Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 24 Kwietnia 2018
 
 
 
2017 rok w TVP: zysk tylko 500 tys. zł, niższe przychody reklamowe, więcej dyrektorów i doradców
 
Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP Juliusz Braun przedstawił na konferencji prasowej wyniki finansowe Telewizji Polskiej na podstawie raportu z wynikami rocznymi za 2017 rok, który kilka dni wcześniej przedstawił Radzie prezes Jacek Kurski. W ub.r. wynik finansowy spółki był dodatni, zysk wyniósł 500 tys. zł. Poza tym zmniejszono zatrudnienie, a wynagrodzenia dla wszystkich grup pracowników zwiększyły się. więcej
 
 
11 złotych nagród w konkursie Innovation 2018
 
W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2018 wręczono łącznie 33 nagrody - 11 złotych, 9 srebrnych i 13 brązowych. Siedem statuetek, w tym cztery złote oraz tytuł najbardziej innowacyjnej agencji roku trafiły do Grey Group Poland. więcej
 
 
Kolejna edycja ,,Tańca z Gwiazdami" za rok. Nina Terentiew: jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników
 
Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” w wiosennej ramówce 2019 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników oglądalności obecnych odcinków show. Bardzo nas również cieszy różnorodność uczestników - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. więcej
 
 
Donald Tusk na Instagramie. "Wiedz, że coś się dzieje"
 
Z okazji swoich 61. urodzin Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, założył konto na Instagramie. Zdaniem ekspertów, może to być z góry zaplanowane działanie, obliczone co najmniej na ocieplenie wizerunku, a najpewniej - preludium do powrotu do bieżącej polskiej polityki. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują Łukasz Antkiewicz, Marek Gieorgica i Zbigniew Lazar. więcej
 
 
Sąd rozstrzygnie o wyborze prezesa TVP? ,,Zakwestionowanie wyboru, nie okoliczności złożenia dokumentów"
 
Rada Mediów Narodowych rozstrzygnęła konkurs na prezesa TVP w oparciu o dokumenty dostarczone przez Kancelarię Sejmu i już nie będzie zajmować się sprawą. - Gdyby ktoś zakwestionował prawomocność wyboru Jacka Kurskiego, a nie okoliczności złożenia przez niego dokumentów, to sąd miałby poważny problem żeby to rozstrzygnąć, ale na pewno rozstrzygnięcie byłoby później niż kończy się kadencja prezesa Kurskiego - ocenia Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami więcej
 
Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem więcej
 
KRRiT: nadal istnieje obowiązek płacenia abonamentu, pomysł Czabańskiego to jeden z wariantów więcej
 
Sprzedaż ,,Wprost" spadła do 15 tys. ,,Tygodnik Powszechny" z największym wzrostem więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Graphic Art Director MAKATA
Kreatywny El Padre
Traffic Manager LiquidThread
Graphic Designer LiquidThread
Senior Digital Communications Planner Starcom
Digital Strategist Starcom
Reżyser /Realizator B3 Films
Web Analyst Starcom
Ad Performance Product Manager Media Impact Polska
Agency Sales Manager Justtag Group/ JustWIFI
Specjalista SEO Onet-Ringier Axel Springer
Administrator - IT Specialist BTI Studios
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Foto producent GPD
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
2017 rok w TVP: zysk tylko 500 tys. zł, niższe przychody reklamowe, więcej dyrektorów i doradców

Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP Juliusz Braun przedstawił na konferencji prasowej wyniki finansowe Telewizji Polskiej na podstawie raportu z wynikami rocznymi za 2017 rok, który kilka dni wcześniej przedstawił Radzie prezes Jacek Kurski. W ub.r. wynik finansowy spółki był dodatni, zysk wyniósł 500 tys. zł. Poza tym zmniejszono zatrudnienie, a wynagrodzenia dla wszystkich grup pracowników zwiększyły się. więcej

Kolejna edycja ,,Tańca z Gwiazdami" za rok. Nina Terentiew: jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników

Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” w wiosennej ramówce 2019 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników oglądalności obecnych odcinków show. Bardzo nas również cieszy różnorodność uczestników - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. więcej

Sąd rozstrzygnie o wyborze prezesa TVP? ,,Zakwestionowanie wyboru, nie okoliczności złożenia dokumentów"

Rada Mediów Narodowych rozstrzygnęła konkurs na prezesa TVP w oparciu o dokumenty dostarczone przez Kancelarię Sejmu i już nie będzie zajmować się sprawą. - Gdyby ktoś zakwestionował prawomocność wyboru Jacka Kurskiego, a nie okoliczności złożenia przez niego dokumentów, to sąd miałby poważny problem żeby to rozstrzygnąć, ale na pewno rozstrzygnięcie byłoby później niż kończy się kadencja prezesa Kurskiego - ocenia Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP. więcej

122 tys. widzów premierowych odcinków ,,Kruka" w Canal+. Kontakt z serialem miało 1,18 mln osób

Nowy serial „Kruk. Szepty słychać po zmroku” w Canal+ oglądało średnio 122 tys. widzów. Z kolei odcinki produkcji pokazywane z godzinnym opóźnieniem w Canal+ 1 gromadziły 27 tys. oglądających. Przynajmniej przez 1 minutę styczność z serialem w kanałach platformy nc+ miało 1,18 mln widzów. więcej

TVP rozpoczęła negocjacje z Emitelem w sprawie wejścia na MUX8

Firma Emitel otrzymała w miniony piątek od Telewizji Polskiej zaproszenie do rozmów w celu zawarcia umowy o dostęp do multipleksu ósmego. Na podjęcie negocjacji obie strony miały czas do 30 kwietnia br. więcej

,,The story of my life" wygrało z konkurencją. 6,01 mln zł z reklam

Nowy program „The story of my life” gromadził średnio 1,60 mln widzów. Polsat w czasie nadawania nowego talk-show był liderem rynku telewizyjnego w 4+ i drugi w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 6,01 mln zł. więcej

Stopklatka z spadkiem wpływów o 3 proc., strata netto zmalała z 930 do 776 tys. zł

W pierwszym kwartale br. Stopklatka, nadawca kanału Stopklatka, zanotowała 5,92 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 776 tys. zł straty netto (wobec 930 tys. zł straty w pierwszym kwartale ub.r.). więcej

Polsat i TVN liderami, TVP1 z najniższym wynikiem w historii w 16-49. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Eleven Sports będzie transmitować piłkarski Puchar Anglii przez kolejne trzy sezony

Eleven Sports przedłużył o trzy lata umowę z IMG dotyczącą pokazywania w Polsce rozgrywek Pucharu Anglii w piłce nożnej The Emirates FA Cup. Nowy kontrakt dotyczy sezonów 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021. więcej

Francuski rząd zapowiada skuteczną walkę z piractwem, Canal+ deklaruje współpracę

Françoise Nyssen, francuska minister kultury obiecała skuteczniejszą niż dotąd walkę z piractwem treści wideo w internecie. Według planów strony oferujące nielegalny streaming filmów z pominięciem praw autorskich mają być szybko wykrywane i na stałe blokowane. Wsparcie dla działań francuskiego rządu zadeklarowała Grupa Canal+ podkreślając, że chce aktywnie uczestniczyć we wprowadzaniu nowych rozwiązań prawnych. więcej

Jacek Kurski w konkursie na prezesa TVP mógł spóźnić się o 20 minut. Cofnięto zegar w monitoringu Sejmu?

Według ustaleń „Rzeczpospolitej” Jacek Kurski mógł złożyć swoje dokumenty w konkursie Rady Mediów Narodowych na prezesa Telewizji Polskiej nawet 20 minut po wyznaczonym terminie. Mimo to dokumenty zostały przyjęte przez pracownicę Wydziału Podawczego Sejmu. Sprawę bada warszawska prokuratura. więcej

Nowy program ,,Dziewczyny z wypiekami" w Food Network

We wtorek, 24 kwietnia 2018 roku Food Network rozpocznie emisję nowego autorskiego programu „Dziewczyny z wypiekami”. Jego gospodyniami są: Agata Stankiewicz i Małgorzata Nagat. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM wyprzedziło Trójkę we Wrocławiu. Eska awansowała na podium

Nowym liderem rynku radiowego we Wrocławiu w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. zostało RMF FM, które wyprzedziło Trójkę. Na podium znalazła się jeszcze Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
11 złotych nagród w konkursie Innovation 2018

W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2018 wręczono łącznie 33 nagrody - 11 złotych, 9 srebrnych i 13 brązowych. Siedem statuetek, w tym cztery złote oraz tytuł najbardziej innowacyjnej agencji roku trafiły do Grey Group Poland. więcej

Effie Awards 2018: cztery nowe kategorie, zgłoszenia do 29 czerwca

Najpóźniej do 29 czerwca br. przyjmowane są zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu marketingowego Effie Awards organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W tym roku pojawiły się cztery nowe kategorie, a kilka już istniejących na nowo zdefiniowano. więcej

YouTube przy drastycznych treściach emitował reklamy podan 300 marek, firmy o tym nie wiedziały

Reklamy ponad 300 marek i organizacji - w tym takich firm, jak Adidas, Amazon, LinkedIn, Under Armour oraz organizacji rządowych, jak np. Departament Transportu w USA - były wyświetlane na YouTubie przy treściach promujących m.in. nazizm, pedofilię, teorię spiskową i propagandę północnokoreańską. więcej

Mets obronił w przetargu obsługę mediową Wawelu

Dom mediowy Mets (GroupM/WPP) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów produkującej słodycze firmy Wawel. Pokonał w nim pięciu konkurentów. więcej

Wavemaker odpowiada za promowanie programu Polska Bezgotówkowa

Agencja Wavemaker należąca do GroupM odpowiada za przygotowanie i realizację działań komunikacyjnych programu Polska Bezgotówkowa - wspólnej inicjatywy uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich i Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. więcej

DPDgroup promuje z humorem usługi kurierskie międzynarodową kampanią ,,Prawa dostawy"

Pod hasłem "Prawa dostawy" (#LawsOfDelivery) ruszyła kampania firmy spedycyjnej DPDgroup. Działania prowadzone są na dwudziestu rynkach europejskich, w 17 językach. więcej

Michele Oliver w nowej funkcji w Marsie, firma chce bardziej promować różnorodność

Michele Oliver, wiceprezes ds. marketingu w Marsie, została powołana w tej firmie na stanowisko global corporate brand&purpose directora. Utworzenie tej funkcji jest związane z promowaniem przez firmę różnorodności w Ameryce Północnej. więcej

Shula Sinclair szefową globalnej strategii w Spark Foundry

Shula Sinclair, poprzednio związana z agencją Wavemaker, objęła nowo utworzone stanowisko szefowej globalnej strategii w agencji Spark Foundry należącej do Publicis Groupe. więcej

Shake Hands kolejny rok obsługuje markę Tikkurila w social media

Agencja Shake Hands (należąca do Brand Support) wygrała przetarg na obsługę farb marki Tikkurila (produkowanych przez Tikkurila Polska) w mediach społecznościowych. Oznacza to kontynuację współpracy obu firm. więcej

Okna dachowe Dakea reklamowane przez 180heartbeats + Jung v Matt (wideo)

Agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię filmów, dzięki którym firma Altaterra (VKR) chce zachęcić dekarzy i sprzedawców do rekomendowania okien dachowych marki Dakea. więcej

,,Wyremontowani" i ,,Samo się nie zrOBI" - dwa cykle youtube'owe od TalentMedia promują OBI

Startuje kampania sieci sklepów budowlanych OBI oparta na dwóch programach youtube’owych: „Wyremontowani” i „Samo się nie zrOBI”. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada agencja TalentMedia (należąca do MediaCapu). więcej

Cztery polskie kampanie marketingowe z nominacjami do Mixx Awards Europe 2018

Projekty autorstwa McCann Worldgroup & Reprise, Mosqi.to, VML Poland i They.pl otrzymały nominacje do tegorocznej edycji europejskich nagród branży marketingowej - Mixx Awards. więcej

Hitachi Koki zmienia się w HiKOKI

Marka elektronarzędzi Hitachi Koki po 70 latach obecności na rynku zmienia nazwę. Od jesieni tego roku będzie funkcjonować na całym świecie jako HiKOKI. więcej

Igor Cyprjak strategiem w FFW Communication

Do zespołu agencji content marketingowej FFW Communication jako strateg dołączył Igor Cyprjak. Ostatnio pracował w Valkea Media. więcej

Cut The Mustard promuje Happy Color w digitalu

Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg na obsługę marki produktów szkolnych i kreatywnych Happy Color w social mediach. W postępowaniu brały udział jeszcze cztery agencje, których nazw marketer nie zdradza. więcej

Alicja Stefaniak awansowała w GetHero na group account directora

Alicja Stefaniak awansowała w agencji influencer marketingu GetHero ze stanowiska team lead na group account directora.Z firmą związana jest od ponad pięciu miesięcy. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,National Geographic" zmienia szatę graficzną we wszystkich edycjach

Polska edycja popularnonaukowego miesięcznika „National Geographic” (wydawana przez Burda International Polska) od nowego numeru będzie mieć nową szatę graficzną. Przygotowano też trzy nowe rubryki i dwie nowe czcionki. więcej

Paweł Lisicki: wpis Rafała Ziemkiewicza o ,,parchach" nie do przyjęcia, ale to nie hańba, nikt w ,,Do Rzeczy" go nie broni

Redaktor naczelny „Do Rzeczy” Paweł Lisicki ocenił, że wpis twitterowy, w którym Rafał Ziemkiewicz grupę Żydów określił jako „chciwych parchów”, jest nie do przyjęcia. - Nie spotkałem ani jednego głosu poparcia dla tego sformułowania - stwierdził. Ostro skrytykował przy tym dyrektora Muzeum Polin prof. Dariusza Stolę, natomiast nie odniósł się do okoliczności odejścia Andrzeja Horubały z „Do Rzeczy”. więcej

,,Gazeta Wyborcza" przystąpiła do sojuszu LENA podnoszącego standardy dziennikarstwa

„Gazeta Wyborcza” (Agora) przystąpiła do Leading European Newspaper Alliance, dzięki czemu będzie mogła współpracować z dziennikarzami z innych europejskich krajów. Czytelnicy „GW” będą mieli także dostęp do treści z innych tytułów zrzeszonych w tym sojuszem. więcej

Grzegorz Hajdarowicz i Dariusz Bąk dalej w zarządzie KCI

Na kolejną kadencję w zarządzie KCI (głównego akcjonariusza Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) powołani zostali Grzegorz Hajdarowicz jako prezes i Dariusz Bąk jako wiceprezes. więcej

Wojciech Bojanowski i Wojciech Królikowski laureatami konkursu im. Krystyny Bochenek

Związany z TVP Katowice dziennikarz i reżyser Wojciech Królikowski oraz reporter TVN i TVN24 Wojciech Bojanowski zwyciężyli w siódmej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego im. Krystyny Bochenek. Konkurs upamiętnia tragicznie zmarłą wicemarszałek Senatu, a także ma promować woj. śląskie. więcej

Miesięcznik ,,Podróże" z nową szatą graficzną i rubrykami

Majowy numer magazynu "Podróże" (ZPR Media) ma nową szatę graficzną, przygotowaną przez Adama Olchowika. Zmiany obejmują także warstwę redakcyjną. więcej

,,The Sun" najpopularniejszym dziennikiem w Wielkiej Brytanii, wersje mobilne wygrywają z drukiem

W 2017 roku dziennik „The Sun” osiągnął ponad 33,3 mln czytelników miesięcznie w formie cyfrowej oraz drukowanej i był najpopularniejszą gazetą w Wielkiej Brytanii. Odnotował także największą liczbę odbiorców korzystających ze smartfonów. „The Guardian” był najchętniej czytany na ekranach komputerów, a największą liczbę czytelników drukowanych wydań miało „Metro”. więcej

,,Działkowiec" liderem w styczniu, ,,Mam Ogród" wyprzedził ,,Przepis na Ogród"

W styczniu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie uplasował się „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się „Przepis na Ogród”. Zyskał tylko „Mam Ogród” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Gazeta Polska" dołącza w całości raport podkomisji smoleńskiej Antoniego Macierewicza

Do nowego numeru tygodnika „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zostanie dołączony w całości raport techniczny podkomisji Ministerstwa Obrony Narodowej ds. ponownego zbadania katastrofy smoleńskiej. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Donald Tusk na Instagramie. "Wiedz, że coś się dzieje"

Z okazji swoich 61. urodzin Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, założył konto na Instagramie. Zdaniem ekspertów, może to być z góry zaplanowane działanie, obliczone co najmniej na ocieplenie wizerunku, a najpewniej - preludium do powrotu do bieżącej polskiej polityki. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują Łukasz Antkiewicz, Marek Gieorgica i Zbigniew Lazar. więcej

Agresywna wypowiedź zawodnika podczas zawodów Polskiej Ligi Esportowej, organizator przeprasza i zapowiada konsekwencje

W czasie weekendowych rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej, jeden z graczy, Damian Defles Filipow, zagrzewając rywali do walki, powiedział:  "Jak widzę, co gracze sobą reprezentują, to myślę, że powinno ich się wieszać". Fantasy Expo, organizator PSL, przeprosił za zaistniałą sytuację i zapowiedział pociągnięcie do odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za sytuację. więcej

Alphabet z rosnącymi przychodami i zyskiem, ponad 26 mld dolarów z reklam

W I kwartale 2018 roku holding Alphabet wykazał wzrost przychodów o 26 procent, a zysk netto przekroczył kwotę 9,4 mld dolarów. Motorem kwartalnych wzrostów był koncern Google, który wypracował z górą 26,6 mld przychodów z segmentu reklamowego. więcej

Sławomir Gąsiorowski: z Idea Banku na prezesa Trader.com. Magdalena Wasilewska-Michalska odeszła

Sławomir Gąsiorowski objął funkcję prezesa spółki Trader.com (należącej do Agory), wydawcy serwisów ogłoszeniowych Domiporta.pl i Autotrader.pl. Poprzednio był dyrektorem marketingu w Grupie Idea Bank. więcej

Wirtualna Polska na warszawskiej giełdzie trafia do indeksu mWIG40

We wtorek po zakończeniu sesji giełdowej akcje Wirtualna Polska Holding zostaną włączone do indeksu średnich spółek mWIG40. Firma jest obecna na warszawskiej giełdzie od prawie trzech lat. więcej

Szef Netflixa z 24,4 mln dolarów zarobków w 2017 roku

W 2017 roku Reed Hastings, szef Netflixa otrzymał w ramach zarobków za pracę 24,4 mln dolarów. To więcej o 5 procent niż rok wcześniej. O 18 procent wzrosło wynagrodzenie Teda Sarandosa, dyrektora firmy ds. programowych, który otrzymał w ubiegłym roku 22,4 miliona dolarów. więcej

Francuski rząd zapowiada skuteczną walkę z piractwem, Canal+ deklaruje współpracę

Françoise Nyssen, francuska minister kultury obiecała skuteczniejszą niż dotąd walkę z piractwem treści wideo w internecie. Według planów strony oferujące nielegalny streaming filmów z pominięciem praw autorskich mają być szybko wykrywane i na stałe blokowane. Wsparcie dla działań francuskiego rządu zadeklarowała Grupa Canal+ podkreślając, że chce aktywnie uczestniczyć we wprowadzaniu nowych rozwiązań prawnych. więcej

,,The Sun" najpopularniejszym dziennikiem w Wielkiej Brytanii, wersje mobilne wygrywają z drukiem

W 2017 roku dziennik „The Sun” osiągnął ponad 33,3 mln czytelników miesięcznie w formie cyfrowej oraz drukowanej i był najpopularniejszą gazetą w Wielkiej Brytanii. Odnotował także największą liczbę odbiorców korzystających ze smartfonów. „The Guardian” był najchętniej czytany na ekranach komputerów, a największą liczbę czytelników drukowanych wydań miało „Metro”. więcej

Serwis SET TV oskarżony o piractwo przez Netflixa, Amazona i hollywoodzkie studia filmowe

Firma SET Broadcast prowadząca serwis wideo SET TV została posądzona o umyślne rozpowszechnianie pirackich kopii filmów. Oskarżenia pochodzą od Netlflixa, Amazona, Disneya, Sony i innych hollywoodzkich studiów filmowych, a kwota odszkodowań może wynosić 150 tys. dolarów za każdy tytuł udostępniany ze złamaniem prawa. więcej

Vice Media startuje w Indiach, będzie produkować treści dla lokalnych odbiorców

Koncern medialny Vice Media uruchomił w Indiach swój oddział. Firma zamierza produkować oryginalne treści przeznaczone dla lokalnych odbiorców za pośrednictwem platform cyfrowych, mobilnych oraz tradycyjnej telewizji. Na potrzeby Vice India będzie pracować zespół 40 dziennikarzy, wydawców i producentów, a materiały będą powstawać we współpracy z markami oraz „The Times of India”, największym dziennikiem w Indiach. więcej

Ziemkiewicz, Ogórek, Terlikowski i Gadowski w akcji Ordo Iuris przeciw lewicowej cenzurze w social media (wideo)

Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris ogłosił petycję do rządu pod hasłem „Internet bez lewicowej cenzury!” dotyczącą głównie platform społecznościowych na czele z Facebookiem. Petycję w krótkim materiałach wideo popierają Rafał Ziemkiewicz, Magdalena Ogórek, Tomasz Terlikowski i Witold Gadowski. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Donald Tusk na Instagramie. "Wiedz, że coś się dzieje"

Z okazji swoich 61. urodzin Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, założył konto na Instagramie. Zdaniem ekspertów, może to być z góry zaplanowane działanie, obliczone co najmniej na ocieplenie wizerunku, a najpewniej - preludium do powrotu do bieżącej polskiej polityki. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują Łukasz Antkiewicz, Marek Gieorgica i Zbigniew Lazar. więcej

Katarzyna Antoniszewska: z Grupy TVN do Hill+Knowlton Strategies

Katarzyna Antoniszewska objęła stanowisko dyrektor ds. projektów strategicznych w agencji Hill+Knowlton Strategies. Poprzednio była PR managerką ds. digital & e-commerce w Grupie TVN. więcej

Algeco Polska nowym klientem LoveBrand Relations

Od maja tego roku agencja LB Relations będzie odpowiedzialna za obsługę komunikacyjną Algeco Polska, firmy zajmującej się modułami kontenerowymi. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Amazon szykuje własnego robota domowego Vesta, pierwsze testy pod koniec roku
Sieć 5G poprawi dostęp do szybkiego internetu
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
 
 
 
GOSPODARKA
 
Alphabet z rosnącymi przychodami i zyskiem, ponad 26 mld dolarów z reklam
Szef Netflixa z 24,4 mln dolarów zarobków w 2017 roku
Poczta Polska planuje wymianę wszystkich swoich aut na elektryczne
Sieć 5G poprawi dostęp do szybkiego internetu
Długi Polaków między 36 a 59 rokiem wynoszą 28,5 mld zł
Rekordowe wyniki na rynku gruntów inwestycyjnych. Transakcje przekroczyły 5 mld zł
Mimo zakazu handlu w niedziele, Polacy kupują na potęgę
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Szef Netflixa z 24,4 mln dolarów zarobków w 2017 roku
Nowy duński serial ,,The rain" od 4 maja w Netflixie (wideo)
Premiera serialu "Wiedźmin" w 2020 roku
"The Spy" - nowy serial Netflixa. Noah Emmerich szkoli szpiegów Izraela
Koniec serialu "Ash kontra martwe zło"
Robert Więckiewicz świadkiem zbrodni katyńskiej
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj