Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 24 Czerwca 2018
 
 
 
Jak zdobyć 13 Lwów w Cannes? Opowiada o tym Maciej Twardowski z agencji Ogilvy
 
Kampania "Do ostatniego drzewa" autorstwa Ogilvy Poland zdobyła na tegorocznym festiwalu kreatywności w Cannes aż 13 Lwów (trzy złote, trzy srebrne i 7 brązowych). O założeniach akcji opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Twardowski, executive creative director. - Jako specjaliści od komunikacji mamy nie tylko możliwość, ale wręcz obowiązek używania całej naszej wiedzy w tworzeniu projektów zaangażowanych w ważne dla społeczeństwa kwestie - mówi Twardowski. więcej
 
 
Polskie Radio pozwala dyrektorowi Jedynki współpracować z ,,Gazetą Obywatelską" Kornela Morawieckiego, wykupuje w niej reklamy
 
Michał Mońko, od lutego br. dyrektor radiowej Jedynki, nadal pisze felietony do dwutygodnika „Gazeta Obywatelska”, którego redaktorem naczelnym jest poseł Wolnych i Solidarnych. W ostatnich wydaniach pisma zamieszczono reklamy „Sygnałów dnia” z wizerunkiem Mańki. Zarząd Polskiego Radia nie widzi w tym naruszenia norm. więcej
 
 
Tomasz Sekielski zebrał już ponad 126 tys. zł na dokument o pedofilii w kościele. ,,Ten film należy się ofiarom"
 
Dziennikarz Tomasz Sekielski, który pracuje nad dokumentem o pedofilii w kościele zebrał już na ten cel ponad 126 tys. złotych. Kwota zabezpiecza prace zespołu reseracherów, trwa zbiórka na finansowanie ekipy zdjęciowej oraz postprodukcję. W sumie potrzeba ok. 450 tys. złotych. - Ten film należy się ofiarom. Musi powstać, ponieważ ofiary chcą, aby o ich krzywdzie mówić. Mam również poczucie, że tworząc ten film, mam ich wsparcie - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sekielski. więcej
 
 
Nadawcy telewizyjni będą mogli decydować, kiedy emitować dłużej reklamy. Najwięcej zyska TVP?
 
Jeżeli proponowana przez Komisję Europejską nowelizacja dyrektywy o usługach audiowizualnych wejdzie w życie i nadawcy będą mogli sami decydować, jak rozłożyć w ciągu doby 20 proc. czasu antenowego na spoty, przychody reklamowe wzrosną. Najwięcej powinna zyskać Telewizja Polska, która nie może przerywać programów reklamami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. więcej
 
 
Nowy właściciel Radia ZET u przewodniczącego KRRiT. ,,Chcieli się przedstawić"
 
W Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w minionym tygodniu odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy Czech Media Invest, który niedawno kupili Grupę Eurozet. - Nowi właściciele chcieli się przedstawić - powiedział nam Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP chce rozliczać się z rynkiem uwzględniając własny pomiar oglądalności więcej
 
Telewizja Polsat uruchomi trzy nowe kanały: Polsat Rodzina, Polsat Games i smart DOM więcej
 
Sprzedaż ,,Sieci" spadła o 32 proc., ,,Tygodnik Powszechny" zyskał najwięcej więcej
 
Zarobki w polskiej reklamie wzrosły o 6 proc. 13 tys. zł dla account directora (raport) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
SEM Planner Performics
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Polska Organizacja Turystyczna
KEY ACCOUNT Grupa ZPR Media
Sales Executive BBC Studios
Senior On-Air Producer / GFX Designer Fox Networks Group Poland
Manager afiliacji w sieci partnerskiej Agora
Specjalista ds. Sprzedaży Agencyjnej Media Impact Polska
Ad Product Specialist Media Impact Polska
DIGITAL PROMOTION MANAGER Agora
Manager ds. sprzedaży Gremi Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Tomasz Sekielski zebrał już ponad 126 tys. zł na dokument o pedofilii w kościele. ,,Ten film należy się ofiarom"

Dziennikarz Tomasz Sekielski, który pracuje nad dokumentem o pedofilii w kościele zebrał już na ten cel ponad 126 tys. złotych. Kwota zabezpiecza prace zespołu reseracherów, trwa zbiórka na finansowanie ekipy zdjęciowej oraz postprodukcję. W sumie potrzeba ok. 450 tys. złotych. - Ten film należy się ofiarom. Musi powstać, ponieważ ofiary chcą, aby o ich krzywdzie mówić. Mam również poczucie, że tworząc ten film, mam ich wsparcie - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sekielski. więcej

Nadawcy telewizyjni będą mogli decydować, kiedy emitować dłużej reklamy. Najwięcej zyska TVP?

Jeżeli proponowana przez Komisję Europejską nowelizacja dyrektywy o usługach audiowizualnych wejdzie w życie i nadawcy będą mogli sami decydować, jak rozłożyć w ciągu doby 20 proc. czasu antenowego na spoty, przychody reklamowe wzrosną. Najwięcej powinna zyskać Telewizja Polska, która nie może przerywać programów reklamami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. więcej

Polsat Newsplus 2 zastąpi kanał Polsat News 2

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynął wniosek Telewizji Polsat w sprawie zmiany nazwy kanału Polsat News 2 na Polsat Newsplus 2 - dowiedział się portal Witualnemedia.pl. więcej

930 tys. widzów wiosennych odcinków ,,Alarmu!" w TVP1

Pierwsze 68 wydań „Alarmu!” oglądało średnio 927 tys. osób. W poszczególnych tygodniach widownia programu wahała się od 662 tys. do 1,22 mln oglądających. więcej

2,1 mln widzów ,,Na Wspólnej". TVN liderem w grupie komercyjnej

Serial „Na Wspólnej” od września ub.r. do maja br. gromadził średnio 2,09 mln widzów. TVN w paśmie jego emisji zajął drugie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w grupie komercyjnej 16-49. więcej

Program ,,To był dzień na świecie" zawieszony na czas wakacji, ma powrócić jesienią ze zmianami

Polsat News zdecydował, że prowadzony przez Grzegorza Dobieckiego program publicystyczny „To był dzień na świecie” nie będzie emitowany w okresie letnim. Kolejne wydania mają się pojawić ponownie od września 2018 roku, o innej porze i w nieco zmienionej formule. więcej

TVP ABC nadal zyskuje widownię. Nicktoons z największym spadkiem w maju

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w maju br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Superstacja zmieniła ramówkę. ,,Finał dnia" nie nakłada się już na emitowane w Polsat News ,,Wydarzenia 22.00"

Superstacja zdecydowała się zmienić układ programów emitowanych w godzinach wieczornych. Zamieniono miejscami „Bez ograniczeń” z „Finałem dnia”, a „Krzywe zwierciadło” jest teraz emitowane o 20 minut wcześniej. więcej

,,Zakład karny" hitem TVN Turbo. Program śledziło 102 tys. widzów

Nowy cykl TVN Turbo „Zakład karny” oglądało średnio 102 tys. widzów. Program około dwukrotnie podniósł średnie długookresowe wyniki oglądalności stacji. więcej

Mecz Polska-Senegal z 1,8 mln transmisji w internecie i aplikacji mobilnej. ,,To rekordowe wyniki"

Transmitowany 19 czerwca br. w portalu Sport.tvp.pl mecz Polska-Senegal (równolegle do transmisji telewizyjnej) obejrzało 700 tys. widzów, którzy wygenerowali w sumie 1,819 mln rozpoczętych transmisji w czasie rzeczywistym. Z kolei transmisja z alternatywnym komentarzem Izaka i Macieja Iwańskiego zanotowała 347 tys. odsłon. - To są rekordowe wyniki. Dotychczas te wartości były co najmniej dwukrotnie mniejsze - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej. więcej

MTV zapowiada kreskówkę "Daria & Jodie", reality show "The Real World" i "Aeon Flux"

Stacja MTV zapowiedziała nowe serialowe produkcje, w tym, remake popularnej kreskówki "Daria". Pojawi się także nowa wersja reality show "The Real World" oraz animowana seria "Aeon Flux". więcej

Polska zmierzy się z Kolumbią w meczu o wszystko. Gdzie oglądać transmisję?

W niedzielę o godz. 20.00 odbędzie się drugie grupowe spotkanie reprezentacji Polski w ramach MŚ w piłce nożnej. Będzie to tzw. „mecz o wszystko”, w którym nasza drużyna zmierzy się z Kolumbią. Gdzie można oglądać transmisję? więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio pozwala dyrektorowi Jedynki współpracować z ,,Gazetą Obywatelską" Kornela Morawieckiego, wykupuje w niej reklamy

Michał Mońko, od lutego br. dyrektor radiowej Jedynki, nadal pisze felietony do dwutygodnika „Gazeta Obywatelska”, którego redaktorem naczelnym jest poseł Wolnych i Solidarnych. W ostatnich wydaniach pisma zamieszczono reklamy „Sygnałów dnia” z wizerunkiem Mańki. Zarząd Polskiego Radia nie widzi w tym naruszenia norm. więcej

 
Nowy właściciel Radia ZET u przewodniczącego KRRiT. ,,Chcieli się przedstawić"

W Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w minionym tygodniu odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy Czech Media Invest, który niedawno kupili Grupę Eurozet. - Nowi właściciele chcieli się przedstawić - powiedział nam Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. więcej

 
RMF FM liderem w największych miastach, Radio ZET zyskało najwięcej

W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową od marca do maja br. było RMF FM. Największy wzrost udziału zanotowało Radio ZET, a na przeciwnym biegunie znalazła się Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
KRRiT zorganizuje Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamie suplementów diety

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w tym tygodniu zorganizuje kolejne spotkanie w ramach inicjatywy Okrągłego Stołu Mediów. Tym razem rozmowy będą poświęcone reklamom suplementów diety i potrzebie regulacji rynku. więcej

 
,,Dwójka na miejscu - Znaki Niepodległej" w Programie II Polskiego Radia

Z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości radiowa Dwójka wprowadziła do ramówki wakacyjny cykl „Dwójka na miejscu - Znaki Niepodległej”. Program będzie emitowany w każdą sobotę. więcej

 
RMF FM liderem we Wrocławiu. Awans Eski na podium

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
,,Fundusz Wczasów Pogodowych", ,,Wakacje z gwiazdami", ,,Pogodni panowie" w Radio Pogoda

Przez całe wakacje na antenie Radia Pogoda (Grupa Radiowa Agory) słuchacze będą mogli brać udział w zabawie „Fundusz Wczasów Pogodowych”. W codziennych rozgrywkach będą walczyć o tygodniowy pobyt w hotelu w Busku Zdroju. W letniej ramówce stacji pojawią się także nowe programy. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Jak zdobyć 13 Lwów w Cannes? Opowiada o tym Maciej Twardowski z agencji Ogilvy

Kampania "Do ostatniego drzewa" autorstwa Ogilvy Poland zdobyła na tegorocznym festiwalu kreatywności w Cannes aż 13 Lwów (trzy złote, trzy srebrne i 7 brązowych). O założeniach akcji opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Twardowski, executive creative director. - Jako specjaliści od komunikacji mamy nie tylko możliwość, ale wręcz obowiązek używania całej naszej wiedzy w tworzeniu projektów zaangażowanych w ważne dla społeczeństwa kwestie - mówi Twardowski. więcej

Nadawcy telewizyjni będą mogli decydować, kiedy emitować dłużej reklamy. Najwięcej zyska TVP?

Jeżeli proponowana przez Komisję Europejską nowelizacja dyrektywy o usługach audiowizualnych wejdzie w życie i nadawcy będą mogli sami decydować, jak rozłożyć w ciągu doby 20 proc. czasu antenowego na spoty, przychody reklamowe wzrosną. Najwięcej powinna zyskać Telewizja Polska, która nie może przerywać programów reklamami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. więcej

Jakub Ogiński dyrektorem marketingu napojów i wody w FoodCare

Jakub Ogiński objął stanowisko dyrektora marketingu napojów i wody w firmie FoodCare - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przeszedł z Lotte Wedel, gdzie pracował ponad trzy lata. więcej

Grand Prix w Cannes Lions 2018 m.in. za reklamy McDonald's, Tesco, Apple, Comedy Central, Nike i Microsoftu (wideo)

Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wręczono 33 nagrody Grand Prix. Uhonorowano nimi kampanie takich firm jak Procter&Gamble, AB InBev, Apple, Nike, Tesco, McDonald's. Grand Prix przyznano też za akcje społeczne, m.in. Czerwonego Krzyża. więcej

Martin Sorrell przerwa milczenie, zdradza kulisy odejścia z WPP i swojego nowego biznesu

Były prezes holdingu marketingowego WPP Martin Sorrell w rozmowie z "The Drum" odniósł się do medialnych doniesień na temat powodów odejścia z firmy. Powiedział także jak będzie wyglądać jego nowa firma S4 Capital. więcej

Samsung wybiera w przetargu agencję do obsługi social media, zlecenia broni VML

Samsung Electronics Polska rozpisał przetarg, w którym wybierze agencję do obsługi kanałów mediów społecznościowych. Obecnie pracami w tym zakresie zajmuje się VML Poland. więcej

Województwo małopolskie za ponad milion zł będzie promować ochronę powietrza

Władze województwa małopolskiego chcą przeprowadzić kampanię społeczną dotyczącą ochrony powietrza w regionie. Na działania w radiu, prasie, internecie i na outdoorze przeznaczą ponad 1 mln zł. więcej

Unilever chce, żeby przy jego obsłudze pracowały osoby z różnych agencji kreatywnych

Keith Weed, szef marketingu Unilevera (właściciel marek Dove, Axe), poinformował, że firma testuje nowy model współpracy z agencjami kreatywnymi. Chce łączyć w zespoły najlepszych jego zdaniem ludzi z kilku agencji reklamowych działających w ramach jednego holdingu reklamowego. więcej

,,Kasa za szkolnego asa" - zniżki za piątki i szóstki w promocji sklepów MediaMarkt

Sieć sklepów MediaMarkt przygotowała promocję „Kasa za szkolnego asa” z okazji zakończenia roku szkolnego. Akcja obejmuje zniżki dla uczniów i ich rodziców w zamian za piątki i szóstki na świadectwach. więcej

Dominik Branny za Erica Poiriera prezesem Makro Polska

Z początkiem lipca br. nowym prezesem sieci Makro Cash & Carry Polska, zostanie Dominik Branny. Zastąpi na tym stanowisku Erica Poiriera, który odchodzi do spółki Metro, gdzie jako partner operacyjny będzie zarządzał oddziałami Cash & Carry we Francji, Hiszpanii i Portugalii. więcej

Michał Piotrowski z Advisors przechodzi do Stars

Firma Stars, zajmująca się dotychczas przede wszystkim audytem mediowym rozszerza ofertę w zakresie audytu produkcji telewizyjnej. Działania te nadzorować będzie Michał Piotrowski, założyciel firmy Advisors. więcej

GroupM: wzrost inwestycji na reklamę o tym roku sięgnie 4,5 proc.

Z najnowszej prognozy grupy komunikacyjnej GroupM wynika, że wartość inwestycji na rynku reklamowym w skali globalnej wzrośnie w tym roku o 4,5 proc. Jednocześnie holding skorygował swoje szacunki za rok 2017 - w tym czasie wydatki inwestycyjne były wyższe nie o 3,1 proc., a o 3,5 proc. więcej

Kreatywność - kryzys wieku średniego (relacja z Cannes Lions 2018)

Co roku na festiwalu reklamowym w Cannes przez wszystkie dni jego trwania przewijają się te same hasła. W tym roku obok słów „człowieczeństwo” i „kreatywność” dużo i często mówiło się o różnorodności. Oliver James stwierdził, że kreatywność przechodzi właśnie kryzys wieku średniego. Mniejsze zainteresowanie nią spowodowała obsesja na punkcie danych i technologii – ostatni dzień festiwalu reklamowego w Cannes relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Alicja Cybulska, strategy director z Havas Media (Havas Media Group). więcej

KRRiT zorganizuje Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamie suplementów diety

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w tym tygodniu zorganizuje kolejne spotkanie w ramach inicjatywy Okrągłego Stołu Mediów. Tym razem rozmowy będą poświęcone reklamom suplementów diety i potrzebie regulacji rynku. więcej

Rosyjscy sportowcy w kampanii Nike "Never asks"

Nike przygotowała na rynek rosyjski kampanię ze sportowcami z tego kraju. "Never asks" pokazuje, jak wola walki pomaga im osiągać sportowy sukces. więcej

McCann WorldGroup i Grzegorz Przychodni toczą spór sądowy

Grzegorz Przychodni, były dyrektor finansowy McCann WorldGroup, wytoczył firmie sprawę cywilną o naruszenie dóbr osobistych. Były pracodawca odpowiedział wzajemnym powództwem za naruszenie jej dobrego imienia. więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
PRASA
 
Zmniejszyła się produkcja papieru gazetowego w Polsce i wzrosły jego ceny

Awaria w International Paper Kwidzyn sprawiła, że w Polsce znacząco zmniejszyła się produkcja papieru gazetowego i wzrosły jego ceny - mówi Maciej Hoffman z Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą na to, że maszyna ruszy pod koniec czerwca. Producent zapewnia, że prace naprawcze są w toku. więcej

TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w maju, wysoko Wirtualnemedia.pl

W maju najczęściej cytowanym medium była telewizja TVN24, która wyprzedziła RMF FM i TVN - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najczęściej cytowanych portali internetowych ponownie znalazł się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w kwietniu, ,,Tygodnik Siedlecki" stracił najwięcej

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w kwietniu br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Kieszonkowy format "Claudii" na wakacje

Miesięcznik "Claudia" (Burda Publishing Polska), kontynuuje zmiany w magazynie: po raz pierwszy w historii, czasopismo pojawi się w wakacje w mniejszym, kieszonkowym formacie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Bez zmian we władzach Gemiusa po przejęciu przez Szymona Rutę

Firma badawcza Gemius została kupiona od funduszu Trigon przez Szymona Rutę, syna wieloletniego wspólnika Zygmunta Solorza. W związku z transakcją nie będzie zmian w kierownictwie Gemiusa. Ruta uzasadnia, że wierzy strategię rozwoju firmy w zakresie badań mediów cyfrowych. więcej

Szef komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Jonathan Friedland, dyrektor Netflixa ds. komunikacji został zmuszony do opuszczenia stanowiska. Jego zwolnienie to efekt rasistowskich komentarzy wygłoszonych kilkakrotnie przez Friedlanda w obecności współpracowników, w których szef PR Netflixa użył określenia „czarnuch” w odniesieniu do Afroamerykanów. Reed Hastings, szef Netflixa uznał zachowanie Friedlanda za niedopuszczalne i niezgodne ze standardami firmy. więcej

TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w maju, wysoko Wirtualnemedia.pl

W maju najczęściej cytowanym medium była telewizja TVN24, która wyprzedziła RMF FM i TVN - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najczęściej cytowanych portali internetowych ponownie znalazł się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Facebook szykuje funkcję kontrolującą czas spędzany w serwisie

Facebook jest w trakcie przygotowań do wprowadzenia narzędzia, które pokaże użytkownikom jak wiele czasu spędzają oni w serwisie. Funkcja pozwoli śledzić szczegółowe statystyki aktywności na platformie, może też powiadamiać użytkownika o przekroczeniu limitu czasu poświęcanego na Facebook. więcej

Allegro ma 4 mln użytkowników dziennie, AliExpress przed polskimi elektromarketami (Top10)

Platforma Allegro notuje dziennie ok. 4 mln realnych użytkowników, z których 3,4 mln odwiedza przeglądarkową wersję platformy. Aplikacja i serwis AliExpress przyciągają natomiast ok. 800 tys. polskich internautów, zdecydowanie więcej niż sklepy internetowe sieci RTV Euro AGD i Media Expert. więcej

Youtube wprowadza sklepy z gadżetami i płatne kanały, aby pomóc zarabiać twórcom

YouTube zapowiedział nowe sposoby zarabiania pieniędzy przez twórców najpopularniejszych treści w serwisie. Mają oni otrzymać możliwość sprzedawania własnych gadżetów i produktów bezpośrednio na platformie, a także wprowadzenia płatnych subskrypcji za dostęp do treści i ekskluzywnych materiałów.   więcej

Amerykański sąd zezwala na pobieranie podatków od sklepów internetowych

Sąd najwyższy w USA wydal orzeczenie, według którego władze poszczególnych stanów będą mogły pobierać podatek od sprzedaży od sklepów działających w internecie. Po ogłoszeniu wyroku jedynie 5 stanów zapowiedziało, że nie wprowadzi dopuszczonej przez sąd daniny dla e-sklepów. Według szacunków roczna kwota nowego podatku płaconego przez sprzedawców może wynosić od 8 do 23 mld dolarów. więcej

SE.pl zasięgowo przed Fakt.pl - w górę Wyborcza.biz i Forsal.pl (serwisy dzienników)

Portal „Super Expressu” SE.pl pod względem zasięgu wyprzedził witrynę „Faktu”, która zanotowała jednak zdecydowanie najwięcej odsłon. Liderem zasięgowym jest Wyborcza.pl, w skali roku spore wzrosty osiągnęły Wyborcza.biz i Forsal.pl, a spadek zanotował Dziennik.pl. więcej

,,Fakt" i ,,Przegląd Sportowy" liderami prasowymi na Facebooku, ,,Auto Świat" przed ,,Gazetą Wyborczą" (TOP 20)

Najpopularniejszymi polskimi markami prasowymi na Facebooku są „Fakt” i „Przegląd Sportowy”. Wśród dzienników liderem jest „Gazeta Wyborcza” (przy czym więcej fanów ma „Auto Świat”), a wśród tygodników opinii - „Newsweek Polska”. więcej

Tomasz Zimoch promuje w social mediach system rekomendacji Netflixa

Platforma Netflix w ramach komunikacji swojego systemu rekomendacji przygotowała kampanię w social mediach z udziałem Tomasza Zimocha, komentatora sportowego. Platforma nie zdradza nazw agencji zewnętrznych współpracujących przy projekcie. więcej

Współpraca Gazeta.pl i Onetu nie dziwi branży internetowej. ,,Naturalny sojusz w walce z Google i Facebookiem"

Na stronie głównej Gazeta.pl zaczęto publikować pojedyncze grafiki odsyłające do treści Grupy Onet, a na stronie głównej Onetu - linki do Gazeta.pl. Wydawcy zaznaczają, że to współpraca testowa. Z kolei branża w większości ocenia tę współpracę jako uzasadnioną w obliczu dominacji Google i Facebooka. - Sojusz Gazet.pl i Onetu może być odpowiedzią na skomplikowane relacje wydawców i internetowych gigantów, a o korzyściach dla użytkowników zadecyduje jakość treści - oceniają eksperci internetu i mediów społecznościowych. więcej

Rahim Blak chce ruszyć z giełdą personalnych tokenów. Swój pomysł opiera o markę osobistą

Współwłaściciel trzech firm: click community, click apps oraz edrone. O sobie mówi: „seryjny start-upowiec” i „kreatywny rebeliant”. Rahim Blak prowadzi stabilny biznes, zatrudnia ok. setki pracowników, a jego firmy generują rocznie ok. 15 milionów złotych przychodu. Mimo to, chce zaryzykować i ruszyć wkrótce z giełdą personalnych tokenów. Niedawno wyemitował własną kryptowalutę - RahimCoin. Kim jest Rahim Blak, specjalista w zakresie kreowania marki osobistej w social media, mentor i szkoleniowiec? więcej

Ministerstwo Cyfryzacji bliżej publicznej aplikacji mobilnej. ,,To krok w dobrym kierunku, problemem realizacja"

Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło w Sejmie projekt ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. Przewiduje on między innymi dostęp Polaków do usług i serwisów publicznych za pomocą jednego loginu i hasła, a także korzystanie z darmowej aplikacji mobilnej gromadzącej najważniejsze dokumenty użytkownika w formie elektronicznej. - To krok w dobrym kierunku, jednak jego wdrożenie jest skomplikowane i będzie wymagało dużej staranności - ocenia prof. Dariusz Jemielniak, ekspert w dziedzinie zarządzania w społeczeństwie sieciowym z Akademii Leona Koźmińskiego. więcej

Mecz Polska-Senegal z 1,8 mln transmisji w internecie i aplikacji mobilnej. ,,To rekordowe wyniki"

Transmitowany 19 czerwca br. w portalu Sport.tvp.pl mecz Polska-Senegal (równolegle do transmisji telewizyjnej) obejrzało 700 tys. widzów, którzy wygenerowali w sumie 1,819 mln rozpoczętych transmisji w czasie rzeczywistym. Z kolei transmisja z alternatywnym komentarzem Izaka i Macieja Iwańskiego zanotowała 347 tys. odsłon. - To są rekordowe wyniki. Dotychczas te wartości były co najmniej dwukrotnie mniejsze - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej. więcej

Programiści najchętniej korzystają z adblocków

Dla 77 proc. pracowników na stanowisku IT software deweloper reklamy w internecie są niewidoczne - wynika z badań firmy Netsprint. więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Bez zmian we władzach Gemiusa po przejęciu przez Szymona Rutę

Firma badawcza Gemius została kupiona od funduszu Trigon przez Szymona Rutę, syna wieloletniego wspólnika Zygmunta Solorza. W związku z transakcją nie będzie zmian w kierownictwie Gemiusa. Ruta uzasadnia, że wierzy strategię rozwoju firmy w zakresie badań mediów cyfrowych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Szef komunikacji Netflixa zwolniony za rasizm

Jonathan Friedland, dyrektor Netflixa ds. komunikacji został zmuszony do opuszczenia stanowiska. Jego zwolnienie to efekt rasistowskich komentarzy wygłoszonych kilkakrotnie przez Friedlanda w obecności współpracowników, w których szef PR Netflixa użył określenia „czarnuch” w odniesieniu do Afroamerykanów. Reed Hastings, szef Netflixa uznał zachowanie Friedlanda za niedopuszczalne i niezgodne ze standardami firmy. więcej

Rzecznik PZPN-u o konferencjach prasowych bez czołowych piłkarzy: tak ustalamy obsadę, by ich nie nadwyrężać

Rzecznik Polskiego Związku Piłki Nożnej Jakub Kwiatkowski w piątek odpowiedział na pretensje niektórych dziennikarzy, że na ostatnich konferencjach prasowych naszej reprezentacji nie ma jej czołowych zawodników. Kwiatkowski zaznaczył, że zasady udziału piłkarzy w konferencjach nie zmieniają się od kilku lat. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polacy na potęgę rozmawiają i korzystają z internetu za granicą. Duże straty dla telekomów
Jaworzno będzie testować autonomiczne autobusy
Szef Xiaomi z rekordową nagrodą 1,5 mld dolarów w akcjach koncernu
Piotr i Paweł: płatności aplikacją mobilną bez podchodzenia do kasy
Alexa od Amazona obsłuży gości hoteli Marriott
Panasonic Toughbook FZ-T1 - wzmocniony 5-calowy tablet z Androidem od 1270 euro
Rahim Blak chce ruszyć z giełdą personalnych tokenów. Swój pomysł opiera o markę osobistą
Netia ostrzega klientów przed oszustami wyłudzającymi numery kart płatniczych. "Nie prosimy o takie dane"
Netia: wakacyjna oferta ze 100 GB bonusu
Szefa Intela Brian Krzanich odchodzi z powodu związku z pracownikiem firmy
 
 
 
GOSPODARKA
 
Jaworzno będzie testować autonomiczne autobusy
Dominik Branny za Erica Poiriera prezesem Makro Polska
Piotr i Paweł: płatności aplikacją mobilną bez podchodzenia do kasy
Rak prostaty jednym z najczęstszych powodów śmierci u mężczyzn
Polska coraz popularniejsza wśród zagranicznych turystów. Wrocław, Gdańsk i Kraków stają się konkurencją dla Mediolanu czy Paryża
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Amerykańskie kino zdominowane przez białych reżyserów, kobiety i mniejszości etniczne na marginesie
Mikrobudżety - nowa propozycja PISF dla młodych twórców
Peter Fonda przeprasza za sugerowanie, że syn Donalda Trumpa powinien być zamknięty z pedofilami
Netflix pokaże koreański serial "Mr. Sunshine"
Noel Gallagher i Mount Kimbie wystąpią na Open'er Festival 2018
MTV zapowiada kreskówkę "Daria & Jodie", reality show "The Real World" i "Aeon Flux"
Florence and The Machine pokazali "Big God"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj