwis Holistic.news mający w analityczny, poszerzony sposób opisywać sprawy społeczne, gospodarcze i polityczne. Redaktorem naczelnym jest Marcin Firlej, a w zespole pracują m.in. Mariusz Zawadzki, Anna Majka, Joanna Rokicka, Magdalena Lemańska i Michał Niepytalski. Witryna działa na zasadach niekomercyjnych, jest kontrolowana przez spółkę należącą do Michała Dziudy, głównego udziałowca holdingu Murapol. więcej
 
 
Polsat i TVN to najlepiej oceniane telewizje w Polsce, RMF FM liderem radiowym
 
Telewizja Polsat jest najlepiej postrzegana spośród objętych przez CBOS badaniem stacji telewizyjnych; pozytywnie wypowiada się o Polsacie 70 proc. ankietowanych, działalność TVN przychylnie odbiera 66 proc., a TVP - 59 proc. Najlepiej postrzeganym radiem jest RMF FM. więcej
 
 
Netflix zapowiada 7 nowych europejskich seriali, zdjęcia do ,,Wiedźmina" w Europie
 
Netflix podał szczegóły na temat tegorocznych premier 7 oryginalnych seriali wyprodukowanych w krajach europejskich. Wśród nich będą francuski „Mortel”, brytyjski „The English Game” oraz trzecia część „Domu z papieru”. Na 29 czerwca wyznaczono premierę drugiego sezonu „GLOW”, zapowiedziano trzeci sezon „Stranger Things” i poinformowano, że zdjęcia do „Wiedźmina” będą kręcone na przełomie 2018 i 2019 w całości w Europie. więcej
 
 
Facebook: Zgoda na targetowanie reklam warunkiem korzystania z serwisu
 
Facebook zapowiedział, że w najbliższym czasie skieruje do użytkowników nową prośbę o zaakceptowanie warunków korzystania z serwisu i przetwarzania ich danych. Internauci mogą się nie zgodzić na gromadzenie niektórych informacji na swój temat, jednak warunkiem koniecznym do dalszego korzystania z Facebooka będzie zaakceptowanie targetowania reklam na podstawie zachowań użytkowników na platformie. więcej
 
 
TVN: reporter ,,Czarno na białym" pytał prezes TK o sprawy służbowe w dzień pracy, wcześniej nie chciała się wypowiadać
 
TVN tłumaczy, że reporter „Czarno na białym” zadawał prezes Trybunału Konstytucyjnego pytania na Dworcu Centralnym, ponieważ wcześniej nikt z TK nie chciał się wypowiedzieć dla stacji. - Stanowisko Prezesa Trybunału Konstytucyjnego jest funkcją publiczną a zadane przez dziennikarza pytania  dotyczyły wyłącznie działalności tej jednej z najważniejszych w państwie instytucji. Próba rozmowy miała miejsce w środku tygodnia przed godzina 13 - zwraca uwagę nadawca. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Eksperci: Czech Media Invest może chcieć odsprzedać polski Eurozet więcej
 
Polska Fundacja Narodowa tak nieporadna komunikacyjnie, że przed Partner of Promotion ogrom pracy (opinie) więcej
 
Lagard?re sprzedaje Eurozet firmie Czech Media Invest więcej
 
Płatny Facebook za 14 dolarów miesięcznie? ,,To przyszłość mediów społecznościowych" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
DYREKTOR ARTYSTYCZNY MAGAZYNU LOGO Logo
Web Analytic Publicis Media
Ad Performance Product Manager Media Impact Polska
Agency Sales Manager Justtag Group/ JustWIFI
Specjalista SEO Onet-Ringier Axel Springer
Administrator - IT Specialist BTI Studios
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Foto producent GPD
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
SOCIAL MEDIA MANAGER Platige Image S.A.
Social Media Ninja Onet-Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat i TVN to najlepiej oceniane telewizje w Polsce, RMF FM liderem radiowym

Telewizja Polsat jest najlepiej postrzegana spośród objętych przez CBOS badaniem stacji telewizyjnych; pozytywnie wypowiada się o Polsacie 70 proc. ankietowanych, działalność TVN przychylnie odbiera 66 proc., a TVP - 59 proc. Najlepiej postrzeganym radiem jest RMF FM. więcej

TVN: reporter ,,Czarno na białym" pytał prezes TK o sprawy służbowe w dzień pracy, wcześniej nie chciała się wypowiadać

TVN tłumaczy, że reporter „Czarno na białym” zadawał prezes Trybunału Konstytucyjnego pytania na Dworcu Centralnym, ponieważ wcześniej nikt z TK nie chciał się wypowiedzieć dla stacji. - Stanowisko Prezesa Trybunału Konstytucyjnego jest funkcją publiczną a zadane przez dziennikarza pytania  dotyczyły wyłącznie działalności tej jednej z najważniejszych w państwie instytucji. Próba rozmowy miała miejsce w środku tygodnia przed godzina 13 - zwraca uwagę nadawca. więcej

Koniec abonamentu rtv. Od 2019 roku do TVP i Polskiego Radia będzie trafiać nawet 2 mld zł rocznie

- Praktycznie jest już zdecydowane, że od przyszłego roku abonament radiowo-telewizyjny będzie pokrywany z budżetu państwa - utrzymuje zapowiedzi z początku roku Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Od 2019 roku abonament radiowo-telewizyjny ma zostać zniesiony i zastąpiony publiczną daniną w wysokości nawet 2 mld zł rocznie. więcej

Robert Janowski w cyklu ,,Aż chce się żyć" w Polsacie sponsorowanego przez markę Corega

W najbliższą niedzielę Telewizja Polsat rozpoczyna emisję nowego dokumentalnego miniserialu „Aż chce się żyć”. Jego sponsorem jest - należąca do GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - marka Corega. Gospodarzem produkcji jest aktor i wokalista Robert Janowski, ambasador kampanii „9 milionów powodów”. więcej

Jacek Kurski: wideo Klaudii Jachiry ze znakiem TVP1 to nie parodia, można je pomylić z naszymi relacjami

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski wyjaśnił Rzecznikowi Praw Obywatelskich, dlaczego firma zawiadomiła prokuraturę o materiałach youtuberki Klaudii Jachiry, w których pojawiła się kostka mikrofonowa z logo TVP1. Według Kurskiego nie były to parodie, a obecność w nich logo stacji mogła prowadzić „do mylnego przekonania, jest to reportaż Telewizji Polskiej”. więcej

TVP Info po zapowiedzi skargi do KRRiT: mówimy o Rafalali w rodzaju męskim, bo oficjalnie to mężczyzna

W materiałach Telewizji Polskiej o zatrzymaniu Rafała B. (transseksualisty znanego jako Rafalala) wyrażano się o nim jak o mężczyźnie. Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych zapowiedział, że złoży na to skargę do KRRiT, a Oskar Netkowski ocenił, że TVP „znieważyła Rafalalę”. TVP Info podkreśla, że Rafał B. oficjalnie jest mężczyzną i tak wypowiadają się o nim policja i prokuratura. więcej

TVP oferuje alternatywny komentarz mundialowych meczów od Izaka i Macieja Iwańskiego. To akcja marketingowa Coca-Coli

W ramach mundialowej kampanii Coca-Coli "Gotowi na emocje", Telewizja Polska zaoferuje kibicom alternatywny komentarz oraz relacje z piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, przygotowywane przez Piotra „Izaka” Skowyrskiego oraz Macieja Iwańskiego. więcej

TVP Seriale z najwyższą oglądalnością, Romance TV najbardziej w dół

W marcu pozycję niekwestionowanego lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Sci Fi, a liderem spadków była stacja Romance TV. więcej

Niemiecki serial "Szpieg D'83" w TVP2

Telewizyjna Dwójka rozpoczyna emisję niemieckiego serialu szpiegowskiego "Szpieg D'83". więcej

Magdalena Ogórek: spełniam się jako dziennikarka. Mam już też pomysły na kolejne książki

- Moje marzenia zawodowe sprowadzają się do niwy naukowej – mówi Magdalena Ogórek. W planach ma kolejne publikacje dotyczące zagrabionych podczas II wojny światowej polskich dzieł sztuki. Zamierza także aktywnie działać na rzecz ich powrotu do Polski. Na razie jednak potrzebuje odpoczynku po trzech latach ciężkiej pracy nad książką „Lista Wächtera”.   więcej

Anna Hałas-Michalska prowadzącą serwisy informacyjne w Polsat News

Dziennikarka Anna Hałas-Michalska zaczęła prowadzić w Polsat News serwisy informacyjne. Z Telewizją Polsat jest związana od półtora roku. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polsat i TVN to najlepiej oceniane telewizje w Polsce, RMF FM liderem radiowym

Telewizja Polsat jest najlepiej postrzegana spośród objętych przez CBOS badaniem stacji telewizyjnych; pozytywnie wypowiada się o Polsacie 70 proc. ankietowanych, działalność TVN przychylnie odbiera 66 proc., a TVP - 59 proc. Najlepiej postrzeganym radiem jest RMF FM. więcej

 
Koniec abonamentu rtv. Od 2019 roku do TVP i Polskiego Radia będzie trafiać nawet 2 mld zł rocznie

- Praktycznie jest już zdecydowane, że od przyszłego roku abonament radiowo-telewizyjny będzie pokrywany z budżetu państwa - utrzymuje zapowiedzi z początku roku Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Od 2019 roku abonament radiowo-telewizyjny ma zostać zniesiony i zastąpiony publiczną daniną w wysokości nawet 2 mld zł rocznie. więcej

 
Tomasz Terlikowski z audycją ,,Terlikowski na froncie" w Polskim Radiu 24

Publicysta Tomasz Terlikowski, związany m.in. z Telewizją Republika, zaczął prowadzić w Polskim Radiu 24 cotygodniową audycję „Terlikowski na froncie”. więcej

 
34 proc. udziału RMF FM w Aglomeracji Śląskiej. Radio Piekary awansowało na drugie miejsce

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej należy do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio Piekary i RMF MAXXX - wynika z fali badań słuchalności radia za czwarty kwartał ub.r. i pierwszy kwartale br. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polska Fundacja Narodowa z międzynarodową kampanią na 75. rocznicę Powstania w Getcie Warszawskim

Polska Fundacja Narodowa rozpoczyna międzynarodową kampanię informacyjno-edukacyjną upamiętniającą 75. rocznicę Powstania w Getcie w Warszawie, które wybuchło 19 kwietnia 1943 roku. Działania prowadzona będą w mediach polskich i zagranicznych. więcej

Robert Janowski w cyklu ,,Aż chce się żyć" w Polsacie sponsorowanego przez markę Corega

W najbliższą niedzielę Telewizja Polsat rozpoczyna emisję nowego dokumentalnego miniserialu „Aż chce się żyć”. Jego sponsorem jest - należąca do GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - marka Corega. Gospodarzem produkcji jest aktor i wokalista Robert Janowski, ambasador kampanii „9 milionów powodów”. więcej

Ogień zmieniony w smażonego kurczaka w reklamach KFC w Hong Kongu

Agencja Ogilvy&Mather Hong Kong stworzyła dla sieci restauracji KFC serię reklam promujących jej ofertę. Na wszystkich zdjęciach ogień zamieniony został w kawałki pikantnego, smażonego kurczaka. więcej

Kancelaria Prezydenta chce zatrudnić firmę do produkcji spotów

Kancelaria Prezydenta RP rozpoczęła przetarg, w którym wybierze firmę odpowiedzialną za opracowanie koncepcji i scenariusza oraz realizację promocyjno-informacyjnych materiałów filmowych i radiowych. Wybrana firma będzie dla niej pracować do końca br. więcej

Zlatan Ibrahimović twarzą mundialowej kampanii Visa

Ambasadorem globalnej kampanii marketingowej Visa, związanej z Mistrzostwami Świata FIFA 2018 w Rosji, został szwedzki piłkarz Zlatan Ibrahimović. więcej

Kinga Preis i Bartosz Kizierowski reklamują Dom Development (wideo)

Pod hasłem "Dobrzy ludzie powinni mieszkać w dobrym miejscu" wystartowała kampania wizerunkowa dewelopera mieszkaniowego Dom Development. Kampanię z udziałem aktorki Kingi Preis i pływka Bartosza Kizierowskiego przygotowały Brain, WebTalk i Papaya Films. więcej

T-Mobile: nielimitowany Internet Domowy w zestawie z PS4 wsparty kampanią (wideo)

T-Mobile wprowadza nową ofertę nielimitowanego Internetu Domowego z routerem Huawei B529 w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 za 1 zł na start. Wspiera to kampania reklamowa w telewizji i kanałach digital, którą operator przygotował wspólnie z firmami FCB Bridge2Fun, Mindshare, Liquid Thread, Agencja Warszawa i ARC Worldwide. więcej

Będą kampanie społeczne dotyczące nadmiernej prędkości i konieczności udzielania przez kierowców pierwszeństwa przejazdu

Ministerstwo Infrastruktury prowadzi przetarg związany z realizacją dwóch kampanii społecznych. Jedna ma dotyczyć nadmiernej prędkości, a druga – konieczności udzielania przez kierowców pierwszeństwa przejazdu. więcej

POT i MSZ będą wspólnie promować Polskę

Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Spraw Zagranicznych zawarły porozumienie, którego celem jest współpraca na rzecz rozwoju i promocji polskiej turystyki, prezentacji atrakcyjności turystycznej Polski oraz budowy pozytywnego wizerunku kraju za granicą. więcej

Neymar Jr. ambasadorem TCL

Piłkarz Neymar Jr. został globalnym ambasadorem firmy TCL, produkującej telewizory i elektronikę użytkową. Kampanię z udziałem sportowca zainaugurowano w jego rodzinnym mieście - Sao Paulo. więcej

Value Media odpowiada za działania reklamowe Takto Finanse w internecie

Do grona klientów domu mediowego Value Media (Group One) dołączyła firma pożyczkowa Takto Finanse, należąca do grupy Ultimo. Agencja odpowiada za całość aktywności firmy w internecie, w tym głównie kampanie performance, mające na celu pozyskiwanie nowych klientów. więcej

Renault i ,,Han Solo. Gwiezdne wojny - historie" połączą swoje moce, by pokazać klientom alternatywną drogę

Producent samochodów Renault rozpoczyna współpracę z produkcją „Han Solo. Gwiezdne wojny – historie”. Kampania obejmująca 25 rynków w Europie powstała we współpracy firmy z Lucasfilm, Dicneyem i agencją Publicis Conseil. więcej

"Podwójna dawka w jednej tabletce" - rusza kampania Dobenox Forte

Ruszyła kampania reklamowa preparatu zapobiegającego zastojom i zakrzepom Dobenox Forte z portfolio Hasco-Lek. Działania przygotowały Havas Media i Agencja Reklamowa Piotr Krzemieniewski. więcej

Julia Izmałkowa z prelekcją na Cannes Lions

Julia Izmałkowa jako jedyna Polka wystąpi na tegorocznym międzynarodowym festiwalu kreatywności Cannes Lions. 21 czerwca w czasie bloku Creative Processes Power Hour wygłosi wykład "Czego kreatywni mogą nauczyć się od bokserów?" więcej

Blogerki sprawdzają dziecięcą dietę w kampanii ,,1000 pierwszych dni dla zdrowia"

Trzy blogerki - White Plate, Zabiegana Mama i Szczesliva - biorą udział w aktywacji „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, w ramach której weryfikują składniki diety swoich dzieci. Akcję wspiera kampania przygotowana przez Walk, Performance Media i Alert Media Communications. więcej

Bielenda szuka ambasadorki w social media

Bielenda rozpoczyna kampanię promocyjną #ambasadorkaBielenda2018, której celem jest promocja kosmetyków marki wśród młodych kobiet. Akcję prowadzi Great Story Community / Cappuccino Public Relations we współpracy z działem marketingu Bielanda. więcej

Konto dla młodych PKO BP reklamowane LOLcontentem

Ruszyła nowa kampania internetowa promująca Konto dla Młodych w PKO Banku Polskim. Za koncept odpowiada agencja Artegence, za zakup mediów Havas Media. więcej

Dunkin' Donuts wybiera BBDO i Arc Worldwide do obsługi reklamowej w USA

Dunkin’ Donuts w wyniku przeprowadzonego przeglądu agencji, wybrał BBDO (należącą do Omnicomu) i Arc Worldwide (z portfolio Publicis) do kompleksowej obsługi strategiczno-kreatywnej na rynku amerykańskim. więcej

Born2be.pl reklamowany także na outdoorze

W kwietniu rozpoczęła się outdoorowa odsłona nowej kampanii wizerunkowej sklepu internetowego Born2be.pl, którą realizuje Synergic. Kreację reklam przygotowała agencja FCB Bridge2Fun. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PRASA
 
Lisiewicz w ,,GP" o Czuchnowskim: grubas ze spasioną paszczą. Sakiewicz: to kolumna satyryczna, rządzi się swoimi prawami

Publicysta „Gazety Polskiej” Piotr Lisiewicz w felietonie w nowym numerze napisał, że dziennikarz „Gazety Wyborczej” Wojciech Czuchnowski to grubas, który na niedawnej konferencji podkomisji smoleńskiej „wydarł był spasioną paszczę". - To kolumna satyryczna, która rządzi się swoimi prawami i nie można ingerować w humor. Ktoś ma taki, ktoś inny. Satyrycy wyśmiewają się ze wszystkiego - komentuje Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”. więcej

Michał Karnowski: zdjęcia braci Kaczyńskich nie ukradliśmy, tylko kupiliśmy w agencji East News

Zamieszczone na okładce tygodnika „wSieci” (obecnie „Sieci”) zdjęcie Jarosława i Lecha Kaczyńskich z 1989 roku miało zostać rzekomo bezprawnie wykorzystane przez wydawcę tytułu. Tak twierdzi jego autor, Leszek Jerzy Pękalski. Michał Karnowski, dziennikarz i publicysta tygodnika twierdzi, że zdjęcie to zostało kupione w agencji East News. więcej

Fundacja pallotynów: nie zbieramy na TV Republikę, tylko użyczamy Fundacji Niezależne Media numer KRS

Fundacja Niezależne Media zbierając w tym roku 1 proc. podatku od chcących ją wesprzeć osób, kolejny raz korzysta z numeru KRS Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti.pl. Pallotyni tłumaczą, że współpracują w tym zakresie z różnymi organizacjami pozarządowymi, na co pozwalają przepisy. więcej

CMWP SDP protestuje przeciw ukaraniu dziennikarza z Blachowni za zniesławienie urzędników

Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP protestuje przeciwko karze wymierzonej Pawłowi Gąsiorskiemu, właścicielowi i redaktorowi naczelnemu serwisów gminablachownia.pl i gminakonopiska.pl. „Wyrok narusza fundamentalną zasadę wolności słowa, bo dziennikarz działał w interesie społecznym” - napisano w wydanym oświadczeniu. więcej

,,National Geographic Polska" na czele sprzedaży, ale z największym spadkiem

W segmencie miesięczników podróżniczych w styczniu br. wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił zachowujący pozycję lidera sprzedaży „National Geographic Polska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

"Dziennik Wschodni" ma nową stronę internetową

Serwis internetowy "Dziennika Wschodniego" (Corner Media) ma nowy layout i układ informacji na stronie. Za jego przygotowanie odpowiada firma Sulimo Software, która była odpowiedzialna również za wcześniejszą wersję. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Rusza Holistic.news z pogłębionymi treściami bez reklam i opłat, naczelnym Marcin Firlej

W środę uruchomiono serwis Holistic.news mający w analityczny, poszerzony sposób opisywać sprawy społeczne, gospodarcze i polityczne. Redaktorem naczelnym jest Marcin Firlej, a w zespole pracują m.in. Mariusz Zawadzki, Anna Majka, Joanna Rokicka, Magdalena Lemańska i Michał Niepytalski. Witryna działa na zasadach niekomercyjnych, jest kontrolowana przez spółkę należącą do Michała Dziudy, głównego udziałowca holdingu Murapol. więcej

Netflix zapowiada 7 nowych europejskich seriali, zdjęcia do ,,Wiedźmina" w Europie

Netflix podał szczegóły na temat tegorocznych premier 7 oryginalnych seriali wyprodukowanych w krajach europejskich. Wśród nich będą francuski „Mortel”, brytyjski „The English Game” oraz trzecia część „Domu z papieru”. Na 29 czerwca wyznaczono premierę drugiego sezonu „GLOW”, zapowiedziano trzeci sezon „Stranger Things” i poinformowano, że zdjęcia do „Wiedźmina” będą kręcone na przełomie 2018 i 2019 w całości w Europie. więcej

Facebook: Zgoda na targetowanie reklam warunkiem korzystania z serwisu

Facebook zapowiedział, że w najbliższym czasie skieruje do użytkowników nową prośbę o zaakceptowanie warunków korzystania z serwisu i przetwarzania ich danych. Internauci mogą się nie zgodzić na gromadzenie niektórych informacji na swój temat, jednak warunkiem koniecznym do dalszego korzystania z Facebooka będzie zaakceptowanie targetowania reklam na podstawie zachowań użytkowników na platformie. więcej

Maciej Orłoś z autorskim ,,Okiem Orłosia" w internecie

Maciej Orłoś, do niedawna zatrudniony w Telewizji WP, prowadzi autorski program nadawany internecie. „Okiem Orłosia” można oglądać na Facebooku. więcej

Tomasz Sekielski z wideoblogiem na Wirtualnej Polsce

Tomasz Sekielski zaczyna prowadzić wideoblog, którego kolejne odcinki będą publikowane w serwisie WP Opinie oraz na stronie głównej portalu WP.pl. więcej

Airbnb uruchamia Office of Healthy Tourism, stawia na turystykę w mało znanych miejscach świata

Serwis Airbnb powołał inicjatywę o nazwie Office of Healthy Tourism, która ma promować turystykę w mało znanych i uczęszczanych przez podróżnych zakątkach świata. Firma chce w ten sposób pokazać turystom nieodkryte dotąd atrakcje, a lokalnym społecznościom pomóc w zarabianiu na przyjezdnych. więcej

Apple szykuje własny płatny serwis newsowy

Koncern Apple przygotowuje się do uruchomienia własnego serwisu newsowego z treściami od wydawców – wynika z nieoficjalnych informacji. Start aplikacji ma być planowany na 2019 rok, a Apple będzie otrzymywał część pieniędzy pochodzących z subskrypcji. więcej

TVP oferuje alternatywny komentarz mundialowych meczów od Izaka i Macieja Iwańskiego. To akcja marketingowa Coca-Coli

W ramach mundialowej kampanii Coca-Coli "Gotowi na emocje", Telewizja Polska zaoferuje kibicom alternatywny komentarz oraz relacje z piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, przygotowywane przez Piotra „Izaka” Skowyrskiego oraz Macieja Iwańskiego. więcej

Duże miasta generują najwięcej odsłon w internecie

Im większe miasto, tym większa liczba odsłon w sieci wykonywanych przez użytkowników - wynika z danych Gemiusa. więcej

Dla wPolityce.pl i Samuela Pereiry ,,poufna rozmowa" Dziubki i Gawłowskiego to ,,coś więcej niż znajomość"

W „Wiadomościach” pokazano ujęcie rozmawiających szeptem na korytarzu sejmowym posła PO Stanisława Gawłowskiego i reportera Onetu Kamila Dziubki. Zwróciły na to uwagę m.in. portal wPolityce.pl i Samuel Pereira z TVP.info. - Już wiadomo skąd ten rozpaczliwy tekst obronny Kamila, a następnie milczenie gdy Gawłowski trafił do aresztu - skomentował Pereira. - Zamiast szukać sensacji tam, gdzie jej nie ma, odpowiedzcie na jedno zasadnicze pytanie: czy Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla Was mówił o pazurkach premier Beaty Szydło, czy nie? - napisał Dziubka do wPolityce. więcej

Miesiąc został do wejścia w życie przepisów o ochronie danych osobowych. Nie wszystkie firmy zdążyły się przygotować

Do wejścia w życie RODO, przepisów o ochronie danych osobowych, został już nieco ponad miesiąc. Dla firm nie będzie już okresu przejściowego na dostosowanie się do wymagań rozporządzenia – od 25 maja nowe przepisy mają być w pełni respektowane. Wciąż budzą one jednak sporo wątpliwości. Nie określają minimalnych standardów technicznych, które mają na celu zabezpieczenie danych. To administratorzy danych muszą dobrać odpowiednie środki i procedury. Na nich też będzie spoczywał obowiązek wykazania, że przy przetwarzaniu danych osobowych firma spełnia wymagania RODO. więcej

"Dziennik Wschodni" ma nową stronę internetową

Serwis internetowy "Dziennika Wschodniego" (Corner Media) ma nowy layout i układ informacji na stronie. Za jego przygotowanie odpowiada firma Sulimo Software, która była odpowiedzialna również za wcześniejszą wersję. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Sarota PR wprowadza do Polski markę AlcoSense

Do grona klientów agencji Sarota PR dołączył AlcoSense, brytyjski producent zaawansowanych alkomatów osobistych. więcej

On Board PR zrealizuje kampanię edukacyjną Grupy Kruk

W ramach stałej obsługi Grupy Kruk zespół On Board opracuje strategię komunikacji zewnętrznej oraz działania edukacyjne związane z planowaniem i zarządzaniem finansami osobistymi. więcej

Bartosz Dziedzic i Paweł Moś w zespole Abanana

Do działu PR agencji Abanana dołączyli Bartosz Dziedzic jako specjalista ds. PR oraz Paweł Moś jako content specialist. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Jean-Marc Harion nowym prezesem P4, odchodzi J?rgen Bang Jensen
Apple szykuje własny płatny serwis newsowy
T-Mobile: nielimitowany Internet Domowy w zestawie z PS4 wsparty kampanią (wideo)
AG322QC4 - nowy monitor gamingowy AOC z FreeSync 2 i HDR400 za 2499 zł
IBM: nowe systemy mainframe z14ZR1 i LinuxOne (wideo)
Plug-In-Digital partnerem Movie Games
Business Insider Polska wprowadza aplikację mobilną
 
 
 
GOSPODARKA
 
Niska inflacja może oznaczać kolejne dwa lata bez podwyżek stóp procentowych
Miesiąc został do wejścia w życie przepisów o ochronie danych osobowych. Nie wszystkie firmy zdążyły się przygotować
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix zapowiada 7 nowych europejskich seriali, zdjęcia do ,,Wiedźmina" w Europie
"Peryferal" - nowy serial w Amazonie. Scenariusz pisze Scott B. Smith
Niemiecki serial "Szpieg D'83" w TVP2
Steven Spielberg kręci film "Blackhawk" o bohaterskim Polaku
Magdalena Ogórek: spełniam się jako dziennikarka. Mam już też pomysły na kolejne książki
Steven Spielberg zarobił 10 miliardów dolarów
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj